1. Μετά την ολοκλήρωση της 4ης βραχυπρόθεσμης κατάρτισης του προσωπικού και κοινής δραστηριότητας μάθησης στο Bad Teinach Zavelstein της Γερμανίας , πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, μια ανοιχτή για το κοινό παρουσίαση με στόχο την ενημέρωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, των μαθητών αλλά και των γονέων και κηδεμόνων τους. Έγινε αναλυτική αναφορά του προγράμματος που ακολουθήθηκε στη Γερμανία, των δράσεων και δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, καθώς επίσης και των διαλέξεων και εργαστηρίων που πραγματοποιήθηκαν.
Στη συνέχεια, οι μαθητές παρακολούθησαν τα videos από τη 10η δραστηριότητα του προγράμματος Artemotion Xpress in Europe. Η δραστηριότητα αποτελείται από δύο επιμέρους δραστηριότητες, τη 10.1 με τίτλο “Dress up and act”, όπου μέσα από την εναλλαγή ρόλων (role playing) οι μαθητές ενεπλάκησαν σε δοσμένες καταστάσεις (κοινωνικές ιστορίες), στις οποίες καλούνταν για λίγο να γίνουν ηθοποιοί, να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που προκαλούνταν και να βρουν λύσεις και σωστές συμπεριφορές σε κάθε διαφορετική κατάσταση.
Η υποδραστηριότητα 10.2 “Stop Bullying” στόχο είχε τη χρήση της τεχνικής της εναλλαγής ρόλων (role playing) για την αποφυγή των φαινομένων βίας στο πλαίσιο του σχολείου. Οι μαθητές μιμήθηκαν λανθασμένες συμπεριφορές και έπαιξαν και πάλι ρόλους ανάλογους των καταστάσεων σχολικού εκφοβισμού που μπορούν να συναντήσουν στο σχολικό πλαίσιο και δημιούργησαν ένα μικρό σποτάκι κατά του φαινομένου αυτού.
Tα παιδιά ενθουσιάστηκαν βλέποντας τους εαυτούς τους στην οθόνη!
2. Στο πνεύμα των Αποκριών, οι μαθητές των χαμηλότερων βαθμίδων μαζί με τις δασκάλες τους κ. Ρίτα και κ. Μαρία αλλά και την πολύτιμη βοήθεια του κ. Τάσου δημιούργησαν διάφορες πολύχρωμες αποκριάτικες κατασκευές. Μέσα από τη Τέχνη και τη χαρά της δημιουργικότητας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν τις λεπτές δεξιότητες και τους απτικούς ερεθισμούς, με την ποικιλία των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν, αλλά και τη συνεργασία και την ομαδικότητα.
3. Την τελευταία εβδομάδα πριν το κλείσιμο του σχολείου για τις διακοπές του Πάσχα, μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό δημιούργησαν με φαντασία πασχαλινές κατασκευές και πολύχρωμα καλαθάκια, όπου τοποθέτησαν αβγά, αφού πρώτα τα έβαψαν κόκκινα τηρώντας το έθιμο του Πάσχα! Οι πασχαλινές δραστηριότητες πρόσφεραν χαρά και ενθουσιασμό στους μαθητές μας.
4. Η 10η επίσημη δραστηριότητα του προγράμματος Erasmus+ “Artemotion Xpress in Europe” είχε δύο υποκατηγορίες. Η δραστηριότητα 10.1 “Dress up and act” ζητούσε απο τους μαθητές να γίνουν για λίγο ηθοποιοί και να υποδυθούν ρόλους σε μικρά θεατρικά έργα. Το κάθε έργο δραματοποιούσε μια σύντομη κοινωνική ιστορία στο σχολείο ή έξω απο αυτό, χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας αλλά και τις εικόνες στον διαδραστικό πίνακα. Οι μαθητές άλλαζαν αμφίεση ανάλογα με το ρόλο ή έπαιζαν ελεύθερα στο σχολικό περιβάλλον.
Οι στόχοι της δραστηριότητας ήταν να καταφέρουν οι μαθητές μας να εκφράσουν και να υποδυθούν διαφορετικά συναισθήματα αλλά και να ονομάσουν τα συναισθήματα που προκύπτουν στις δεδομένες καταστάσεις, να υποδείξουν μία λανθασμένη συμπεριφορά, να προτείνουν και να υποδυθούν τη σωστή συμπεριφορά, να σχολιάσουν, να συνεργαστούν και να διασκεδάσουν. Ελπίζουμε το παρακάτω βίντεο με τις μικρές κοινωνικές ιστορίες να σας διασκεδάσει και επιμορφώσει.
Η δραστηριότητα 10.2 “Stop Bullying” αφορούσε το φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού. Αρχικά συζητήθηκε μέσα στην τάξη τι σημαίνει σχολικός εκφοβισμός, ποιες οι αιτίες του, ποιο το προφίλ των ατόμων που ασκούν τον εκφοβισμό, ποιο το προφίλ των ατόμων που συνήθως τον αποδέχονται, τρόπους αντιμετώπισής του. Κατόπιν, οι μαθητές έπαιξαν ρόλους όπου υποδύθηκαν την άσχημη συμπεριφορά του σχολικού εκφοβισμού αλλά και το πως αντιδρούμε όταν μας ασκείτε. Στην δραστηριότητα αυτή συμμετείχαν οι μαθητές δύο τμημάτων Α1 και Α2. Στο τέλος, δημιουργήσαμε ένα μικρό σποτάκι για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού. Ελπίζουμε να σας αρέσει.
5. Οι μαθητές που φοιτούν στις χαμηλότερες βαθμίδες του σχολείου μας με ανοιξιάτικη διάθεση έφτιαξαν υπέροχα πρωτομαγιάτικα στεφάνια! Η δημιουργία μέσα από την Τέχνη χάρισε χαρά και ενθουσιασμό στα παιδιά! H επαφή με διαφορετικά υλικά τους πρόσφερε μια ποικιλία απτικών ερεθισμάτων.