Χειμώνας (α’ μέρος)

Η επιστροφή μας στο σχολείο μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων ξεκίνησε μαθαίνοντας και ανασυνθέτοντας τους αριθμούς της νέας χρονιάς και φτιάχνοντας τα γυαλιά του 2018 ( photo props).

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το χειμώνα και αρχίσαμε τις δραστηριότητες μας, λύνοντας χειμωνιάτικους γρίφους, παίζοντας το παιχνίδι: «Κρατήσου ζεστός το χειμώνα» και φτιάχνοντας κουκουβάγιες με σκουφάκια για να διακοσμήσουμε το δέντρο της τάξης μας.

Διαβάσαμε το παραμύθι: ” Ο Άρχοντας του Χειμώνα και η Νεράιδα του Καλοκαιριού”, ψηφίσαμε και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή ( χειμώνας / καλοκαίρι) και δραματοποιήσαμε την ιστορία.

Παρουσιάσαμε στην ομάδα τον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο: «Χειμωνιάτικο τοπίο», τον επεξεργαστήκαμε με ερωτήσεις, παίξαμε παιχνίδια με αυτοσχέδιες σωματικές φόρμες και χωρισμένοι σε ομάδες αναπαραστήσαμε τον πίνακα με το σώμα μας. Φτιάξαμε κι  εμείς χειμωνιάτικα δέντρα με τύπωμα άσπρης τέμπερας με φελλό.

Μάθαμε το τραγούδι του Χειμώνα και κάτω από κάθε στροφή τοποθετούσαμε τη σωστή φωνούλα. Ζωγραφίσαμε εικόνες που ξεκινούν από τις φωνούλες ( Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ), χωρισμένοι σε ομάδες, τραγουδήσαμε το τραγούδι και κάθε φορά που ακούγονταν μια συγκεκριμένη φωνή, σηκώνονταν τα παιδιά που κρατούσαν το αντίστοιχο γράμμα.

Επεξεργαστήκαμε και τη φωνούλα Χ,χ φτιάχνοντας το χαλάκι της ( ζωγραφίζοντας ομόηχες λέξεις πάνω σε χρωματιστά χαρτάκια).

Ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν χειμωνιάτικα φρούτα ( μήλα, πορτοκάλια, μανταρίνια, ακτινίδια, κτλ). Τα αριθμήσαμε και δηλώσαμε με ξυλάκια την προτίμηση μας.

Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με πανί: « Ποιο φρούτο λείπει;»

Μαντέψαμε ποιο φρούτο βρίσκεται στο κουτί

Φτιάξαμε μια πολύχρωμη και υγιεινή φρουτοσαλάτα.

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες μας, λύσαμε αινίγματα και βάλαμε κάτω από κάθε φρούτο  το αρχικό του γράμμα (πεζό και κεφαλαίο).

Φτιάξαμε με τυπώματα φρούτα του χειμώνα σε καλάθι.

Τέλος με αφορμή το μήλο που κολλάει στην πλάτη του σκαντζόχοιρου ( από το παραμύθι « Αουτς»), βάλαμε στη σειρά όλα τα αντικείμενα που κόλλησαν στην πλάτη του και στη συνέχεια γίναμε κι εμείς σκαντζοχοιράκια και μετρήσαμε πόσα πράγματα κόλλησαν πάνω μας.

Συζητήσαμε για τα ρούχα που φοράμε το χειμώνα, τα αντιστοιχήσαμε με τις σωστές λέξεις και συμπληρώσαμε διάγραμμα  Venn με την εικόνα 2 παιδιών που φορούν χειμωνιάτικα ρούχα.

Απλώσαμε ρούχα ανά 2 άτομα με μανταλάκια (συνδυάζοντας και τη σωστή σειρά των ρούχων) και βρήκαμε ρούχα και χειμωνιάτικα αξεσουάρ σύμφωνα με το χρώμα και το σχήμα τους.

Παίξαμε σκυταλοδρομίες με μπουφάν, « Αλάτι χοντρό, αλάτι ψιλό, έχασα το γάντι μου και πάω να το βρω», « Το σκουφί που καίει».

Διαβάσαμε το παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι: « Το γάντι», του δώσαμε ένα δικό μας τίτλο και μετρήσαμε τις λέξεις που χρησιμοποιήσαμε. Βάλαμε καρτέλες με τα ζώα της ιστορίας στη σωστή σειρά, τα αριθμήσαμε και στη συνέχεια βγάζαμε ένα ζώο και μαντεύαμε ποιο λείπει. Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες  μας δραματοποιώντας το παραμύθι με μάσκες.