Πασχαλινός Λαγός-Pixel Art

 

πασχαλινος λαγος 1 page 0001

Δραστηριότητες προγραμματισμού μπορούν να γίνουν είτε με εξοπλισμό ρομποτικής είτε χωρίς. Έχουμε εντάξει τις δραστηριότητες προγραμματισμού και ρομποτικής σε όλες τις θεματικές ενότητες καθώς έχουμε διαπιστώσει πως τα παιδιά αναπτύσσουν ποικίλες δεξιότητες όπως η συνεργασία και η δημιουργικότητα. Παράλληλα η κωδικοποίηση βασίζεται σε πολλές έννοιες πρώιμων μαθηματικών και γραμματισμού.

Με αφορμή το Πάσχα  αναφερθήκαμε στον πασχαλινό λαγό ο οποίος δεν μας είναι γνωστός από την ελληνική παράδοση.Έχει  έρθει από την δυτική Ευρώπη και ιδιαίτερα από την Γερμανία.Ο λαγός συμβολίζει στον χριστιανισμό την σβελτάδα, την εγρήγορση, την τύχη, την γονιμότητα. 

Το Pixel art είναι μια μορφή ψηφιακής τέχνης όπου σχηματίζουμε εικόνες γεμίζοντας τα pixel(τετράγωνα). Σε αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά χρωματίζουν τα κουτάκια-τετράγωνα (pixel) ανάλογα με το χρώμα και τη θέση που δίνεται από τον κώδικα. Μετρούν και χρωματίζουν τετράγωνα για να γίνει το σχέδιο που βλέπουν.

Τα παιδιά μπήκαν για λίγο στη θέση του υπολογιστή και ζωγράφισαν ψηφιακά στο χαρτί ακολουθώντας συγκεκριμένες εντολές και έλυσαν  τον  χρωματικό  κώδικα  ώστε  να  αποκαλυφθεί  ο πασχαλινός λαγός που  κρύβεται  πίσω  από  αυτόν.

1 5

Δημιούργησαν μια εικόνα Pixel Art με θέμα τον πασχαλινό λαγό. 

20240422 114620

20240422 114631

20240422 114728

20240422 114735

20240422 114809

20240422 115650

Οι πασχαλινοί λαγοί μας!

20240425 182429

20240425 182446

20240425 182454

20240425 182513

20240425 182523

20240425 182532

20240425 182542

20240425 182617

20240425 182640

20240425 182646

20240425 182654

l

l1 l3

Μ΄αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν και να γνωρίσουν πώς αναπαριστάται μια εικόνα σε ένα ψηφιακό μέσο. 

Έρχονται σε επαφή με τον κώδικα και την υπολογιστική σκέψη. Κάθε pixel έχει έναν συγκεκριμένο αριθμό κι αυτός λέει στον υπολογιστή ποιο χρώμα πρέπει να είναι το pixel.
Μια ψηφιακή εικόνα είναι μια εικόνα αποθηκευμένη σε έναν υπολογιστή. Έχει ψηφιοποιηθεί, δηλαδή έχει μετατραπεί σε μια ακολουθία αριθμών που μπορούν να κατανοήσουν οι υπολογιστές.  

Τα παιδιά εισάγονται με έναν φυσικό τρόπο στον προγραμματισμό των Η/Υ σε ένα περιβάλλον εναλλακτικό. Καλλιεργούν επίσης την αρίθμηση, τη συμμετρία, τη μέτρηση, τα χρώματα και τα σχήματα.