Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα μας έδωσε την ευκαιρία να πειραματιστούμε σε νέους δρόμους. Περάσαμε όμορφα όλοι.Το σίγουρο είναι πως ο Κώδικας θα γίνει μέρος των δραστηριοτήτων μας.
Η προσέγγιση των γεγονότων του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο είναι δύσκολη. Με αφορμή την επέτειο της 17ης Νοέμβρη 1973 μιλήσαμε στα παιδιά για την έννοια της Δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Τα παιδιά είδανε πλούσιο φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό σχετικό με την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και διαβάσαμε σχετικά βιβλία. Tο βιβλίο ” Η κυρά Δημοκρατία” μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τις έννοιες Δημοκρατία-Δικτατορία.
Φτιάξαμε το Πολυτεχνείο
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε :Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 στην τάξη έγιναν συζητήσεις για τον πόλεμο και την ειρήνη. Γνωρίσαμε την ιστορία και τα γεγονότα του 1940 μέσα από αφίσες, χάρτες, βιβλία, βίντεο, φωτογραφίες, πίνακες και τραγούδια. Μιλήσαμε για την πατρίδα μας, τη σημαία μας, τους συμβολισμούς και την ιστορία της. Μάθαμε τον Εθνικό μας Ύμνο.
Τα παιδιά ζωγράφισαν με νερομπογιές την Ελληνική Σημαία.
Διαβάσαμε και παίξαμε την ιστορία :
Σαν παραμύθι
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας γίγαντας, ένας μεγάλος γίγαντας, τόσο μεγάλος όσο σαράντα εκατομμύρια άνθρωποι μαζί. Τον ίδιο καιρό κάπου κοντά στον γίγαντα ήταν κι ένας νάνος. Ένας μικρός νάνος. Νάνος και γίγαντας ζούσαν ο καθένας στον τόπο του χωρίς να ενοχλεί ο ένας τον άλλο. Τους χώριζε άλλωστε ένα τεράστιο αυλάκι, μια θάλασσα.
Και ήταν ευτυχισμένοι… Και περνούσε ο καιρός. Ο νάνος κοίταγε τη δουλειά του, ο γίγαντας τη δικιά του, και ζούσαν αγαπημένοι…Ένα πρωί όμως ο μεγάλος γίγαντας φόρεσε ένα περίεργο καπέλο και μια ακόμη πιο περίεργη στολή.
Φόρεσε και κάτι μεγάλες μπότες και μετά έκανε ένα μεγάλο πήδημα, έφτασε μπροστά στην πόρτα του μικρού νάνου και, βάνοντάς του μια λόγχη μπροστά στην κοιλιά του, είπε:
«Ήρθα να σου πάρω το σπίτι παραδώσου!».
Ο μικρός νάνος στην αρχή το πέρασε για χωρατό.
«Κοίτα χωρατατζής που ’ναι ο μεγάλος γίγαντας!» σκέφτηκε.
Και φέρνοντας στον νου τον γνωστό τους χαιρετισμό, του φώναξε:
– Γεια σου, γείτονα!
Ο γίγαντας όμως δεν καταλάβαινε πια από τέτοια.
Πίεσε τη λόγχη πάνω στην κοιλιά του μικρού νάνου και άγρια ξαναφώναξε:
– Παραδώσου!
Ο μικρός νάνος τότε κατάλαβε κοίταξε λυπημένος κατάματα
– Γεια σου, γείτονα!
Ο γίγαντας όμως δεν καταλάβαινε πια από τέτοια.
Πίεσε τη λόγχη πάνω στην κοιλιά του μικρού νάνου και άγρια ξαναφώναξε:
Ο μικρός νάνος τότε κατάλαβε κοίταξε λυπημένος κατάματα
το μεγάλο γίγαντα και χωρίς κανένα φόβο τού είπε:
– Όχι, δεν παραδίνομαι!
Αμέσως μετά έτρεξε, έφτασε στο μικρό καλύβι του και σε λίγο ξαναγύρισε κρατώντας στα χέρια του μια σφεντόνα. Στάθηκε μπροστά στον γίγαντα και περίμενε.
Ο μεγάλος γίγαντας τα ’χασε για λίγο. Ύστερα χύθηκε πάνω στον μικρό νάνο θέλοντας να τον συντρίψει. Έγινε όμως κάτι απίστευτο. Ο μικρός νάνος νίκησε τον μεγάλο γίγαντα! Ο μεγάλος γίγαντας το ’βαλε στα πόδια…
Έτσι οι Έλληνες του Σαράντα, όπως ο μικρός νάνος του παραμυθιού, όταν η Ιταλία ζήτησε να της παραδώσουν τη χώρα τους, απάντησαν όπως και κείνος, μ’ ένα θαρραλέο και αποφασιστικό ΟΧΙ!
Δεν είναι όμως μόνο πως είπαν το ΟΧΙ. Το διαφέντεψαν στη συνέχεια παλικαρίσια και νικηφόρα πάνω στις βουνοκορφές.
Γαλάτεια Σουρέλη,
«Ντο-ρε-μι κι ένα σκυλί»,
εκδ. Ψυχογιός
Ακούσαμε τον Εθνικό Ύμνο.
Ακούσαμε και είδαμε το παραμύθι “Πατάτες πατάτες”.
Η βραβευμένη συγγραφέας και ζωγράφος Ανίτα Λόμπελ, γράφει και εικονογραφεί τη γεμάτη έντονες συγκινήσεις ιστορία δυο αδελφών που βρέθηκαν σε δυο αντίπαλα στρατόπεδα, και της συνετής μητέρας τους, που με την εξυπνάδα της καταφέρνει να φέρει και πάλι την ειρήνη στον τόπο τους.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος δημιούργησαν μια αφίσα.
Πήραμε μέρος σε μια μεγάλη συμμαχία σχολείων με μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που έχει τίτλο «Πες -Βρες». Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό.Πρόκειται για ένα επιδαπέδιο παιχνίδι. Δημιουργήσαμε ένα χάρτη Beebot , όπου σε κάθε τετράγωνο εικονίζεται αντικείμενο που ξεκινάει από τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Επίσης, περιλαμβάνονται και 24 κάρτες αποστολής.
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε τις κάρτες αποστολών. .Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.
Τα παιδιά συνεργάστηκαν στον προγραμματισμό και κατάφεραν με υπομονή και επιμονή να καταφέρουν τον στόχο τους και η Beebot να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.
Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού για πέμπτη χρονιά.Η Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού δίνει ερεθίσματα, εμπειρίες και γνώσεις στα παιδιά.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024 πραγματοποιείται από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου 2024, και διοργανώνεται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία για την προώθηση του ψηφιακού εγγραμματισμού και της συνεργασίας, καθώς και για την στήριξη των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων, να ζωντανέψουν τις ιδέες τους μέσω του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης.
Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.
Περισσότερες πληροφορίες για τη Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού https://codeweek.eu/
Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου παρακολουθήσαμε στο νηπιαγωγείο μας την παράσταση ” Ο Αλυσοδεμένος Ελέφαντας” και ο ” ΤρομερόςΕχθρός”από τη θεατρική ομάδα Τόπι. Μία υπέροχη ιστορία που μας μαθαίνει να μην τα παρατάμε αλλά να προσπαθούμε για όλα όσα θέλουμε να πετύχουμε!!!
Μια ιστορία ενηλικίωσης , για το πώς μπορούμε , να ξεπεράσουμε τους φόβους , και τις όποιες φοβίες μας πέρασαν όταν ήμασταν μικροί. Να ανακαλύψουμε τις «κρυμμένες» δυνάμεις που έχουμε γνωρίζοντας τον εαυτό μας και αποκτώντας αυτοπεποίθηση και πίστη στον εαυτό μας.
Ένα ολόκληρο τσίρκο ζωντανεύει στην ιστορία του αλυσοδεμένου ελέφαντα, με ζογκλέρ, μάγους, ταχυδακτυλουργούς και ζώα αλλά και την μεγάλη ατραξιόν του τσίρκου, τον αλυσοδεμένο ελέφαντα.
Πως είναι αυτό το δεμένο ζώο στα μάτια ενός παιδιού, γιατί δεν φεύγει ενώ είναι τόσο δυνατό, τι το κρατάει εκεί, πως μόνο το παιδί μπορεί να το βοηθήσει για να βρει την ελευθερία του;
Στην δεύτερη ιστορία σε ένα μακρινό βασίλειο ένας βασιλιάς ανακαλύπτει πως ο τρομερός εχθρός μας, μπορεί να γίνει ο καλύτερος μας φίλος αρκεί να τον γνωρίσουμε.
Μια ιστορία που μιλάει για τις αξίες της ζωής όπως η αγάπη , το μίσος , η ταπεινοφροσύνη , η ματαιοδοξία , η αυτοεκτίμηση , και το θάρρος.
Οι μαθητές μας απόλαυσαν την την παράσταση και συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διαδικασία.
Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.
To 1978 υπογράφηκε στο Παρίσι η Διεθνής Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων. Η Διεθνής Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων περιλαμβάνει 14 άρθρα τα οποία κατοχυρώνουν τα δικαιώματα των ζώων ως προς το σεβασμό του ανθρώπου στη ζωή και το θάνατό τους, τη φυσική αναπαραγωγή τους, τη φροντίδα τους, τις σωστές συνθήκες διαβίωσής τους, την προστασία τους, τη μη κακοποίηση ή θανάτωσή τους και τη μη εκμετάλλευσή τους για κερδοσκοπικούς ή πειραματικούς λόγους.
Τα παιδιά ανέφεραν τα κατοικίδια τους, την φροντίδα που χρειάζονται καθώς και για τα δικαιώματά τους.
Διαβάσαμε την ιστορία του Ξουτ
Συζητήσαμε για το περιεχόμενο του, είπαμε τι μας έκανε εντύπωση και τι δεν μας άρεσε.
Στη συνέχεια βάλαμε τιςεικόνες τουβιβλίου με τη σωστή χρονολογική σειρά.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν σκύλους και γάτες.
Και η αφίσα που δημιουργήθηκε από τα παιδιά στο πρωινό πρόγραμμα.
Το όνομα είναι η ταυτότητα του παιδιού. Έχει συναισθηματική αξία για κείνο, γι’ αυτό πρόθυμα πειραματίζεται με τις πρώτες γραμμούλες που το απαρτίζουν.
Παιχνίδια με το όνομα κάνουμε πολλά, αλλά και προσπάθειες για τη γραφή του.
Σ’ αυτό το πλαίσιο μοιράζουμε στην παρεούλα τις καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών και τα καλούμε να κοιτάξουν προσεκτικά το πρώτο γράμμα τους.
Βρίσκουμε το μανταλάκι με το αρχικό μας γράμμα και το τοποθετούμε στην αντίστοιχη θέση στο τροχό-παρουσιολόγιο.
Ψάξαμε μεσα στην τάξη για τα αρχικά μας γράμματα.
Τα παιδιά κολλήσαν μικρά χρωματιστά χαρτάκια στο περίγραμμα του αρχικού γράμματος..ψηφιδωτό
κλείσαμε τον κύκλο του ονόματός μου αφού μετρήσαμε και κολλήσαμε τα γράμματα που έχει το όνομά μας.
Τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου συναντηθήκαμε γονείς και εκπαιδευτικοί στο νηπιαγωγείο με θέμα την αυτοεκτίμηση.
Την εισήγηση ξεκίνησε η κα. Ιόλη Οικονόμου,Ψυχολόγος και Ψυχοθεραπεύτρια.
Η αυτοεκτίμηση είναι η βασική αίσθηση που έχουμε για τον εαυτό μας και την αξία του.
Αρχίζει να θεμελιώνεται ήδη από την παιδική μας ηλικία,τότε που είμαστε εξαρτημένοι βιολογικά και συναισθηματικά και δεν είχαμε επαρκείς άμυνες για αυτοπροστασία.
Στο βαθμό που εισπράτταμε αγάπη,επιβεβαίωση και αποδοχή γιαυτό που πραγματικά είμαστε, χτιζόταν και η αυτοεκτίμηση μας.
Η αυτοπεποίθηση αφορά στη βεβαιότητα ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και να ανταποκριθουμε στις απαιτήσεις κάποιας κατάστασης. Κάποιοι έχουν αυτοπεποίθηση σχεδόν σε όλους τους τομείς της ζωής τους, ενώ άλλοι σε ορισμένους μόνο.
Η αυτοπεποίθηση δεν είναι σταθερή στη διάρκεια της ζωής μας.
Εξαρτάται άμεσα από το τι πραγματικά έχουμε καταφέρει και για να διατηρηθεί αυτή η πεποίθηση επάρκειας, απαιτείται συνεχή προσπάθεια και έκθεση σε νέες προκλήσεις.
Οι δύο έννοιες δεν είναι ταυτόσημες, αλλά είναι αλληλένδετες. Η αυτοπεποίθηση αφορά στο τι μπορούμε να κάνουμε, να καταφέρουμε, ενώ η αυτοεκτίμηση σε αυτό που θεωρούμε ότι είμαστε. Η αυτοεκτίμηση μας κάνει να νιώθουμε εσωτερικά ασφαλείς ως άτομα, ενώ η αυτοπεποίθηση μας δίνει ώθηση να τολμούμε να δοκιμάζουμε καινούργια πράγματα και να αποκτούμε νέες εμπειρίες.
Τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού είναι καθοριστικά για να χτίσει την αυτοεκτίμησή του. Οι γονείς δεν μπορούν φυσικά να ελέγξουν όλα όσα βλέπει, ακούει ή σκέφτεται το παιδί, που ίσως επηρεάσουν την εικόνα που θα σχηματίσει για τον εαυτό του. Μπορούν όμως να κάνουν αρκετά πράγματα. Οι γονείς είναι οι πρώτοι και πιο σημαντικοί παιδαγωγοί, οπότε έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στη διαμόρφωση της αυτοεκτίμησης του παιδιού. Η αυτοεκτίμηση αυξομειώνεται καθώς το παιδί μεγαλώνει. Αλλάζει συχνά και προσαρμόζεται ανάλογα με τις εμπειρίες και τις νέες εντυπώσεις του παιδιού.
Ευχαριστούμε πολύ την κα. Ιόλη Οικονόμου καθώς και το Μαζί για το Παιδί για τη συνεργασία καθώς και όλους τους γονείς που μας τίμησαν με την παρουσία τους και τη συμμετοχή τους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή