Η ιστορία του χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει μας ενέπνευσε να δημιουργήσουμε τη δική μας ιστορία με έναν Χιονάνθρωπο.
Το παραμύθι αυτό αποτελεί αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς, πολλή δημιουργική. Τα παιδιά αποφάσισαν όλα μαζί τον τίτλο” Η περιπέτεια του Χιονάνθρωπου”.
Ξεκινάει ο ένας, συνεχίζει ο επόμενος, άλλος προσθέτει, άλλος διορθώνει, ψηφίζουμε και αποφασίζουμε για τη συνέχεια της ιστορίας. Ο ένας παρασύρει τον άλλο σ΄ αυτό το ταξίδι φαντασίας και κάθε φορά έχουμε μια διαφορετική αλλά πάντα πολύ όμορφη ιστορία. Κάθε φορά τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους όπως, συγγραφείς, εικονογράφοι.
Οι φράσεις είναι αυτούσιες των παιδιών. Οι ζωγραφιές είναι των παιδιών. Τα συλλογικά κείμενα των παιδιών αυτής της ηλικίας είναι πολύ σπουδαία για τα παιδιά. Η γλωσσική καλλιέργεια των παιδιών διευκολύνει την πορεία προς την ανάγνωση και τη γραφή.
Οι γλωσσικές δραστηριότητες αναπτύσσουν την φαντασία, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο, είναι μια ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Γίνονται μέρος μιας δημιουργικής ομάδας παράγοντας πρωτογενές υλικό. Αισθάνονται ικανοποίηση και χαρά όταν το βλέπουν τυπωμένο.
“Η περιπέτεια του Χιονάνθρωπου” έγινε “Μικρό Βιβλίο”.
Διαβάστε το:
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας χιονάνθρωπος. Ζούσε σε χιονισμένα βουνά.
Πήγε σε μια πόλη για να κάνει διακοπές. Πήρε μια ξαπλώστρα που ήταν φτιαγμένη από κρυστάλλους και ξάπλωσε.
Ύστερα έκανε βουτιά στα παγωμένα νερά ενός σιντριβανιού.
Όταν τελείωσαν οι διακοπές του αποφάσισε να γυρίσει σπίτι του. Όμως δε μπορούσε να το βρει. Έφαγε ένα παγωτό για να το σκεφθεί καλύτερα.
Εμφανίστηκε τότε ένα ελάφι και του είπε πως ο χειμώνας τελειώνει. Θα έρθει η Άνοιξη και το Καλοκαίρι.
Ο χιονάνθρωπος περπάτησε λίγο παρακάτω. Βρήκε ένα εγκατελελειμμένο αυτοκίνητο στο βουνό. Αυτό ήταν χαλασμένο αλλά κατάφερε και το δούλεψε με τους κρυστάλλους.
Ο χιονάνθρωπος έψαξε μήπως βρει ένα δρόμο. Αυτός ο δρόμος οδηγούσε στην κορυφή του βουνού. Εκεί ήταν το σπίτι του. Ο φίλος του, ο πιγκουίνος, τον περίμενε.
Ξεφυλλίζοντας το βιβλιαράκι:
Το «Μικρό Βιβλίο» οραματίστηκε ο Σελεστέν Φρενέ, ένας πρωτοπόρος Γάλλος παιδαγωγός ο οποίος έζησε στις αρχές του 20ού αιώνα.
να επικοινωνήσεις μαζί τους, αλλά και να εκφραστείς.
Στη χώρα μας, η παιδαγωγική ομάδα «Το σκασιαρχείο» -όνομα που δανείστηκε από την ομώνυμη ταινία- συνεργάζεται με το συνεταιριστικό Ινστιτούτο του Μοντέρνου Σχολείου -Παιδαγωγικής Φρενέ της Γαλλίας ICEM-Pedagogie Freinet (www.icem-pedagogie-freinet.org) και τη Διεθνή Ομοσπονδία των κινημάτων για το Μοντέρνο Σχολείο -Παιδαγωγική Φρενέ ΦΙΝΕΜ- Paidagogie Freinet.