Την Τρίτη 28 Νοεμβρίου, στα πλαίσια της συνεργασίας του 3ου Γυμνασίου με το 5ο Πρότυπο Γυμνάσιο Χαλκίδας, πραγματοποιήθηκε κοινή εκπαιδευτική επίσκεψη στο Mουσείο Γουλανδρή με σκοπό οι μαθητές να συμμετέχουν στα προγράμματα STEM- Έξυπνες πόλεις και Βιωσιμότητα.
Σε μια από τις ανακαινισμένες και εκσυγχρονισμένες με σύγχρονα εκπαιδευτικά οπτικοακουστικά εργαλεία αίθουσες, στο κτήριο του Κέντρου ΓΑΙΑ του Μουσείου, μια ομάδα 22 μαθητών των ομίλων Stem του 3ου Γυμνασίου και Ρομποτικής του 5ου Προτύπου Γυμνασίου Χαλκίδας κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν ένα έξυπνο φανάρι που ανάλογα με τον αριθμό των αυτοκινήτων που περνούν προσαρμόζει τον χρόνο που είναι αναμμένο το πράσινο! Αυτό το κατάφεραν χρησιμοποιώντας υλικά εκπαιδευτικής ρομποτικής και συγκεκριμένα μια πλακέτα Μicrobit. Το Microbot είναι μια μικρή πλακέτα με έναν ισχυρό μικροελεγκτή που κατασκευάστηκε για εκπαιδευτικούς σκοπούς και διαθέτει αισθητήρες και συσκευές διασύνδεσης. Σκοπός είναι τέτοιες κατασκευές να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικές “έξυπνες” πόλεις που θα είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Οι μαθητές διδάχθηκαν με ένα απτό παράδειγμα τα οφέλη που προκύπτουν για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και την προστασία του περιβάλλοντος μέσα από τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών στις υποδομές μιας “έξυπνης” πόλης.
Σε μια όμοια διπλανή αίθουσα μια άλλη ομάδα 25 μαθητών των ομίλων “Φύση και Φωτογραφία” του 3ου και “Τεχνολογίας” του 5ου Γυμνασίου Χαλκίδας, κατασκεύασαν μέσα από το πρόγραμμα “ΑΠΕ και Τεχνολογία Υδρογόνου” ένα μοντέλο αυτοκινήτου με κινητήρα που κινείται χρησιμοποιώντας νερό. Ναι, σωστά διαβάσατε! Ενημερώθηκαν αρχικά από τον υπεύθυνο της παρουσίασης με απλό και κατανοητό τρόπο για την φυσική και την τεχνολογία που σχετίζεται με την πράσινη παραγωγή υδρογόνου από νερό. Πληροφορήθηκαν επίσης, πως το υδρογόνο μπορεί να αξιοποιηθεί ως μέσο αποθήκευσης και μεταφοράς ενέργειας. Στη συνέχεια ανακάλυψαν στην πράξη, συναρμολογώντας ανά μικρές ομάδες μοντέλα αυτοκινήτου, ότι το υδρογόνο μπορεί να δώσει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα. Τέλος, είναι σίγουρο, ότι οι μαθητές μας αποκόμισαν μέσα από αυτή την κατασκευή βασικές γνώσεις για την τεχνολογία υδρογόνου, που στο κοντινό μέλλον φαίνεται να έχει πλήθος εφαρμογών.