Χριστουγεννιάτικες εργασίες των μαθητών μας
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, και οι μαθητές της Α’ και Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας, με την ενθάρρυνση της καθηγήτριάς τους Σουλιώτη Δανάης δημιούργησαν πρωτότυπες εργασίες στα Αγγλικά, γεμάτες έμπνευση και γιορτινή διάθεση. Παρουσίασαν χριστουγεννιάτικα έθιμα από τον κόσμο κι έφτιαξαν τα δικά τους Christmas crackers, γεμίζοντάς τα με ευχές και μικρά γλυκίσματα! Κάθε κατασκευή ήταν μοναδική, γεμάτη χρώματα και δημιουργικότητα!
Οι εργασίες τους έφεραν το γιορτινό πνεύμα στην τάξη, ενώ αποτέλεσαν έναν εξαιρετικό τρόπο εξάσκησης της γλώσσας και της συνεργασίας.
Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο νέο έτος!
Χριστουγεννιάτικο bazaar στο Σχολείο μας
Σήμερα 19 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας χριστουγεννιάτικο bazaar με φιλανθρωπικό σκοπό. Η πρωτοβουλία ανήκει στο δεκαπενταμελές του σχολείου που με τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και τη συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων έστησε το φιλανθρωπικό αυτό παζάρι στον χώρο της αυλής του σχολείου. Χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά, χειροποίητες κατασκευές και πολλά νόστιμα γλυκά που έφτιαξαν όχι μόνο οι γονείς αλλά και τα ίδια τα παιδιά έγιναν ανάρπαστα με αποτέλεσμα να συγκεντρωθεί ένα ικανοποιητικό χρηματικό ποσό το οποίο διατέθηκε στον σύλλογο “Αλέξανδρος, θα ξαναβγεί ο ήλιος” για τα παιδιά με σοβαρές νεοπλασματικές ασθένειες. Μια πράξη πραγματικά συγκινητική και αξιέπαινη που συνάδει πλήρως με τον πνεύμα των ημερών.
Στη συνέχεια, αντιπροσωπεία μαθητών και εκπαιδευτικών, επισκέφθηκε τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Ευβοίας κ. Φράγγο. Τα παιδιά του προσέφεραν ένα δώρο από το Bazaar του σχολείου , είπαν τα κάλαντα και μετέφεραν τις ευχές ολόκληρης της σχολικής κοινότητας για χαρούμενες γιορτές.
Τέλος μαθήτριες του σχολείου μας, συνοδευόμενες από τον καθηγητή τους κ. Αλέξανδρο Πέτρου επισκέφθηκαν τον Σεβασμιώτατο κ. Χρυσόστομο στο Γραφείο του, του ευχήθηκαν εκ μέρους όλης της σχολικής κοινότητας καλές γιορτές και του προσέφεραν μια δική τους χειροτεχνία.
Ευχαριστούμε τους μαθητές/τριες μας και τους γονείς τους για τις ευγενικές τους χειρονομίες και τις πρωτοβουλίες τους για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και ευχόμαστε σε όλους καλές γιορτές με υγεία και δύναμη.
Εκπαιδευτική επίσκεψη της Α΄ τάξης και του Ομίλου Αστρονομίας – Γεωεπιστημών στην Εστία Γνώσης Χαλκίδας
Την Πέμπτη 19/12/2024 στο πλαίσιο του Ομίλου Αστρονομίας και Γεωεπιστημών, μαθητές της Α΄ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Εστία Γνώσης Χαλκίδας. Ο επιστημονικός υπεύθυνος της Εστίας Γνώσης και καθηγητής Αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Αντωνίου Αντώνης παρουσίασε στην ομάδα των μαθητών, έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των εννοιών και των νόμων που διέπουν το Σύμπαν, δίνοντας διάλεξη με θέμα: ”Πλανητικές και εξωπλανητικές περιπλανήσεις”. Η ανάγκη για τη γνώση αυτή γίνεται πλέον επιτακτική, μετά την δυστυχώς πλήρη κατάργηση του μαθήματος της Αστρονομίας από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας μας. Τα παιδιά της ομάδας μας με ιδιαίτερη προσήλωση ταξίδεψαν στα πέρατα του ηλιακού μας συστήματος, γνώρισαν από ποια ουράνια σώματα αποτελείται και έφτασαν μέχρι την άκρη του γαλαξία μας, από όπου είδαν και άλλους γαλαξίες, ενώ όλοι συνειδητοποιήσαμε πόσο μικροί είμαστε μπροστά στην απεραντοσύνη του Σύμπαντος. Σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κρατούσαν σημειώσεις και έκαναν στοχευμένες ερωτήσεις, ενώ στο τέλος ο κ. Αντωνίου έκανε και ο ίδιος ερωτήσεις προς τους μαθητές, με σκοπό την εμπέδωση της γνώσης. Η ομάδα καθώς αναχωρούσε ευχαρίστησε τον κ. Αντωνίου για την εξαιρετική παρουσίαση και όλοι φύγαμε πλουσιότεροι σε γνώσεις.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Οι υπεύθυνες καθηγήτριες του ομίλου: Χατζηνικολάου Ελένη και Παπαγεωργίου Ελένη
Επίσκεψη της Θεατρικής Ομάδας του Σχολείου μας στο Θέατρο Ρεξ
Την Τρίτη 17-12-2024 στο πλαίσιο του Προγράμματος Θεάτρου που υλοποιείται στο σχολείο μας, η ομάδα πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα, στο θέατρο Ρεξ, για να παρακολουθήσει την παράσταση ” Μετά το πάρτι “. Η παράσταση αφορά στοχευμένα στο διαδικτυακό bullying και πώς αυτό εκφράζεται στην εποχή μας αλλά και πώς αντιμετωπίζεται από τη νεολαία. Τα παιδιά παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον την παράσταση, αναγνώρισαν στοιχεία εκφοβισμού και ευαισθητοποιήθηκαν ακόμη περισσότερο απέναντι στις δυνατότητες αποφυγής τέτοιων καταστάσεων. Ο προβληματισμός τους μάλιστα έγινε ακόμη μεγαλύτερος όταν συνειδητοποίησαν πόσο δύσκολη είναι η αντιμετώπισή τους , ειδικά όταν αυτές οι καταστάσεις γίνονται ιδιαίτερα σύνθετες μέσα στον εικονικό κόσμο. Μετά το τέλος της Θεατρικής παράστασης και εν μέσω γιορτινής ατμόσφαιρας, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε παραδοσιακό φαγητό στο κέντρο της Αθήνας.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: οι υπεύθυνες του Προγράμματος Θεάτρου, Ελένη Γεωργίου και Δανάη Σουλιώτη.
Διαδραστικός κινηματογράφος
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, την Παρασκευή 13-12-2024, μαθητές-τριες της Γ τάξης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδραστικό κινηματογράφο στο Συνεδριακό της Περιφέρειάς μας από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Φωτόγραμμα. Τίτλος του προγράμματος ήταν “Νικάμε τη σχολική βία “. Οι μαθητές-τριες, με τη βοήθεια των υπευθύνων του προγράμματος, ήταν σε θέση να απαντήσουν σε ερωτήματα καθώς και να καθορίσουν το τέλος της ιστορίας που παρακολουθούσαν μέσω τηλεχειριστηρίων. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίστηκε η ενεργή συμμετοχή τους και το αμείωτο ενδιαφέρον τους. Επίσης, μέσα από τη διάδραση και την ανταλλαγή απόψεων, τα παιδιά οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι η βία αυτή που μπορεί να επιλύσει τυχόν διαφορές αλλά μόνο ο ουσιαστικός διάλογος μεταξύ των εμπλεκομένων και η ειλικρινής μεταμέλεια σε απρεπείς συμπεριφορές. Συνοδοί εκπαιδευτικοί οι κυρίες και κύριοι: Παχούλη Νατάσσα, Πουλοπούλου Βίκυ, Σουλιώτη Δανάη, Κορδώνης Δημήτρης.
Επίσκεψη της Β’ τάξης στο μουσείο Μπενάκη – Γιορτινό Σύνταγμα
Την Πέμπτη 12-12-2024 η Β Γυμνασίου παρακολούθησε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην αίθουσα προβολών του μουσείου Μπενάκη (Kinderdocs). Το Kinderdocs festival αποτελεί εδώ και χρόνια εγκεκριμένο πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας. Οι μαθητές-τριες παρακολούθησαν το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους Ninnoc / Niki Padidar / Ολλανδία με θέμα τον εκφοβισμό. Τα παιδιά στη συνέχεια αφού αντάλλαξαν απόψεις και γνώμες με την υπεύθυνη του προγράμματος, κατέγραψαν τα συναισθήματά τους σε ποστ ιτ αυτοκόλλητα και έφτιαξαν κολλάζ σε μεγάλο χαρτόνι. Μετά το πέρας του βιωματικού προγράμματος στο μουσείο, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την Χριστουγεννιάτικη Αθήνα, την πλατεία Συντάγματος, κάνοντας βόλτα και βιώνοντας το γιορτινό κλίμα. Συνοδοί εκπαιδευτικοί οι κυρίες και κύριοι: Μητσάκη Κλεοπάτρα, Σουλιώτη Δανάη, Κοροβέση Κων/να, Πέτρου Αλέξανδρος, Νικολάου Γιώργος , Κόκκος Σπύρος.
Συνεργασία Ομίλου Αστρονομίας και Γεωεπιστημών με τη Βιβλιοθήκη.
Ο Όμιλος Αστρονομίας και Γεωεπιστημών πραγματοποίησε δύο διαφορετικές δράσεις στην αίθουσα της Σχολικής Βιβλιοθήκης του σχολείου μας σε συνεργασία με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.
Εικαστική δράση: Στις 2/11, οι μαθητές /ιες του ομίλου ζωγράφισαν το «Ηλιακό Σύστημα» και έγραψαν τους χρόνους περιφοράς κάθε πλανήτη γύρω από τον ήλιο. Συνειδητοποίησαν ότι στην πραγματικότητα το ηλιακό μας σύστημα φαίνεται σαν μία κουκίδα μέσα στο «κολοσσιαίο διάστημα», καθώς το σύμπαν περιέχει πάνω από170 δισεκατομμύρια γαλαξίες. Ενώ τα παιδιά ζωγράφιζαν, οι εκπαιδευτικοί διάβαζαν σχετικά αποσπάσματα από βιβλία αστρονομίας. Συζητήθηκαν και λύθηκαν απορίες όπως, ότι τα «πεφταστέρια» είναι μετεωρίτες που μπαίνουν στην ατμόσφαιρα της Γης και δημιουργούν μια σύντομη λάμψη κινούμενου φωτός στον ουρανό, ότι με τα τηλεσκόπια βλέπουμε πράγματι πολύ μακρινά αντικείμενα στον ουρανό (ενίοτε εκατομμύρια ή και δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά, ανάλογα με το τηλεσκόπιο που χρησιμοποιείται) και ότι όταν κοιτάζουμε τα αστέρια , αυτό που αντικρίζουμε είναι στην πραγματικότητα το παρελθόν, επειδή τα αστέρια είναι πολύ απομακρυσμένα από τη γη και το φως τους πρέπει να διασχίσει μια πολύ μεγάλη απόσταση πριν φτάσει στον πλανήτη μας. Το φως κινείται με ταχύτητα 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο!
Πολιτιστική δράση δημιουργικής γραφής: Στις 5/12, οι μαθητές/ιες του ομίλου δημιούργησαν τη δική τους ιστορία για το διάστημα. Συγκέντρωσαν βιβλία από τη βιβλιοθήκη μας και με βάση τους τίτλους των βιβλίων αυτών, επέλεξαν 4 πρόσωπα, 6 αντικείμενα, 8 εικόνες / τοπία, 4 δραστηριότητες και 2 ανατρεπτικά στοιχεία. Αφού τοποθέτησαν τα βιβλία μπροστά τους σε κάθε κατηγορία, παρατήρησαν τις επιλογές τους και έκαναν ελεύθερα τις αλλαγές που ήθελαν ως ομάδα. Πήραν χαρτί και μολύβι και άρχισαν να συνθέτουν την ιστορία τους, ανακαλύπτοντας ότι με τη φαντασία δίνεται στο άτομο η δυνατότητα να ζωγραφίσει νέους κόσμους πέρα από τον χωροχρόνο!
Συνεργασία Βιβλιοθήκης και Φιλολογίας
Στον χώρο της βιβλιοθήκης υλοποιήθηκε το Θεατρικό παιχνίδι «Καρέκλες του χρόνου» σε συνεργασία με φιλόλογο του σχολείου μας, με σκοπό τη βαθύτερη γνωριμία και την ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ μαθητών/ιών διαφορετικών ομάδων. Με έναν ιδιαίτερα δημιουργικό τρόπο αξιοποιήθηκε ο χρόνος των μαθητών/ιών που δε συμμετείχαν σε εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄ Γυμνασίου στην Αθήνα. Οι μαθητές/ιες κάθισαν στις καρέκλες του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος και μίλησαν για τον εαυτό τους. Η δράση αξιολογήθηκε από τους ίδιους τους μαθητές με θετικό τρόπο.
Τα παιδιά είπαν ότι τους άρεσε ιδιαίτερα να πουν «κάποια πράγματα για τον εαυτό τους και να ανοίξουν την ψυχή τους», να «θυμηθούν σημαντικές στιγμές της ζωής τους» αλλά και «να ονειρευτούν το μέλλον τους». Για τη σύνδεση της δράσης με τη βιβλιοθήκη είπαν ότι ο συγκεκριμένος χώρος «τους έδωσε τη δυνατότητα για μία καινούρια εμπειρία, κάτι καινούριο, μία καινούρια δραστηριότητα εκτός της σχολικής αίθουσας, σε έναν νέο χώρο του σχολείου που δεν έχουν γνωρίσει αλλά και με άτομα που δεν γνωρίζονταν τόσο πολύ μέχρι τώρα».