Ανακαλύπτοντας το “π”!

Δραστηριότητες

Η έννοια του μήκους κύκλου είναι από τη φύση της δυσνόητη, γι’ αυτό και το πρόβλημα κατανόησής της από τους μαθητές είναι αναμενόμενο. Η διδασκαλία της δυσνόητης έννοιας, δηλαδή ότι ο λόγος της περιφέρειας του κύκλου προς την διάμετρό του είναι ο άρρητος αριθμός π με άπειρα δεκαδικά ψηφία, μπορεί να εξομαλυνθεί. Αρκεί οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου να κληθούν να ανακαλύψουν την ετοιμοπαράδοτη, από το βιβλίο τους, γνώση. Με τη βοήθεια ενός φύλλου εργασίας οι μαθητές μας προσπάθησαν να μετρήσουν τόσο την περιφέρεια όσο και την διάμετρο διαφόρων κυκλικών αντικειμένων και να προσεγγίσουν τον αριθμό “π”!

Κατόπιν συμμετείχαν και σε άλλες δραστηριότητες με επίκεντρο την μαθηματική σταθερά “π”, προκειμένου να αποδοθεί τιμή στην ημέρα του “π”, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου (3/14 με τον αμερικάνικο τρόπο γραφής των ημερομηνιών, επειδή τα ψηφία 3,1 και 4 είναι τα πρώτα του αριθμού αυτού)!

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Παραπονιάρη Ευτυχία (ΠΕ03)