RSS Feed for This PostCurrent Article

Βρέθηκε εξωπλανήτης με ατμόσφαιρα και νερό

Ανακοινώθηκε η ανακάλυψη νέου εξωπλανήτη της κατηγορίας «Υπέρ-Γαία» για τον οποίο έχουν καθοριστεί η μάζα και η ακτίνα, που δίνουν τις ζωτικής σημασίας ενδείξεις για τη δομή του. Είναι ο πρώτος εξωπλανήτης «Υπέρ-Γαία» όπου έχει βρεθεί ατμόσφαιρα, ενισχύοντας τις υποθέσεις για εξωγήινη ζωή και κατοικήσιμους κόσμους. Ο πλανήτης GJ1214b, όπως έχει ονομαστεί, έχει μάζα έξι φορές μεγαλύτερη από αυτή της Γης, ακτίνα 2,7 γήινες ακτίνες και το εσωτερικό του πιθανόν να αποτελείται κατά τα ¾ από πάγο και το υπόλοιπο από πυρίτιο και σίδηρο. Βρίσκεται σχεδόν 40 έτη φωτός μακριά μας και περιφέρεται με περίοδο 38 ωρών γύρω από το άστρο του, πέντε φορές μικρότερου του Ήλιου, και σε απόσταση δύο εκατομμύριων χιλιομέτρων απ΄αυτό—70 φορές πιο κοντά απ΄ ό,τι είναι η Γη στον Ήλιο. Εκτιμάται ότι ο πλανήτης έχει θερμοκρασία επιφάνειας περίπου 200 βαθμών Κελσίου, πολύ καυτή για να υπάρχει νερό σε υγρή μορφή. Η ανακάλυψη έγινε από ομάδα αστρονόμων με το τηλεσκόπιο των 3,6 μέτρων του αστεροσκοπείου της ESO (European Southern Observatory, Ευρωπαϊκό Νότιο Παρατηρητήριο) στη La Silla της Χιλής. Περισσότερα εδώ.Ο πρώτος βραχώδης πλανήτης έξω από το ηλιακό μας σύστημα με πυκνότητα ανάλογη με αυτή της Γης που ανακαλύφθηκε είναι ο CoRoT-7b (δες εδώ).

Trackback URL

You must be logged in to post a comment.

Αντίθεση