European Radio Logo

Translate

Αύγουστος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Ιστορικό

Διαθεματικές Εργασίες Πεδίου Φυσικών Επιστημών

Την Πέμπτη 23/05/2024 πραγματοποιήθηκαν Εργασίες Πεδίου Φυσικών Επιστημών με μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. Μέσα από μια περιπατητική διαδρομή οι μαθητές/τριες έκαναν δειγματοληψίες ανθέων και αναγνώριση του φύλου τους και κατέγραψαν βιοτικούς και αβιοτικούς παράγοντες του περιβάλλοντος. Η παρουσία μελισσών στα άνθη αποτέλεσε αφορμή για ανάκληση γνώσεων σχετικά με την αναπαραγωγή των φυτών (μέσω επικονίασης) και με την επιλογή κατάλληλου αντιδραστηρίου (αμμωνία ή ξύδι) για την
εξουδετέρωση του τσιμπήματος από μέλισσα ή σφήκα. Στην πορεία της διαδρομής μας συναντήσαμε οικιακούς μετρητές ΔΕΗ και έτσι οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να καταγράψουν πραγματικές μετρήσεις και να εκτελέσουν απλούς υπολογισμούς. Προσανατολίστηκαν με τη χρήση πυξίδας, χρησιμοποίησαν με επιτυχία όργανα μέτρησης (π.χ. χρονόμετρο, αισθητήρα θερμοκρασίας, πεχάμετρο/ πεχαμετρικό χαρτί) και συνδύασαν τις γνώσεις που απέκτησαν όλη τη σχολική χρονιά για να υπολογίσουν βασικά φυσικά μεγέθη. Έτσι, υπολόγισαν τη μέση ταχύτητα της διαδρομής που ακολούθησαν, κατέγραψαν τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, μέτρησαν το pH γλυκού και θαλασσινού νερού, ενώ δημιούργησαν και αναγνώρισαν κατηγορίες κυμάτων στη θάλασσα. Στην παράκτια περιοχή που επισκεφθήκαμε οι μαθητές/τριες παρατήρησαν πετρώδεις επιφάνειες παράλληλα προς την ακτογραμμή και εντόπισαν την αιτία (διάβρωση από τα κύματα και την παλίρροια) δημιουργίας τους. Μέσα από τις παραπάνω διαδικασίες έκαναν επανάληψη σε αρκετές έννοιες και φαινόμενα ενόψει και των απολυτήριων εξετάσεών τους με παιγνιώδη τρόπο, γεγονός που τους ευχαρίστησε ιδιαίτερα. Δήλωσαν έκπληκτοι με το συνδυασμό των γνώσεών τους στις Φυσικές Επιστήμες με την πρακτική τους εφαρμογή στην καθημερινή τους ζωή.

Η Διαθεματική Δράση έγινε από τους εκπαιδευτικούς Κεσκίνη Ειρήνη, Φυσικό ΠΕ 04.01 και Μακροπούλου Παναγιώτα, Βιολόγο ΠΕ 04.04.

εικόνα Viber 2024 06 24 18 48 05 514 εικόνα Viber 2024 06 24 18 46 03 008 εικόνα Viber 2024 06 24 18 45 34 982

Το Πεπτικό Σύστημα του Ανθρώπου

Στα πλαίσια της διδασκαλίας και της επανάληψης βασικών εννοιών σχετικών με το Πεπτικό Σύστημα του ανθρώπου υλοποιήθηκε τη Δευτέρα 20/05/2024 με μαθητές της Α΄ Γυμνασίου βιωματικό παιχνίδι ρόλων (ενσώματη μάθηση). Το μάθημα πήρε τη μορφή παιχνιδιού, όπου οι μαθητές συνδύασαν σωστά τα στοιχεία που απεικονίζονταν στις καρτέλες που τους δόθηκαν τυχαία και αναπαρέστησαν την πορεία της τροφής στον άνθρωπο. Ξεχώρισαν τους προσαρτημένους αδένες από τα όργανα στα οποία εισέρχεται η τροφή και έδωσαν εύστοχες απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν. Μέσω της ενσώματης μάθησης το σώμα παύει να είναι ένα στείρο μέρος “αποθήκευσης” της γνώσης και μετατρέπεται στο κύριο εργαλείο μάθησης, εντός και εκτός της σχολικής τάξης. Συνδυάζοντας, λοιπόν, την πληροφορία με ένα κιναισθητικό ερέθισμα το οποίο εξάπτει το ενδιαφέρον του μαθητή, ο εγκέφαλος διεγείρεται μετατρέποντας τη βραχυπρόθεσμη μνήμη σε μακροπρόθεσμη παγιώνοντάς την εν τέλει ως γνώση. Έτσι λοιπόν, στο προαύλιο του σχολείου μας, οι μαθητές/τριες έδωσαν τη δική τους μικρή παράσταση και απέσπασαν θετικότατα σχόλια από τους παρευρισκόμενους, γεγονός που τα εμψύχωσε και τα χαροποίησε ιδιαίτερα.

εικόνα Viber 2024 06 24 20 21 27 365 εικόνα Viber 2024 06 24 20 21 27 108

Διδάσκοντας την Βιολογία….. με Νότες και Χορό (Μέρος Β΄)

Την Τετάρτη 22/05/2024 έλαβε χώρα το Β΄ μέρος της Διαθεματικής Διδασκαλίας «Μουσικός…….κώδικας». Στα πλαίσια αυτής της Δράσης ανατέθηκαν στους μαθητές/τριες ρόλοι (με τη βοήθεια ειδικών καρτελών) σχετικοί με τη δομή του DNA και τις βιολογικές διαδικασίες που συμβαίνουν κατά τη ροή της γενετικής πληροφορίας. Οι μαθητές/τριες χόρεψαν το τραγούδι που είχαν αποκωδικοποιήσει στο Α΄ μέρος της Διδασκαλίας. Κατά τη διάρκεια του χορού, χρησιμοποιώντας το σώμα τους (ενσώματη μάθηση) και με βάση τον ρόλο που τους είχε ανατεθεί, αναπαρέστησαν τη δομή του DNA, του RNA, καθώς και τις διαδικασίες αντιγραφής και μεταγραφής του DNA. Αναδείχθηκαν κάποιες απορίες, επιλύθηκαν με ευχάριστο τρόπο και τα παιδιά διασκέδασαν. Διατύπωσαν τον ενθουσιασμό τους για την εναλλακτική προσέγγιση και μας παρότρυναν για αντίστοιχες διδασκαλίες. Η Διδασκαλία έγινε από τους εκπαιδευτικούς Μακροπούλου Παναγιώτα, Βιολογίας ΠΕ 04.04 και Σαμπάνη Κωνσταντίνα , Μαθηματικών ΠΕ 03, η οποία μας έδειξε τα βήματα του παραδοσιακού χορού και μας εμφύτευσε την αγάπη για  τους χορούς αυτούς με αποτέλεσμα να εκφραστεί από τα παιδιά η επιθυμία για δημιουργία χορευτικού ομίλου.

εικόνα Viber 2024 05 29 11 29 42 113 εικόνα Viber 2024 05 29 11 36 05 416 εικόνα Viber 2024 05 29 11 42 12 656

 

Διδάσκοντας την Βιολογία….. με Νότες (Μέρος Α΄)

Την Τρίτη 21/05/2024 υλοποιήθηκε Διαθεματική Διδασκαλία σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου με τίτλο : « Μουσικός…..κώδικας» (Μέρος Α΄). Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν τις γνώσεις της βιολογίας και της μουσικής, να αντιστοιχίσουν τις αζωτούχες βάσεις του DNA με καθορισμένες νότες και μέσω της χρήσης Web 2.0 εργαλείων και συγκεκριμένα της διαισθητικής εφαρμογής σημειογραφίας της μουσικής Flat.io, να αποκωδικοποιήσουν μουσική παρτιτούρα που τους δόθηκε σε φύλλο εργασίας και να την ακούσουν με διάφορα μουσικά ηχοχρώματα. Δεν άργησαν να αντιληφθούν ότι επρόκειτο για το ηπειρωτικό παραδοσιακό τραγούδι: «Γιάννη μου το μαντήλι σου». Μέσα από αυτή τη δράση τα παιδιά παραλλήλισαν τον μουσικό με τον γενετικό κώδικα, συνειδητοποίησαν ότι οι αζωτούχες βάσεις του DNA αντιστοιχήθηκαν με νότες-αμινοξέα και έτσι προέκυψαν καθορισμένες μελωδίες-πρωτεΐνες. Η Διδασκαλία έγινε από τους εκπαιδευτικούς Λεονταρίδη Ιωάννα , Μουσικής Επιστήμης ΠΕ 79.01 και Μακροπούλου Παναγιώτα, Βιολογίας ΠΕ 04.04.

εικόνα Viber 2024 05 29 10 00 26 944 1 εικόνα Viber 2024 05 29 10 00 34 875 1 εικόνα Viber 2024 05 29 10 00 37 205 1

Διαθεματική προσέγγιση Βιολογίας – Θρησκευτικών

Τη Δευτέρα 20/05/2024 πραγματοποιήθηκε δίωρη Διαθεματική Διδασκαλία σε μαθητές της Γ΄ τάξης μεταξύ Βιολογίας, με θέμα: «Τελικά προερχόμαστε από τον πίθηκο;» και Θεολογίας, με θέμα: « Η Δημιουργία του κόσμου από τον Θεό». Δύο ειδικότητες, Βιολογία και Θρησκευτικά, απάντησαν σε καυτά ερωτήματα των μαθητών/ιών για τη Θεωρία του Δαρβίνου και τη Δημιουργία του κόσμου από τον Θεό. Αρχικά οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις τους σχετικά με τα συγκεκριμένα θέματα. Ορισμένοι διατύπωσαν τελεολογικές ερμηνείες για την εξέλιξη των οργανισμών και άλλοι για την αντίστοιχη θεολογική θεώρηση. Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν παρουσιάσεις και σχετικά βίντεο στα οποία επέδειξαν έντονο ενδιαφέρον, διατύπωσαν  απορίες και προβληματισμούς ενώ σε αρκετά σημεία ήρθαν σε γνωστική σύγκρουση. Στο τέλος όμως εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσαν, καθώς και για την αναπάντεχη σύμπνοια των βιολογικών και θρησκευτικών αντιλήψεων. Δύο επιστήμες που φαινομενικά  έχουν αντίθετες απόψεις, συνεργάστηκαν, παρουσίασαν και ερμήνευσαν τις ιδιαίτερες πτυχές της η κάθε μία, με τρόπο που αποδεικνύει ότι τελικά δεν υπάρχει σύγκρουση ανάμεσά τους  αλλά διαφορετικοί δρόμοι και διαφορετική κατεύθυνση.

Τη διδασκαλία επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Μακροπούλου Παναγιώτα, Βιολόγος ΠΕ04.04 και Παπαγεωργίου Ελένη, Θεολόγος ΠΕ 01.

 εικόνα Viber 2024 05 26 01 37 48 434 εικόνα Viber 2024 05 26 01 36 10 195  εικόνα Viber 2024 05 26 01 35 13 016 εικόνα Viber 2024 05 28 14 09 34 356

Πρωινό γεύμα στο Σχολείο

Μια παλιά ρήση λέει: «Το πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, τo μεσημέρι σαν άρχοντας και τo βράδυ σαν ζητιάνος». Αυτή η παροιμία κρύβει μια μεγάλη αλήθεια. Το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της μέρας και χαρίζει στον ανθρώπινο οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά. Το πρωινό γεύμα φαίνεται να έχει ένα επιπλέον όφελος για τα παιδιά και τους εφήβους, καθώς έχει διαπιστωθεί από πολλές μελέτες, η θετική επίδραση του πρωινού σε δείκτες απόδοσης, που περιλαμβάνουν την ανάκληση μνήμης, την προσοχή και τη δημιουργικότητα. Τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα στις εργασίες του σχολείου και έχουν καλύτερη επίδοση σε αθλητικές και άλλες σωματικές δραστηριότητες. Για όλους  αυτούς  τους λόγους τα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου, την Τρίτη 21 Μαΐου ετοίμασαν κι έφαγαν πρωινό στο σχολείο μας.

1 1 3 1 2 1 4 1

 

DIALECT 3-FOOTBALL 3 Χτίζοντας σχολικές κοινότητες ανεκτικότητας και καταπολέμηση στερεοτύπων, μέσα από το μάθημα της φυσικής αγωγής

   Το DIALECT είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο συνεργάστηκαν φορείς από πέντε χώρες της Ευρώπης με στόχο την εξάλειψη πολλαπλών μορφών ρατσισμού μέσω του ποδοσφαίρου και στηρίχθηκε στη μεθοδολογία του προγράμματος football3. Το football3, το οποίο ενσωματώνει σε κάθε αγώνα σημαντικά μαθήματα ζωής, ονομάστηκε έτσι από τα «τρία ημίχρονά» του: τη συζήτηση πριν τον αγώνα, τον αγώνα και τη συζήτηση μετά. Ως εναλλακτικό μοντέλο ποδοσφαίρου, η μεθοδολογία football3 είναι ένα ιδανικό εργαλείο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων που βασίζονται στην κοινότητα και  ένα πολύτιμο εργαλείο για να μπορέσουν οι παίκτες/τριες να εφαρμόσουν τις αξίες που μαθαίνουν στην πράξη και να εμπλακούν στις κοινότητές τους. Βασίζεται στις αρχές της ισότητας και των ίσων ευκαιριών για όλους, του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της δικαιοσύνης, της ανάπτυξης της νεολαίας και της ενεργού συμμετοχής, της συνέργειας, της αλληλεγγύης και της ανεκτικότητας, του πλουραλισμού, της ειρηνικής συνύπαρξης και της επίλυσης των συγκρούσεων. Στο πλαίσιο του DIALECT, η μεθοδολογία football3 χρησιμοποιήθηκε για την πρόληψη των διακρίσεων και του ρατσισμού, την καταπολέμηση των στερεοτύπων και την ανάπτυξη της αίσθησης του «ανήκειν», και του σεβασμού στη διαφορετικότητα. Το 3ο Γυμνάσιο ενέταξε το πρόγραμμα αυτό, στην ύλη της Φυσικής Αγωγής, του δευτέρου τετραμήνου. Η Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, Μακρή Έφη οργάνωσε δειγματική διδασκαλία πάνω στην μέθοδο σε 2 διδακτικές ώρες , έτσι ώστε την πρώτη διδακτική ώρα να γίνει παρουσίαση της μεθόδου εντός της τάξης , και την δεύτερη διδακτική ώρα πρακτική εξάσκηση στο προαύλιο και συζήτηση. Μετά το πέρας του τετραμήνου και με αρκετές διδακτικές ώρες εξάσκησης των τμημάτων Α2 με την Κ.Φ.Α Μακρή Έφη και Γ4 με την Κ.Φ.Α Κώστα Αικατερίνη, φτάσαμε στο Τουρνουά όπου συνεργαστήκαμε και με άλλα σχολεία πάνω στη μέθοδο.

   Στο δικό μας λοιπόν παιχνίδι που έγινε την Τρίτη 21/5/2024 συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από 4 Γυμνάσια της Χαλκίδας, το 3ο,το 5ο  Πρότυπο, το 6ο και το Γυμνάσιο Βαθέως τα οποία ακολούθησαν το Πρόγραμμα DIALECT 3, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών και την ActionAid. Το πρόγραμμα διδάχθηκε στους μαθητές μας στο 2ο τετράμηνο, με σκοπό η μέθοδος να γίνει γνωστή και να εισαχθεί στα νέο αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Στο δικό μας τουρνουά οι ομάδες ήταν μεικτές και ως προς το φύλο αλλά και ως προς το σχολείο. Δηλαδή σε κάθε μια από τις 8 ομάδες που χωρίστηκαν οι 110 μαθητές που συμμετείχαν από τα 4 Γυμνάσια υπήρχαν, αγόρια και κορίτσια από το 3ο, το 5ο Πρότυπο, το 6ο και το Γυμνάσιο Βαθέως στην ίδια ομάδα. Κέρδισαν πόντους τόσο για τα γκολ, όσο και για το ευ αγωνίζεσθαι. Καθώς το football3 παίζεται χωρίς διαιτητή, οι μαθητές τελικά μαθαίνουν πώς να επιλύουν οι ίδιοι τις διαφορές τους μέσω του διαλόγου, του συμβιβασμού και των μεσολαβητών. Στο τέλος του αγώνα όλοι οι συμμετέχοντες, μεσολαβητές, βοηθοί, προπονητές και παίκτες χαιρέτησαν την προσπάθεια με χαρά καθώς διασκέδασαν γνωρίζοντας ο ένας τον άλλον και παίζοντας ένα παιχνίδι τελείως διαφορετικό. Να ευχαριστήσουμε την Ελένη, τη Δέσποινα, την Ιωάννα και τον Δημήτρη από την ActionAid για την πολύτιμη βοήθεια αλλά και την καθοδήγηση τους. Τέλος οι καθηγήτριες Φυσικής Αγωγής που υλοποίησαν τη δράση ήταν οι κ. Μακρή Έφη και κ. Κώστα Αικατερίνη του 3ου Γυμνασίου, η κ. Σκυριώτη Ανθίππη του 5ου Πρότυπου Γυμνασίου, η κ. Τολίκα Σταυρούλα του 6ου Γυμνασίου και η κ. Λυμπερίδου Όλγα από το Γυμνάσιο Βαθέως.

3ο Γυμνάσιο εικόνα Viber 2024 05 21 14 31 23 046 εικόνα Viber 2024 05 21 14 31 35 991 εικόνα Viber 2024 05 21 14 32 09 868 εικόνα Viber 2024 05 21 14 29 37 445       εικόνα Viber 2024 05 21 14 32 48 613            εικόνα Viber 2024 05 21 14 32 58 779

Εργασία στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα “Μόλυνση Περιβάλλοντος – Κλιματική Αλλαγή”

Εργασία του μαθητή του τμήματος Β4 Ντούρμα Ελευθέριου

1 2 3

 

Ημερήσια εκδρομή στον Πόρο

 Την Τετάρτη 15 Μαΐου το σχολείο μας πραγματοποίησε την ημερήσια εκδρομή του στο πανέμορφο νησί του Πόρου. Μπορεί η διαδρομή για τον συγκεκριμένο προορισμό να είναι σχετικά μεγάλη όμως το αποτέλεσμα πραγματικά μας  αποζημίωσε. Οι γραφικές γειτονιές του νησιού, τα ιδιαίτερα εκκλησάκια του και τα πανέμορφα χρώματα των λουλουδιών στις αυλές των σπιτιών μας έδωσαν τη δυνατότητα να βγάλουμε εξαιρετικές φωτογραφίες στις οποίες αποτυπώνεται η χαρά όλων μας, παιδιών και συνοδών καθηγητών. Μάλιστα μετά το πολύ καλό φαγητό που φάγαμε είχαμε την ευκαιρία να ανεβούμε στο ρολόι που βρίσκεται στον λόφο πάνω από τη χώρα και να αγναντέψουμε από εκεί την εκπληκτική θέα. Η επιστροφή μας με τα μικρά καραβάκια στον Γαλατά και με τα λεωφορεία μας στην Χαλκίδα έγινε σε κλίμα χαράς και παρά την κούραση όλων μας πιστεύουμε πως πραγματικά η εκδρομή μας στον Πόρο μόνο ωραίες αναμνήσεις έχει να μας προσφέρει.

εικόνα Viber 2024 05 15 17 27 37 785 εικόνα Viber 2024 05 15 17 28 12 453 εικόνα Viber 2024 05 15 17 29 48 213 εικόνα Viber 2024 05 15 17 32 38 645 εικόνα Viber 2024 05 19 13 31 20 744 εικόνα Viber 2024 05 19 13 31 20 843 εικόνα Viber 2024 05 19 13 31 20 915 εικόνα Viber 2024 05 19 13 31 20 979 εικόνα Viber 2024 05 19 13 31 21 057 εικόνα Viber 2024 05 19 13 31 22 025 εικόνα Viber 2024 05 19 13 31 22 069 εικόνα Viber 2024 05 19 13 31 22 167

 

Το 3ο Γυμνάσιο «καθάρισε ξανά»!

  Την Πέμπτη 16 Μάϊου, τα τμήματα Α1, Β1 και ο Όμιλος Περιβαλλοντικής υλοποίησαν περιβαλλοντική δράση με θέμα: «Καθαρισμός ακτών» στα πλαίσια του άξονα: «Σχέσεις καθηγητών- μαθητών/τριών» και του άξονα: «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών». Αξίζει να σημειωθεί ότι το Β΄1 συμμετείχε στη δράση μετά από πλειοψηφική απόφαση συνέλευσης του τμήματος, κατά την οποία  τα παιδιά ζήτησαν την ενεργή και εθελοντική συμβολή τους στον καθαρισμό της ακτής. Στις ακτές της Λιανής Άμμου και της Κακής Κεφαλής μαζέψαμε όλων των ειδών τα «καλούδια»: πλαστικά, σκοινιά, σακούλες, λαστιχένιους σωλήνες, κουτάκια αλουμινίου, μπουκάλια, μια ρόδα και άλλα πολλά. Η συγκομιδή μας: 15 μεγάλες σακούλες απορριμμάτων. Συγκριτικά με την περσινή χρονιά περισυλλέξαμε λιγότερα σκουπίδια. Ελπίζουμε πολύ σύντομα να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο όγκος σκουπιδιών που θα καταλήγουν στις σακούλες μας. Αν η προστασία του Περιβάλλοντος γίνει βίωμα για τον κάθε άνθρωπο, τότε θα έχουμε πετύχει το στόχο μας.
  Στη δράση συμμετείχαν  ως συνοδοί η κα. Καράπα, η κα. Παπαγεωργίου, η κα. Μακρή και ο κ. Πέτρου.

εικόνα Viber 2024 05 16 23 42 37 240 εικόνα Viber 2024 05 16 23 42 37 114 εικόνα Viber 2024 05 26 01 31 45 651   εικόνα Viber 2024 05 16 23 42 27 109 εικόνα Viber 2024 05 16 23 42 27 052  εικόνα Viber 2024 05 26 01 31 45 711  

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση