RSS Feed for This PostCurrent Article

Περί εκπαιδευτικών δαπανών και φροντιστηρίων

Οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ που εμφανίζουν τη χώρα μας στις τελευταίες θέσεις παγκοσμίως όσον αφορά τις κρατικές δαπάνες για την παιδεία θα ήταν ακόμη δυσμενέστερες για την Ελλάδα εάν μπορούσαν να καταγραφούν με σχετική ασφάλεια τα ποσά που ξοδεύουν οι ελληνικές οικογένειες για τα ιδιαίτερα μαθήματα των παιδιών τους.Αποτελεί κοινό μυστικό ότι όλο και περισσότεροι μαθητές καταφεύγουν στα ιδιαίτερα, τόσο για την προετοιμασία τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις όσο και για την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ), έρευνα που έγινε τον Οκτώβριο του 2005 σε τρία ενιαία λύκεια κωμόπολης 15 000 κατοίκων, επαρχιακής πόλης 40 000 κατοίκων και μεγάλης πόλης άνω των 100 000 κατοίκων έδειξε ότι: Το 54,7% των υποψηφίων για τις ανώτατες σχολές παρακολουθεί αποκλειστικά και μόνο οργανωμένο φροντιστήριο, το 30,3% μόνον ιδιαίτερα μαθήματα, ενώ το 9,6% τα συνδυάζει. Το 13,3% όσων δέχονται κατ’ οίκον ιδιαίτερα μαθήματα επιλέγει ως φροντιστή τον ίδιον καθηγητή που διδάσκει το μάθημα στο σχολείο του, το 7,7% διορισμένο καθηγητή άλλου σχολείου, το 8,2% αδιόριστο καθηγητή που εργάζεται σε φροντιστήριο και το 4,8% αδιόριστο καθηγητή που παραδίδει μόνον ιδιαίτερα. Από αυτούς, το 52,9% επιλέγει καθηγητή προκειμένου να τύχει ευνοϊκότερης βαθμολογικής μεταχείρισης και το 44,1% για τη φήμη και τις επιτυχίες που έχει να επιδείξει τα προηγούμενα χρόνια. Το 17,6% πληρώνει κάθε ώρα ιδιαίτερου μαθήματος με διορισμένο καθηγητή περισσότερο από 30 ευρώ, το 88,2% μεταξύ 20 ευρώ και 30 ευρώ, ενώ το 14,7% μεταξύ 10 ευρώ και 20 ευρώ. Ο τιμοκατάλογος των αδιόριστων καθηγητών είναι φτηνότερος, αφού το 60% των ωρών διδασκαλίας κοστολογείται από 10 ευρώ έως 20 ευρώ, το 72% μεταξύ 20 ευρώ και 30 ευρώ και μόλις το 4% με ποσά μεγαλύτερα των 30 ευρώ.

Πηγή: http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=20022080

Trackback URL



Post a comment

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση