Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου, το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα. Οι μαθητές της Γ τάξης επισκέφτηκαν το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και συμμετείχαν βιωματικά στα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα:
1) «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» Διασύνδεση μαθηματικών, επιστήμης και τεχνολογίας μέσα από μηχανικές κατασκευές στο πνεύμα του STEM.
Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά. Κάθε ομάδα είχε στη διάθεσή της από μια συσκευασία με το ίδιο εκπαιδευτικό υλικό. Τα μέλη των ομάδων, χρησιμοποιώντας ειδικά λειτουργικά συστήματα δόμησης, κατασκεύασαν μηχανικά συστήματα και εξερεύνησαν τον τρόπο λειτουργίας τους. Ανακάλυψαν νόμους που διέπουν τη Μηχανική, την Ακουστική και τον Ηλεκτρισμό. Η κίνηση, η δύναμη, η ισορροπία, οι μοχλοί, τα γρανάζια, η περιοδικότητα είναι κάποια από τα θέματα τα οποία οι μαθητές μας μελέτησαν. Μέσα από τα διαδοχικά βήματα που απαιτούνταν για την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, συνειδητοποίησαν την αναγκαιότητα της χρήσης της λογικής σκέψης και κλήθηκαν να συγκροτήσουν έγκυρους και ορθούς συλλογισμούς.
2) ΕΝΑΣ ΚΥΚΛΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΙΜΩΛΙΑ: Κάπως έτσι γεννήθηκε το θέατρο
Ένα βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με το οποίο τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα βασικά συστατικά του θεάτρου, χωρίς να το «διδαχθούν». Αρχικά, δημιούργησαν έναν κύκλο, «γνωρίστηκαν» από την αρχή και εξέφρασαν μόνο με τα μάτια τους βασικά συναισθήματα, όπως χαρά, φόβο, θυμό, λύπη, αγάπη. Στη συνέχεια, το όνομα κάθε παιδιού στάθηκε η αφορμή να «οριστεί» η πραγματική του υπόσταση μέσα από το σύνολο των συμμαθητών του. Σε αυτό το σημείο ξεκίνησε ένα ενδιαφέρον παιχνίδι αφήγησης μιας ιστορίας, φτιαγμένης κάθε φορά από τα ίδια τα παιδιά, που σιγά σιγά και χωρίς να το καταλάβουν, μπήκαν σε ρόλους.
3)ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ: ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε σαν στόχο την καλλιέργεια θετικών στάσεων και συμπεριφορών, εστιάζοντας στην αξία της συνεργασίας, αφήνοντας στην άκρη το άγχος του ανταγωνισμού και της επίτευξης της νίκης. Οι μαθητές παίζοντας επεξεργάστηκαν βασικές αξίες της συνύπαρξης και αναστοχάστηκαν σε σχέση με το πώς μπορούν να είναι δημιουργικοί μέσα σε καθορισμένους και απαραίτητους κανόνες.
Οι μαθητές της Β ‘Γυμνασίου επισκέφτηκαν το Πολεμικό Μουσείο της Αθήνας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου, στους οποίους έχουν συγκεντρωθεί και διαφυλάσσονται πολεμικά κειμήλια και προβάλλονται οι αγώνες του ελληνικού έθνους από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Με τον τρόπο αυτόν είχαν τη δυνατότητα να δουν μπροστά τους κομμάτια από την ιστορία του τόπου τους αλλά και να διαπιστώσουν την ιστορική συνέχεια και ενότητα του Ελληνισμού.
Τέλος οι μαθητές μας της Α΄Γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας, επισκέφθηκαν το«Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά », όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο, επιλεγμένα από το εξειδικευμένο προσωπικό του μουσείου εκθέματα. Μαθητές και συνοδοί καθηγητές απόλαυσαν μια πρωτότυπη εκπαιδευτική και μουσειακή εμπειρία στις συλλογές του μουσείου: «Αρχαία Ελλάδα – Οι Απαρχές των Τεχνολογιών» και «Αρχαία Ελληνικά Μουσικά Όργανα και Παιχνίδια» με πλήρως λειτουργικά, ανακατασκευασμένα μουσικά όργανα της αρχαιότητας και παιχνίδια με τα οποία έπαιζαν τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες στον αρχαίο ελληνικό κόσμο.
Από το αυτόματο υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου μέχρι τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων και την κούπα του Πυθαγόρα οι μαθητές αντιλήφθηκαν πως οι βάσεις για πολλές κατακτήσεις του σύγχρονου πολιτισμού, όπως η ατμοκίνηση και η αεριοπροώθηση, ο υπολογιστής και οι ρομποτικές κατασκευές, είχαν τεθεί ήδη από τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, ενώ μέσα από τη διάδραση και τη συμμετοχικότητα με τα εκθέματα του μουσείου είχαν και την ευκαιρία να εντοπίσουν συνδέσεις και συνέχειες με τον νεότερο και σύγχρονο δυτικό και ελληνικό πολιτισμό.