Main Content RSS FeedRecent Articles

8οι Πανελλήνιοι Αγώνες Κατασκευών και Πειρ αμάτων Φυσικών Επιστημών »

Αν είστε περήφανοι για το νέο smart phone σας, μήπως είναι καιρός να αναρωτηθείτε για το αν «Οι τηλεπικοινωνίες μέσα σε 3000 χρόνια άλλαξαν απλά μήκος κύματος»; Θα θέλατε να κατασκευάσετε το δικό σας «θάλαμο νεφώσεων» για να μελετήσετε την κοσμική ακτινοβολία ή προτιμάτε ένα «υποβρύχιο όχημα» για «μια βουτιά στα θολά νερά»; «Θερμικές μηχανές», «η Αιολόσφαιρα του Ήρωνα», «ηλιακοί φούρνοι», «ψυγεία», «εκκρεμή Blackburn», «αμαξίδια και μοτοποδήλατα Go-Kart», «αεροδυναμικές σήραγγες», «το ξυπνητήρι του Πλάτωνα», αλλά και «χρωμοσώματα που συστήνονται». Οι λάτρεις της Τέχνης θα αναρωτηθούν μαζί μας αν «Τελικά ο Velazquez ήξερε φυσική;» και τι συνέβη «Όταν το φάντασμα της όπερας πέρασε την πύλη της άμμου για μια ξενάγηση στον θαυμαστό κόσμο των κοκκωδών υλικών». Οι φίλαλθοι θα παρακολουθήσουν τον αγώνα «Ελαιόλαδο εναντίον Σπορελαίου» και θα χαλαρώσουν με «Φυσική Θεωρία της Μουσικής». Θα διασκεδάσετε στην «Χημικούπολη», στο «Το «παζλ» της Ενέργειας», στο «υπαίθριο σκάκι», στα «Πορτοκαλί και Άσπρα μπαλάκια πιγκ πογκ» που μεταμορφώνονται σε χημικά μόρια, θα «γίνετε … φακίρης» και θα ανακαλύψετε «αν είστε ερωτευμένοι». 320 μαθητές και 85 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από κάθε γωνιά της Ελλάδας, θα σας περιμένουν πίσω από τους πάγκους τους, με 180 διαφορετικά πειράματα και κατασκευές, για να σας ξεναγήσουν σε ένα Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας, που στήσαμε για σας με πολύ μεράκι. Ελάτε να τους ακούσετε και να μοιραστήτε την χαρά της δημιουργίας μαζί τους, στους:8ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών (δες εδώ) με θέμα: «Διαφωτίζοντας την εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών» και στις 7 Νοεμβρίου 2014, 9.00 – 20.00, και στις 8 Νοεμβρίου 2014, 9.00 – 14.00, στο Ε.Κ.Φ.Ε. Αιγάλεω, στο σχολικό συγκρότημα του 6ου Γενικού Λυκείου Αιγάλεω (πρώην ΕΠΛ), Μίνωος και Προόδου 1, Αιγάλεω, Αθήνα (είσοδος ελεύθερη). Η εκδήλωση οργανώνεται από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Αιγάλεω και την Ελληνική Συντονιστική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ευρώπη» (Science on Stage – Europe). Οι συμμετέχοντες προέρχονται από τις πόλεις: Αθήνα, Αλεξάνδρεια Ημαθίας, Βαλτινός Τρικάλων, Γαργαλιάνοι, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο Κρήτης, Θερμή Λέσβου, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Ιωλκός Μαγνησίας, Καλαμάτα, Καρδίτσα, Κως, Λαμία, Λάρισα, Νέα Αλικαρνασσός Ηρακλείου Κρήτης, Πάτρα, Σαλαμίνα, Σέρρες, Τσικαλαριά Χανίων και Χανιά.

10-11-2014 Βραβεύσεις

H πλατφόρμα CyberKids ασφάλεια στο Διαδίκτυο! »

Πολύτιμη βοήθεια σε μαθητές-χρήστες του Διαδικτύου δίνει πλατφόρμα της Ελληνικής Αστυνομίας – σε συνεργασία με τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης και Παιδείας- με το όνομα CyberKids/”Ψηφιακή αλάνα!” σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια στο Διαδίκτυο, η οποία θα δώσει απαντήσεις σε όλα τα θέματα που αφορούν το διαδίκτυο. Επίσης ειδικό «κουμπί» στην πλατφόρμα CyberKids, για πρώτη φορά παγκοσμίως, θα λειτουργεί 24ωρες το 24ωρο δίνοντας βοήθεια σε όποιον μαθητή δεν ξέρει πώς να χειριστεί καταστάσεις μέσα από το Ιντερνετ. Η εφαρμογή αυτή δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να επικοινωνούν άμεσα και σε πραγματικό χρόνο (real time) σε περίπτωση κινδύνου ή απειλής με Αξιωματικούς της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μέσω της χρήσης μίας καινοτόμου (touchscreen call) διαδικασίας «Cyber Alert», αλλά και μέσω αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος. Οι Αξιωματικοί θα διαχειρίζονται τον κίνδυνο ή την απειλή, η οποία προέρχεται μέσω διαδικτύου με σύγχρονες διαδικασίες και μέσα από ένα Σύγχρονο Κέντρο Διαχείρισης Διαδικτυακών Απειλών (Cyber Alert), που θα έχει έδρα στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Ήδη, περισσότεροι από 2500 γονείς και μαθητές έχουν πατήσει το alert από την πλατφόρμα CyberKids, προκειμένου να ζητήσουν βοήθεια από κάποιο έμπειρο αστυνομικό για θέματα που αφορούν σε παρενοχλήσεις στο Διαδίκτυο.Δες κι εδώ.

Προς κατάργηση η επιμόρφωση β-επιπέδου στις ΤΠΕ-Ε; »

Σχεδιάζεται η κατάργηση της επιμόρφωσης β-επιπέδου στις ΤΠΕ-Ε; Σύμφωνα με πληροφορίες (δες εδώ) που προέρχονται από το Υπουργείο Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ /Ι.Τ.Υ.Ε. εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο της διακοπής (κατάργησης) του προγράμματος: «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013) με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου. Συγκεκριμένα σχεδιάζεται η κατάργηση τόσο του παραδοσιακού μοντέλου (δια ζώσης συνεδρίες σε Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης) όσο και του μοντέλου της μεικτής μάθησης για απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές (επιμόρφωση Β επιπέδου ΤΠΕ, διάρκειας 96 διδακτικών ωρών). Στη θέση αυτών προγραμματίζεται εισαγωγική επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ, εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων προκειμένου να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές υποδομές που πρόκειται να διατεθούν στα σχολεία και ιδίως, τους διαδραστικούς πίνακες, τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού (επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ, διάρκειας 36 διδακτικών ωρών)»(περισσότερα εδώ). Να πω, ένα ακόμα άστοχο μέτρο που θα ληφθεί, μια και οι 96 ώρες του β-επιπέδου είναι ένα από τα καλύτερα προγράμματα επιμόρφωσης… Ένα κλικ εδώ και συμμετοχή στο ψήφισμα διαμαρτυρίας κατά της κατάργησης του β-επιπέδου ίσως σώσει-προσωρινά τουλάχιστον…- την κατάσταση.

Υποβολή αιτήσεων πιστοποίησης β΄επιπέδου »

Από σήμερα, 3 Ιουνίου 2014, οι αιτήσεις συμμετοχής στα προγράμματα πιστοποίησης β΄ επιπέδου που θα διεξαχθούν στο χρονικό διάστημα 14-15, 21-22, 28-29 Ιουνίου και 5-6, 12-13 Ιουλίου 2014. Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης (http://b-epipedo2.cti.gr/mis, επιλογή «Διαχείριση Αιτήσεων Πιστοποίησης») με χρήση των κωδικών πρόσβασης που ήδη διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί.Μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS), κάθε ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για όλα τα διαθέσιμα προγράμματα πιστοποίησης του κλάδου του, που πρόκειται να διεξαχθούν σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠις) σε πανελλαδικό επίπεδο και να υποβάλει την αίτησή του σε ένα από αυτά. Κατά τη διαδικασία υποβολής αίτησης ο εκπαιδευτικός καλείται να επιλέξει (κατά περίπτωση, ανάλογα με τον κλάδο), την υποκατηγορία (λ.χ. μάθημα, βαθμίδα), από την οποία επιθυμεί να προέρχεται, το θέμα που θα διαπραγματευτεί κατά το δεύτερο, μη αυτοματοποιημένο μέρος της εξέτασης, το οποίο αφορά στην ανάπτυξη ενός πλήρους θέματος σχετικού με την εκπόνηση ενός σχεδίου μαθήματος λ.χ. Αρχαία/Ιστορία Γυμνασίου για ΠΕ02, Φυσική Γυμνασίου για ΠΕ04, μικρές τάξεις Δημοτικού – Α’, Β’, Γ’ για ΠΕ70 κ.α. (δες κι εδώ, εδώ).
23-6-2014 Πρόσθετα προγράμματα πιστοποίησης στις 3, 4, 10 και 11 Ιουλίου, περισσότερα εδώ.

Εξετάσεις πιστοποίησης β΄επιπεδου »

Οι εξετάσεις πιστοποίησης, για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συμμετάσχει στα προγράμματα επιμόρφωσης β’ επιπέδου ΤΠΕ και επιθυμούν να πιστοποιηθούν, προβλέπεται να διεξαχθούν στο διάστημα τέλος Μαΐου – τέλος Ιουνίου 2014 (Σαββατοκύριακα), σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚΕΠΙΣ) σε όλη τη χώρα. Οι δοκιμασίες πιστοποίησης Β’ επιπέδου ΤΠΕ θα βασιστούν στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και στις προηγούμενες περιόδους πιστοποίησης, δηλαδή στην on line εξέταση, που περιλαμβάνει το αυτοματοποιημένο μέρος (τεστ 36 ερωτήσεων) και το μη αυτοματοποιημένο μέρος (ανάπτυξη πλήρους θέματος σχετικού με την εκπόνηση ενός σχεδίου μαθήματος και τον χειρισμό αυτού του σχεδίου στην τάξη, δηλ. το σενάριο). Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης έχουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει και ολοκληρώσει επιτυχώς το πρόγραμμα επιμόρφωσης β’ επιπέδου ΤΠΕ (παραδοσιακού μοντέλου ή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης). Περισσότερα στην «Πύλη Ενημέρωσης» της Πράξης, εδώ. Δείγματα θεμάτων υπάρχουν εδώ κι εδώ.
Επικαιροποίηση
3-6-2014 Υποβολή αιτήσεων

Τράπεζα θεμάτων »

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), στο πλαίσιο της Πράξης ‘ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ – ΕΠΑΛ)’» προσκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να υποβάλλει προς κρίση, με στόχο να ενταχθούν στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θέματα για τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α’ Τάξης των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων, της Α’ και Β’ Τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και της Α’ Τάξης Ημερήσιων και των Εσπερινών ΕΠΑΛ.Οι Προδιαγραφές και οι Οδηγίες για την εκπόνηση θεμάτων υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ http://www.iep.edu.gr/.Τα θέματα που υποβάλλονται θα πρέπει, επίσης, να είναι διατυπωμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, να χρησιμοποιούν όπου χρειάζεται την επιστημονική ορολογία και να μην περιέχουν αδόκιμες εκφράσεις καθώς και λέξεις των οποίων τη σημασία μπορεί να αγνοούν οι μαθητές. Να είναι διατυπωμένα με τρόπο που να διευκολύνει την ταχεία κατανόηση του θέματος, να καθορίζονται με ακρίβεια τα ζητούμενα και κατ’ επέκταση να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην υπάρχουν παρανοήσεις.Κάθε εκπαιδευτικός που ενδιαφέρεται να υποβάλει θέματα θα πρέπει να ακολουθήσει τις Οδηγίες και τις διαδικασίες που αναφέρονται στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ (δες εδώ) και να χρησιμοποιεί τη φόρμα υποβολής στην ηλεκτρονική διεύθυνση που θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.Μετά την υποβολή, τα θέματα θα αξιολογηθούν από τις Επιστημονικές Επιτροπές των Εξεταζόμενων Μαθημάτων που λειτουργούν στο ΙΕΠ και εφόσον εγκριθούν από την Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή θα ενταχθούν στην Τράπεζα Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

Φεστιβάλ για την Επιστήμη και την Καινοτομία στην Τεχνόπολη »

«Τα παιδιά μας θα ζήσουν 120 χρόνια; Μπορούμε να προβλέψουμε τους σεισμούς; Ποιος είναι ο ήχος του Διαστήματος; Ποια σχέση μπορεί να έχει η Κβαντική Φυσική με το σταφιδόψωμο; Βρέθηκε τελικά το “Σωματίδιο του Θεού”; Μπορεί η επιστήμη να γίνει διασκεδαστική;». Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα απαντηθούν στο Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας (Athens Science Festival) με θέμα «Η επιστήμη στην καθημερινότητά μας». Θα διεξαχθεί για πρώτη φορά στην Αθήνα, από 30 Απριλίου μέχρι και 4 Μαΐου στην Τεχνόπολη, με συνδιοργανωτές τον μη κυβερνητικό οργανισμό SciCo, το Βρετανικό Συμβούλιο και τον Σύνδεσμο Υποτρόφων Ιδρύματος Ωνάση. Στα πρότυπα αντίστοιχων μεγάλων διεθνών φεστιβάλ, και το ελληνικό, απευθυνόμενο σε μικρούς και μεγάλους, στοχεύει, μέσα από μια σειρά διαδραστικών εκθεμάτων, ομιλιών, προβολών και βιωματικών εμπειριών, να αναδείξει τον ρόλο των επιστημών στην καθημερινή ζωή, να παρουσιάσει και τη σημαντική ερευνητική εργασία που εκπονείται στην Ελλάδα. Οι ενότητες που καλύπτει το φεστιβάλ περιλαμβάνουν Φυσική, Χημεία, Βιοτεχνολογία-Γενετική, Γεωλογία, Μαθηματικά, Περιβάλλον-Βιώσιμη Ανάπτυξη, Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών, Υγεία, Διατροφή, Αστρονομία, Τεχνολογία, Επιστήμη Υλικών, Ρομποτική, Επιστήμη και Τέχνη.
Πηγή:

Συγχώρεση εκ μέρους «των λίγων ιερέων» που κακοποίησαν παιδιά ζήτησε ο Πάπας Φραγκίσκος »

Διαβάζω (δες εδώ) ότι ο Πάπας ζήτησε συγχώρεση εκ μέρους των «ελάχιστων ιερέων», όπως σημείωσε, που κακοποίησαν σεξουαλικά ανηλίκους, στην ισχυρότερη μέχρι στιγμής αντίδραση από την ηγεσία της Καθολικής Εκκλησίας στο σκάνδαλο παιδικής κακοποίησης. «Αισθάνομαι την ανάγκη να αναλάβω προσωπικά το βάρος και να ζητήσω συγχώρεση για όλο το κακό που προκλήθηκε» ανέφερε ο Πάπας. “Συγχωροχάρτι” λοιπόν και ξεμπερδέψαμε…

Ο Ερμής δημιουργήθηκε έξω από το ηλιακό σύστημα; »

Είναι ο Ερμής…”μετανάστης”; Κι αυτό επειδή ο πλανήτης Ερμής κρύβει πολλά μυστήρια, που οι επιστήμονες δεν έχουν καταφέρει να απαντήσουν. Λόγου χάρη η γεωλογία του είναι τόσο πολυεπίπεδη και σύνθετη δυσκολεύοντας τους ειδικούς να κατανοήσουν την δημιουργία και εξέλιξη του. Μια νέα μελέτη (δες εδώ) ρίχνει στο τραπέζι μια νέα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα όσο και εντυπωσιακή θεωρία. Επιστήμονες του Πανεπιστημίου Brown στις ΗΠΑ μελέτησαν εικόνες υψηλής ανάλυσης που έχει στείλει το διαστημικό σκάφος Messenger που εξερευνά τον Ερμή. Επικέντρωσαν την προσοχή τους σε γεωλογικούς σχηματισμούς που δεν είναι προϊόν προσκρούσεων αστεροειδών ή άλλων διαστημικών σωμάτων στην επιφάνεια του Ερμή. Τα ευρήματα από τις παρατηρήσεις που έκαναν τους οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο Ερμής σχηματίστηκε έξω από το ηλιακό μας σύστημα και κάποια στιγμή εισήλθε σε αυτό και τελικά κατέληξε στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Περισσότερο φως για τα μυστήρια του Ερμή αναμένεται να ρίξει η αποστολή BepiColombo που αποτελεί συνεργασία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και της Υπηρεσίας Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης (JAXA). Η αποστολή είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει το 2024.

»

Διαβάζω (εδώ) ότι ο υπουργείο Παιδείας σύντομα θα εκδόσει ώστε να να μην γίνεται κατάχρηση του πειθαρχικού δικαίου στο χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας και να αποφεύγονται τυχόν καταχρηστικές πειθαρχικές διώξεις. Ε, μη πας πειθαρχικό επειδή η μαμά σε μηνύει που έβαλες χαμηλό βαθμό (προσβολή πρωσοπικότητας!) στον κανακάρη της…

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση