European Radio Logo

Translate

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ιστορικό

Δειγματική και Διαθεματική προσέγγιση της Γαλλικής γλώσσας στο μάθημα της Γεωλογίας – Γεωγραφίας  B΄τάξης με τη χρήση tablet

Την Τετάρτη 20/03/24 και στη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας, οι μαθητές του τμήματος Β1 υλοποίησαν δειγματική και διαθεματική εργασία με τη χρήση tablet. Η εργασία είχε ως σκοπό την διαθεματική προσέγγιση της Γαλλικής γλώσσας στο μάθημα Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄τάξης και συγκεκριμένα στο μάθημα: “Τα βουνά και οι πεδιάδες της Ευρώπης”. Στην αίθουσα του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 2 ατόμων ανά τάμπλετ, συνεργάστηκαν, συνδέθηκαν στην ηλεκτρονική τάξη, άνοιξαν αρχείο με τον γεωφυσικό χάρτη της Ευρώπης γραμμένο στα Ελληνικά και συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας που τους δόθηκε, απαντώντας στα Γαλλικά στην ερώτηση: “Σε ποιες χώρες εκτείνονται οι οροσειρές και οι πεδιάδες της Ευρώπης;” Με αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας οι μαθητές έκαναν επανάληψη στο μάθημα: “Τα βουνά και οι πεδιάδες της Ευρώπης”, με παράλληλη εξάσκηση στη γαλλική γλώσσα.

Ευχαριστούμε την πληροφορικό του σχολείου μας, κα. Λουκαδάκη, για την βοήθειά της στο τεχνικό μέρος της διδασκαλίας.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες:

   Λαμπρινάκου Ελισάβετ  ΜΕd, ΠΕ05 

   Χατζηνικολάου Ελένη, Υ.Σ.Ε.Φ.Ε., MEd, ΠΕ0405                                                                                                                                                                   

 εικόνα Viber 2024 03 21 18 04 36 476 εικόνα Viber 2024 03 21 18 04 03 210 εικόνα Viber 2024 03 21 18 05 54 599

 

 

Δίκτυο Σχολείων και 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο “Έλα να σου Μιλήσω για τον Τόπο μου” – Συμμετοχή του Σχολείου μας

ΑΦΙΣΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

Αποκριάτικος περίπατος

Την Παρασκευή 16 Μαρτίου το σχολείο μας πραγματοποίησε αποκριάτικο περίπατο στην πανέμορφη παραλία των Αλυκών. Από νωρίς  το πρωί το προαύλιο άρχισε να γεμίζει πολύχρωμες στολές ενώ τα γέλια και τα πειράγματα έδιναν κι έπαιρναν ανάμεσα σε μπανάνες, μπύρες, λιοντάρια, κυνηγούς, στρατιώτες και στρατιωτίνες, αστυνομικούς, μπαλαρίνες και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Στη συνέχεια η  πολύχρωμη αυτή παρέα μεταφέρθηκε με λεωφορεία στις Αλυκές κι εκεί τα παιδιά, μέσα στη φύση, δίπλα στη θάλασσα, έπαιξαν, κυλίστηκαν, χόρεψαν, τραγούδησαν, διασκέδασαν με την  ψυχή τους και βέβαια έφαγαν και ξεκουράστηκαν σε μαγαζί της περιοχής. Ο καιρός ήταν ο καλύτερος σύμμαχος της ημέρας καθώς βοήθησε όλους μας να απολαύσουμε τη φύση και τα διαφορετικά χρώματα της θάλασσας  και των λουλουδιών που έχουν ήδη ανθίσει. Μεσημέρι πια επιστρέψαμε κουρασμένοι αλλά γεμάτοι από  θετική ενέργεια. Καλό τριήμερο σε όλους και όλες και καλή Σαρακοστή.

εικόνα Viber 2024 03 15 13 19 25 436 εικόνα Viber 2024 03 15 13 19 25 519 εικόνα Viber 2024 03 15 13 30 22 604 εικόνα Viber 2024 03 18 22 53 56 757 εικόνα Viber 2024 03 18 22 53 58 079εικόνα Viber 2024 03 18 22 53 58 295 εικόνα Viber 2024 03 18 22 53 58 174εικόνα Viber 2024 03 18 22 58 53 733εικόνα Viber 2024 03 18 22 58 54 322

εικόνα Viber 2024 03 18 22 58 53 472

 

Ενημέρωση στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Στις 13 και 14 Μαρτίου οι μαθητές/τριες της Γ’ Γυμνασίου παρακολούθησαν  παρουσίαση της κ. Αλιακίζογλου Αικατερίνης, υπεύθυνης του ΣΕΠ, στα πλαίσια της καθιερωμένης ενημέρωσής τους σχετικά με τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό (ΣΕΠ). Η  κ. Αλιακίζογλου με πολύ παραστατικό τρόπο παρουσίασε με Powerpoint  στα παιδιά  διάφορα επαγγέλματα, περισσότερο ή λιγότερο γνωστά και κατάφερε να κινητοποιήσει τους αυριανούς εργαζόμενους πολίτες με ερωτήσεις που τους απηύθυνε σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τους προβληματισμούς τους αλλά και με τις δικές της απαντήσεις στις πολλές απορίες που της  εξέφρασαν οι ίδιοι οι μαθητές/τριες σχετικά με τα κριτήρια επιλογής του επαγγέλματος που θα ήθελαν να ακολουθήσουν, τις σχετικές σπουδές, τις δυσκολίες και βέβαια τα προσόντα που πρέπει να συγκεντρώνει κάποιος στην επαγγελματική του σταδιοδρομία. Η όλη παρουσίαση, όπως είπαν τα ίδια τα παιδιά, ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, τους πρόσφερε γνώσεις που δεν είχαν και έλυσε πολλές απορίες τους. 

430112639 291538847307275 1080483310981021682 n 432204510 291538780640615 7677600987835165922 n 432426279 291538773973949 7126898261931802125 n 432325355 291538840640609 7300530645156912003 n 430102524 291538843973942 5140285035573871724 n

 

Η Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο είναι υπόθεση όλων μας

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (www.cyberkid.gov.gr) πραγματοποίησε διαδικτυακή ενημέρωση σε  μαθητές της Α’ Γυμνασίου του σχολείου μας την Δευτέρα  11/03/2024.

Το Διαδίκτυο είναι πλέον μέρος της καθημερινότητας δισεκατομμυρίων χρηστών και απαραίτητο εργαλείο. Κάθε χρήστης του Διαδικτύου (Internet) αφήνει, κατά την πλοήγηση του σε αυτό, ηλεκτρονικά ίχνη τα οποία αποτελούν την ηλεκτρονική του ταυτότητα και η οποία είναι μοναδική στην παγκόσμια διαδικτυακή κοινότητα.

Μέσα από την παρουσίαση, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον Διαδικτυακό εκφοβισμό, για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και για τις αναρτήσεις τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Εβδομάδα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying)

Με αφορμή την Εβδομάδα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying) το σχολείο μας, 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας, προέβαλε τη βελγική ταινία «Στην αυλή του σχολείου».

Πρόκειται για την ιστορία ενός 7χρονου κοριτσιού, το οποίο βιώνει τον σχολικό εκφοβισμό του αδερφού της. Στην προσπάθειά της να τον βοηθήσει, μιλάει στον πατέρα της και τότε τα πράγματα παίρνουν άλλη τροπή.

Ποιος είναι ο θύτης; Ποιο είναι το θύμα; Πότε αλλάζουν οι ρόλοι; Τι οδηγεί τους ανθρώπους στη συμπεριφορά αυτή; Πως μπορούμε να βοηθήσουμε; Ποια είναι η λεπτή γραμμή που διαχωρίζει τους εμπλεκόμενους ρόλους; Αυτοί κι άλλοι αντίστοιχοι προβληματισμοί γεννήθηκαν και συζητήθηκαν με τα παιδιά της Γ’ Γυμνασίου, μετά την προβολή της ταινίας.

Προβληματισμοί , οι οποίοι ανέδειξαν αρκετή ευαισθητοποίηση με το θέμα, αλλά και περιπτώσεις από προσωπικές  εμπειρίες των παιδιών. Πέρα πάντως από τους προβληματισμούς και όσα προέκυψαν με αφορμή την ταινία, οι μαθητές την απόλαυσαν σαν μια «έξοδο» με τους φίλους τους.

εικόνα Viber 2024 03 11 23 22 00 525                     εικόνα Viber 2024 03 11 23 22 00 724

 

Εκδρομή στο CERN στα πλαίσια της συνεργασίας του 3ου Γυμνασίου με το 5ο Πρότυπο Γυμνάσιο Χαλκίδας

Στα πλαίσια συνεργασίας του 3ου Γυμνασίου Χαλκίδας και του 5ου Προτύπου Γυμνασίου Χαλκίδας πραγματοποιήθηκε πολυήμερη εκδρομή στο Ερευνητικό Κέντρο CERN (Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικής Έρευνας) που βρίσκεται στη Γενεύη. Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να δουν και να ενημερωθούν από Έλληνες επιστήμονες για τις δραστηριότητες του CERN, να γνωρίσουν τις βασικές λειτουργίες του επιταχυντή LHC και την πορεία των σωματιδίων μέσα σε αυτόν. Αναγνώρισαν  τη χρησιμότητα της συνεργασίας της επιστήμης της φυσικής με την ρομποτική, την πληροφορική και τηv επικοινωνία στο συγκεκριμένο μεγαλειώδες πείραμα. Οι μαθητές πειραματίστηκαν με  τη διαδραστική έκθεση στο νέο εκπαιδευτικό χώρο Science Gateway  του CERN. Στα πλαίσια της εκδρομής πραγματοποιήθηκαν επίσης επισκέψεις σε μουσεία και χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος στη Γενεύη, το Ανεσύ, την Λοζάνη, την Βέρνη, τους Kαταρράκτες του Ρήνου και τη Ζυρίχη.

Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε από Δευτέρα 4/3 έως και Πέμπτη 7/3/2024 με 42 μαθητές/τριες συνολικά από όλες τις τάξεις των δύο σχολείων και 5 συνοδούς καθηγητές τον κ. Γαλάνη Μιχάλη, την κ. Μάλλιαρη Ιωάννα και την κ. Κεσκίνη Ειρήνη από το 3ο Γυμνάσιο, την κ. Κεσκίνη Ελεάνα και τον κ. Καζανόπουλο Σπύρο από το 5ο Πρότυπο Γυμνάσιο. Η εκδρομή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία χάρη στην άψογη συνεργασία μαθητών/τριων και καθηγητών.

17101029313941710102931422 17101029314041710102931385 17101029314601710102931411 1710102931443 1710102931431

Χημεία – Όταν η χρωματογραφία συναντά την τέχνη

Με σκοπό να ανακαλύψουν τα επιμέρους χρώματα από τα οποία αποτελείται ένα χρώμα στη ζωγραφική, οι μαθητές των τμημάτων Β1 και Β3 συνεργάστηκαν σε ομάδες στις 5/3/24 και 8/3/24 αντίστοιχα και ανέλυσαν τα χρώματα των μαρκαδόρων τους, με την μέθοδο της χρωματογραφίας. Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας και της ενότητας: 2.5 Διαχωρισμός μειγμάτων, στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Χατζηνικολάου.

ΠΕΙΡΑΜΑ: <<Διαχωρισμός χρωστικών με χρωματογραφία χάρτου>>

Υλικά πειράματος:   

1.  Φίλτρα γαλλικού καφέ 

2.  Μαρκαδόροι ζωγραφικής (υδατοδιαλυτοί και όχι ανεξίτηλοι)

3.  Ποτήρια ζέσεως.

4.  Απιονισμένο νερό           

    Οδηγίες:

   1. Βάψτε παράλληλα και σε μικρή απόσταση από την μικρότερη πλευρά του φίλτρου μια παχιά γραμμή με τον μαρκαδόρο σας.   

   2. Βυθίστε το φίλτρο στο εσωτερικό ενός ποτηριού ζέσεως που περιέχει λίγο νερό, έτσι ώστε να βυθίζεται στο νερό η μικρότερη πλευρά του φίλτρου, αλλά όχι η χρωματισμένη γραμμή.

   3.Μετά από λίγο θα παρατηρήσετε ότι έχουν σχηματιστεί έγχρωμες γραμμές και κηλίδες, διαφορετικού χρώματος από την αρχική γραμμή.       

  Εξήγηση: Το νερό διαβρέχει το χαρτί του φίλτρου και διαλύει το χρώμα του μαρκαδόρου. 

Το μείγμα (νερό και χρώμα) διέρχεται μέσα από το πορώδες υλικό του φίλτρου.

Τα επιμέρους χρώματα του αρχικού χρώματος του μαρκαδόρου <<τρέχουν>> με διαφορετική ταχύτητα πάνω στο χαρτί και διαχωρίζονται.

εικόνα Viber 2024 03 09 11 06 47 900         εικόνα Viber 2024 03 09 11 06 48 043

εικόνα Viber 2024 03 09 11 06 48 100            εικόνα Viber 2024 03 09 11 08 23 121

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΡΩΓΗΣ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες δύο τμημάτων της Γ Γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής της Χαλκίδας. Μέσα στην Αίθουσα του Δικαστηρίου Ανηλίκων παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προβληματισμό τις παρεμβάσεις των πολύ έμπειρων Επιμελητών Ανηλίκων, της κυρίας Χρύσας Αθανασίου για την «Παραβατικότητα των ανηλίκων» και του κυρίου Γιώργου Καρβελά για την «Ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό, αλλά και την αποδοχή της διαφορετικότητας μέσα από θετικά πρότυπα». Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τα θέματα που παρουσιάστηκαν αλλά και σύγχρονα κοινωνικά φαινόμενα που  απασχολούν τους/τις εφήβους, όπως την παραβίαση του ΚΟΚ, τον ψηφιακό εκφοβισμό, τις συνέπειές του και τρόπους αντίδρασης απέναντι σε αυτόν.

Το 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας έχει θέσει ως πρωταρχικό στόχο του την πρόληψη της παραβατικότητας των ανηλίκων υιοθετώντας την προληπτική προσέγγιση, εστιάζοντας στο να αντιμετωπίζει ριζικά τα αίτια που οδηγούν σε παραβατική συμπεριφορά τα παιδιά, πριν αυτή εκδηλωθεί. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής του εδώ και χρόνια συνεργάζεται με τους Επιμελητές Ανηλίκων, σημαντικό μέρος της διαδικασίας ενίσχυσης  και προστασίας των παιδιών, ώστε να αντιμετωπίζει προβλήματα και δυσκολίες και να εξασφαλίζει ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρέμβασης και υποστήριξης σε διάφορους τομείς της ζωής τους.

φωτο 4 φωτο 3 φωτο 2 φωτο 1 φωτο 5

 

Συγκρότηση ομάδας συμμετοχής του 3ου Γυμνασίου στην 6η Πανελλήνια Διημερίδα ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ Κλασικού Αθλητισμού

Το 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας διοργάνωσε αθλητικές δοκιμασίες Στίβου εν όψει της συμμετοχής του για 2η συνεχή χρονιά, στην 6η Πανελλήνια Διημερίδα ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ Κλασικού Αθλητισμού στην Αρχαία Μεσσήνη. Η  Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Μακρή Έφη, συνεργάστηκε με τον προπονητή του ΕΥΒΟΪΚΟΥ Γ.Α.Σ κ. Γαραντζόγιαννη Πέτρο και πραγματοποίησαν από κοινού αθλητικές δοκιμασίες στο Δημοτικό Στάδιο Χαλκίδας προκειμένου να συγκροτηθεί η ομάδα που θα εκπροσωπήσει το 3ο Γυμνάσιο στους αγώνες στην Αρχαία Μεσσήνη. Οι μαθητές δοκιμάστηκαν στα 150μ, στα 300μ, στο μήκος άνευ φόρας, στην σφαιροβολία και στον ακοντισμό και όσοι διακρίθηκαν σε επιδόσεις σχημάτισαν την ομάδα των 44 αθλητών και αθλητριών που θα εκπροσωπήσουν  το σχολείο μας στην Διημερίδα στο Αρχαίο Στάδιο της Μεσσήνης φέτος που μάλιστα είναι και Ολυμπιακή Χρονιά.

1 2 3 2 8 6 745

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση