Οι απόφοιτοι μαθητές Λυκείου Σταύρος Ευθυμίου (από τη Ρόδο), Κρινιώ Μαρούδα (από τα Λεχαινά), Γρηγόρης Σεργεντάνης (από τη Μίκρα), Ευάγγελος-Διαμιανός Λάζαρης (από την Αθήνα) και Φίλιππος Κυριακίδης (από τη Σπάρτη) συμμετείχαν στην 44η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής, 07-15 Ιουλίου 2013, στην Κοπεγχάγη.Ο Σταύρος Ευθυμίου βραβεύτηκε με χάλκινο μετάλλιο -συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων ετών να βραβεύονται συμμετέχοντες στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής Έλληνες μαθητές με μετάλλια (δες κι εδώ). Όλοι οι Έλληνες μαθητές επέτυχαν υψηλές επιδόσεις και για μία «ανάσα» έχασε την εύφημο μνεία η Κρινιώ Μαρούδα (η οποία έχει αποσπάσει βραβείο στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας 2012).Μπράβο στα παιδιά λοιπόν! Οι Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής είναι ιδιαίτερα απαιτητικές τόσο στην ευρύτητα και δυσκολία των θεωρητικών θεμάτων, όσο και στην εκτέλεση πραγματικών πειραματικών ασκήσεων, αλλά και στον περιορισμένο αριθμό των βραβευομένων με μετάλλια σε ένα περιβάλλον πολύ μεγάλου ανταγωνισμού των καλύτερων μαθητών στη Φυσική από όλο τον κόσμο.Οι συμμετοχές Ελλήνων μαθητών στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής, όπως και οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Φυσικής, με τους οποίους επιλέγονται οι συμμετέχοντες Έλληνες μαθητές στις Ολυμπιάδες κάθε χρόνο, οργανώνονται από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών με την επιστημονική/εκπαιδευτική ευθύνη του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών ΠΤΔΕ/ΕΚΠΑ και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Εφέτος τα έξοδα συμμετοχής της ελληνικής ομάδας στην Ολυμπιάδα κάλυψε το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.Περισσότερα εδώ, εδώ.
Recent Articles
Χάλκινο μετάλλιο στην 44η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής 2013! »
by N. at Ιούλ 19, 2013 in Διεθνείς Διαγωνισμοί, Εκπαίδευση, Πρωτιές, Φυσική | 0 Comments
Επιτυχίες Ελλήνων μαθητών »
by N. at Ιούν 29, 2013 in Διεθνείς Διαγωνισμοί, Εκπαίδευση, Μαθηματικά, Πρωτιές | 0 Comments
Δύο αργυρά μετάλλια, δύο χάλκινα και μία εύφημη μνεία κατέκτησαν οι Έλληνες μαθητές που συμμετείχαν στην 17η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων που έγινε στην Αττάλεια της Τουρκίας από 21 έως 26 Ιουνίου, με την συμμετοχή χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, οι Έλληνες μαθητές συνέχισαν τη μεγάλη παράδοση των επιτυχιών των ελληνικών ομάδων στις Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες.Πήραν αργυρό μετάλλιο ο Δ. Μελάς, Ελληνογερμανική Σχολή, και ο Π.Μισιακός,Κολλέγιο Αθηνών, χάλκινο μετάλλιο ο Γ. Βενιζέλος και ο Ν. Καλοσίδης, και οι δύο από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη, και εύφημη μνεία ο Φ. Συτιλίδης, 4ο ΓΕΛ Καστοριάς.Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, «η επιτυχία των Ελλήνων μαθητών είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί σ’ αυτή τη διοργάνωση συμμετείχαν και εθνικές ομάδες από άλλες χώρες όπως της Γαλλίας και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής». Συνοδοί των μαθητών ήταν οι Μαθηματικοί: Πέτρος Μπρέγιαννης και Σιλουανός Μπραζιτίκος.Συγχαρητήρια σε όλους!
Πηγή
Συμπληρωματικές εξετάσεις Πιστοποίησης Β Επιπέδου! »
by N. at Ιούν 20, 2013 in β΄επιπέδου, Εκπαίδευση, ΤΠΕ | 0 Comments
Σύμφωνα με την esos διερευνάται η δυνατότητα υλοποίησης μικρού αριθμού επιπλέον προγραμμάτων πιστοποίησης Β΄Επιπέδου με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2013-14.
Περισσότερα εδώ.
O Άρης είχε οξυγόνο πριν από 4 δισεκατομμύρια χρόνια ! »
by N. at Ιούν 20, 2013 in Άρης, Αστρονομία/Αστροφυσική, Διάστημα, Επιστήμη | 0 Comments
Σύμφωνα με εξέταση που έγινε σε μετεωρίτες του Άρη, καταδεικνύεται ότι υπήρχε οξυγόνο στην ατμόσφαιρα του πλανήτη τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια πριν. Οι ερευνητές εξέτασαν κομμάτια από μετεωρίτες που προσγειώθηκαν στη Γη και προέρχονταν από τον Άρη, σε σύγκριση με στοιχεία που συνέλεξε το όχημα «Spirit». Το ασφαλέστερο συμπέρασμα από τη διαφορά στη σύνθεσή τους είναι η παρουσία οξυγόνου στο παρελθόν του πλανήτη. Το «Spirit» εξερεύνησε μία περιοχή του Άρη, στην οποία βρίσκονται πετρώματα παλαιότερα των 3,7 δισεκατομμυρίων ετών.
Πηγή:http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathciv_1_19/06/2013_504943
Πιθανότατα πιο ευάλωτα τα παιδιά στην ακτινοβολία των κινητών τηλεφώνων… »
by N. at Ιούν 19, 2013 in Αγωγή Υγείας, Βιολογία, Επιστήμη, Περί κινητών, Φυσική | 0 Comments
Πιο ευάλωτα στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία των κινητών τηλεφώνων είναι, πιθανότατα, τα παιδιά ηλικίας έως 16 ετών σε σχέση με τους ενήλικες καθώς μέχρι αυτή την ηλικία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η ανάπτυξη του εγκεφάλου. «Η μυελίνωση των νευρικών ινών, διαδικασία που τους παρέχει μόνωση και προστασία, συνεχίζεται μέχρι την ηλικία των 16 ετών. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τότε ο εγκέφαλος είναι πιθανόν πιο ευαίσθητος σε φυσικούς παράγοντες έκθεσης σε επιβλαβείς συνθήκες, όπως η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία αλλά και σε χημικούς ή άλλους παράγοντες» εξηγεί ο αν. καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ, Θεόδωρος Σαμαράς, με αφορμή την παρουσίαση των σχετικών ερευνητικών δεδομένων στο διεθνές, με θέμα την αλληλεπίδραση των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων με την έμβια ύλη. “Τα αποτελέσματα των ερευνών που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο έδειξαν ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε ενήλικες και παιδιά ως προς την απορρόφηση της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας από τον οργανισμό. Υπάρχει, ωστόσο, σημαντική διαφορά στη φυσιολογία ενηλίκων και παιδιών καθώς ο εγκέφαλος των τελευταίων αναπτύσσεται κατά την εφηβεία» προσέθεσαι. Αυτός είναι, άλλωστε, ο λόγος που πριν από έναν χρόνο το γαλλικό Τμήμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, που έχει την ευθύνη της κατηγοριοποίησης διαφόρων παραγόντων έκθεσης του οργανισμού (φυσικών, χημικών, βιολογικών και άλλων) στον κίνδυνο της καρκινογένεσης, τοποθέτησε την ακτινοβολία από κινητά τηλέφωνα στην κατηγορία 2Β, που περιέχει τους ενδεχόμενους καρκινογόνους παράγοντες.Περισσότερα εδώ.
Η ρύπανση στη Δύση μπορεί να προκάλεσε λιμό στην Αφρική; »
by N. at Ιούν 13, 2013 in Κλίμα, Κοινωνία, ΟΙΚΟ-λογία, Περιβάλλον | 0 Comments
Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι πέθαναν από δίψα και πείνα στη χειρότερη ξηρασία του 20ού αιώνα, όταν οι βροχές σταμάτησαν στην Κεντρική Αφρική από τη δεκαετία του 1970 μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Μελέτη που βασίστηκε σε μαθηματικά μοντέλα δείχνει τώρα ότι η καταστροφή προκλήθηκε, τουλάχιστον εν μέρει, από την ατμοσφαιρική ρύπανση της Ευρώπης και της Βορείου Αμερικής.Σύμφωνα με τη μελέτη, τα αερολύματα θείου από τις βιομηχανικές χώρες μείωσαν τη θερμοκρασία στο Βόρειο Ημισφαίριο με αποτέλεσμα να μετατοπιστεί προς το νότο η ζώνη των τροπικών βροχών, η οποία ονομάζεται ενδοτροπική ζώνη σύγκλισης. Ως αποτέλεσμα εκδηλώθηκε εκτεταμένη ξηρασία στην Κεντρική Αφρική και τμήματα της Νότιας Αμερικής και της Νότιας Ασίας. Αντίθετα, οι βροχοπτώσεις αυξήθηκαν σε νοτιότερες περιοχές των ηπείρων αυτών.Περισσότερα εδώ.
Πιστοποίηση α΄επιπέδου »
by N. at Ιούν 7, 2013 in β΄επιπέδου, Εκπαίδευση, ΤΠΕ | 0 Comments
Δείτε τα διαθέσιμα προγράμματα πιστοποίησης για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: http://b-epipedo2.cti.gr/mis (Επιλογή: «Διαχείριση Αιτήσεων Πιστοποίησης» Περισσότερα, http://b-epipedo2.cti.gr/
Ανήλικα παιδιά στο facebook »
by N. at Ιούν 5, 2013 in facebook, H/Y, Διαδίκτυο, Εκπαίδευση, Επικαιρότητα, Κοινωνία | 0 Comments
Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2012, διαπιστώθηκε ότι ένα στα δύο παιδιά ηλικίας από 14 έως 16 ετών έχει προφίλ στο Facebook και συνομιλεί με αγνώστους!Έτσι, αν και πριν από μερικά χρόνια η ηλικία ένταξης των παιδιών στον εικονικό κόσμο του Facebook εντοπιζόταν στην Ε’ και τη ΣΤ’ Δημοτικού. Τώρα, όμως, βλέπουμε πως τα ελληνόπουλα εντρυφούν μαζικά ήδη από τη Δ’ Δημοτικού στον συγκεκριμένο κόμβο κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη κι αν η χρήση του απαγορεύεται σε ανηλίκους κάτω των 13 ετών!Όμως, παιδιά σε αυτή την τρυφερή ηλικία μπορεί να πέσουν εύκολα θύματα παρενόχλησης και να υποστούν διάφορα. Είναι πολύ μικρά για να διαχειριστούν σωστά τα προσωπικά τους δεδομένα και της οικογένειάς τους για να προστατευτούν από παιδόφιλους…Περισσότερα εδώ.
Τα παιδιά είναι εκ φύσεως καλύτερα στους υπολογιστές από τους γονείς τους; »
by N. at Μάι 30, 2013 in H/Y, Διαδίκτυο, Εκπαίδευση, Επικαιρότητα | 0 Comments
Μένουμε συχνά έκπληκτοι από την ικανότητα των παιδιών να διαλέγουν, να χρησιμοποιούν και να «δαμάζουν» τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικές καινοτομίες. Ακούμε ιστορίες από γονείς που ξέχασαν ανοιχτό στο σπίτι το tablet ή το laptop και μετά από λίγη ώρα βρήκαν το παιδί τους να παίζει παιχνίδια, να βλέπει παιδικά στο ίντερνετ και να κατεβάζει ταινίες και τραγούδια.Η θεωρεία ότι η νεότερη γενιά είναι εκ γενετής πιο επιδέξια με την τεχνολογία αρχίζει σιγά-σιγά να χάνει έδαφος. Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως το 71% των γονιών παραδέχεται ότι έχει ζητήσει τη βοήθεια του παιδιού του σε τεχνολογικά θέματα, όπως για παράδειγμα για να δημιουργήσει ένα προφίλ σε κάποιο από τα κοινωνικά δίκτυα ή να ρυθμίσει μία λειτουργία στην τηλεόραση του σπιτιού. Με άλλα λόγια, όσο οι γονείς είναι απασχολημένοι να εξασφαλίσουν τον άρτο τον επιούσιο στο οικογενειακό τραπέζι, τα παιδιά γίνονται οι τεχνολογικοί μας αφέντες. Είναι αυταπάτη να πιστεύει κάποιος ότι τα παιδιά έχουν εκ γενετής τη συγκεκριμένη ικανότητα. «Απλά δεν φοβούνται να περιηγηθούν και να εξερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα πράγματα,» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δρ. Mark Brosnan, λέκτορας ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπαθ. Η προφανής εμπειρία των παιδιών δεν έχει καμία σχέση με το νεαρό της ηλικίας τους. Εάν χειρίζονται την οθόνη ενός tablet με τα τρία τους δάχτυλα, αυτό συμβαίνει επειδή έχουν δει ήδη κάποιον άλλο να το κάνει και όχι επειδή είναι έμφυτη κίνηση (δες εδώ). Με άλλα λόγια, άλλο ποντίκι, τυρί, φάκα κι άλλο ποντίκι Η/Υ ! Χάσμα γενεών που λένε…
Πιστοποίηση α΄ επιπέδου »
by N. at Μάι 17, 2013 in β΄επιπέδου, Εκπαίδευση, ΤΠΕ | 0 Comments
Νέα προγράμματα πιστοποίησης α΄ επιπέδου θα υλοποιηθούν στο διάστημα Ιουνίου – Ιουλίου 2013 στα Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠΙΣ). Σε αυτά μπορούν να συμμετάσχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και εν ενεργεία αναπληρωτές της δημόσιας εκπαίδευσης, των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05/06/07, ΠΕ60 και ΠΕ070 (για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ19/20 δεν απαιτείται πιστοποίηση) ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στην επιμόρφωση β΄ επιπέδου. O Οδηγός Ενημέρωσης Εκπαιδευτικών είναι διαθέσιμος στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://b-epipedo2.cti.gr → «Υλικό Επιμόρφωσης» → «Υλικό Πιστοποίησης (Δείγματα)» (εδώ) και περιλαμβάνει αναλυτικές πληροφορίες και υλικό σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης, τον τρόπο απόκτησης κωδικών για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής, οδηγίες χρήσης του υπολογιστικού περιβάλλοντος πιστοποίησης, καθώς και ένα δείγμα τεστ και ερωτήσεων της εξέτασης.Περισσότερα στον κόμβο http://b-epipedo2.cti.gr