Αρχική » Όμιλοι 2022-23 » Στεριά – Θάλασσα: μια σχέση ζωής

European Radio Logo

Translate

Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Ιστορικό

Στεριά – Θάλασσα: μια σχέση ζωής

«ΦΟΡΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΙΛΟΥ» -ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΗ.

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΕΚ/ΚΩΝ

 

Μακρή Ευτυχία, Πέτρου Αλέξανδρος

 

ΚΛΑΔΟΣ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

 

 

ΠΕ11, ΠΕ07

 

 

ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ

 

Στεριά και Θάλασσα: Μια σχέση ζωής

ΑΡΙΘΜ.  ΩΡΩΝ ΟΜΙΛΟΥ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2 (Δύο)
ΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Ο ΟΜΙΛΟΣ  

Α, Β και Γ

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ

 

Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η σύγχρονη κοινωνία είναι η διαχείριση και η αποτροπή των κινδύνων που απειλούν τη βιωσιμότητα του πλανήτη. Βασικός μας σκοπός είναι η έννοια της «βιωσιμότητας» του πλανήτη να συνδεθεί με πεδία της κοινωνίας, της οικονομίας και του πολιτισμού, μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και να αναδειχθεί ως βασική ηθική αρχή που θα διέπει τη σχέση του ανθρώπου τόσο με το φυσικό περιβάλλον, όσο και με το πολιτιστικό του παρελθόν και παρόν, καθώς και τις σχέσεις με τους συνανθρώπους του.

 

 

ΑΡΙΘΜ. ΜΑΘΗΤΩΝ

 

16 (με άδεια της Διεύθυνσης)

 

 

ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Η επιλογή θα στηριχτεί στην επιθυμία – βούληση των μαθητών να συμμετέχουν. Αφού τους περιγραφούν οι στόχοι του ομίλου και το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, θα κληθούν να δηλώσουν συμμετοχή στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό.

 

 

 

 

 

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

· Nα εισαχθούν στην αξία της προστασίας και διάσωσης του φυσικού περιβάλλοντος και να καταγράψουν τους κυριότερους ρυπαντές του θαλάσσιου περιβάλλοντος .

·    Να κατανοήσουν τη σχέση και αλληλεπίδραση του ανθρώπου µε το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον.

· Να προβληματιστούν για τις αιτίες και τους κινδύνους που απορρέουν από τη ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

· Να κατανοήσουν με απλό τρόπο έννοιες όπως ‘αειφόρος διαχείριση’ και ‘βιωσιμότητα’.

·Να αντιληφθούν τι μπορούν να κάνουν για να συνεισφέρουν στη διάσωση του θαλάσσιου οικοσυστήματος, όπως π.χ. πώς να αποφεύγουν τη χρήση πλαστικών.

·  Να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη για την προσέγγιση και κατανόηση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων.

·Να αναπτύξουν πνεύµα συνεργασίας και υπευθυνότητας.

· Να αναπτύξουν θετικές στάσεις για την πρόληψη και επίλυση μελλοντικών περιβαλλοντικών προβληµάτων.

·Να δημιουργήσουν νέα πρότυπα, στάσεις και συµπεριφορές ως άτοµα, οµάδες και μέλη της ερύτερης κοινωνίας απέναντι στο περιβάλλον.

·   Να λάβουν γνώσεις και εμπειρίες, αναφορικά με τη σπουδαιότητα της προστασίας της θάλασσας για τον άνθρωπο, ενισχύοντας την οικολογική τους συνείδηση.

·  Να σκεφτούν παγκόσμια και να δράσουν τοπικά, αναπτύσσοντας μία αίσθηση τόπου και χρόνου, εκτιμώντας την φυσική τους κληρονομιά.

 

 

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

·Διεξαγωγή αθλητικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν  σε ένα κοντινό στο σχολείο φυσικό περιβάλλον για την καλλιέργεια της δια βίου άθλησης σε εξωτερικό περιβάλλον.

· Οργάνωση ποδηλατάδων για τη γνωριμία με το φυσικό περιβάλλον.

·  Πεζοπορίες σε βουνό-θάλασσα και πόλη.

·  Επίσκεψη στο καταφύγιο στη Δίρφυ.

· Επίσκεψη στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Δήμο Διρφύων-Μεσσαπίων.

·  Επίσκεψη σε ΚΕΠΕΑ.

·  Διοργάνωση καθαρισμού ακτών.

· Επίσκεψη στη Γλυφάδα – Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών.

· Συνεργασία με Συλλόγους και ΜΚΟ για την ενημέρωση των μαθητών μας όσον αφορά τη θάλασσα και το βουνό.

 

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (ΈΝΤΥΠΟ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΌ)

Ιστοσελίδες σχετικές με τη θεματική όπως π.χ.ενδεικτικά:

 

https://el.mom.gr
https://www.archelon.gr

https://www.wwf.gr

 

 

 

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

Παρουσίαση των δράσεων στο Blog του σχολείου και σε τελική γιορτή στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

 

Αποτίμηση των συναντήσεων και δράσεων του περιβαλλοντικού ομίλου του 3ου Γυμνασίου Χαλκίδας με τίτλο «Στεριά και Θάλασσα: Μια σχέση Ζωής» το σχολικό έτος 2022-2023

Υπεύθυνοι καθηγητές: Κα. Μακρή Ευτυχία, κλ. ΠΕ11 και κ. Πέτρου  Αλέξανδρος, κλ. ΠΕ07

Ο περιβαλλοντικός όμιλος ξεκίνησε στις αρχές της σχολικής χρονιάς κάνοντας τις τακτικές συναντήσεις του κάθε Τρίτη μετά το τέλος της 6ης διδακτικής ώρας.

Σκοπός του ήταν αφενός να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σε ζητήματα που αφορούν τη φύση και το περιβάλλον και αφετέρου να αναζητήσει τρόπους και πρακτικές που σε μικρή ή και σε μεγαλύτερη κλίμακα μπορούν να δώσουν λύσεις σε περιβαλλοντικά προβλήματα.

Επειδή η ευαισθητοποίηση περνάει μέσα από τη γνώση και κατανόηση εννοιών και λειτουργιών στον κόσμο ζώων και φυτών, πολλές συναντήσεις της ομάδας μας αφιερώθηκαν σε οπτικοακουστικό υλικό που εξηγούσε με ποιον τρόπο φυτά και ζώα σε στεριά, θάλασσα, ποτάμια και λίμνες είναι απολύτως απαραίτητα για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τη ρύθμιση του κλίματος, την ποιότητα των νερών και του αέρα, και γενικότερα για τον άνθρωπο.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο παρουσιάστηκαν παραδείγματα ανθρώπων που μέσα από περιβαλλοντικούς συλλόγους, όπως ο σύλλογος προστασίας της θαλάσσιας χελώνας, η ελληνική εταιρεία για τη μελέτη και προστασία της μεσογειακής φώκιας, η ομάδα ΕΝΑΛΕΙΑ του Λ. Αραπάκη που συλλέγει και ανακυκλώνει δίχτυα και διάφορα υλικά από τις θάλασσες  κ.α., δρουν ενεργά και ταυτόχρονα καλούν εθελοντές να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Το παράδειγμα είναι κατά την άποψή μας πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα για μαθητές αυτής της ηλικίας (Β΄ Γυμνασίου), και  μπορεί να τους κινητοποιήσει, έτσι ώστε συνειδητά και έμπρακτα να συμβάλλουν στην αειφορική διαχείριση του φυσικού μας χώρου, που δεν είναι άλλος από τον  πλανήτη μας.

Σε αυτήν την κατεύθυνση πραγματοποιήσαμε τέλος τις εξής δράσεις, επισκέψεις και δραστηριότητες:

  • Επίσκεψη στο νέο ΚΕΠΕΑ Διρφύων-Μεσσαπίων, όπου γνωρίσαμε την χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής (Φαράγγι της Αγάλης).
  • Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Στ. Νιάρχος με συμμετοχή στα προγράμματα α. «Το Κλίμα αλλάζει» και β. «Πολιτισμός στο Πράσινο».
  • Περιήγηση με ποδήλατα στην περιοχή της Μεγάλης Γέφυρας στην Χαλκίδα.
  • Διήμερη εκδρομή στο Καρπενήσι και συμμετοχή στο περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Καρπενησίου.
  • Καθαρισμός ακτής στην περιοχή της Χαλκίδας.
  • Κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά.
  • Παρουσίαση εργασίας της ομάδας μας σε μαθητές του σχολείου, με θέμα την σημασία της ανακύκλωσης, την αειφορία και την προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση