Μαθαίνω τα επαγγέλματα !!!

Φέτος αποφασίσαμε με τα παιδιά να ασχοληθούμε με τα επαγγέλματα και να μάθουμε όσο περισσότερα πράγματα μπορούμε γύρω από αυτά. Διαβάσαμε το βιβλίο: «Μαθαίνω τα επαγγέλματα», είδαμε εικόνες διαφόρων επαγγελμάτων και τα αντιστοιχίσαμε με τα «κατάλληλα» αντικείμενα. Ξεχωρίσαμε το επάγγελμα του πυροσβέστη, διαβάσαμε την ιστορία: «Ορέστης, ο τολμηρός πυροσβέστης» και τη ζωγραφίσαμε.

Γνωρίσαμε τα επαγγέλματα μέσα από τα έργα της Kabelle Kessedjian, παρατηρήσαμε τις εικόνες, τις αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα και παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τις ομάδες των επαγγελμάτων.

 Το παραμύθι: «Ωχ χταπόδι λάθος πόδι» μας έδωσε την αφορμή για πολλές δραστηριότητες. Αντιστοιχήσαμε τα πλοκάμια του Γιάννου με τα σωστά επαγγέλματα και αναφερθήκαμε στους αριθμούς 1-8.Ψηφίσαμε το επάγγελμα που θέλουμε να κάνουμε, μετρήσαμε τις ψήφους και ανά ομάδες ζωγραφίσαμε το επάγγελμα που ψηφίσαμε και φτιάξαμε το βιβλίο: « Το βιβλίο του αριθμού 8: Τα 8 πόδια του Γιάννου».

Επικεντρωθήκαμε στο επάγγελμα του κομμωτή/κομμώτριας και είδαμε εποπτικό υλικό με τα αντικείμενα του κομμωτηρίου. Βάλαμε στη σωστή σειρά εικόνες με τα πράγματα που κάνουμε στο κομμωτήριο και ανά 2 παιδιά (πελάτης/πελάτισσα- κομμωτής /κομμώτρια) το δραματοποιήσαμε. Κόψαμε και διακοσμήσαμε με πούλιες καθρέφτες, ζωγραφίσαμε τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για το συγκεκριμένο επάγγελμα και παίξαμε την «καυτή χτένα» (παραλλαγή από «καυτή πατάτα»).

Ένα άλλο επάγγελμα που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν το επάγγελμα του γιατρού. Αναφερθήκαμε στις διάφορες ειδικότητες, είδαμε εικόνες από το βιβλίο: «Εικόνες από τα επαγγέλματα» και ζωγραφίσαμε την ειδικότητα που μας άρεσε πιο πολύ αιτιολογώντας την απάντηση μας. Παίξαμε γλωσσικό παιχνίδι με σχετικές λέξεις  και μιλήσαμε για τη φωνή Γ,γ. Φτιάξαμε την χειροτεχνία το βαλιτσάκι του γιατρού, διαβάσαμε  «Το πρώτο βιβλίο για το σώμα μου» και διασκεδάσαμε με τον «κ. Σκελετούλη».

Παράλληλα προετοιμαστήκαμε για την επίσκεψη του κ. Σταμάτη Σκευοφύλαξ (καρδιολόγου) και μπαμπά της Κυριακής καταγράφοντας ερωτήσεις και απορίες. Μέσα από την πολύ ενδιαφέρουσα αυτή επίσκεψη τα παιδιά αποκόμισαν χρήσιμες πληροφορίες για το επάγγελμα του γιατρού, γνώρισαν διάφορα ιατρικά εργαλεία και έμαθαν τη χρήση και τη χρησιμότητα τους. Μετά την επίσκεψη κάναμε τις ζωγραφιές μας με θέμα τι μας άρεσε περισσότερο και κάποιοι από εμάς έγιναν μικροί γιατροί φροντίζοντας και εξετάζοντας τα μωρά της τάξης μας.

Είδαμε on line το παραμύθι: «Η αλεπού η καπελού», το ζωγραφίσαμε, κάναμε τις εργασίες μας και με αφορμή την ιστορία της Ρηγούλας μιλήσαμε για το επάγγελμα που θα θέλαμε να κάνουμε όταν μεγαλώσουμε και καταγράψαμε και αιτιολογήσαμε την απόφαση μας.

Λόγω της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου, το πρόγραμμα συνεχίστηκε στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση με την ανάγνωση του παραμυθιού “Μια συναρπαστική μέρα στη ζωή του μάγειρα Νίκου” και με τη διαδικτυακή επίσκεψη της pastry chef , Αγγελικής Θρουβάλα, η οποία μας έδειξε το εργαστήριο της και απάντησε με προθυμία στις ερωτήσεις των παιδιών.

Ο Μάιος μας έφτασε…

Με την επιστροφή μας στο νηπιαγωγείο ξεκινήσαμε να μιλάμε για το Μάιο και τα λουλούδια. Διαβάσαμε το ποίημα: «Μαγιάτικο στεφάνι» και φτιάξαμε το δικό μας ζωγραφίζοντας λουλούδια.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι: «Το λουλούδι του Ορέστη», ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας λουλούδι και αντιστοιχήσαμε εικόνες λουλουδιών με τα ονόματα τους. Μέσα από το βιβλίο «Τα λουλούδια» γνωρίσαμε ακόμα περισσότερα είδη λουλουδιών και παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα με ονόματα λουλουδιών και τα μέρη ενός φυτού.

Μέσα από τη μυθολογία γνωρίσαμε την ιστορία του Νάρκισσου και της Ηχούς και το μύθο του Τριαντάφυλλου. Διαβάσαμε: «Το χαρούμενο λιβάδι» , ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε και παίξαμε με λουλούδια, πέταλα και αριθμούς. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και παίξαμε το παιχνίδι: «Roll and build a flower».

Μετρήσαμε λουλούδια, αντιστοιχήσαμε το σωστό αριθμό και αντιστοιχήσαμε επίσης λουλούδια-σχήματα με μέλισσες που είχαν το ανάλογο σχήμα. Φτιάξαμε ανοιξιάτικα γλαστράκια, ζωγραφίσαμε λουλούδια και φτιάξαμε μελισσούλες.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό παίξαμε πολλά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας. Ξεκινήσαμε παίζοντας με στεφάνια και στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε  τα στεφάνια για να παίξουμε το παιχνίδι: « Ποια ομάδα θα βάλει πρώτη τα λουλούδια στο πρωτομαγιάτικο στεφάνι;» (σκυταλοδρομία). Γίναμε ακριδούλες( παραλλαγή από αγαλματάκια) και στη συνέχεια παίξαμε το πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι: «Ο βόας».

Σειρά είχε το παραδοσιακό παιχνίδι: «Ο κηπουρός» και μετά μια μικρή δραματοποίηση με θέμα: «Από το σποράκι στο φυτό». Τέλος χωριστήκαμε σε ομάδες και διαγωνιστήκαμε για το ποιο παιδί( από κάθε ομάδα ) θα μαζέψει πιο γρήγορα τα λουλούδια (τα υπόλοιπα παιδιά).