Α’ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Υγιεινή Διατροφή

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην: Υγιεινή Διατροφή

Ένα τραγούδι για την υγιεινή διατροφή

Διατροφική Πυραμίδα μετ’ εμποδίων

Ομάδες μαθητών του σχολείου μας με τη συνοδεία εκπαιδευτικών και την καθοδήγηση της γυμνάστριάς μας, συμμετείχαν σε βιωματικό πρόγραμμα μαθαίνοντας μέσα από δράσεις και παιχνίδια τη σημασία της επιλογής σωστού τρόπου διατροφής, της φυσικής άσκησης και του νερού στην υγεία μας!

Μαθαίνω για το μάζεμα της ελιάς

Η ελιά αποτελεί τη δημοφιλέστερη καλλιέργεια της χώρας μας! Το μάζεμά της γίνεται τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο ανάλογα με την περιοχή και το είδος της ελιάς. Όταν ωριμάσει ο καρπός οι εργάτες στρώνουν γύρω γύρω από το δέντρο μεγάλα πανιά και με βέργες ή κτένες ρίχνουν τον καρπό. Τις ελιές που πέφτουν τις βάζουν σε σακιά και τα πηγαίνουν στο ελαιοτριβείο. Εκεί ζυγίζονται, μετά πλένονται με ειδικό μηχάνημα και διαχωρίζεται ο καρπός από τα φύλλα. Έπειτα οι ελιές πολτοποιούνται. Από την μία μεριά το λάδι που βγαίνει περνάει από διάφορα φίλτρα και βγαίνει τα καθαρό ελαιόλαδο. Από την άλλη μεριά βγαίνει ο πυρήνας της ελιάς που τον χρησιμοποιούμε για σαπούνι και για ζωοτροφές. Το χρώμα του ελαιόλαδου είναι συνήθως πρασινωπό.

Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια προγράμματος σχετικού με την υγιεινή διατροφή. Στόχος η γνωστική/αντιληπτική ανάπτυξη (χρώματα, έννοιες, αντιστοιχίες κλπ.), η εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας, η μίμηση κινήσεων, η επικοινωνία και η γλωσσική ανάπτυξη.

Φτιάχνοντας κέικ

Οι μικροί μας μαθητές έβαλαν ποδιές και μπήκαν στην κουζίνα για να φτιάξουν ένα λαχταριστό κέικ καρότου με γλάσο! Στόχος της δραστηριότητας ήταν η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η μίμηση κινήσεων, η εκτέλεση εντολών και η ακολουθία οδηγιών. Το κέικ ήταν πεντανόστιμο!!

Πλάθω κουλουράκια με βασικό συστατικό το σταφύλι

Μαθητές του σχολείου μας με τη βοήθεια εκπαιδευτικών έφτιαξαν λαχταριστά κουλουράκια! Βασικό συστατικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν ο μούστος, ένα αγαπημένο υλικό από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, που το βρίσκουμε την περίοδο που ξεκινάμε να αποχαιρετούμε το καλοκαίρι. Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια προγράμματος σχετικού με την υγιεινή διατροφή καθώς επίσης και την εξοικείωση των παιδιών με τη θεματική ενότητα του σταφυλιού, που υπάγεται σε έναν από τους υποάξονες του φθινοπώρου.

Μαθαίνω τα προϊόντα που παράγονται από το σταφύλι

Τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα υγιεινής διατροφής, το οποίο τους εξοικείωσε με τα προϊόντα που μας δίνει το σταφύλι.

Πειράματα χημείας – Αναγνώριση και Διαχείριση Συναισθημάτων

Ομάδα μαθητών παρακολούθησε πειράματα χημείας, που είχαν ως κύριο συστατικό τους προϊόντα του σταφυλιού (όπως οι σταφίδες και το ξύδι), στα πλαίσια εκπαιδευτικού εποχιακού προγράμματος για το σταφύλι. Παράλληλα, μέσα από αντίστοιχες δραστηριότητες, οι μαθητές επεξεργάστηκαν τεχνικές αναγνώρισης των βασικών συναισθημάτων και διαχείρισης της δυσάρεστης διάθεσης.

Η Διατροφική Πυραμίδα

Οι μαθητές έφτιαξαν την κυρία Πυραμίδα, έμαθαν ποιες είναι οι υγιεινές τροφές και εξασκήθηκαν σε δεξιότητες όπως ταύτιση εικόνων, ακολουθία οδηγιών, κατηγοριοποίηση, επικοινωνία και γλωσσική έκφραση!

Μαθαίνω τα φρούτα και τα λαχανικά

Οι μικροί μαθητές μας μαθαίνουν τα βασικά φρούτα και λαχανικά και εξασκούνται στην ταύτιση χρωμάτων μέσα από ψυχοκινητικές δραστηριότητες.

Μαθαίνω ποιες τροφές είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές

Φτιάχνοντας γιαούρτι

Τα παιδιά μπήκαν και πάλι στην κουζίνα και έφτιαξαν γιαούρτι, το οποίο έφαγαν με μέλι και δημητριακά! Τι πιο νόστιμο και υγιεινό!!