Μετά τις γιορτές ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με τον χειμώνα διαβάζοντας παραμύθια και ακούγοντας «Το τραγούδι του χειμώνα» (Δ. Σαββόπουλος). Συγκεντρώσαμε αντικείμενα της τάξης μας που θυμίζουν χειμώνα και παίξαμε παιχνίδι μνήμης.
Μιλήσαμε για τα ρούχα του χειμώνα και ντύσαμε τον Αρκουδάκο με τα «σωστά» ρούχα. Παίξαμε παιχνίδι με κάρτες αναφοράς με τα χαρακτηριστικά του χειμώνα και ακούγοντας το τραγούδι του χειμώνα: «Ααα αρχίζει η παγωνιά», μιλήσαμε για τις 5 φωνές Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ και κάναμε σχετικές δραστηριότητες.
Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με τους αγαπημένους μας χιονάνθρωπους. Ακούσαμε το μελοποιημένο ποίημα: «Στου χιονάνθρωπου τη μύτη»( Μεταξία Φωτίου) και παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια με καρότα και χιονάνθρωπους. Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και διαγωνιστήκαμε για το ποια θα φτιάξει πιο γρήγορα το χιονάνθρωπο και ζωγραφίσαμε χιονάνθρωπους σύμφωνα με το υπόμνημα. Φτιάξαμε χιονάνθρωπους σε γλωσσοπίεστρο και ζωγραφίσαμε χιονανθρωπάκια σε 2 εκδοχές( με καπέλο ή ακουστικά).
Διαβάσαμε το παραμύθι: «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο. Με τη συνοδεία της μουσικής του Α. Vivaldi παίξαμε ανά 2 παιδιά το μουσικό παιχνίδι: «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει». Παίξαμε επίσης άλλα 2 παιχνίδια: «Ο χιονάνθρωπος που καίει» και «Ποιος κρύβει τον χιονάνθρωπο;» καθώς και το παιχνίδι παρατηρητικότητας και αντιστοίχισης: “It’s my snowman”.
Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι του Eric Carle: «Χιονίζει» και με αφορμή τα ζωάκια που εμφανίζονται στην ιστορία κάναμε τα μαθηματικά μας και θυμηθήκαμε τους αριθμούς 1-5. Το χιονισμένο τοπίο του παραμυθιού μας ενέπνευσε να φτιάξουμε την χειροτεχνία: «Χιονισμένη μέρα».
Η ιστορία: «Η Ζουζού και οι εκπλήξεις του χειμώνα» και το μικρό πουλάκι που εμφανίζεται σε αυτήν μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα πουλάκια του χειμώνα και να φτιάξουμε αντίστοιχη χειροτεχνία. Ακούσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι: «Το σπουργιτάκι» και παίξαμε το παιχνίδι: «Τα πουλιά ξεπουπουλιάζονται».
Στο διαδραστικό πίνακα της τάξης μας γυρίσαμε τον τροχό του χειμώνα, παίξαμε γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια και κάναμε και τις ψυχοκινητικές μας δραστηριότητες. Φτιάξαμε επίσης φατσούλες σε χάρτινο πιάτο με κασκόλ και γάντια, χιονονιφάδες με διπλωτική που χρωματίσαμε με νερομπογιές και glitter, pop up κάρτες με θέμα το χειμώνα και φαναράκια με χαρτί χαρταετού και ρεσώ.

















































































