Οι δραστηριότητες του προηγούμενου διμήνου ήταν αφιερωμένες στην τέχνη του θεάτρου. Ο μήνας Μάρτιος όμως απ’ ότι φαίνεται είναι γεμάτος τραγούδι και χορό. Μέσα λοιπόν, από γιορτές και έθιμα, οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με την τέχνη της Μουσικής, χόρεψαν, τραγούδησαν, ανακάλυψαν διαφορετικά μουσικά ακούσματα όπως παραδοσιακή μουσική (Τσικνοπέμπτη), τα κάλαντα της Άνοιξης (έθιμα), μοντέρνα, γρήγορη μουσική για χορό και εκτόνωση (Απόκριες) αλλά και την κλασσική μουσική!
Παρακολουθείστε στιγμές από τις δραστηριότητές μας. Ελπίζουμε να σας αρέσουν.
1. Ο Μάρτιος ξεκίνησε με τον εορτασμό της Τσικνοπέμπτης. Τα γευστικά σουβλάκια και οι καλά ψημένες πίτες είχαν την τιμητική τους όμως δεν έλλειψε κι ο χορός. Όλο το σχολείο χόρεψε σε παραδοσιακούς ρυθμούς και έτσι οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με τα παλιά τραγούδια της ελληνικής παράδοσης, τραγούδησαν και χόρεψαν γύρω από το γαϊτανάκι.
2. Για τρίτη συνεχόμενη φορά, ομάδα μαθητών του σχολείου μας με τη συνοδεία των δασκάλων τους, επισκέφθηκαν το Εργαστήριο Κεραμικής του Κέντρου Πηλού που διοργανώνει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την Τέχνη της Κεραμικής. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν, μαθαίνοντας από την υπεύθυνη του Εργαστηρίου κεραμοποιό τις βασικές αρχές της Κεραμικής. Ένιωσαν την πλαστικότητα του πηλού, πειραματίστηκαν με πολλά σχέδια και δημιουργήματα και τελικά έφτιαξαν ποικίλα αντικείμενα που μπορούν να χαρακτηριστούν μικρά κομψοτεχνήματα όπως ζώα, πουλιά, λουλούδια, καρδούλες, πεταλούδες!
Είναι γεγονός πως αυτού του είδους οι δραστηριότητες με πηλό, ζυμάρι, δακτυλομπογιές και οτιδήποτε άλλο φέρνει σε άμεση επαφή το παιδί με το υλικό γίνεται αυτόματα ιδιαίτερα αγαπητό αλλά και πηγή ποικίλων ωφελειών που σχετίζονται κυρίως με το αισθητηριακό μέρος της ανάπτυξης των παιδιών.
3. Ο χορός και η διασκέδαση συνεχίζονται με τη γιορτή της Αποκριάς. Όλοι οι μαθητές μας ντύθηκαν με στολές αποκριάτικες και μπήκαν στο καρναβαλικό πνεύμα των ημερών. Ένας μάγος μας διασκέδασε για λίγο και μετά σειρά είχε ο μοντέρνος χορός, τα γρήγορα ακούσματα, οι ξεσηκωτικοί ρυθμοί, το ξέφρενο γλέντι. Έτσι, οι μαθητές μας και πάλι είχαν την ευκαιρία μέσα από μια σχολική εκδήλωση, να έρθουν σε επαφή με τη μουσική και τον ελεύθερο χορό. Αυτή τη φορά όχι τηρώντας την παράδοση, αλλά ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, με τραγούδια σύγχρονα και της μόδας, χαρούμενα, με ρυθμούς γρήγορους που προκάλεσαν αμέτρητες στιγμές γέλιου και χαράς και ήταν ένας πολύ ωραίος τρόπος εξωτερίκευσης της ενέργειας και του εσωτερικού μας κόσμου καθώς επίσης και αλληλεπίδρασης τονώνοντας έτσι τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών.
4. Ακόμη μία ευκαιρία για τραγούδι παρουσιάστηκε, μέσα από την επίσκεψη του 1ου Νηπιαγωγείου Κορυδαλλού, για να μας τραγουδήσουν τα κάλαντα της Άνοιξης, τα «Χελιδονίσματα»! Οι λιλιπούτιοι μαθητές του νηπιαγωγείου κρατώντας στα χέρια τους χειροποίητα χάρτινα στεφανάκια και χελιδονάκια μας έφεραν κοντά με την παράδοση και τα έθιμά μας και πάλι και μας τραγούδησαν με τις γλυκές τους φωνούλες τα «Χελιδονίσματα». Μετά όλα τα παιδιά μαζί, έγιναν μια παρέα και όλοι μαζί αυτή τη φορά καλωσορίσανε την Άνοιξη.
5. Ο Μάρτιος είναι ένας μήνας ξεχωριστός για τους Έλληνες καθώς γιορτάζουμε μια διπλή γιορτή, αυτή της 25ης Μαρτίου. Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου αλλά και η τιμή προς τους αγωνιστές μας αποτελούν πηγή συζητήσεων, έμπνευσης, εργασιών αλλά και δημιουργιών. Έτσι οι κυρίες Αθηνά, Ζωή, Ρίτα, Ζαχαρένια και Μαρία, έφτιαξαν έναν Τσολιά και μία Αμαλία με τα παιδιά τους φέρνοντας κοντά τους μαθητές με την ελληνική παράδοση. Η κυρία Λουκία με την ομάδα της, έφτιαξαν ένα υπέροχο κολάζ που εξιστορεί με απλό και κατανοητό τρόπο τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου 1821. Έτσι για ακόμη μία φορά η δημιουργικότητα ενίσχυσε αλλά και διευκόλυνε την μάθηση και την κατανόηση της ιστορίας από τους μαθητές μας! Θαυμάστε παρακάτω την εξαιρετική δουλειά τους!
6. Το σχολείο μας επισκέφθηκε το θέατρο Αβάκιο για να παρακολουθήσει τη θεατρική παράσταση «Πρίγκιπας και φτωχός». Μια εξαιρετική παράσταση σε μουσική του Λ. Μαχαιρίτσα, με τις Μ. Κανά και Κωνσταντίνα σε διπλή διανομή και τον Τ. Χαλκιά. Οι μικροί μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με τα όμορφα κοστούμια και σκηνικά, αλλά και τις υπέροχες ερμηνείες και τα τραγούδια. Όταν οι ηθοποιοί κατέβηκαν από τη σκηνή και τους πλησίασαν τα θέατρο πλημμύρισε με φωνές χαράς και ενθουσιασμού και ξετρελάθηκαν όταν κάποιοι από τους μαθητές έπαιξαν ένα μικρό ρόλο στην παράσταση!
7. Η δραστηριότητα «Painting Music” ήταν η 5.1 επίσημη δραστηριότητα του έργου μας “Artemotion Express στην Ευρώπη». Δύο τάξεις του σχολείου μας εργάστηκαν για αυτή τη δραστηριότητα με τους δασκάλους τους. Οι μαθητές κάθισαν γύρω από ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί και ακούγοντας χαρούμενη και λυπημένη κλασική μουσική έπρεπε να ζωγραφίσουν ό, τι η μουσική τους έκανε να νιώσουν! Ήταν μια όμορφη δραστηριότητα και τα παιδιά την λάτρεψαν!
Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι τα διαφορετικά σε ρυθμό μουσικά κομμάτια επηρέασαν τα συναισθήματα των μαθητών. Η διάθεση των παιδιών τροποποιήθηκε ανάλογα με τη μουσική και αυτό φάνηκε από τις επιλογές των χρωμάτων, των σχεδίων και των φιγούρων που ζωγράφιζαν. Για παράδειγμα, με την χαρούμενη μουσική επέλεξαν ζωηρά και φωτεινά χρώματα με αφηρημένα σχέδια, καμπύλες γραμμές ή χαρούμενα πρόσωπα, ενώ με τη λυπημένη μουσική επέλεξαν σκοτεινά και μουντά χρώματα, λυπημένα πρόσωπα, βροχή, σύννεφα κ.λπ.
Ελπίζουμε να απολαύσετε το βίντεο μας.
8. Η δραστηριότητα “Getting to know an artist – Γνωριμία με έναν καλλιτέχνη” ήταν η 5.2 επίσημη δραστηριότητα του Ευρωπαϊκού προγράμματος “Artemotion Xpress in Europe». Δύο σχολικές τάξεις εργάστηκαν για αυτή τη δραστηριότητα με τους δασκάλους τους. Ο στόχος ήταν να γνωρίσουν έναν καλλιτέχνη και το έργο του μέσα από ερευνητική εργασία και στη συνέχεια να τον γνωρίσουν στην πραγματικότητα! Ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν τεράστιος!
Αρχικά, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές αποφάσισαν να εργαστούν σε ένα τοπικό καλλιτέχνη, ζωγράφο και συγγραφέα, την κα Όλγα Χάνουζα. Έψαξαν στο διαδίκτυο για να βρουν πληροφορίες σχετικά με τη βιογραφία και τα έργα της. Ετοίμασαν ένα σύντομο Ρ.Ρ. T. που αφορούσε το καλλιτεχνικό της έργο. Ανέλυσαν τα έργα της και εργάστηκαν στο μάθημα της Γλώσσας σε ένα ποίημα της που ονομάζεται “Η δύναμή μου εσύ». Ακόμη έφτιαξαν έργα ζωγραφικής εμπνευσμένοι από το ποίημά της.
Σε προκαθορισμένη ημερομηνία, η κα Χάνουζα επισκέφθηκε το σχολείο μας. Οι μαθητές μας παρουσίασαν αρχικά τις προκαταρκτικές εργασίες τους και όλοι μαζί αναλύσαμε τα έργα ζωγραφικής της καθώς και το ποίημά της.
Στο 2ο μέρος της δραστηριότητας και αφού μεταφερθήκαμε σε μια μεγαλύτερη αίθουσα, μετατρέποντας το γυμναστήριο μας σε ένα πρόχειρο ατελιέ, η κα Χάνουζα παρουσίασε σε όλους μερικούς πραγματικούς πίνακες ζωγραφικής και τα παιδιά περιέγραψαν τι έβλεπαν αλλά και πώς ένιωθαν.
Τέλος, όλοι μαζί ζωγραφίσαμε, καθώς το μυαλό και η καρδιά μας ήταν γεμάτα χρώματα, φαντασία, ενθουσιασμό και μια μεγάλη επιθυμία να ζωγραφίσουμε μαζί με την καλλιτέχνη.
Ελπίζουμε να απολαύσετε το βίντεο μας.
9. Η δεύτερη κινητικότητα στην Ισπανία πλησιάζει και ως είθισται μικρά δωράκια ανταλλάσσονται μεταξύ των εταιρικών σχολείων. Έτσι λοιπόν κι εμείς, αποφασίσαμε να αγοράσουμε μικρά υφασμάτινα τσαντάκια που θα τα γεμίσουμε με λιχουδιές και δωράκια για τους εταίρους. Όμως σκεφτήκαμε να ζωγραφίσουμε πάνω τους ζωγραφιές που να θυμίζουν Ελλάδα. Έτσι, οι μαθητές της τάξης Α2 με τη βοήθεια της δασκάλας τους κυρίας Κύρας, της Εργοθεραπεύτριας κυρίας Σταμούλας και τη ζωγραφική της κυρίας Κέλλυς, επιστράτευσαν τη φαντασία τους και κατέβαλαν την μεγαλύτερη προσπάθεια για το καλύτερο αποτέλεσμα. Ελπίζουμε να σας αρέσουν οι δημιουργίες μας.
10. Το δεύτερο δωράκι που σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε για τους εταίρους μας ήταν ένα παζλ. Βγάλαμε λοιπόν μια φωτογραφία των μαθητών του σχολείου, την επεξεργαστήκαμε, την κόψαμε, την πλαστικοποιήσαμε και την τοποθετήσαμε σε όμορφα φακελάκια. Το δωράκι μας είναι έτοιμο!
11. Οι μαθητές των τμημάτων Μ3, Μ4 με τις δασκάλες τους Γεωργία και Ευαγγελία, έφτιαξαν με πηλό και μπόλικο μεράκι μικρά καλλιτεχνήματα που εκφράζουν Ελλάδα! Είναι μια δραστηριότητα που θα βοηθήσει τους φίλους μας από το Νεπάλ (συνεργασία Ελλάδας, Νεπάλ στα πλαίσια του Διεθνούς Σχολικού Βραβείου), να μάθουν για τον πολιτισμό μας μέσα από την Τέχνη.
12. Ομάδα μαθητών του σχολείου μας με τους εκπαιδευτικούς τους, επισκέφτηκαν το Μουσείο Συναισθημάτων για να παρακολουθήσουν το διαδραστικό πρόγραμμα «Γειά σου κύριε Φόβε» στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος «Artemotion Xpress in Europe». Ήταν πραγματικά μια επίσκεψη διαφορετική απο τις άλλες, βιωματική και γεμάτη συναίσθημα. Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για να καταλάβετε τί εννοούμε.
13. Η θεατρική ομάδα του Κώστα Παπακωνσταντίνου επισκέφτηκε το σχολείο μας στα πλαίσια των παραστάσεων αλληλεγγύης από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση «Εμείς οι άλλοι». Πέντε νέοι ηθοποιοί, με μέσο το θεατρικό παιχνίδι, προσέγγισαν σκηνές του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, με στόχο τη συνάντηση και τη γνωριμία των ανθρώπων. Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν από την αμεσότητά τους, τα αστεία τους στη σκηνή, τα όμορφα τραγούδια και τη διαδραστικότητα του έργου.
14. Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού μας προγράμματος «Artemotion Xpress in Europe”, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Γνωριμία με τα συναισθήματα. Αποδοχή, έκφραση και διαχείριση των προσωπικών μας συναισθημάτων. Αναγνώριση και αλληλεπίδραση με τα συναισθήματα των άλλων». Το πρόγραμμα αποτέλεσε μια επανάληψη όλων όσων οι μικροί μας μαθητές μαθαίνουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
15. Στις 15 Απριλίου 2016 πραγματοποιήθηκε η 2η επικοινωνία μέσω skype με ομάδα μαθητών από το εταιρικό σχολείο της Γερμανίας. Τα παιδιά συστήθηκαν για ακόμη μία φορά και μίλησαν για το αγαπημένο τους παιχνίδι, χρώμα και φαγητό στα αγγλικά με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τους και της ψυχολόγου του σχολείου. Όλοι ενθουσιάστηκαν με την αμεσότητα της επικοινωνίας και ανανέωσαν με χαρά το επόμενο skyping!
16. Την τελευταία εβδομάδα πριν το κλείσιμο του σχολείου για τις διακοπές του Πάσχα, μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό δημιούργησαν με φαντασία και μεράκι τα Πασχαλινά αυγά. Τα χρώματα, τα σχέδια και οι ιδέες τους αποδεικνύουν πως τους άρεσε πολύ η δραστηριότητα και πρόσφερε χαρά και ενθουσιασμό στους μαθητές μας. Χρησιμοποίησαν αυγά από φελιζόλ και ένα αυγό γίγας! Θαυμάστε τα έργα τους.