Παρέα με τους δεινόσαυρους.


Discovering Words About Nature Education Presentation in Yellow Green Brown Friendly Hand Drawn Style

Οι δεινόσαυροι είναι διαχρονικά από τα πιο αγαπημένα θέματα των νηπίων.

Κάτι το μέγεθος, κάτι οι θεωρίες για την εξαφάνιση τους κάτι οι παλαιοντολόγοι τα πιτσιρίκια κάθε χρόνο παίρνουν θέση, έχουν άποψη και διεκδικούν έντονα τη γνώση.

Απολαύσαμε και φέτος το ταξίδι στην προϊστορία. Κατακλυστήκαμε από πληροφορίες και βίντεο. Τα παιδιά γνώριζαν για τους δεινόσαυρους.

Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες. 

Κάθε ομάδα ζωγράφισε με σφουγγαράκια και τέμπερες ένα δεινόσαυρο.

20240216 093400

20240216 093409

20240216 093522

 

20240216 093833 1

20240216 093801

20240216 093819

 

Στη συνέχεια κόψαμε και βάψαμε με τέμπερα και σφουγγαράκι πολλούς ατομικούς δεινόσαυρους.

20240219 094304

20240219 094352

20240219 094536

20240219 095213

20240219 095230

20240219 095233

20240219 095342

20240219 095349

 

20240219 0954300

Οι δεινόσαυροι μας!

Discovering Words About Nature Education Presentation in Yellow Green Brown Friendly Hand Drawn Style

Με ασφάλεια στο διαδίκτυο!

Blue and Yellow Playful Doodle Digital Brainstorm Presentation

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 6-Φεβρουαρίου οργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο INSAFE/INHOPE και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους.

Ένας εορτασμός που ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια σε 16 χώρες, και σήμερα υλοποιείται σε περισσότερες από 180 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Την Παρασκευή υποδεχτήκαμε την κα. Μαρία Δάρα, ψυχολόγο της γραμμής Βοήθειας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.

 Η κα. Δάρα  ενημέρωσε τα παιδιά ότι στο διαδίκτυο μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα αρκεί όμως να το χρησιμοποιούν σωστά γιατί υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι. Ενημερώθηκαν για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και για τον διαδικτυακό εκφοβισμό και τι πρέπει να κάνουμε για να προστατέψουμε τους εαυτούς μας και να <σερφάρουμε> με ασφάλεια στο διαδίκτυο. 

20240209 091454

20240209 092250

20240209 092526

Παρακολουθήσαμε βίντεο για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

Τα παιδιά εικονογράφησαν τους κανόνες που χρειάζονται για να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με ασφάλεια.

σερφάρω στο διαδίκτυο με έναν ενήλικα
20240210 094134

20240210 09421720240210 094310

παίζω τα παιχνίδια της ηλικίας μου.

20240210 114022

20240210 094249

20240210 09415320240210 094207

20240210 094243

 

20240210 094301

20240210 094233

Δραστηριότητες προγραμματισμού μπορούν να γίνουν είτε με εξοπλισμό ρομποτικής είτε χωρίς. Έχουμε εντάξει τις δραστηριότητες προγραμματισμού και ρομποτικής σε όλες τις θεματικές ενότητες καθώς έχουμε διαπιστώσει πως τα παιδιά αναπτύσσουν ποικίλες δεξιότητες όπως η συνεργασία και η δημιουργικότητα. Παράλληλα η κωδικοποίηση βασίζεται σε πολλές έννοιες πρώιμων μαθηματικών και γραμματισμού.

Μ΄ αυτή την δραστηριότητα οι μαθητές έχουν εξοικειωθεί με την έννοια της ψηφιοποίησης εικόνων, γνωρίζουν  τα pixels και θα φτιάξουν μια εικόνα από τον κώδικα των pixels.

Τα παιδιά μπήκαν για λίγο στη θέση του υπολογιστή και ζωγράφισαν ψηφιακά στο χαρτί ακολουθώντας συγκεκριμένες εντολές και έλυσαν  τον  χρωματικό  κώδικα  ώστε  να  αποκαλυφθεί  το logo της ασφαλούς ημέραs διαδικτύου.

Τα παιδιά με πολύ ενθουσιασμό συνεργάστηκαν και κατάφεραν να ολοκληρώσουν την ομαδική εργασία!

δ

δ1

λ

1

Ευχαριστώ πολύ την κα. Μαρία Δάρα που δέχτηκε με χαρά  την πρόσκλησή μου!!

Λιγουλάκι …χειμώνας

Untitled design

Τις ελάχιστες μέρες με κρύο εκμεταλλευτήκαμε και μιλήσαμε και είδαμε βίντεο για τον Χειμώνα. Είδαμε πολλά έργα με  χιονισμένα τοπία.

Τα παιδιά με λαδοπαστέλ σε μαύρο φόντο δημιούργησαν όμορφα χειμωνιάτικα τοπία.

 

20240129 095030

20240129 095049

20240129 095059

20240129 095106 20240129 095228

Χ3

Χ4

χ5 1Κάναμε ταξίδι αστραπή από τον Βόρειο στον Νότιο πόλο, γνωρίσαμε τα ζωάκια που ζούνε εκεί.

Είδαμε σχετικά video. Είδαμε αποσπάσματα από την ταινία “Το ταξίδι του αυτοκράτορα”.Το Ταξίδι του Αυτοκράτορα (La Marche de l' Empereur) - Greek Dub DB

Διαβάσαμε την ιστορία “Περιπέτεια στους πάγους”.  Τα παιδιά ζωγράφισαν πιγκουίνους.

20240130 115035

20240130 115057

20240130 115217

20240130 115228

π

Ελπίζοντας και περιμένοντας να κάνει λίγο κρύο να πέσει λίγο χιόνι μάθαμε “Το τραγούδι του χειμώνα” ή το τραγούδι των φωνηέντων.

Τραγουδήσαμε και στις δυο εκδοχές  “Το τραγούδι του Χειμώνα”!!!Τα παιδιά γράψανε τα φωνήεντα.

20240129 113742

20240129 113754

20240129 113803

20240129 113842

20240129 113904

20240129 113910

20240129 114012

20240202 110449

20240202 110509

20240202 110537

20240202 110557

Η μουσικός Χρυσάνθη Δενδρή επένδυσε μουσικά το κομμάτι  (κανάλι elniplex στο Youtube). Ακούστε την μελωδία:

Βιωματικές Δράσεις-Κυκλοφορώ σωστά, κυκλοφορώ με ασφάλεια!

 

6

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Ευ ζην – Ζώ καλύτερα η θεματική  υποενότητα που δουλέψαμε ήταν Κυκλοφοριακή αγωγή.

Ο τίτλος μας ήταν “Κυκλοφορώ σωστά, κυκλοφορώ με ασφάλεια στη γειτονιά”.

Όλα τα εργαστήρια είχανε πολλές βιωματικές δραστηριότητες. Διοργανώσαμε βιωματική δράση από το Ινστιτούτο Οδικής ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς. (Ι.Ο.ΑΣ.) 

1 2

2 1

3 1

10

4 1

12

Διοργανώθηκαν και στην τάξη βιωματικές  δράσεις.7

8

9

11

13

Τα παραμύθια των παραμυθιών

 

Beige Minimalist Mood Photo Collage

Σήμερα παρακολουθήσαμε στο νηπιαγωγείο μας την παράσταση “Γκριμ και Γκριμ” από τη θεατρική ομάδα Τόπι.

Συνδυάζοντας παιχνιδιάρικα σε μια πρωτότυπη παράσταση οι ηθοποιοί της θεατρικής ομάδας Τόπι, ζωντάνεψαν τα τρία παραμύθια των Αδελφών Γκριμ: Ρουμπελστίνσκιν  – Ο Ψαράς και η γυναίκα του – Ο πρίγκιπας βάτραχος.

Οι ιστορίες αυτές  μιλούν για αυτά που δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε στα παιδιά: απληστία, αλαζονεία, εγωισμός, εξαπάτηση.

H διαδραστική παράσταση γεμάτη χιούμορ ενεργοποίησε την φαντασία των παιδιών και τα έφερε σε επαφή με τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών.

1 1

 

2

Beige Minimalist Mood Photo Collage 2

 

4

5

Περάσαμε πολύ ωραία!!

Ευχαριστούμε πολύ τη θεατρική ομάδα Τόπι!

Κοπή πίτας!

βασιλοπιτα page 0001

 Τηρήσαμε και φέτος το έθιμο και κόψαμε την πρωτοχρονιάτικη βασιλόπιτα.

Ευχαριστούμε πολύ την κα. Πατρικίου Θεοδώρα  για την  προσφορά της βασιλόπιτας καθώς και τις μαμάδες για το δώρο! Ο ενθουσιασμός ήταν φανερός στα πρόσωπα των μαθητών μας! 

Ποιος θα είναι ο τυχερός; 

Ο τυχερός βρέθηκε! Μαζί με το φλουρί κέρδισε και ένα δώρο! 

20240118 114430

20240118 114434

20240118 114436

20240118 114624

20240118 114628

20240118 115037

1

Καλή χρονιά σε όλους μας με υγεία και δημιουργικότητα!

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά  να είναι πάντα τυχερά, χαρούμενα και γεμάτα όρεξη για ζωή και μάθηση!

“Τα όρια και η σημασία τους στη νηπιακή και παιδική ηλικία”

Απόσπασμα από το άρθρο  της ψυχολόγου κ. Ιοκάστη Μαζοπούλου, με θέμα:  

                                   “Τα όρια και η σημασία τους στη νηπιακή και παιδική ηλικία”

ορια

 Σημασία της οριοθέτησης για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.

Τα παιδιά, από τη νηπιακή ηλικία ακόμα χρειάζεται να μάθουν να ελέγχουν τη συμπεριφορά τους και να τηρούν ορισμένους κανόνες, ώστε να προστατεύουν τον εαυτό τους, αλλά και να μπορούν να συμβιώνουν με άλλους ανθρώπους.

Ένα παιδί χωρίς όρια μπερδεύεται, αποσυντονίζεται, νιώθει φόβο και ανασφάλεια.

Η οριοθέτηση παρέχει στο παιδί ένα ασφαλές πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορέσει να αναπτύξει το δυναμικό του. Νιώθει ότι ο κόσμος του είναι στέρεος και ασφαλής. Αντιλαμβάνεται ότι οι γονείς και οι άνθρωποι που το φροντίζουν είναι ικανοί να το προστατεύσουν, να αναλάβουν την ευθύνη για τη ζωή του, να το εμπεριέξουν. Να αντέξουν, δηλαδή, το κλάμα, τη γκρίνια, την επιθετικότητά του και να τα νοηματοδοτήσουν. Να κρατήσουν το παιδί ψυχικά, καθησυχάζοντας τους φόβους, τα άγχη και τις ανησυχίες του.

Το παιδί μεγαλώνει, αναπτύσσεται ψυχικά και συναισθηματικά και μέσα από τη ματαίωση. Σημαντικό να ξέρει ότι δεν μπορεί να έχει τα πάντα και πως η συμπεριφορά του έχει συνέπειες για το ίδιο και τους άλλους. Τα όρια χρειάζεται να υπάρχουν ακόμα και αν δεν τηρούνται. Σημαντικό να υπάρχουν στο παιδί όρια εξωτερικά, προκειμένου να μπορέσει μεγαλώνοντας να αναπτύξει και εσωτερικά όρια, να είναι δηλαδή σε θέση να ελέγχει τον εαυτό του και τις παρορμήσεις του και να ρυθμίζει τη συμπεριφορά του. Ο έλεγχος των παρορμήσεων και η ανάπτυξη της ηθικής συνείδησης αποτελούν σημαντικότατα αναπτυξιακά επιτεύγματα και βασικά κομμάτια της ψυχικής οργάνωσης του παιδιού.

Τι μπορεί να κάνει ο γονέας όταν χρειάζεται να οριοθετήσει το παιδί έτσι ώστε να μάθει σταδιακά να ρυθμίζει την συμπεριφορά του?

Η νηπιακή ηλικία, εξαιτίας των χαρακτηριστικών που αναφέραμε, είναι η κατάλληλη περίοδος που οι γονείς μπορούν και πρέπει να οριοθετούν το παιδί. Οι τρεις βασικές συνθήκες που χρειάζεται να διέπουν τα όρια : αποδοχή του παιδιού, ενσυναίσθηση των αναγκών του και αυθεντικότητα στην έκφραση των δικών μας συναισθημάτων.

Κρίνουμε τη συμπεριφορά, όχι το ίδιο το παιδί

Διαφοροποιούμε το συναίσθημα από την πράξη

Αναγνωρίζουμε, σεβόμαστε, αποδεχόμαστε όλα τα συναισθήματα, αλλά όχι και όλες τις συμπεριφορές.

  • Τα παιδιά κατανοούν και δέχονται τα όρια μόνο όταν αυτά είναι σαφή, σταθερά και αναγνωρίσιμα. Χρειάζονται Συνέπεια-Σταθερότητα-Ευελιξία.
  • Κατά την οριοθέτηση πολύ σημαντική είναι η επαφή με το παιδί. Χρειάζεται να είμαστε σοβαροί, σταθεροί, όσο το δυνατόν πιο ήρεμοι, να δίνουμε χώρο και χρόνο στην οριοθέτηση και να κοιτάμε το παιδί στα μάτια. Μιλάμε με λόγια απλά, σαφή, κατανοητά και λίγα
  • Οι συνέπειες να είναι άμεσες και σχετικές με ό,τι έγινε. Μια τιμωρία που έρχεται με χρονική καθυστέρηση ή που το περιεχόμενό της είναι άσχετο με το λόγο για τον οποίο επιβάλλεται μπερδεύει και θυμώνει, δεν διαπαιδαγωγεί.

   Σε πολλές περιπτώσεις η δυσκολία δεν εντοπίζεται στο ότι οι γονείς δεν ξέρουν πώς να βάλουν όρια στα παιδιά τους, αλλά στο ότι η μεταξύ τους σχέση δεν ευνοεί την τήρηση των ορίων. Πχ. Σε περίπτωση που οι γονείς έχουν έντονα συγκρουσιακή σχέση ή συναισθηματική απόσταση μεταξύ τους, τα παιδιά ενδέχεται να γίνονται πεδίο αντιπαράθεσης και η οριοθέτηση είναι επόμενο να συναντά προβλήματα. Η καλή συνεργασία μεταξύ των γονέων και η αλληλοϋποστήριξη στην τήρηση των ορίων, αποτελεί θεμέλιο λίθο καθώς και η καλή σχέση με το παιδί. Επίσης, σημαντικό είναι να έχουν οι ίδιοι οι γονείς τα δικά τους όρια, να ζουν με γνώμονα αυτά, ώστε και το παιδί να τους έχει ως πρότυπο μίμησης. Το παιδί μαθαίνει από αυτό που κάνουμε, όχι από αυτά που λέμε.  Το προσωπικό παράδειγμα είναι εκείνο που μένει και εγγράφεται στο παιδί, που αποτελεί μοντέλο συμπεριφοράς. Τα όρια είναι ένα δύσκολο κεφάλαιο στην ζωή των γονέων, θέλει υπομονή και σταθερότητα, καθώς να έχει δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης, αποδοχής και ειλικρίνειας.

     Ιοκάστη Μαζοπούλου-Ψυχολόγος

Ευχαριστώ πολύ την κ. Ιοκάστη Μαζοπούλου για την ανταπόκρισή της στο αίτημά μου.               

2024!!

Gold Simple Happy New Year 2024 Instagram post

Υποδεχτήκαμε με λάμψη και πυροτεχνήματα το 2024. 

Παρατηρήσαμε τους αριθμούς που το συνθέτουν και χωριστήκαμε σε τόσες ομάδες σύμφωνα με τους αριθμούς του 2024.

Κάθε ομάδα κλήθηκε να σχηματίσει τον αριθμό με διαφορετικό υλικό.

20240110 113550

20240110 113636

20240110 113707

 

20240110 114004 1

20240110 113749

20240110 113431

Τα παιδιά  σε μαύρο κανσόν  δημιούργησαν με ρολό από χαρτί υγείας τα πυροτεχνήματα

20240112 085208

20240112 085210

20240112 090453

20240112 090455

2024!!20240112 133858

20240112 13382320240112 133924