2024 – 2025

Στο σχολείο μας το διδακτικό έτος 2024 – 2025 εκπονούνται τα ακόλουθα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων:

 

1. Ταξίδι στις κουζίνες του κόσμου.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Σταθά Βάσια ΤΕ01.30 ΕΒΠ , Αντύπα Μαίρη ΠΕ 70 εκπαιδευτικός, Μιχάκος Αντώνης ΠΕ 70 εκπαιδευτικός.

Συμμετέχουν οι μαθητές: του ολοημέρου και του τμήματος Κ3 της πρωινής ζώνης.

Πληροφορίες/Στόχοι: Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη πολυαισθητηριακών και κιναισθητικών δεξιοτήτων των μαθητών. Οι μαθητές θα πρωταγωνιστήσουν στις δράσεις, θα αλληλεπιδράσουν, θα δημιουργήσουν, θα πειραματιστούν κ.ά.  Η δημιουργία ενός μαγειρικού “πιάτου ” θα γίνει αφορμή για να ξεκινήσει ένα ταξίδι στην κουλτούρα, τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα άλλων χωρών. Το “τρένο” μας θα περάσει από τους εξής σταθμούς : Κίνα, Ινδία, Ιταλία με τερματικό σταθμό το Μεξικό. Επιβάτες όλοι οι μαθητές του ολοήμερου και οι μαθητές του Κ3. Τα πρώτα εισιτήρια εκδόθηκαν! Καλό μας ταξίδι!

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κ Ι Ν Α

  • Γιορτάσαμε το “Mid – Autumn Moon Festival”, παίζοντας “Θέατρο Σκιών”. Παίξαμε με δράκους, Θεούς και γκέισες, όπως κάνουν και στην “Κίνα” στα μέσα Οκτωβρίου, για να τιμήσουν το ολόλαμπρο φεγγάρι. Καλέσαμε και τους φίλους μας από άλλα τμήματα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν τόσο, που μας χάρισαν και τις δικές τους μίνι παραστάσεις!
  • Μπαμπάδες ,μαμάδες και αδερφάκια μαζί με τους μικρούς μας ταξιδιώτες , έστειλαν τις δημιουργίες τους και κέρδισαν στον 1ο μας διαγωνισμό με θέμα την Κίνα!
  • Φτιάξαμε τη σημαία της “Κίνας”, με το κόκκινο στο φόντο της και το κίτρινο στα αστέρια της.
  • Είδαμε όμορφες εικόνες, μάθαμε πληροφορίες για την “Κίνα” και χορέψαμε κινέζικη ποπ.
  • Χρωματίσαμε με δακτυλομπογιές το περίγραμμα της “Κίνας” και με αφορμή τον εορτασμό της Πρωτοχρονιάς που κάνει η χώρα στις 29 Ιανουαρίου, ζωγραφίσαμε το ιδεόγραμμα με την ευχή: “Καλή τύχη” που χρησιμοποιούν οι Κινέζοι μεταξύ τους τη συγκεκριμένη ημέρα.
  • Το ταξίδι μας ολοκληρώθηκε με την έλευση του Δασκάλου “Τάι – Τσι”, κυρίου Δημήτρη Αποστολάκη – Χαϊνη, ο οποίος μίλησε για τη “θεραπευτική” αξία της πολεμικής αυτής τέχνης στην καθημερινή ζωή. Κατόπιν, παρουσίασε μέρος από μια κινέζικη “φόρμα” (χορογραφία) και στη συνέχεια, έδειξε στα παιδιά μερικές απλές ασκήσεις, τις οποίες εκτέλεσαν με αρκετή προσοχή και επιτυχία! Στο τέλος, κεράστηκαν όλοι με “mochi” (κινέζικη συνταγή) και μυρωδάτο, ζεστό τσάι.

 

Ι Ν Δ Ι Α

  • Ετοιμάσαμε νοστιμότατα φαλάφελ, τραγανή πίτα ναάν και σως γιαουρτιού με ταχίνι.
  • Φτιάξαμε Dilli Badaadushas (ινδικούς λουκουμάδες).
  • Ιχνηλατίσαμε τη σημαία και τα σύνορα της χώρας.
  • Δημιουργήσαμε το δικό μας “Bollywood videoclip”!

Ι Τ Α Λ Ι Α

  • Συνταγές, παιχνίδια, κατασκευές και δραστηριότητες

 

2. Μια φιλία ξεκινά.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δασκαλάκη Θάλεια ΠΕ 71 εκπαιδευτικός, Φούντα Ευτυχία ΠΕ 71 εκπαιδευτικός, Γωνιά Κύρα ΠΕ70 εκαπιδευτικός, Γιώτα Γιάννα γυμνάστρια, Μίχα Ασημίνα ΠΕ 21 ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΎΤΡΙΑ , Χομορίτη Κατερίνα γυμνάστρια.

Συμμετέχουν οι μαθητές των τμημάτων: Μ1, Μ2 και Κ6 και μαθητές από τη Β’ τάξη του 5ου Δημοτικού σχολείου Κορυδαλλού.

Πληροφορίες/Στόχοι: Στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση σχέσεων των μαθητών ειδικής και γενικής αγωγής καθώς και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Μέσα από κοινές δραστηριότητες οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αλληλοβοηθούνται, να σέβονται και να αποδέχονται τη διαφορετικότα με αποτέλεσμα να αναπτύσσουν ακόμα περισσότερο την ενσυναίσθηση τους. Επίσης, μέσω του προγράμματος προάγεται η επικοινωνία μέσω του προφορικού και του γραπτού λόγου. Οι μαθητές μπορούν ελεύθερα να εκφράσουν τις ιδέες και τις απόψεις τους μέσω του διαλόγου και της συζήτησης. Τέλος, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση των μαθητών καθώς συμμετέχουν ενεργά σε πολλές και διαφορετικές κοινές δραστηριότητες, όπως βιωματικές ασκήσεις, δημιουργικές δραστηριότητες, χειροτεχνίες, αθλοπαιδίες, μουσικοκινητική αγωγή κ.α.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

20 Νοεμβρίου 2024: Επισκεφθήκαμε το 5ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού, όπου μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά και μας έκαναν να νιώσουμε πολύ όμορφα! Συζητήσαμε, παίξαμε, συνεργάστηκαμε και γνωριστήκαμε ακόμη καλύτερα!! Μα πόσο ωραία είναι τελικά να βγαίνουμε από το καβούκι μας και την ασφάλεια μας και να γνωρίζουμε νέα πρόσωπα, μοναδικά,που μας κάνουν να καταλαβαίνουμε πόσο ξεχωριστοί και μοναδικοί είμαστε! Πόσο διαφορετικοί αλλά ταυτόχρονα ίδιοι είμαστε, με τον υπόλοιπα άγνωστο κόσμο σε εμάς!!Ανυπομονούμε για την επόμενη φορά!!

4 Δεκεμβρίου 2024: Με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) δεχτήκαμε στο σχολείο μας το Β2 τμήμα του όμορου 5ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού. Γνωριστήκαμε μεταξύ μας, οι νέοι φίλοι μας μάς έδωσαν όμορφα στολίδια για το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας και μετά ξεκινήσαμε το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού. Λύσαμε γρίφους, συνεργαστήκαμε, γελάσαμε, παίξαμε και βρήκαμε τον πιο θαυμαστό θησαυρό: την αλληλοκατανόηση και τη φιλία! Βέβαια, βρήκαμε και μερικά σοκολατένια νομίσματα, αλλά αυτά απλώς μας βοήθησαν πιο γλυκά να καταλάβουμε ότι μπορούμε να είμαστε μαζί όλοι οι άνθρωποι στη γη, φίλοι για μια ζωή. Στο τέλος, είπαμε και ένα τραγούδι, με την συνοδεία της νοηματικής γλώσσας, έτσι, για να μας μείνει το μήνυμα βαθιά μέσα στην καρδιά μας! Αποχωριστήκαμε με την υπόσχεση σύντομα να τα ξαναπούμε. Ζήτω η φιλία!

13 Δεκεμβρίου 2024: Οι μαθητές του Β1 του 5ου Δ.Σ. Κορυδαλλού επισκέφθηκαν για μια ακόμη φορά το σχολείο μας και όλοι μαζί κάναμε γυμναστική, φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα στολίδια, κάρτες και ταρανδάκια.

22 Ιανουαρίου 2025: Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα αγκαλιάς στις 21 Ιανουαρίου μιλήσαμε για τις αγκαλιές.

26 Ιανουαρίου 2025: Στο κλίμα της Απκριάς, μιλήσαμε για τα έθιμα και τις παραδόσεις της χώρας μας! Μάθαμε τι είναι έθιμο, ποια έθιμα ξέρει ο καθένας και πώς περνούν από γενιά σε γενιά. Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στο έθιμο της Νάουσας «Γενίτσαροι και Μπούλα» όπου μέσα από μια σύντομη παρουσίαση και συζήτηση του εθίμου τα παιδιά κατασκεύασαν σε ομάδες μάσκες Γενίτσαρων και Μπούλας.

19 Μαρτίου 2025: Μαθητές από τα δύο σχολεία συμμετείχαν με χαρά και ενθουσιασμό στο πρόγραμμα “Kids Athletics”, το οποίο πραγματοποιήθηκε με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές μας τα αγωνίσματα κλασικού αθλητισμού με παιγνιώδη μορφή.

 

3.Κοινοτόμο ολιστικό πρόγραμμα αυτορρύθμισης.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Λαμπράκη Αρετή ΠΕ 28 φυσικοθεραπεύτρια, Βασιλού Ολυμπία ΠΕ71 εκπαιδευτικός, Γαλάτη Φαίη ΠΕ 29 εργοθεραπεύτρια.

Συμμετέχουν οι μαθητές όλων των τμημάτων.

Πληροφορίες/Στόχοι: Το 2014 το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας με την Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, συνεργάστηκε με την Jubilo project, ένα διεθνές πρόγραμμα Πολωνίας-Ελλάδας που είχε ως σκοπό την αξιοποίηση της καλλιτεχνικής έκφρασης κατά του κοινωνικού αποκλεισμού των ομάδων:‘include’, ‘εν δυνάμει’ παρουσιάζοντας το πρόγραμμα  με τους μαθητές του 1ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας –Χορτιάτη Θεσσαλονίκης, όπου τροποποίησαν και διατήρησαν το πρόγραμμα. Το σχολείο μας με τη σειρά του αγκάλιασε το πρόγραμμα αυτό, με την βοήθεια της φυσικοθεραπεύτριας Λαμπράκη Αρετή ώστε να ενσωματωθεί στην πρωινή ζώνη του σχολείου και να απολαμβάνουν με μια σύνθεση ομάδων μαθητών και εκπαιδευτικών τα θετικά αποτελέσματα του. Παρουσιάστηκε στην 1η Πανελλήνια ημερίδα φυσικοθεραπείας καλών πρακτικών το 2024, του Υπουργείου Παιδείας.

Ο κύριος σκοπός του προγράμματος είναι: Η Ολιστική παρέμβαση στους μαθητές, που αποσκοπεί σ’ένα θετικό δημιουργικό σχολικό περιβάλλον για μάθηση όπου μέσω της κίνησης βελτιώνει:

  • Την σωματική ικανότητα (Gallahue&Cleland,2003).
  • Αναπτύσσει τις κινητικές -γνωστικές-κοινωνικό-συναισθηματικές δεξιότητες που είναι και οι βασικοί στόχοι ενός εκπαιδευτικού προγράμματος.

Στόχοι του προγράμματος της αυτορρύθμισης είναι:

  • Συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Ενισχύει την κοινωνικοποίηση, την αυτοπεποίθηση και την αυτοέκφραση.
  • Ανάπτυξη/Βελτίωση όλων των δεξιοτήτων (Κινητικές-κοινωσυναισθηματικές-γνωστικές).
  • Εκτόνωση εντάσεων μέσω παιχνιδιού-ασκήσεων.
  • Ακολουθία κανόνων/συμπεριφορών/όρια (Συνέπειες).
  • Συνεργασία/brain storming εκπαιδευτικών διαδραστικά παιχνίδια/ψυχοκινητικές διαδρομές.
  • Εκπαίδευση και ανάπτυξη ενσυναίσθησης, σεβασμός αξίες μέσω παιχνιδιού και άσκησης.
  • Παιγνιώδη αναπνευστική φυσικοθεραπεία και πολυαισθητηριακά ερεθίσματα.
  • Αυτορρύθμιση μαθητών/αλλαγές συμπεριφορών, στάσεων και αντιλήψεων.
  • Χαλάρωση, ηρεμία και ομαλή έναρξη στην τάξη.
  • Δημιουργεί την επιθυμία των γονέων για την συνέχεια του προγράμματος και μια βελτιωμένη διάθεση των εκπαιδευτικών μετά από διαμορφωτικές αξιολογήσεις.

Περιλαμβάνει:

Αρχικά μια καθοδηγούμενη-υποστηρικτική (σωματική) και ανακαλυπτική/βιωματική διδασκαλία όπου στην πορεία γίνεται ελεύθερη ενεργητική χωρίς υποστήριξη των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές μέσω ομαδοσυνεργατικής διάδρασης. Και τέλος παρέχει μια θετική επιβράβευση στους μαθητές της.  Ακολουθώντας φυσικοθεραπευτικές τεχνικές όπως:

  • Αναπνευστική φυσικοθεραπεία.
  • Διατάσεις.
  • θεραπευτική άσκηση.
  • Ψυχοκινητικές διαδρομές.

Σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες των μαθητών και μέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Η ανάλυση του προγράμματος περιέχει:

  • Συζήτηση σε θεματολογίες όπως: εποχές, παγκόσμιες ημέρες κ.α. βασισμένες στο πρόγραμμα σπουδών αλλά και στην σύνδεση των αξόνων του ΙΕΠ.
  • Έναρξη ομαδικού ασκησιολογίου ρουτίνας (κύκλος ομάδας).
  • Δημιουργία ομάδων με θεματολογία-> εισαγωγή.
  • Διαδραστικό παιχνίδι και παιχνίδια δεξιότητας (ανάπτυξη κινητικών, κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων, γνώσεων).
  • Διατάσεις/ενδυνάμωση.
  • Αναπνευστική φυσικοθεραπεία.
  • Χαλάρωση.
  • Επιβράβευση/θετικοί ενισχυτές (Αυτοκόλλητα, Αριθμοί, Βαθμοί).

                                                                                                Λαμπράκη Αρετή

                                                                                                Msc Pediatric Physiotherapist

                                                                                                Ndt Bobath

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

 

4. Μαθαίνω το σώμα μου, γνωρίζω τον εαυτό μου και τα όριά του.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τσιουχλιάρα Γεωργία ΠΕ71 εκπαιδευτικός, Βασιλού Ολυμπία ΠΕ71 εκπαιδευτικός, Τζιλάκου Σοφία ΠΕ91.01 θεατρολόγος.

Συμμετέχουν οι μαθητές των τμημάτων: K1 και Κ6.

Πληροφορίες/Στόχοι: Στο πρόγραμμα επιδιώκεται η γνωριμία των μαθητών/τριών με τα εσωτερικά και τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του ανθρώπινου οργανισμού, η ανακάλυψη της γλώσσας του σώματος, η επαφή με την έννοια της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας και η σύνδεση της τέχνης με το ανθρώπινο σώμα. Ακόμη, στόχοι του προγράμματος είναι η κατανόηση της σημασίας της σωματικής και στοματικής υγιεινής, επεξηγώντας και αναλύοντας καθημερινές συνήθειες υγιεινής, όπως το πλύσιμο των χεριών, των δοντιών κ.α. Η προσέγγιση των παραπάνω θεμάτων πραγματοποιείται, μέσω βιωματικών και πολυαισθητηριακών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών, ενώ συνδέονται με γνωστικά αντικείμενα, όπως το μάθημα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, η Θεατρική Αγωγή, καθώς και με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Μάθαμε, αναγνωρίσαμε και εξερευνήσαμε τα μέρη του σώματός μας, όπως τα βλέπουμε απ’ έξω.
  • Παίξαμε το παιχνίδι: “κάνε ότι κάνει ο σκελετός”.
  • Μάθαμε τα εσωτερικά όργανα του σώματος, τον τρόπο που λειτουργούν οι πνεύμονες και το ταξίδι της τροφής.
  • Μάθαμε πως κυλάει το αίμα στις φλέβες μας.
  • «Φορέσαμε» τα εσωτερικά όργανα του σώματος, γιναμε γιατροί και κάναμε εγχείριση.
  • Φτιάξαμε τον εγκέφαλο. Μάθαμε ποια περιοχή του μας  βοηθάει να μιλάμε, να κινούμαστε, να μαθαίνουμε και να γελάμε!
  • Ρίξαμε μια ματιά στον ανθρώπινο σκελετό μέσα από την ακτινογραφία.
  • Μιλήσαμε για τα μελη του σώματός μας, χορέψαμε κουνώντας διαφορετικά μέλη κάθε φορά, πόδι, χέρι, κεφάλι, δάχτυλα και στο τέλος παίξαμε με τις σκιές τους.
  • Μπήκαμε στον κόσμο της μοναδικότητας και παίξαμε με την ταυτότητά μας! Ανακαλύψαμε τι μας κάνει ξεχωριστούς και μάθαμε να αγαπάμε και να σεβόμαστε το σωμα μας και τα όρια του !

 

5. “Με τη μουσική… προχωρώ στη ζωή”.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κουμπιός Πέτρος ΠΕ 79.01 Μουσικός, Κωτούλα Καλλιόπη ΠΕ23 Ψυχολόγος, Λυμπέρη Ιωάννα ΠΕ23 Ψυχολόγος, Τερζάκη Σοφία ΠΕ30 Κοινωνική Λειτουργός.

Συμμετέχουν οι μαθητές των τμημάτων: Τμήμα Κ2, μαθητής τμήματος Κ5.

Πληροφορίες/Στόχοι: Μέσω αυτού του προγράμματος επιχειρείται η διασύνδεση της επίδρασης που έχει η μουσική στο συναισθηματικό κόσμο των μαθητών με την ανάπτυξη συναισθηματικών, κοινωνικών και μαθησιακών δεξιοτήτων. Η ομάδα των μαθητών που συμμετέχουν επιλέχθηκε με κριτήριο τις προσωπικές και συναισθηματικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και παράλληλα το εν δυνάμει ικανοποιητικό γνωστικό και νοητικό δυναμικό τους, ώστε να λάβουν ένα επιπλέον εργαλείο (την μουσική) στην προσπάθειά τους να εξελιχθούν ως άνθρωποι και ως μαθητές. Όλες οι δραστηριότητες που θα διεξαχθούν θα έχουν διπλή προσέγγιση, αξιοποιώντας την δύναμη της μουσικής για την επίτευξη κοινωνικοσυναισθηματικών στόχων.

Διάρκεια προγράμματος: έξι (6) μήνες, με συχνότητα μία (1) ώρα/εβδομάδα.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Ακούγοντας το χριστουγεννιάτικο τραγούδι “ο μικρός τυμπανιστής” συνθέσαμε δύο φωτογραφίες (ενός χαρούμενου και ενός λυπημένου) τυμπανιστών. Βρήκαμε πώς αισθάνεται ο καθένας τους και παίξαμε ανάλογη μουσική με το τύμπανο. Μετά σκεφτήκαμε πώς μας έκανε να αισθανόμαστε αυτή η δραστηριότητα.
  • Γίναμε τα ξωτικά του Αι Βασίλη! Στην αρχή, χαλαρώσαμε λίγο για να μαζέψουμε δυνάμεις. Χρειαζόταν βλέπετε να φτιάξουμε τα δώρα ,που θα γεμίσουν τον σάκο του Αι Βασίλη, να διακρίνουμε αν πρόκειται για δώρο ή όχι, να διαλέξουμε μετά ένα από αυτά για εμάς και να το βρούμε στο χριστουγεννιάτικο δέντρο!
  • Εκφράζομαι μέσα από τον χορό: Τι κοινό έχουν η Amelie και οι AC/DC; Και οι δύο μας κάνουν να χορεύουμε! Ακούγοντας ήρεμα και ξεσηκωτικά κομμάτια αφήσαμε τις καρέκλες μας και… τα δώσαμε όλα!