Αθλούμαστε και με ζέστη και με κρύο!!

Επιτραπέζια αντισφαίριση. ή αλλιώς το γνωστό πιγκ-πογκ. Αθλούμαστε με όλες τις καιρικές συνθήκες γιατί μας αρέσει και μας αναζωογονεί!!

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα γλυκά δώρα αγάπης!

Γιορτάζουμε την αγάπη

Ημέρα αγάπης για εμάς σήμερα! Μέσα από βιβλία αλλά και συζητήσεις μάθαμε πόσο σημαντική είναι η αγάπη στη ζωή μας! Πώς ακόμα κι αν δε λέμε ή αν δεν ακούμε τη λέξη «σ’αγαπώ» μπορούμε να δείξουμε την αγάπη μας και με άλλους τρόπους. Το πιο σημαντικό όμως που μάθαμε είναι ότι πρώτα πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας για να μπορούμε να αγαπάμε και τους άλλους!

Επίσκεψη στο θέατρο

Την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025, μαθητές του σχολείου μας με τη συνοδεία εκπαιδευτικών επισκέφθηκαν το θέατρο Αλκμήνη και “βούτηξαν” στον μαγικό κόσμο της παράσασης “Ψαρόσουπα”.

Μαθαίνουμε τους βασικούς κανόνες υγιεινής

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η ανησυχία μας να ακολουθούν τα παιδιά τους βασικούς κανόνες υγιεινής για να παραμένουν προστατευμένα από ιούς και μικρόβια είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Πολύ περισσότερο, όταν βρίσκονται στο σχολικό περιβάλλον, όπου τα μικρόβια μπορούν εύκολα να μεταδοθούν. Υπενθυμίζουμε λοιπόν τους κανόνες υγιεινής για να αποφύγουμε τις ιώσεις, αλλά και να προστατέψουμε τους φίλους μας!

Φτάχνουμε τη δική μας γωνιά χαλάρωσης…

Σήμερα, αποφασίσαμε να δώσουμε όνομα στη γωνιά χαλάρωσης. Διαβάζοντας το παραμύθι «Με μια κουβέρτα στο διάστημα» εμπνευστήκαμε τη μικρή μας φωλίτσα στην οποία μπορούμε να χαλαρώσουμε όταν χρειαζόμαστε λίγη απομόνωση,αλλά και να νιώσουμε σούπερ ήρωες του διαστήματος όλοι μαζί!

30 Ιανουαρίου: Γιορτή των “Τριών Ιεραρχών”

Σήμερα 30 Ιανουαρίου γιορτάζουμε τους «Τρεις Ιεράρχες». Ευχαριστούμε πολύ την «Μια Μαίρη κι έναν καιρό» για το υπέροχο αρχείο που έφτιαξε και μοιράστηκε μαζί μας!

Επίσκεψη του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού στο σχολείο μας

Σήμερα Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2025, μαθητές από την ΣΤ’ τάξη του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού με την επίσκεψή τους στο σχολείο μας, εκτός από την ευχάριστη διάθεσή τους, μας έφεραν κεράσματα, υπέροχα δώρα και ένα χρηματικό ποσό, που συγκέντρωσαν στο χριστουγεννιάτικο bazaar τους, ώστε να καλύψουμε μία από τις δικές μας ανάγκες. Εμείς με τη σειρά μας τους κάναμε μια παρουσίαση σχετική με τη λειτουργία του Ειδικού σχολείο, τους ξεναγήσαμε στις εγκαταστάσεις και παίξαμε όλοι μαζί ένα διαδραστικό παιχνίδι γνωριμίας και δύο μουσικοκινητικές δράσεις. Τους ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και τη στήριξή τους.

Εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Κορυδαλλού

 

Μαθηματικά: Ερχόμαστε σε επαφή με τους αριθμούς.

  • Μαθαίνουμε να τους αναγνωρίζουμε, να τους ονοματίζουμε, να τους βάζουμε σε αύξουσα και φθίνουσα σειρά, να βρίσκουμε τον επόμενο και τον προηγούμενο αριθμό και να αντιστοιχίζουμε τον καθένα με την ποσότητα που του εκφράζει.
  • Αξιοποιώντας την πολυαισθητηριακή μέθοδο διδασκαλίας μαθαίνουμε να γράφουμε τους αριθμούς με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.
  •  Η οπτική διάκριση ” δύσκολων” αριθμών, όπως το 6 και το 9, γίνεται ευκολότερη με την εικονογράφηση τους και τη σύνδεση τους με μικρές ιστορίες. Έτσι ο κύριος 6 πιάνει το καπέλο του, ενώ ο κύριος 9 πιάνει τα πόδια του.

 

 

Μέσα από ποικίλες και παιγνιώδεις δραστηριότητες οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τους αριθμούς, αρχικά της πρώτης δεκάδας, και έπειτα μέχρι το 20. Αφού τους ονοματίσουν καλούνται να βρουν τη θέση τους σε σχέση τους υπόλοιπους αριθμούς, βρίσκοντας αυτούς που έπονται και αυτούς που προηγούνται. Εξασκούνται στην αρίθμηση, ξεκινώντας από διαφορετική αφετηρία κάθε φορά και στην αντίστροφη μέτρηση. Με αυτόν τον τρόπο προετοιμάζονται για την εισαγωγή στην πράξη της πρόσθεσης και της αφαίρεσης.

Πρώτη γραφή και ανάγνωση: Αντιστοιχίζουμε το αρχικό φώνημα της κάθε εικόνας με το κεφαλαίο και πεζό γράμμα της.  Επιπλέον, καλλιεργούμε τη φωνολογική ενημερότητα των μαθητών, προβαίνοντας σε ασκήσεις αντιστοίχισης αρχικού φωνήματος και εικόνων. Μέσω της πολυαισθητηριακής μεθόδου διδασκαλίας, οι μαθητές ανακαλύπτουν τη μορφή  και τη φορά των γραμμάτων. Όλες οι δραστηριότητες στοχεύουν στην κατάλληλη προετοιμασία των μαθητών για την ομαλή εισαγωγή τους στο επόμενο στάδιο της γραφής και της ανάγνωσης..

Γεωγραφία: Μετατρέπουμε τον απλό χάρτη σε διαδραστικό, μελετάμε τα γεωγραφικά διαμερίσματα, τα νησιωτικά συμπλέγματα, τα πελάγη της χώρας μας και βρίσκουμε τη θέση μας πάνω σε αυτόν.

Μαθηματικά: Μαθαίνουμε να επιλύουμε προβλήματα με τη χρήση των λέξεων κλειδιών. Καθώς, η επίλυση προβλημάτων είναι τμήμα της διαδικασίας της σκέψης και η πλέον περίπλοκη διανοητική λειτουργία  και υψηλού επιπέδου γνωστική διεργασία, διδάσκουμε στους μαθητές στρατηγικές που θα τους καταστήσουν ικανούς να τα ανταπεξέλθουν ικανοποιητικά σε τέτοιου τύπου δραστηριότητες. Ο εντοπισμός των λέξεων κλειδιών του προβλήματος και η σύνδεση τους με τις αντίστοιχες μαθηματικές πράξεις,αποτελούν βασικό στόχο της διδασκαλίας των μαθηματικών στη μέση και ανώτερη βαθμίδα.

Πρώτη γραφή: Η εκμάθηση της γραφής του ονόματος του κάθε μαθητή, αποτελεί μία από τις αρχικές δραστηριότητες , με τις οποίες τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη γραφή. Η ανάλυση και η σύνθεση του με τη βοήθεια έτοιμων γραμμάτων και η ιχνογράφησή του, βοηθούν στην ολική ανάγνωση και στην γραφή του ως εικόνα, δίχως να απαιτούν την κατάκτηση της  συλλαβικής ανάγνωσης και γραφής.

 

Γραφή και ανάγνωση: Οι μαθητές που παρουσιάζουν φωνολογικές διαταραχές πολύ συχνά συγχέουν φωνήματα που ακουστικά μοιάζουν μεταξύ τους, ενώ πολλές φορές η δυσκολία αυτή επηρεάζει και τη διάκριση των αντίστοιχων γραφημάτων τους.  Η οπτική σύνδεση του γράμματος με την εικόνα και η χρήση αυτών ως οπτικά βοηθήματα σε δραστηριότητες αντίστοιχης στοχοθεσίας,  ενισχύουν την αυτοματοποίηση τους και την ταχύτητα ανάκληση τους από τη μακρόχρονη μνήμη.

Μαθηματικά: Η χρήση οπτικών βοηθημάτων θεωρείται απαραίτητη για την εκμάθηση της πρόσθεσης και της αφαίρεσης. Η σύνδεση των αριθμών και των μαθηματικών συμβόλων με απτά αντικείμενα και η χρήση των δακτύλων, είναι απαραίτητη ώστε ο μαθητής να κατανοήσει τη βαθύτερη έννοια των πράξεων. Επιπλέον μπορεί συνδέσει τις δύο μαθηματικές πράξεις  με  αντίστοιχες καταστάσεις της καθημερινής ζωής και να κατανοήσει πότε και πόσο συχνά της χρησιμοποιούμε. Αρχικός στόχος δεν είναι η αυτόματη εκμάθηση των αποτελεσμάτων, άλλα η κατανόηση της χρήσης των αριθμητικών πράξεων στην καθημερινή ζωή.

Μαθηματικά: Οι μαθητές με τη βοήθεια εποπτικών μέσων κάθε φορά στην τάξη αλλά και στο σπίτι δημιουργούν αθροίσματα των αριθμών, τα λεγόμενα “ζευγαράκια των αριθμών”. Η προσθετική ανάλυση των αριθμών είναι ένα σημαντικό κομμάτι στα μαθηματικά της Α’ τάξης κι αυτό γιατί αποτελούν ένα μεγάλο εργαλείο. Είναι η βάση πάνω στην οποία στηρίζονται όλοι οι νοεροί υπολογισμοί και τα χρησιμοποιούμε καθημερινά σε όλες τις δραστηριότητες της ζωής μας.

Μαθηματικά: Η αναγνώριση των γεωμετρικών σχημάτων, εντάσσεται στις βασικές γνώσεις προμαθηματικές γνώσεις που πρέπει να κατέχει ένας μαθητής. Τα παιδιά συχνά συγχέουν τα γεωμετρικά στερεά σώματα (ή στερεά “σχήματα” κατ’ άλλους) και τα επίπεδα σχήματα. Μερικές από τις παρανοήσεις τους είναι ότι αναγνωρίζουν τον κύκλο ως «μπάλα», την πυραμίδα ως τρίγωνο, τον κύλινδρο ως κύκλο, τον κύβο ως τετράγωνο . Είναι προτιμότερο να ξεκινάμε από τα γεωμετρικά στερεά (τρισδιάστατα), γιατί από το αποτύπωμά τους προκύπτουν τα επίπεδα σχήματα (δισδιάστατα). Παρότι οι ιδιότητες είναι δύσκολο να κατανοηθούν, μπορούμε όμως να ενισχύσουμε το συλλογισμό τους. Έτσι δραστηριότητες που στοχεύουν στην αναγνώριση, την ονομάτιση, τη διάκριση, την κατηγοριοποίηση των γεωμετρικών στερεών και σχημάτων θεωρούνται απαραίτητες στον τομέα των μαθηματικών.

 

Μαθηματικά: τα τουβλάκια, που τόσο αγαπούν τα παιδιά, χρησιμοποιούνται ως εποπτικό υλικό στο μάθημα των Μαθηματικών για τη διδασκαλία των Δεκάδων και των Μονάδων.

Γραφή και ανάγνωση: παιχνίδια φωνολογικής δραστηριότητας: διακρίνουμε το πρώτο φώνημα ή την πρώτη συλλαβή κάθε λέξης, χωρίζουμε τις λέξεις σε συλλαβές και γινόμαστε κάθε μέρα και πιο έτοιμοι για να κατακτήσουμε αργότερα και την ανάγνωση.

Ανάγνωση: από τη λέξη στις συλλαβές κι έπειτα στις φωνούλες.

Μαθηματικά: Μέτρηση ποσότητας αριθμών 1 – 5, σε αυτοσχέδιο άβακα από πλαστελίνη, καλαμάκια και μακαρόνια.

Γραφή και ανάγνωση: γράμματα, συλλαβές και λέξεις! Γράφουμε ,διαβαζουμε, αναλύουμε και συνθέτουμε συλλαβές και λεξεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους για να τα μάθουμε εύκολα και διασκεδαστικά!

Μαθηματικά: αισθητηριακή προσέγγιση, ιχνηλάτηση των αριθμών 1 – 5. Μετακίνηση της αντίστοιχης ποσότητας από μπαλάκια μέσα στο περίγραμμα των αριθμών, με την ορθή φορά της γραφής τους.

Μαθηματικά: Μαθαίνουμε κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο.

Γλώσσα:

Τα μελισσάκια ψάχνουν για νέκταρ! Θυμήσου τις πτώσεις από τα αρσενικά άρθρα και θα βρεις το λουλουδάκι τους.

“Έχω ένα όνομα αλλά…πολλά επίθετα!” Μα πως είναι δυνατόν?? Άλλα μας χαρακτηρίζουν, άλλα μας περιγράφουν, άλλα μας αδικούν και άλλα μας καλοπιάνουν…Αλλά κυρίως όλα είμαστε εμείς!! Αυτά συμβαίνουν όταν τα εργαστήρι δεξιοτήτων εμπλέκονται με τη γραμματική!! Ευχαριστούμε πολύ την evis_school_world για την πολύ ωραία ιδέα!!

Βρίσκω το μικρό ή το μεγάλο γράμμα και τις εικόνες που ξεκινούν από αυτό!

Μαθηματικά: διαχείριση χρημάτων: Αγοράζω προϊόντα με τα χρήματά μου. Πόσα ρέστα πρέπει να πάρω;

Μαθηματικά: κλάσματα.

Μαθηματικά: μαθαίνουμε πρόσθεση με διαδραστικό τρόπο.

Μαθηματικά: αριθμοί και ποσότητες: δραστηριότητα φτιαγμένη από ανακυκλώσιμα υλικά που χρησιμοποιείται με διαφορετικούς τρόπους:
1. Βάζω στα πέταλα του λουλουδιού τόσα μπαλάκια όσα λέει ο αριθμός.
2. Μετράω τα μπαλάκια και βάζω τον σωστό αριθμό.
3. Ρίχνω το ζάρι και βάζω τον αριθμό που έφερα και την ποσότητα.
Γεωγραφία: που μένω;; Σε ποιον πλανήτη, ήπειρο ή χώρα; Ποια είναι η πόλη μου και ποια η διεύθυνσή μου;;; Ερωτήσεις απλές για εμάς, αλλά αρκετά παρεμφερείς για τα παιδιά… Με αφορμή λοιπόν το μάθημα της Γεωγραφίας, μάθαμε να απαντάμε σε όλες αυτές τις παρόμοιες ερωτήσεις, μέχρι τώρα για τα παιδιά, γρήγορα και σωστά!! Όταν η μάθηση συνδυάζεται με τα εικαστικά και το παιχνίδι, είναι πάντα πιο αποτελεσματική.
Πρώτη γραφή και ανάγνωση: ακολουθώ τα βήματα:
1️⃣Ακούω τη λέξη
2️⃣Βρίσκω τις συλλαβές
3️⃣Τις κολλάω στο σωστό κουτάκι
4️⃣Ξαναγράφω τη λέξη
5️⃣Διαβάζω τη λέξη
Γλώσσα: μια πεινασμένη απόστροφος μας επισκέφτηκε σήμερα! Μας έφαγε μερικά φωνήεντα με αποτέλεσμα να μας μικρύνει τις λέξεις!!

 

Γραφή και ανάγνωση: πολύ μας μπερδεύουν τέσσερα γραμματάκια… Ποιο να γράψω; Το β ή το δ; Το φ ή το θ; Βρήκα τη λύση!!!
Γραφή και ανάγνωση: «Ψάξε να με βρεις!!». Συνδέω τα γραμματάκια και φτιάχνω ζευγαράκια!

Γραφή και ανάγνωση: Μαθαίνω να γράφω με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους! Κάνω τη μάθηση παιχνίδι και πετυχαίνω τους στόχους μου γρηγορότερα και ευκολότερα!

Μαθηματικές έννοιες: Μαθαίνουμε τα 3 βασικά σχήματα και τους 3 πρώτους αριθμούς!

Μαθηματικές έννοιες: οπτική διάκριση ανάμεσα στα 4 βασικά χρώματα, λεπτή κινητικότητα και τταύτιση των ίδιων χρωμάτων.

Γραφή:

Γραφή: γράφουμε λέξεις και ταυτόχρονα δουλεύουμε τη λεπτή κινητικότητα.

Γλώσσα: από το βιβλίο της “Γλώσσας”, οπτικοποιούμε τον διάλογο μεταξύ της Μαρίνας και του Άρη, διαβάζουμε τις δισυλλαβες λέξεις ολικά και μετά, κάνουμε κατάτμηση των λέξεων σε συλλαβές και σε γράμματα.

Πρώτη γραφή: κατασκευάζουμε γράμματα με πλαστελίνη.

Πρώτη γραφή: εξασκούμαστε με τα κεφαλαία και μικρά γράμματα της αλφαβήτας και με λέξεις που τα έχουν σαν αρχικό τους γράμμα.

Μαθηματικά: τι θα μπορούσε να μπει και να κρύβεται μέσα στα μακαρόνια; Και όμως, οι αριθμοί. Έτοιμοι για “ψάρεμα” λοιπόν.

Πρώτη γραφή και ανάγνωση: εξασκούμαστε στη διάκριση των κεφαλαίων και μικρών γραμμάτων και την αναγνώριση τους ως αρχικά γράμματα μιας εικονοποιημενης λέξης.

Προμαθηματικές έννοιες:

Ιστορία: Ταξιδεύοντας στην Αρχαία Ελλάδα, γνωρίσαμε ένα παιχνίδι που χρησιμοποιούσαν τα παιδιά – κυρίως τα αγόρια – εκείνη την εποχή. Πρόκειται για ένα πήλινο αλογάκι, με ρόδες, στο οποίο έδεναν μια κλωστή και το τραβούσαν.

Ιστορία: Κυκλαδικός πολιτισμός

Ορθογραφία

 

 

 

Το μαγικό γάντι

Σήμερα, διαβάσαμε το παραμύθι «Το μαγικό γάντι» και μάθαμε ότι με κατανόηση και θέληση τα πάντα μπορούν να συμβούν!