Στις 24 και 25 Ιανουαρίου, πραγματοποιήθηκαν δύο δειγματικές διδασκαλίες, διάρκειας δύο ωρών η κάθε μία, στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, με θέμα «Ο δρόμος της συγχώρεσης». Το θέμα θεωρήθηκε ιδανικό να διδαχθεί στους μαθητές/ιες του Γ3 και Γ4 του σχολείου μας ώστε να ενισχυθούν θετικές στάσεις και συμπεριφορές και να εξομαλυνθούν οι διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Ο σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές/τριες να μπορούν να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν την έννοια της ολοκληρωτικής συγχώρεσης μέσα από τον λόγο και το παράδειγμα του Ιησού Χριστού, να ανακαλύπτουν τη λυτρωτική δύναμη της συγχώρεσης ως απαλλαγής από το μίσος και την εκδικητικότητα και να εκτιμούν το δρόμο προς τη συγχώρεση ως πνευματική πορεία και ριζική αλλαγή της αντίληψής τους, όπου ο καθένας μπορεί να μαθαίνει από τα λάθη του, να τα ομολογεί στο Θεό, να κατανοεί και να συγχωρεί τα λάθη του «άλλου» και να έχει μία αρμονική, ειρηνική και ενωτική ζωή με τους συνανθρώπους του.
Το παρόν σχέδιο μαθήματος:
-ακολουθεί τη βιωματική διδακτική μέθοδο (βιώνοντας, νοηματοδοτώντας, αναλύοντας, εφαρμόζοντας), που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή/τριας (θρησκευτική, γνωστική, πνευματική, κοινωνική, ηθική, ψυχολογική, αισθητική και δημιουργική), ώστε ο μαθητής/ια να μπορεί να μάθει πώς να μαθαίνει, να αυτενεργεί, να αναλύει, να κατανοεί και να συνδέει τη θρησκευτική γνώση με την καθημερινή ζωή, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του και συγχρόνως να αλληλεπιδρά με τους συμμαθητές/ιες και όχι μόνον με τον/την εκπαιδευτικό.
–συνδυάζει τεχνικές άμεσης διδασκαλίας, ομαδοσυνεργασίας, διαλόγου, παιχνιδιού δράσης και δραστηριότητες αλληλεπίδρασης, όπως θετικό – αρνητικό, σιωπηρό ερέθισμα σε κείμενο , σύγκριση κειμένων, εσωτερικός και εξωτερικός κύκλος, επιστολή, παγωμένη εικόνα, διαδραστικός πίνακας)
Το μάθημα παρακολούθησαν με ενδιαφέρον οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι του σχολείου μας αλλά και μόνιμοι διαφορετικών ειδικοτήτων, που θέλησαν να παρατηρήσουν την καινοτομία στη μεθοδολογική προσέγγιση μιας διδασκαλίας.
Οι μαθητές /τριες συμμετείχαν ενεργητικά και χάρηκαν τις δραστηριότητες, εκφράστηκαν ελεύθερα και αντάλλαξαν απόψεις μεταξύ τους, τοποθετήθηκαν όλοι κριτικά και υπεύθυνα απέναντι στο θέμα, με τη βοήθεια εικόνων και video, ακόμη και μαθητές που συνήθως δεν ανταποκρίνονται σε μία μετωπική διδασκαλία. Αυτό που τους άρεσε ιδιαίτερα ήταν η δυνατότητα του διαλόγου μεταξύ τους και της μετακίνησης μέσα στην σχολική αίθουσα κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων καθώς και η εναλλαγή διαφορετικών διδακτικών τρόπων που χρησιμοποιήθηκαν στην προσέγγιση του θέματος κατά τη διάρκεια του μαθήματος.