«Ακούνε, ακούνε… τα αυτιά μου!!!»
Με αφορμή το θεατρικό της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας που είχε σχέση με τα μουσικά όργανα αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους ήχους και να μάθουμε περισσότερα πράγματα για αυτούς ( πως παράγονται, ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους, κτλ).
Διαβάσαμε το παραμύθι: «Επιτέλους ησυχία!» και αφού δραματοποιήσαμε τους ήχους-θορύβους που υπήρχαν, τους ζωγραφίσαμε και τους βάλαμε με τη σειρά που εμφανίζονταν στο παραμύθι. Μέσα από το βιβλίο: «Ακούνε, ακούνε…τα αυτιά μου»( μια πρώτη ματιά στον ήχο και στην ακοή) επεξεργαστήκαμε διάφορους ήχους και συζητήσαμε για τον τρόπο που παράγονται (φύσημα/ τράβηγμα, κτλ). Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τους ήχους που άκουσαν το λαγουδάκι και ο μπαμπάς του και κόψαμε τα δικά μας λαγουδάκια.
Μέσα από το πολύ γνωστό παραμύθι: «Οι Μουσικοί της Βρέμης» γνωρίσαμε μουσικά όργανα, τα αντιστοιχήσαμε με τα ζωάκια της ιστορίας και κάναμε δραστηριότητες για τον αριθμό 4.
Είδαμε εικόνες-καρτέλες με μουσικά όργανα, τα αναγνωρίσαμε και διαλέξαμε το μουσικό όργανο που μας έδειχνε η καρτέλα. Στη συνέχεια παίξαμε με τα μουσικά μας όργανα ανάλογα με τα παραγγέλματα( ατομικά/ σε δυάδες/ τριάδες/ όλοι μαζί).
Παίξαμε το μουσικό παιχνίδι: «Βήμα- βήμα πως μ’ αρέσει να πηγαίνω σε άλλη θέση» και ένα παιχνίδι με ζάρι όπου ανάλογα με τον αριθμό των κουκίδων παράγαμε ήχους με το σώμα μας ( παλαμάκια/ χτύπημα ποδιών, κτλ). Φτιάξαμε πάζλ με μουσικά όργανα( ενώνοντας τα όργανα που ήταν κομμένα στη μέση) και αντιστοιχήσαμε μουσικά όργανα με το σωστό αριθμό.
Μέσα από την εκπαιδευτική τηλεόραση είδαμε τα βίντεο για τα χαρακτηριστικά των ήχων( διάρκεια/ ένταση/ χρώμα/ ύψος) και μάθαμε για αυτά μέσα από τα παιχνίδια με τον Μαγικό Δράκο της μουσικής: « Ο μαγικός δράκος και οι αστακομαριονέτες», « Δράκε- Δράκε τι ακούς;» και το ψυχοκινητικό παιχνίδι: «Αναγνωρίζω το ηχόχρωμα».