2η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΙΣΠΑΝΙΑΣ 18 – 22 /4/ 2016

ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

Στο σχολείο C.E.E. CAN RIGOL

Βαρκελώνη, Ισπανία

Η 2η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Βαρκελώνης και ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία. 22 εκπαιδευτικοί, συντονιστές και συμμετέχοντες στο πρόγραμμα “Artemotion Xpress in Europe”, από κάθε χώρα της σύμπραξης, συναντήθηκαν στο C.E.E. CAN RIGOL ειδικό σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από τις 17 έως τις 23 Απριλίου 2016, με στόχο την ανταλλαγή καλών πρακτικών και ως εκ τούτου τη βελτίωση της ποιότητας των σχολείων και των εκπαιδευτικών μεθόδων τους κατά την επιστροφή τους. Την Ελλάδα εκπροσώπησαν οι: Μουρελάτου Σταμούλα, εργοθεραπεύτρια και γενική συντονίστρια του προγράμματος Erasmus+, ο Διευθυντής Παληάς Ηρακλής και τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Τσιουχλιάρα Γεωργία και Τσιάρα Ζωή.

GREEK TEAM
Η ελληνική ομάδα. Συντονίστρια: Μουρελάτου Σταμούλα – Συμμετέχοντες: Παληάς Ηρακλής, Τσιουχλιάρα Γεωργία, Τσιάρα Ζωή, Μίχα Ασημίνα
participants
Οι συμμετέχοντες απο όλα τα εταιρικά σχολεία της Ελλάδας, Γερμανίας, Ρουμανίας, Πολωνίας, Σλοβενίας στο σχολείο υποδοχής της Ισπανίας Can Rigol

Πριν αναχωρήσουμε από την Ελλάδα για τη συνάντηση, είχαμε ετοιμάσει τις δραστηριότητες και τις κατασκευές που προβλέπονταν στο σχέδιο και θα τις παρουσιάζαμε στη συνάντηση. Επίσης, αγοράσαμε δώρα για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του εταιρικού σχολείου στην Ισπανία.

Tην Κυριακή 17/4/2016 ήταν η ημέρα άφιξης στην Βαρκελώνη των συμμετεχόντων στην κινητικότητα από όλα τα σχολεία της σύμπραξης (Ελλάδα, Γερμανία, Σλοβενία, Πολωνία και Ρουμανία). Το βράδυ μας υποδέχθηκαν ο συντονιστής του εταιρικού σχολείου της Ισπανίας Rodrigo Fafian Amado και η διευθύντριά Rosa Rodriguez και ακολούθησε δείπνο καλωσορίσματος.

1

Τη Δευτέρα 18/4/2016, επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο του Δήμου El Prat de Llobregat, περιοχή στην οποία βρίσκεται το σχολείο, όπου μας καλωσόρισαν εκπρόσωποι του δήμου και η σύμβουλος εκπαίδευσης Pilar Eslava. Η ομιλία που ακολούθησε από τον πατέρα παιδιού του σχολείου, Toni Garcia και πρόεδρο των «Φίλων της Τέχνης», ήταν ιδιαίτερα συγκινητική.  Η τοπική τηλεόραση παρευρέθηκε και κάλυψε την εκδήλωση.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο σχολείο, όπου μας υποδέχθηκαν, με ενθουσιασμό, μαθητές, προσωπικό και μικρός αριθμός γονέων. Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος της Ισπανίας από τον συντονιστή του προγράμματος Rodrigo Fafian και την εκπαιδευτικό Cristina Cifre. Ακολούθησε η προσφορά των δώρων που φέραμε από την Ελλάδα και τις υπόλοιπες χώρες.

Κατόπιν, παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα θεραπευτικής ιππασίας που πραγματοποιείται κάθε Δευτέρα στο σχολείο τους και συμμετέχουν περίπου 30 μαθητές, όπου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε τις τεχνικές που χρησιμοποιούν για την θεραπευτική προσέγγιση παιδιών με αυτισμό, νοητική υστέρηση και κινητικές δυσκολίες αλλά και να συμμετέχουμε σε αυτό παίρνοντας μια μικρή γεύση των οφελών της θεραπευτικής ιππασίας. Ακολούθησε γεύμα στο σχολείο, όπου γευτήκαμε την παραδοσιακή σούπα escudella.

Επισκεφτήκαμε την “La Sagrada Família”, την μοναδική σε αρχιτεκτονική εκκλησία και πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών και ακολούθησε ξενάγηση στην πόλη.

Την Τρίτη 19/4/2016, μετά την έλευσή μας στο σχολείο χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεναγηθήκαμε σε όλους τους χώρους του σχολείου. Το διάλειμμά μας πραγματοποιήθηκε στο Tasta’M, κυλικείο του σχολείου που λειτουργεί από τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε πως μπορεί να λειτουργήσει ένα κυλικείο από παιδιά με ειδικές ανάγκες και να δούμε στην πράξη τη χρήση βοηθητικού υλικού με κάρτες και χρηματικών συναλλαγών.

Τέλος, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Τέχνης της Καταλονίας, όπου ξεναγός μας μετέφερε μια πληθώρα πολύτιμων πληροφοριών για την ιστορία της τέχνης στην Καταλονία και την ευρύτερη χώρα.

64

Την Τετάρτη 20/4/2016, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη συνάντηση των συντονιστών καθώς ήταν σημαντικό να συζητηθεί η μέχρι τώρα πρόοδος του προγράμματος και να σχεδιαστούν οι μελλοντικές δραστηριότητες.

Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες του προγράμματος παρακολούθησαν ταινία κινουμένων σχεδίων που δημιουργήθηκε από τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ακολούθησε μάθημα Yoga με μαθητές υπό την καθοδήγηση του Rodrigo Fafian και της εκπαιδευτικού Francisca Ocon. Οι εξειδικευμένες ασκήσεις αναπνοής και οι τεχνικές χαλάρωσης βοηθούν στη συγκέντρωση αλλά και την χαλάρωση και ηρεμία των μαθητών. Η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει τη συμπεριφορά, να αυξήσει τη δύναμη, την ευελιξία και την ισορροπία, βοηθά στην βελτίωση της εικόνας του σώματος και στη φυσιολογική ανάπτυξη σε παιδιά με έντονη διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, άγχος, μαθητές στο φάσμα του αυτισμού, με νοητική υστέρηση, δυσκολίες στην αισθητηριακή επεξεργασία καθώς και με συναισθηματικές διαταραχές και διαταραχές συμπεριφοράς.

Αργότερα επισκεφτήκαμε τον Καθεδρικό Ναό, την πλατεία Sant Jaume και την περιοχή El Born.

Την Πέμπτη 21/4/2016, οργανώθηκε ολοήμερη εκδρομή στην περιοχή Sitges της Καταλονίας. Δυστυχώς, παρ’ όλο το ότι είχε προγραμματιστεί να μας συνοδεύσουν μαθητές, δεν στάθηκε δυνατό λόγο των άσχημων καιρικών συνθηκών. Στο Sitges, ξεναγός μας μίλησε για την πόλη και τα αξιοθέατά της και επισκεφτήκαμε το μουσείο «Το σπίτι του Rusiñol» που ήταν Ισπανός ζωγράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, ένας από τους ηγέτες του καταλανικού κινήματος του μοντερνισμού.

Την Παρασκευή 22/4/2016, τελευταία ημέρα του προγράμματος, οργανώθηκαν στο σχολείο διάφορα εργαστήρια που αφορούσαν τις τέχνες και τα συναισθήματα αλλά και την καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας του Ειδικού Σχολείου Can Rigol. Έτσι, συμμετείχαμε σε εργαστήρι χειροτεχνίας (όπου χρησιμοποιώντας αγκινάρες, τυπικό λαχανικό της περιοχής El Prat, φτιάξαμε από μια κάρτα με ένα κόκκινο τριαντάφυλλο για τη γιορτή του Sant Jordi), στις δραστηριότητες κουζίνας (όπου φτιάξαμε φρουτοσαλάτα) και στο «κολαζ της φιλίας» (όπου ζωγραφίσαμε με διάφορα χρώματα, αντίστοιχα των συναισθημάτων μας, ένα τεράστιο κοτόπουλο, το κοτόπουλο Pota-Blava με τα μπλε πόδια, που υπάρχει μόνο στην περιοχή El Prat). Επίσης, παρακολουθήσαμε μια σύντομη μουσικοθεατρική παράσταση από τους μαθητές του δημοτικού σχολείου σχετική με τη γιορτή του Sant Jordi, που είναι μια ημέρα ξεχωριστή για τους Καταλανούς εταίρους μας. Τέλος, απολαύσαμε τη μουσική παράσταση από την ομάδα κρουστών Trip-Ιtaka, όπου σύσσωμο το σχολείο, μαθητές, εκπαιδευτικοί και Ευρωπαίοι εταίροι έγιναν μια μεγάλη παρέα, ξεχάστηκαν οι γλωσσικοί φραγμοί και χόρεψαν στους έντονους μουσικούς ρυθμούς.

Αργότερα το βράδυ, επισκεφτήκαμε τα μαγικά σιντριβάνια του Montjuic, δίπλα στην Plaza España και απολαύσαμε ένα φαντασμαγορικό θέαμα.

Η τελευταία βραδιά και το δείπνο αποχαιρετισμού ήταν ξεχωριστή. Όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου Can Rigol μας αποχαιρέτισαν με χορό, ενθουσιασμό και τις καλύτερες ευχές τους με υπόσχεση να ξαναβρεθούμε σύντομα.

Ευχαριστούμε πολύ τους αγαπητούς συνεργάτες από την Ισπανία: Rodrigo, Rosa, Cristina, Nouria, Marta, Alida, Aida, Iolanda, Jaume, Josep Maria, Irene, Esther, Elisabet, Jùlia και πολλούς ακόμη Ισπανούς συναδέλφους, για την υπέροχη κινητικότητα, το άρτια οργανωμένο πρόγραμμα, την ποικιλία των δραστηριότηταν και δράσεων που πραγματοποίησαν, την άψογη φιλοξενία, τις μοναδικές εμπειρίες και την καλύτερη ανταλλαγή καλών πρακτικών. Μας έδωσαν την ευκαιρία να Νιώσουμε μέσα από την Τέχνη, να Επικοινωνήσουμε, να Διδαχτούμε και να γνωρίσουμε την Καταλονία και τα έθιμά της με έναν ξεχωριστό τρόπο συνδέοντας τα με το πρόγραμμά μας «Artemotion Xpress in Europe”.  Ήταν μια κινητικότητα απόλυτα επιτυχημένη που θα μείνει στη μνήμη μας για πάντα.

The coordinators: Rodrigo, Tanja, Mariana, Stami, Heike, Patrycja
The coordinators: Rodrigo, Tanja, Mariana, Stami, Heike, Patrycja

Επιμέλεια κειμένου: Μουρελάτου Σταμούλα, Εργοθεραπεύτρια, Γενική συντονίστρια Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “Artemotion Xpress in Europe”.

Αφήστε μια απάντηση