Α’ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα Ευ Ζην: Δόντια γερά – Τρώγοντας υγιεινά

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα: Δόντια γερά – Τρώγοντας υγιεινά:
  • Ακούγοντας το τραγούδι «Στις σαλάτες λέμε ΝΑΙ.» κάνουμε κολάζ και βάζουμε τα ΝΑΙ και ΟΧΙ!
  • Συζητάμε για την υγιεινή διατροφή και φτιάχνουμε σουπλά με την πυραμίδα της διατροφής:
  • Τι τρώμε καθημερινά και τι σπανιότερα;; Δύσκολο να διαλέξουν τα παιδιά μιας και η ζάχαρη είναι αγαπημένη τροφή. Παρόλα αυτά μάθαμε ότι λαχταριστές τροφές που δεν είναι όμως και τόσο υγιεινές τις τρώμε σπάνια. Στο τέλος, φτιάξαμε τις δικές μας οδοντόβουρτσες και καθαρίσαμε τα βρόμικα δοντάκια!

 

  • Ο υγιεινούλης τρώει φρούτα και λαχανικά και γυμνάζεται σκληρά!!!

 

  • Το ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής είχε κυκλική προπόνηση και στο τέλος υγιεινή διατροφή! Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων «Τρώμε υγιεινά – Δοντάκια γερά» αναρωτηθήκαμε τι λιχουδιές μπορούμε να φάμε μετά τη γυμναστική, που να είναι θρεπτικές και υγιεινές. Για να γεμίσουμε πάλι με ενέργεια το κύριο συστατικό ήταν το μέλι!

 

  • Τα παιδιά μαζεύτηκαν στην κουζίνα της αυτόνομης διαβίωσης και έφτιαξαν με τις δασκάλες τους ένα υγιεινό κέικ με μπανάνα και μέλι! Αφού το απόλαυσαν, φυσικά έπλυναν τα δόντια τους…. διότι όλοι πια γνωρίζουμε ότι «τρώμε υγιεινά και έχουμε δοντάκια γερά»!!!

 

  • Μαθαίνουμε τη σωστή σειρά της διαδικασίας βουρτσίσματος των δοντιών, κάνουμε αναπαράσταση της κίνησης της οδοντόβουρτσας κατά μήκος της οδοντοστοιχίας και δημιουργούμε τα δικά μας δόντια – μάσκες.

 

  • Ενώσαμε τα κομμάτια σε σχετικό παζλ και ταξινομήσαμε τις τροφές σε εκείνες που είναι υγιεινές και ωφέλιμες και σε εκείνες που είναι επιβαρυντικές και ανθυγιεινές για τα δόντια και την υγεία μας γενικότερα.

 

  • Τι κοινό έχουν τα αυγά και τα δόντια μας; Βάφουν και τα δύο από τις τροφές και χρειάζονται καλό τρίψιμο με οδοντόβουρτσα για να καθαρίσουν!!

 

  • Αν η υγιεινή διατροφή είχε πρόσωπο θα ήταν κάπως έτσι…

 

  • Μιλήσαμε για τις τροφές. Σκεφτήκαμε που τις βρίσκουμε και στη συνέχεια ψάξαμε στα τελάρα για να τις χωρίσαμε σε ομάδες.

 

  • Κάναμε κατηγοριοποίηση των τροφών σε υγιεινές και ανθυγιεινές και πώς επηρεάζουν αυτές αντίστοιχα την υγεία και την καθαριότητα των δοντιών μας και εργαστήκαμε μέσα από κολάζ και ταξινόμηση εικόνων.

 

  • Μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή, και είδαμε μικρές ιστορίες τις οποίες σχολιάσαμε! Ξεχωρίσαμε τα φρούτα από τα λαχανικά, μιλήσαμε για την πυραμίδα της διατροφής και τέλος φτιάξαμε ένα υγιεινό πιάτο!!!

 

  • Διαβάσαμε ένα βιβλίο, που κινητοποιεί τα παιδιά να φροντίζουν την υγιεινή των δοντιών τους. Μιλούσε για δύο πονηρά μικρόβια, τον Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα, που έκαναν τη δουλειά τους ανάμεσα στα δόντια μας! Αλλά εμείς γίναμε οδοντίατροι …για να τα σώσουμε!

 

  • Μιλήσαμε για το κολατσιό. Τι μπορούμε να τρώμε στο σχολείο; Ποιες τροφές μας ωφελούν και ποιες πρέπει να αποφεύγουμε; Αφού είδαμε τι πρωινό είχε φέρει ο καθένας στη συνέχεια φτιάξαμε «Το τσαντάκι του δεκατιανού» και είδαμε τι άλλο μπορούμε να φέρνουμε στο σχολείο για κολατσιό!

 

  • Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής που είναι στις 16 Οκτωβρίου
  • Μιλήσαμε για το μεσημεριανό φαγητό. Μάθαμε ότι πρέπει να τρώμε από όλες τις ομάδες τροφίμων για να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή! Στο τέλος, φτιάξαμε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής, όπου ο καθένας επέλεξε φαγητά της προτίμησης του με τη μόνη προϋπόθεση να υπάρχουν φαγητά από όλες τις ομάδες.