Συνέντευξη της κ. Χριστίνας Φραγκεσκάκη

 

PARPYSIASH page 0001

Λίγο πρίν τις διακοπές καλέσαμε την κ. Χριστίνα Φραγκεσκάκη για την παρουσίαση του βιβλίου “Ζωγραφισέ μου ένα σπίτι”. Όταν ανακοινώσαμε στα παιδιά  για την επίσκεψη της  στο νηπιαγωγείο θέλανε να μάθουν περισσότερα για τη συγγραφέα. Καταγράψαμε τις ερωτήσεις και όταν μας επισκέφτηκε η κ. Φραγκεσκάκη  έγιναν μικροί δημοσιογράφοι όπως κάθε φορά και τα μάθανε όλα. Είναι μεγάλη η χαρά μας κάθε φορά που μας επισκέπτεται ένας συγγραφέας το νηπιαγωγείο μας.

Απολαύστε την συνέντευξη:

IMG 2721

 

Ποιο είναι το αγαπημένο σας χρώμα; (Αγγελική)
Το αγαπημένο μου χρώμα είναι το πράσινο- λαχανί σε όλες τις αποχρώσεις του. 

Ποιο είναι το αγαπημένο σας φαγητό; (Ανδριάνα)

Πατάτες τηγανητές με αυγά τηγανητά. .

Ποιο είναι το αγαπημένο σας φρούτο; (Μιχάλης)

Δυο είναι τα  αγαπημένα  μου φρούτα. Η  μπανάνα και ο λωτός επειδή έχουν γλυκιά γεύση.

Ποιος έκανε τις ζωγραφιές στο βιβλίο; (Λυδία)

Τις έκανε η ζωγράφος Μάρια Μπαχά. Ήξερα πολλές ζωγραφιές της γιατί τις είχα  δει σε εκθέσεις ζωγραφικής που είχε κάνει αλλά και σε βιβλία που είχε ζωγραφίσει. Σκέφτηκα ότι η ιστορία μου ταιριάζει με τα έργα της. Το ίδιο σκέφτηκε κι εκείνη και ζωγράφισε την ιστορία μου. 

Με τι γράφετε τα βιβλία;( Ιάσονας)

Μια ιδέα γεννιέται ( με  διάφορες αφορμές ) και σιγά σιγά μεγαλώνει μεγαλώνει, αλλάζει μορφές , κι αυτό κρατά καιρό. Έρχεται μια μέρα και η ιδέα γίνεται ιστορία. Τότε πιάνω κι εγώ τα μολύβια μου και τα χαρτιά μου ή τον υπολογιστή μου και τη γράφω. Συνήθως ξεκινώ στο χαρτί και συνεχίζω στον υπολογιστή. 

Γιατί γράφετε βιβλία;( Φίλιππος)

Μου δίνουν μεγάλη ευχαρίστηση και χαρά.

Πως γράψατε αυτή την ιστορία; (Γεωργία)
Μια μέρα που ήμουν λίγο λυπημένη, μπορεί και πολύ λυπημένη, ήρθε αυτή η ιστορία στο χαρτί μου, κάθισε και άρχισε να ξετυλίγεται. Έτσι κι εγώ έπιασα γρήγορα γρήγορα τα μολύβια μου και την αντέγραψα. Μετά την διάβασα και είπα: Ναι ,είναι μια ιστορία και μιλά για ένα σπίτι, για το σπίτι που αγαπώ. Και όλη η λύπη, έκανε φτερά.

Τα παιδιά χάρηκαν πολύ  με την αφήγηση του παραμυθιού και πέρασαν ένα όμορφο πρωινό με την ενεργή συμμετοχή τους!

IMG 2727

IMG 2742

IMG 2745IMG 2746

Ευχαριστούμε πολύ, από την καρδιά μας την κ. Χριστίνα για την επίσκεψη της στο σχολείο μας, για την όμορφη αφήγηση του βιβλίου της, την ευχάριστη διάθεσή της και την προθυμία της να απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα των παιδιών!!

Nτιλι ντιλι ντιλι

 

Το Ντίλι-ντίλι είναι ένα παραμυθοτράγουδο, που ανήκει στο είδος των λεγόμενων cumulativetales. Τα «προσθετικά» αυτά παραμύθια, που λέγονται και «αλυσιδωτά», εμφανίζουν σταθερή επανάληψη δράσεων ή διαλόγων και χτίσουν την πλοκή τους κυριολεκτικά λέξη-λέξη. Έχουν βαθιές ρίζες στην προφορική παράδοση, όχι μόνο την ευρωπαϊκή, και είναι ιδιαιτέρως αγαπητά στα μικρά παιδιά .

Το παραμύθι αυτό αγαπήθηκε σ’ όλον τον κόσμο και κυκλοφορεί σε αμέτρητες διασκευές και παραλλαγές.

Το λαϊκό τραγούδι-παραμύθι εικονογραφήθηκε τον Δεκέμβρης 1948 από τον ζωγράφο Σπύρο Βασιλείου.

Ντίλι-ντίλι, Ίκαρος, ζωγραφιές Μπαρμπα-Σπύρου, Δεκέμβρης 1948

 

NTILI NTILI 1 page 0001

 

NTILI NTILI 1 page 0002

Ακούστε και το τραγούδι από τη Δόμνα Σαμίου και παιδική χορωδία.

 

Η ελιά

Ελιά

page 0001

Μιλήσαμε για την ελιά και  το καθοριστικό ρόλο στην υγεία κάθε οργανισμού και τη μεγάλη διατροφική αξία  του ελαιόλαδου στη μεσογειακή διατροφή, δοκιμάσαμε ψωμί με λάδι και ρίγανη. Είδαμε πλούσιο εποπτικό υλικό, αφηγηθήκαμε το μύθο της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα.

Ζωγραφίσαμε δέντρα ελιάς σε λινάτσα.

IMG 2655

IMG 2658

IMG 2661

IMG 2663

Οι ελιές μας!!

2 page 0001 

2 page 0002

2 page 0003

2 page 0004

2 page 0005 

2 page 0006

2 page 0007

2 page 0008 

2 page 0009

2 page 0010

2 page 0011

 2 page 0012 

2 page 0013

2 page 0014

2 page 0015 

2 page 0016

2 page 0017

2 page 0018

2 page 0019 

2 page 0020

Ακούσαμε και το τραγούδι Ντίλι-ντίλι από τη Δόμνα Σαμίου και παιδική χορωδία.

Χριστουγεννιάτικο Ημερολόγιο!


Μετάβαση στο calendar.myadvent.net.

 Τα Advent Calendars είναι ημερολόγια που μετρούν τις μέρες από την 1η μέχρι και τις 24 Δεκεμβρίου και μας κρατούν συντροφιά μέχρι να έρθουν επιτέλους τα Χριστούγεννα. Ετσι, χαιρόμαστε όλες τις μέρες του μήνα.

Τα Χριστούγεννα είναι πολύ κοντά! Κάθε ημέρα του Δεκεμβρίου θα ανοίγουμε από μια  πορτούλα όπου μας περιμένει μια έκπληξη. Τραγούδια, εικόνες, ζωγραφιές, παραμύθι μας περιμένουν να τα ανακαλύψουμε!

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Φασουλάκη Μαρία Καθηγήτρια Αγγλικών  για το ωραίο αυτό ημερολόγιο!

Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης!

Περιμένοντας τα Χριστούγεννα!

Καλό Μήνα!

PAROYSIASH 1 page 0001

Τα Χριστούγεννα για τα παιδιά είναι οι καλύτερες μέρες του χρόνου και η πιο αγαπημένη εποχή του χρόνου. Τα περιμένουν με ανυπομονησία, γιατί δεν έχουν σχολείο, γιατί περιμένουν τα δώρα που θα τους φέρει ο Άγιος Βασίλης, για τον ιδιαίτερο στολισμό που κάνουμε στο σπίτι και ειδικά στην πόλη. 

 Έτσι περιμένοντας τα Χριστούγεννα κάναμε ένα ημερολόγιο. Κόψανε τα παιδιά ένα δέντρο, το στολίσανε με γιρλάντες από λαδοπαστέλ.

IMG 2624

IMG 2625  

IMG 2626

IMG 2628

IMG 2629 IMG 2630

IMG 2635

IMG 2636

IMG 2637  

Στη συνέχεια δώσαμε  σ΄ένα φακελάκι 24 χρωματιστά αστεράκια. Ένα για κάθε μέρα μέχρι τα Χριστούγεννα.

Στο σπίτι τους καθημερνά τα παιδιά θα κολλάνε στο ημερολόγιο τους ένα χρωματιστό αστεράκι (που ετοίμασε η κυρία με πολύ κόπο). Την ημέρα των Χριστουγέννων θα βάλουνε στην κορυφή το χρυσό αστέρι.

IMG 2638

  IMG 2639  IMG 2640

IMG 2641

IMG 2642

IMG 2644 IMG 2645

IMG 2646

 

IMG 2648

IMG 2649


IMG 2652

Καλά Χριστούγεννα!!

Μια Φθινοπωρινή βόλτα!

2 page 0001

Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας επίσκεψη.  Τα παιδιά το πρωί είχαν άγχος, αγωνία μαζί με χαρά και ανυπομονησία εν όψη της πρώτης εξόδου. Για την πρώτη εκδρομή της χρονιάς προγραμματίσαμε επίσκεψη στο Αισθητικό Δάσος του Υμηττού.

Μας υποδέχτηκε το Δάσος με ένα πολύ ωραίο φθινοπωρινό ντεκόρ.

Ξεκινήσαμε την εξερεύνηση και αναγνωρίσαμε το γηραιότερο πλάτανο, τον αγκαλιάσαμε, ακούσαμε την καρδιά του, τον αγγίξαμε, αναγνωρίσαμε τα φύλλα του.

IMG 2479  IMG 2480 

IMG 2481

Συνεχίσαμε με μια μικρή εξερεύνηση και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ενεργοποιήσουν όλες τις αισθήσεις τους καθώς είδαν, άγγιξαν, μάζεψαν φύλλα . Μαζέψαμε διάφορα φύλλα  σε όλες τις Φθινοπωρινές αποχρώσεις.

IMG 2484

IMG 2485

IMG 2486 

IMG 2487

IMG 2482

 

Περάσαμε υπέροχα!!! Αποχωρήσαμε χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι!!!

IMG 2504

Η επίσκεψη στο αισθητικό δάσος του Υμηττού μας ενέπνευσε να φτιάξουμε τα φθινοπωρινά μας δέντρα.

Βάψαμε με τέμπερες το φόντο  στα χρώματα του φθινοπώρου.

IMG 2573

IMG 2576

 IMG 2577

Με μαύρο μαρκαδόρο σχεδιάσαμε τα δέντρα.IMG 2580

IMG 2583

IMG 2584

IMG 2585

IMG 2587 

IMG 2588

IMG 2590 

IMG 2593

IMG 2594 

IMG 2595

Κάθε δέντρο είναι διαφορετικό από τα άλλα, είναι ιδιαίτερο ,έχει την προσωπικότητά του.

Τα έργα των παιδιών!

1

2

 

4 

5 

6 

7 

 

8

 

9 

 

11

12

IMG 2621

Το τραγούδι της υγιεινής διατροφής

Το τραγούδι της Υγιεινής Διατροφής

1 page 0001

Στον 1ο Θεματικό κύκλο των εργαστηρίων “Ευ ζην” επιλέξαμε την ενότητα διατροφή. Ένα από τα εργαστήρια ήταν αφιερωμένο στο τραγούδι της υγιεινής διατροφής.

Το τραγούδι της υγιεινής διατροφής είναι από τα σουξέ στα νηπιαγωγεία, όταν επεξεργάζονται το θέμα της Διατροφής.

Υπάρχει σε πολλές παραλλαγές.

Εμείς γράψαμε τη δική μας παραλλαγή  και το τραγουδήσαμε!

Ο ρυθμός είναι πάνω στη μουσική του τραγουδιού : Ο Ύμνος των μαύρων σκυλιών ….Λέμε Ναι … Λουκιανός Κηλαηδόνης.

IMG 2542

 

IMG 2552

IMG 2550

 

IMG 2539

IMG 2554

 

IMG 2557 IMG 2543

IMG 2547 1

IMG 2533

IMG 2556

Παρουσίαση του Microsoft PowerPoint 29 page 0001

Τα φύλλα πέφτουν

IMG 2416

Παρότι ο καιρός δεν βοηθά ιδιαίτερα να αντιληφθούμε το Φθινόπωρο, οι αλλαγές στο περιβάλλον γύρω μας υπάρχουν. Αφορμή δόθηκε το φθινοπωρινό μας δέντρο για ημερολόγιο.

IMG 2386 Έτσι, λοιπόν, συζητήσαμε για τα χρώματα των πεσμένων φύλλων, για τα ρούχα που αρχίζουμε και φοράμε, για τα φρούτα και τα λαχανικά που τρώμε και για την αλλαγή της θερμοκρασίας- ιδιαίτερα το πρωί και το βράδυ.

Διαβάσαμε την τρυφερή ιστορία «Ο Φλέτσερ και τα φύλλα που πέφτουν»

Ένα πολύ όμορφο φθινοπωρινό παραμύθι  της  Julia Rawlinson 

Ακούστε το :

 https://www.youtube.com/watch?v=N_QjRGuORnM

Μας άρεσε πολύ  το δέντρο του Φλέτσερ και μερικά παιδιά το θυμόντουσαν από πέρυσι και  ήθελαν να κάνουν με την τεχνική του κολάζ σε ένα χαρτί του μέτρου.

Σκίσανε τα παιδιά με τα χέρια τους χαρτιά γλασέ σε καφέ και μαύρο χρώμα.

 

EIKONEW page 0001

EIKONEW page 0003 

EIKONEW page 0004

Κόψανε φύλλα σε χρώματα φθινοπωρινά και με λαδοπαστέλ κάνανε τα νεύρα των φύλλων και τα χρωματίσανε όπως ο καθένας ήθελε.

EIKONEW page 0005

EIKONEW page 0002

Μ΄ αυτά τα γλασέ χαρτιά  κάνανε τον κορμό και τα κλαδιά του δέντρου.


EIKONEW page 0007
   
EIKONEW page 0008

EIKONEW page 0012

EIKONEW page 0014     EIKONEW page 0015  Στο τέλος κόλλησε το κάθε παιδί από ένα φύλλο  στο δέντρο.
EIKONEW page 0016

IMG 2416

Επέτειος του Πολυτεχνείου 2022!

Εδώ Πολυτεχνείο….Εδώ Πολυτεχνείο!!!

 

page 0001 Γιορτάζουμε όπως κάθε χρόνο την επέτειο του Πολυτεχνείου στο νηπιαγωγείο, με αφιερωματικές δραστηριότητες, βιβλία, με πλούσιο φωτογραφικό και οπτιακουστικό  υλικό, τραγούδια  της εποχής. Η προσέγγιση των  γεγονότων του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο είναι δύσκολη. 

Με αφορμή την επέτειο της 17ης Νοέμβρη 1973  προσπάθησαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας μέσα από  το βιβλίο » Η κυρά Δημοκρατία».

Το βιβλίο κέντρισε το ενδιαφέρον και την περιέργεια των παιδιών. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις, φαντάστηκαν τα χαρακτηριστικά και το χαρακτήρα από τις δυο ηρωίδες του βιβλίου, έκαναν συγκρίσεις, ερμήνευσαν τις πράξεις των δυο κεντρικών χαρακτήρων του βιβλίου καθώς και αντέδρασαν συναισθηματικά απέναντί τους αλλά και εξωτερίκευσαν τις σκέψεις τους. Έτσι είπαμε ότι η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ προϋποθέτει και χρειάζεται την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ έχει ανάγκη και υπάρχει όταν υπάρχει η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!!

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι:” Ο Δρόμος “

Τα παιδιά τραγούδησαν και ζωγράφισαν το τραγούδι:

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο.

IMG 2315

IMG 2316 

IMG 2317 

IMG 2320

IMG 2321 

IMG 2322

Φωνάξαμε και γράψαμε συνθήματα,  κάναμε κολάζ το Πολυτεχνείο, φτιάξαμε καρτούλες…

IMG 2324

IMG 2326 

IMG 2327

IMG 2328

IMG 2329 

IMG 2330 

IMG 2331

 

Η ομαδική μας αφίσα!!!

IMG 2334

IMG 2339

IMG 2344

IMG 2351

IMG 2352

IMG 2357

IMG 2362

IMG 2366

IMG 2371

 

IMG 2376

IMG 2379

Ο εαυτός μου! Ποιός είμαι;

PAROYSIASH page 0001

Μια πολύ σημαντική ενότητα του νηπιαγωγείου είναι “Ο εαυτός μου”. Με δραστηριότητες όπως η περιγραφή των χαρακτηριστικών τους, η κατασκευή του σώματος, η αναγνώριση των μελών τους, η αναγνώριση των συναισθημάτων τα παιδιά γνωρίζουν καλύτερα τον εαυτό τους και συνειδητοποιούν τη μοναδικότητά τους. IMG 2237

IMG 2241

IMG 2245

IMG 2268   Διαβάσαμε το βιβλίο: Αχ! Γιατί να είμαι γάτα.   Το συγκεκριμένο παραμύθι αναφέρεται στην αποδοχή των χαρακτηριστικών μας & του εαυτού μας, αλλά και της μοναδικότητας, των χαρακτηριστικών και της ιδιοσυγκρασίας του κάθε ανθρώπου και καλλιεργεί αυτοεκτίμηση στα παιδιά. Τα παιδιά δραματοποίησαν το παραμύθι. IMG 2265

IMG 2266

 

Τα παιδιά ζωγραφίσανε το πορτρέτο τους. Πώς ζωγραφίζουμε όμως το πρόσωπο; Από που να αρχίσουμε; Πώς να το “στήσουμε” στο χαρτί μας; Παροτρύναμε τα παιδιά να παρατηρήσουν το πρόσωπό τους, τι χρώμα είναι τα μάτια μας, τι χρώμα είναι τα μαλλιά μας, τι χρώμα είναι τα φρύδια μας και να ανακαλύψουν τις γραμμές και τα σχήματά του που έχει. Έχουμε διαφορετικό χρώμα μαλλιών, διαφορετικά μάτια, είμαστε διαφορετικοί, δε μοιάζουμε στην εμφάνιση. 

IMG 2248

IMG 2251

IMG 2252

Με το μολύβι ξεκίνησαν την αυτοπροσωπογραφία τους σχηματίζοντας έναν κύκλο ή οβάλ, με κηρομπογιές τα χαρακτηριστικά  και το χρωμάτισαν με νερομπογιές.

Οι αυτοπροσωπογραφίες μας!ERGA page 0010 1

ERGA page 0009

ERGA page 0008 1

ERGA page 0007

ERGA page 0006

ERGA page 0005

ERGA page 0004 1

ERGA page 0003 1

ERGA page 0002 1

ERGA page 0001 1