Αρχική » Δράσεις » Συμπερίληψη και διαφορετικότητα στην εκπαίδευση.

Συμπερίληψη και διαφορετικότητα στην εκπαίδευση.

   Το 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας εκφράζει τη δέσμευσή του για την προώθηση ίσων ευκαιριών και ίσης μεταχείρισης, διαφορετικότητας και συμπερίληψης σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων του, μέσω της ανάπτυξης ίσων και δίκαιων πολιτικών, διαδικασιών, μαθημάτων, καθώς και προγραμμάτων για επιμόρφωση και εκπαίδευση.
Σε συνεργασία με το έργο “Σχολεία για Όλους” που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Τοπική Ανάπτυξη και Μείωση της Φτώχειας», με φορέα υλοποίησης το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland (EWC) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και αφού ο σύλλογος διδασκόντων δέχθηκε την επιστημονική εκπαίδευση και καθοδήγηση των εκπαιδευτών, το σχολείο μας ανέλαβε την υλοποίηση εργαστηρίων με θεωρητική και βιωματική προσέγγιση και με στόχο την ανάπτυξη του ατόμου, την διάπλαση του χαρακτήρα και του ενεργού πολίτη και τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μαθητών μέσα στα πλαίσια ενός γνήσιου ενδιαφέροντος για τον συνάνθρωπο.
Με μία διαφορετική μέθοδο διδασκαλίας το 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας προσπάθησε να αναζητήσει τις ιδέες που έχουν οι μαθητές μας για το θέμα της ισότητας, της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης, να προωθήσει καλές συμπεριφορές βάσει αξιών και να καλλιεργήσει θετικές στάσεις έναντι όλων των ευάλωτων ομάδων εντός του σχολείου μας.Η μέθοδος αυτή περιελάμβανε:
Τήρηση πρακτικών από εθελοντή μαθητή με στόχο την ενεργοποίηση και κατανόηση της δημοκρατικής λειτουργίας των μαθητικών συμβουλίων για κοινωνικά ζητήματα.
Συζήτηση στην ολομέλεια του τμήματος για τις ευάλωτες ομάδες που υπάρχουν στο σχολείο μας και κυρίως για τους πρόσφυγες συμμαθητές μας, για την ιδιαιτερότητα των συνθηκών της ζωής τους, τα συναισθήματά τους και τις ανάγκες τους, καθώς και για τα δικαιώματά τους.
Αναζήτηση των αξιών που πρέπει να έχουμε ως γνώμονα στη ζωή μας μέσα από καταιγισμό ιδεών και ανάδειξη της σημαντικότερης αξίας από κάθε τμήμα ώστε να μπορέσει ο κάθε μαθητής να καταλάβει με ποιον τρόπο μπορεί να πλησιάσει τον «άλλον» (τον ξένο, τον άγνωστο, τον αλλοεθνή, τον αλλόθρησκο, τον φτωχό και κάθε άτομο με προβλήματα ψυχικής υγείας ή σωματικής αναπηρίας).
Ομαδοσυνεργατική δημιουργία κανόνα του τμήματος για τη στάση τους απέναντι στους πρόσφυγες και σε κάθε ευάλωτη ομάδα και δέσμευση της τήρησής τους με υπογραφή του κάθε μαθητή.
Σύνθεση συνθήματος προς την κοινωνία ως αποτέλεσμα αναστοχασμού της όλης εργασίας.
Βιωματική δράση όλου του σχολείου την τελευταία ημέρα λειτουργίας του σχολείου πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Τα στάδια που ακολουθήθηκαν ήταν τα ακόλουθα:
α. Μέσα σε κάθε τμήμα οι μαθητές δημιούργησαν το «Ναό των αξιών» με κολάζ. Η βάση του ναού είναι ο κανόνας τους που καταγράφεται και υπογράφεται από τον κάθε μαθητή, οι κίονες είναι οι αξίες που ανέδειξε το κάθε τμήμα ως σημαντικά στηρίγματα της ζωής τους και η στέγη είναι το σύνθημα που επέλεξε το κάθε τμήμα να αγκαλιάζει το οικοδόμημά του και να ακούγεται στην κοινωνία.
β. Αντιπροσωπεία μαθητών έφερε την αξία του κάθε τμήματος στο γραφείο των καθηγητών και στο τμήμα υποδοχής των προσφύγων συμμαθητών, οι οποίες τοποθετήθηκαν περιμετρικά μέσα στους χώρους, με σκοπό να μεταφραστούν στη γλώσσα των δικών μας προσφύγων συμμαθητών, δώρο που στοχεύει στην ενότητα και στην επικοινωνία.
γ. Στον προαύλιο χώρο του σχολείου παρατάχθηκε όλο το σχολείο σε 13 κύκλους -όσα και τα τμήματα- όπου οι μαθητές αντάλλαξαν μεταξύ τους αξίες γραμμένες σε μπαλόνια, μεταφέροντας, αγκαλιάζοντας και ενθαρρύνοντας την προσπάθεια για ισότητα και αποδοχή της διαφορετικότητας.

Καθηγητές και μαθητές ευχηθήκαμε από καρδιάς Καλές Γιορτές μέσα σε ένα κλίμα χαράς και ικανοποίησης, αναγνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα που επιφέρει μία ποικιλόμορφη και συμπεριληπτική σχολική κοινωνία.

   Ευχαριστούμε θερμά όλη τη Διεύθυνση και όλο το Σύλλογο Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου για την συμπόρευση στο βιωματικό κομμάτι, αλλά κυρίως την ομάδα των κ Πέτρου Αλέξανδρου, Σταματούκου Βιβής, Πολέ Ιάσονα, Μακρή Έφης και Γεωργίου Ελένης για την υποστηρικτική συνεργασία στις θεωρητικές και βιωματικές δράσεις προς την κ. Παπαγεωργίου Ελένη που ήταν η υπεύθυνη της υλοποίησης του όλου έργου.

DSC02039 DSC02048 DSC02054 DSC02056 DSC02067 DSC02071 DSC02076 DSC02078 DSC02080 DSC02081 DSC02083 DSC02086 DSC02089 DSC02091