Τι είναι ιστορική πηγή;
Τι σημαίνει γραμμή του χρόνου;
Με ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού ίσως τα πράγματα γίνονται πιο κατανοητά…
Ιστορικά τεκμήρια (ποικίλα κείμενα & βιβλία, φωτογραφίες, έργα τέχνης, χάρτες, αντικείμενα καθημερινής χρήσης) κρύφτηκαν στο δασάκι δίπλα από το Γυμνάσιό μας.
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης επιδόθηκαν στο κυνήγι της ανακάλυψής τους με την πίεση του χρόνου, καθώς το παιχνίδι πήρε τη μορφή διαγωνισμού μεταξύ των τμημάτων.
Αφού κατάφεραν να συγκεντρώσουν τα αντικείμενα, οι μαθητές επέλεξαν από ένα, κατέγραψαν σε φύλλο εργασίας τις πρώτες τους παρατηρήσεις σχετικά με αυτό και το παρουσίασαν στην ολομέλεια του τμήματός τους. Η εκπαιδευτικός Παπαχρήστου Σοφία συμπλήρωνε τις παρατηρήσεις των μαθητών και έδινε τις απαραίτητες ιστορικές πληροφορίες για το κάθε αντικείμενο.
Στη συνέχεια, με βάση τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν, οι μαθητές δημιούργησαν τη δική τους γραμμή του χρόνου: κρατώντας τα αντικείμενά τους έπρεπε να μπουν στην κατάλληλη θέση, ώστε κοιτάζοντάς τους να βλέπει κάποιος τη χρονική συνέχεια από το παλαιότερο στο νεότερο τεκμήριο. Η δράση ολοκληρώθηκε με την καταγραφή της ιστορικής γραμμής σε φύλλο εργασίας.
Μια δραστηριότητα που πέτυχε το γνωστικό στόχο της κερδίζοντας παράλληλα το ενδιαφέρον των μαθητών, καθώς εμπεριείχε το στοιχείο του παιχνιδιού, την βιωματική επαφή με τις πηγές και το ομαδικό πνεύμα.