ας γνωριστούμε…
Μόλις πέρασε η πρώτη εβδομάδα! Επιδίωξη μας είναι να προσαρμοστούν τα παιδιά ομαλά. Παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας, διαβάσαμε βιβλία, ακούσαμε μικρά τραγουδάκια για να γνωριστεί η ομάδα καλύτερα και να αρχίσουμε να χτίζουμε τις μεταξύ μας σχέσεις.
Την πρώτη εβδομάδα γνωριστήκαμε, συστηθήκαμε, συνεργαστήκαμε,χαιρετηθήκαμε με διάφορους τρόπους.
Συνεργαστήκαμε να κρατήσουμε τη μπάλα μέσα στο πανί και να λέμε το όνομά μας.
Η μπάλα που καίει.
Με το μαγικό καπέλο συστηνόμαστε.
Ο βασικός και πρώτος στόχος που θέτουμε από τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μας είναι να έχουμε μία χαρούμενη και ασφαλή τάξη. Για να συνυπάρχουμε και να λειτουργούμε καλύτερα όλοι μαζί, αρχίζουμε να διαμορφώνουμε τους κανόνες. Ακολούθησε συζήτηση και ανάλυση των όσων είχαμε ακούσει.
Συμφωνήσαμε για τους κανόνες και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τους κανόνες και τους κολλήσαμε.
Οι κανόνες μας.
Παγκόσμια Ημέρα Τελείας
Ξεκινήσαμε με τη Διεθνή Ημέρα της Τελείας όπου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Σεπτεμβρίου, κοντά στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.Μια μέρα εμπνευσμένη από το βιβλίο αριστούργημα του Πίτερ Ρέυνολντς, την Τελεία.
Το “The Dot” έχει εμπνεύσει εκατομμύρια παιδιά και ενήλικες χρησιμοποιείται από τους δασκάλους ως μέθοδος για την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και την ενστάλαξη της εμπιστοσύνης στους μαθητές.
Ακούσαμε το βιβλίο και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν με μαρκαδόρους πολλές τελείες.
.
Στη συνέχεια με δαχτυλομπογιές και με μπατονέτα δημιούργησαν και άλλες τελείες.
Οι δημιουργίες των παιδιών.
Αγιασμός 2024-2025
Ανακοίνωση
Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε πως ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα γίνει τη Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 8:30 π.μ. στο προαύλιο του σχολείου.
Τα νήπια θα συνοδεύουν οι γονείς και κηδεμόνες.
Μετά τον αγιασμό, τα παιδιά θα μπούνε στις τάξεις τους και θα κάνουν την πρώτη γνωριμία με τις δασκάλες τους.
Καλή σχολική χρονιά!!!
Καλό καλοκαίρι!!
Άλλη μια σχολική χρονιά έφθασε στο τέλος της!!!
Ένα ταξίδι με πολλές δράσεις, εμπειρίες, γνώσεις,γνωριμίες και δημιουργικές στιγμές!!!
Ευχαριστούμε πολύ όλους και όλες που μας εμπιστευτήκατε και συνεργαστήκατε μαζί μας!!
Καλό Καλοκαίρι!!!
Ο γλάρος
Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Τραγούδι: Φοίβος Δεληβοριάς
Η προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον κατά τη προσχολική ηλικία.
Την Τρίτη 18 Ιουνίου συναντηθήκαμε με τους γονείς των προνηπίων στο νηπιαγωγείο με θέμα την προσαρμογή των νέων μας παιδiών στο καινούργιο περιβάλλον τους.
Την εισήγηση ξεκίνησε η κα. Ιοκάστη Μαζοπούλου, η Ψυχολόγος του νηπιαγωγείου.
Η αρχή της σχολικής φοίτησης αποτελεί ένα σημαντικό σταθμό στη ζωή του παιδιού όσο και των γονέων του. Η προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο σημαίνει το πέρασμα από την προσχολική ηλικία της ανεμελιάς και της ασφάλειας που προσφέρει το οικογενειακό περιβάλλον, στη προσχολική ηλικία, κατά τη διάρκεια της οποίας το σχολείο γίνεται το κεντρικό σημείο αναφοράς στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και συνολικά της προσωπικότητας των παιδιών.Κατά τις πρώτες μέρες στο σχολείο, κάποια παιδιά ενδέχεται να παρουσιάσουν έντονο άγχος αποχωρισμού από τους γονείς- φροντιστές τους, το λεγόμενο άγχος αποχωρισμού. Το άγχος του αποχωρισμού είναι μία φυσιολογική αντίδραση των παιδιών, αλλά… και των μεγάλων. Η προσαρμογή των παιδιών δε γίνεται από τη μια στιγμή στη άλλη αλλά απαιτεί χρόνο.
Tα παιδιά έχουν να αντιμετωπίσουν τις πρώτες ημέρες στο σχολείο ένα νεο σχολικό περιβάλλον πιο πολύπλοκο σε σχέση με το οικογενειακό περιβάλλον.Η προσωπικότητα του παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο στην προσαρμογή του σε νέα περιβάλλοντα. Έτσι, το κάθε παιδί, αναλόγως της προσωπικότητάς του, αντιδρά με διαφορετικό τρόπο και προσαρμόζεται με διαφορετικό ρυθμό στο καινούργιο του σχολείο. Σύμφωνα με έρευνες διαπιστώνουν ότι τα περισσότερα παιδιά παρουσιάζουν δυσκολίες προσαρμογής κατά τον πρώτο μήνα φοίτησης στο σχολείο.
Ο ρόλος των γονέων:Πώς βοηθάμε το παιδί να αποδεχτεί την νέα πραγματικότητα;
Επισκεπτόμαστε μαζί με το παιδί το σχολείο προτού ξεκινήσει για να εξοικειωθεί με το χώρο και του γνωρίζουμε τη δασκάλα του.
Είναι σημαντικό η συμπεριφορά μας μας στις αντιδράσεις του παιδιού κατά τη διάρκεια της προσαρμογής του να είναι σταθερή και αποφασιστική και να μν εκδηλώνουν την τυχόν αγωνία τους για την καινούργια φάση που θα διανύσει το παιδί τους.
Οι προετοιμασίες για την έναρξη της σχολικής χρονιάς να αντιμετωπίζονται με ενθουσιασμό και χαρά.
Δείχνουμε την αντοχή μας στις αντιδράσεις των πρώτων ημερών. Ενθαρρύνουμε το παιδί να μας μιλήσει ανοικτά για τους φόβους του και σχεδιάζουμε μαζί του τους τρόπους αντιμετώπισης. Του θυμίζουμε καταστάσεις που φοβόταν παλαιότερα και έχει καταφέρει να τις ξεπεράσει.
Βεβαιώνουμε το παιδί με λόγια και πράξεις για την επιστροφή του στο σπίτι. Του δίνουμε ένα φιλί ή του κάνουμε μια μεγάλη αγκαλιά. Δείχνουμε χαρούμενοι που έχει μεγαλώσει και πηγαίνει πια στο σχολείο.
Του δίνουμε κίνητρα για να πάει σχολείο τονίζοντάς του τα θετικά στοιχεία, όπως τους καινούριους φίλους που θα γνωρίσει, τα πράγματα που θα μάθει (θα διαβάζει μόνο του τις αγαπημένες του ιστορίες), τα ομαδικά παιχνίδια, τις εκδρομές.
Μιλάμε στο παιδί για τις δικές μας εμπειρίες από το σχολείο.
Με την έναρξη του σχολείου χρειάζεται και στο σπίτι να μπει ένα πρόγραμμα για τα παιδιά. Το πρωινό ξύπνημα, οι ώρες ξεκούρασης-παιχνιδιού, τηλεόρασης-υπολογιστή και οπωσδήποτε ο ύπνος πρέπει να τηρούνται με αρκετή συνέπεια και αν χρειαστεί, αυστηρότητα.
Βοηθάμε το παιδί να αναπτύξει αυτονομία:του δείχνουμε έναν καλό τρόπο να τακτοποιεί την τσάντα του,τα πραγματά του.
Ευχαριστώ πολύ την κα. Ιοκάστη Μαζοπούλου που δέχτηκε την πρόσκλησή μου και τη συνεργασία καθώς και όλους τους γονείς που μας τίμησαν με την παρουσία τους και τη συμμετοχή τους!!!
Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Με μεγάλη χαρά επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας τον ο κο. Τάκης Αλεξανδράκης.
Μια μια ερώτηση ορισμένων μαθητών “Ποιος είναι ο τυφλός;” ήταν η αφορμή για τη γνωριμία με τον κο.Τάκη Αλεξανδράκη.
Ο κος Τακης Αλεξανδράκης απάντησε:”Πως φανταζόσουν ότι θα ήμουν; Τι περίμενες να δεις;”
“Να είσαι …στεναχωρημένος” απάντησε ο μαθητής.
Ο κος. Τάκης Αλεξανδράκης μας μίλησε για την ιστορία του.Πως μεσα από ένα ιατρικό λάθος έχασε την όρασή του.
Μας έδειξε το λευκό τηλεσκοπικό του μπαστούνι. Και ανέφερε ποιο είναι το κατάλληλο ύψος για να το κρατάει ένας τυφλός.
Μας ανέφερε περιστατικά απότην καθημερινότητά του.Τις δυσκολίες που συναντά.
Έφερε μαζί του και τη γραφομηχανή braille.
Tα παιδιά δοκίμασαν να γράψουν.
Είχε φέρει μαζί του και το ειδικό σετ σκακιού.
Τα παιδιά δοκίμασαν να παίξουν.
Ευχαριστώ πολύ τον κο. Τάκη Αλεξανδράκη για την ανταπόκρισή του στην πρόσκλησή μου!!
Προετοιμασία για το δημοτικό: Ε-Twinning 2023-2024.
Μετά από 6 μήνες, οι μαθητές του 10ου Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου ολοκλήρωσαν με επιτυχία το e Τwinning έργο “Prepare for Take off-From Kindergatten to Primary school!!”
Στόχος ήταν η εξοικείωση των μαθητών με το περιβάλλον και τις λειτουργίες του Δημοτικού και τα μεγαλύτερα παιδιά και να αποκτήσουν αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης προς τα μικρότερα.
Παρακάτω καταγράφεται η πορεία του προγράμματος.
Ξεκινήσαμε το Δεκέμβριο να προετοιμάζουμε τις κάρτες με τις Χριστουγεννιάτικες ευχές.
Φθάσαμε τον προορισμό μας στο τμήμα της πρώτης τάξης του Δημοτικού.
Συναντήσαμε τα παιδιά της πρώτης τάξης , γνωριστήκαμε και ανταλλάξαμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες.
Συναντήσαμε τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του συστεγαζόμενου Δημοτικού και τραγουδήσαμε τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα.
Τον Γενάρη τα παιδιά του νηπιαγωγείου ζωγράφισαν ύστερα από διευρεύνηση σκέψεων και ερώτηση σχετικά με το πως φαντάζονται ότι είναι το Δημοτικό.
Το Φεβρουάριο οι μαθητές της Ε’ τάξης συναντήθηκαν με τα παιδιά του νηπιαγωγείου μετά από την επισκέψη τους στο νηπιαγωγείο και συζήτησαν με τα νήπια για τη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου, τις τάξεις και τα μαθήματα.
Το μήνα Μάρτιο τα παιδιά της Α΄ τάξης του Δημοτικού επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας και τραγούδησαν τα Κάλαντα της Άνοιξης.
Τον Απρίλιο μήνα συναντηθήκαμε με ομάδα της Γ΄τάξης του συστεγαζόμενου Δημοτικού και πραγματοποιήθηκε κυνήγι Πασχαλινών Αυγών του συστεγαζόμενου Δημοτικού και του νηπιαγωγείου στην παιδική χαρά.
Τον ίδιο μήνα τα παιδιά συναντήθηκαν και γνώρισαν τον δάσκαλο της Φυσικής Αγωγής και συμμετείχαν στο μάθημα ακολουθώντας τις οδηγίες του στον αύλειο χώρο του σχολείου.
Τέλος το Μάϊο συναντηθήκαμε στην αίθουσα της μουσικής μαζί με τη δασκάλα της μουσικής και η αλήθεια ότι δεν κάναμε και μεγάλη απόσταση, αφού συστεγαζόμαστε με το Δημοτικό. Τα παιδιά τραγουδήσαν όλοι μαζί αγαπημένα τραγούδια και έπαιξαν πολλά μουσικά παιχνίδια αναγνώρισης ήχων, ακουστικής αντίληψης και ρυθμού
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία γεμάτη από δράσεις και γνωριμίες!!!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή, τη συνεργασία και την προσπάθειά τους!!
Ευχαριστώ πάρα πολύ όλους τους συναδέλφους του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου για την πολύ καλή συνεργασία και τη θέλησή τους για κοινές δραστηριότητες!!
H προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον κατά την προσχολική ηλικία.
Αποχαιρετώντας το νηπιαγωγείο!
Με χαρά,χορό και πολύ κέφι αποχαιρετήσαμε το νηπιαγωγείο!!
Χορέψαμε ζούμπα και λίμπο, παίξαμε ομαδικά μουσικοκινητικά παιχνίδια.
Περάσαμε μέσα από λουλουδένιο στεφάνι.
Συνεργαστήκαμε και συντονιστήκαμε με το αερόστατο
Παίξαμε την αγαπημένη “καυτή πατάτα”
Η προσπάθεια και η συμμετοχή πάντα κερδίζει!!
Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα Play Art Repeat!
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που μας τίμησαν με την παρουσία τους και τη συνεργασία τους καθώς και για τα πολύ όμορφα αναμνηστικά καπέλα που τόσο πολύ άρεσαν στα παιδιά!!