2015 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2015

1. Μία από τις δραστηριότητες του προγράμματός μας, αφορά στην δημιουργία μιας παρουσίασης power point του σχολείου μας, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του προαύλιου χώρου. Οι μαθητές μας λοιπόν, έγιναν μικροί φωτογράφοι. Χρειάστηκαν 4 φωτογραφικές μηχανές, που πήραν φωτιά από την όρεξη των παιδιών για φωτογραφήσεις! Ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος, οι ικανότητες τους πολλές, ενώ αποκαλύφθηκαν και μερικά φυσικά ταλέντα! Κάθε τάξη φωτογράφιζε τη διπλανή τάξη, τις δημιουργίες τους, τους συμμαθητές, ενώ άλλες ομάδες παιδιών φωτογράφισαν τον προαύλιο χώρο του σχολείου. Πάνω από 300 φωτογραφίες τραβήχτηκαν και πάνω από 3000 χαμόγελα ζωγραφίστηκαν στα προσωπάκια τους.

 

2. Στις 4/11/2015 τρεις τάξεις του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Κέντρου Πηλού του ΟΠΑΝΔΑ (Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων). Η επίσκεψη αυτή στάθηκε αφορμή τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την Τέχνη της Γλυπτικής. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τη χαρά της δημιουργίας μαθαίνοντας, με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή του Κέντρου Πηλού, τις βασικές αρχές της κεραμικής.

Τα παιδιά έκοψαν τον πηλό σε μικρά και μεγάλα κομμάτια, έβρεξαν τα χεράκια τους και με μαγικά ραβδάκια-ξύλινα μαχαιράκια ξεκίνησαν να δημιουργούν. Έφτιαξαν ότι η φαντασία τους έπλαθε και χαίρονταν με τα διαφορετικά απτικά ερεθίσματα και την αίσθηση της δημιουργίας κάτι τελείως καινούργιου με τα ίδια τους τα χέρια!

Τα έργα ήταν αληθινά εμπνευσμένα. Και όχι μόνο αυτό! Η υπεύθυνη του Κέντρου ξενάγησε παιδιά και δασκάλους, στις Τέχνες της μουσικής και του χορού. Οι ήχοι του πιάνου, της κιθάρας, της τούμπας, των κεραμικών κουδουνιών που χτυπούσαν σε διάφορους ρυθμούς, τους έδωσαν ζωή. Τραγούδησαν, κιόλας, το τραγούδι του πηλού.

3. Οι δραστηριότητές μας τελειωμό δεν έχουν. Για ακόμη μία φορά λοιπόν οι μαθητές, στα πλαίσια της Εργοθεραπείας κι έχοντας ως στόχο τόσο την αναγνώριση των συναισθημάτων όσο και την βελτίωση των δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας των μαθητών, πήραν πλαστικά πιατάκια κι άρχισαν να δημιουργούν χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα προσωπάκια.

Η φαντασία μας όμως δεν σταμάτησε εκεί! Φτιάξαμε και πρόσωπα ρολογάκια, γιατί πρέπει να είμαστε συνεπείς και να μάθουμε και την ώρα.

 4. Πόσο σημαντικό είναι να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας αλλά και το πως νιώθουν οι φίλοι μας, οι συμμαθητές μας, η οικογένεια μας, οι άνθρωποι με τους οποίους μιλάμε; Εμείς πιστεύουμε πως είναι πολύ σημαντικό. Γι’ αυτό το λόγο, δημιουργήσαμε το “παιχνίδι των συναισθημάτων” που θα μας βοηθήσει να ανιχνεύσουμε τα δικά μας συναισθήματα αλλά και των συνανθρώπων μας. Παίζεται απλά και προσφέρει διασκέδαση και γνώση στους μαθητές μας. Εμφανίζονται εικόνες στο διαδραστικό πίνακα κι οι μαθητές πρέπει να επιλέξουν το σωστό πρόσωπο πιατάκι, που απεικονίζει το πως νιώθει το άτομο της εικόνας!

 Δεν μείναμε όμως στο να περιγράψουμε απλά τη φωτογραφία που βλέπαμε. Μιμηθήκαμε τη χαρά, τη λύπη, το θυμό, την έκπληξη, τον φόβο και μιλήσαμε για το τι μας κάνει χαρούμενους, λυπημένους, φοβισμένους, θυμωμένους ή έκπληκτους! Παρατηρήσαμε μια ομοιομορφία στις απαντήσεις  που αφορούσαν το φόβο και όλες είχαν σχέση με τη νύχτα, τα φαντάσματα και τα ζόμπι!

5. Ολοκληρώθηκαν οι 2 πρώτες επίσημες δραστηριότητες “Getting to know each other” και “I will show you where I am from”, του προγράμματος “Artemotion Xpress in Europe” για να παρουσιαστούν στα σχολεία της σύμπραξης. Ελπίζουμε να απολαύσετε την παρουσίασή μας.

6. Γιορτάσαμε και φέτος την Επέτειο του Πολυτεχνείου και προσπαθήσαμε να συνδέσουμε την τέχνη και το συναίσθημα και με αυτή την σχολική γιορτή. Έτσι, η γιορτή περιελάμβανε αφήγηση, προβολή εικόνων και βίντεο για το χρονικό του ξεσηκωμού των φοιτητών όπου συζητήθηκαν και πάλι τα συναισθήματα που ανέδυαν οι εικόνες των φοιτητών, των τανκς, του αγώνα. Ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν από τους μαθητές μας εξαίρετες χειροτεχνίες τις οποίες παρουσίασαν οι ίδιοι στους συμμαθητές τους και ακολούθησε συζήτηση του τι εκφράζουν οι δημιουργίες τους. Δεν παραλείψαμε να τραγουδήσουμε τα εξαιρετικά τραγούδια που είναι αφιερωμένα στο χρονικό του Πολυτεχνείου.

 7. Η φαντασία των μαθητών είναι απεριόριστη. Έτσι, γι ακόμη μια φορά εξέφρασαν τις δημιουργικότητά τους φτιάχνοντας ψηφιδωτά και μεταμορφώνοντας περίτεχνα εικόνες αγαλμάτων σε ιδιαίτερα έργα τέχνης. Ήρθαν, για ακόμη μία φορά σε επαφή τόσο με την τέχνη της γλυπτικής όσο και των ψηφιδωτών και ένιωσαν χαρά, ευχαρίστηση, ευρηματικότητα, ψυχική ευεξία, συναισθήματα τα οποία αναγνώρισαν και περιέγραψαν.

8. Μετά την ολοκλήρωση της βραχυπρόθεσμης κατάρτισης του προσωπικού στην Πολωνία και αφού πλέον το πρόγραμμά μας μετράει 3 μήνες «ζωής» θεωρήσαμε σωστό να ενημερώσουμε τόσο τους μαθητές μας όσο και τους γονείς τους για την μέχρι τώρα εξέλιξη και πορεία του έργου μας. Έτσι πραγματοποιήθηκε μια ανοιχτή για το κοινό παρουσίαση του προγράμματος , της πρώτης διακρατικής συνάντησης στην Αθήνα, της πρώτης κινητικότητας στην Πολωνία, έγινε παρουσίαση των σχολείων της σύμπραξης και οι μαθητές και οι γονείς ενθουσιάστηκαν αλλά και κατανόησαν καλύτερα τη λειτουργία και δομή του προγράμματος, τους στόχους μας και τις δραστηριότητές μας.

9. Οι επισκέψεις σε μουσεία αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματός μας. Η επαφή με την Τέχνη αλλά και τον τρόπο που εξελίχτηκε μέχρι τις ημέρες μας θέλουμε να αποτελέσει πηγή έμπνευσης και δημιουργικότητας για τους μαθητές μας και τρόπος έκφρασης όσων συχνά τα λόγια δεν είναι σε θέση να πουν.
Έτσι, μια ομάδα μαθητών επισκέφτηκε το Κυκλαδικό Μουσείο Τέχνης και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό εργαστήριο «Κι όμως είναι άνθρωπος! Η ανθρώπινη μορφή στα αρχαία χρόνια». Αρχικός στόχος του μουσείου είναι «η επίσκεψη στο Μουσείο να γίνει μια ώρα χαράς και διασκέδασης για τα παιδιά». Ταυτόχρονα «μια διαδικασία δημιουργική μέσα από την οποία τα ίδια τα παιδιά:
• Κατανοούν ότι δεν υπάρχει σωστό και λάθος στην τέχνη, δεν έχει σημασία πώς απεικονίζεται η ανθρώπινη μορφή αρκεί να επικοινωνείτε η ιδέα ότι είναι άνθρωπος
• Μαθαίνουν ότι μέσα στους αιώνες οι άνθρωποι χρησιμοποίησαν πολλούς και διαφορετικούς τρόπους για να απεικονίσουν την ανθρώπινη μορφή
• Αντιλαμβάνονται ότι η τέχνη είναι κάτι ζωντανό και εξελίσσεται όπως εξελίσσεται και η ζωή. Αλλάζουν οι εποχές, αλλάζουν οι πολιτισμοί, αλλάζει και η οπτική απέναντι στην ανθρώπινη μορφή
• Βλέπουν τα έργα τέχνης και τα χρηστικά αντικείμενα της έκθεσης σα μαρτυρίες ενός μακρινού παρελθόντος
• Ενεργοποιούν τη φαντασία τους και μαθαίνουν σε ένα διαδραστικό πρόγραμμα με παιχνίδι και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό
• Χρησιμοποιώντας όλα τα ερεθίσματα που έχουν λάβει τα παιδιά δημιουργούν τη δική τους ανθρώπινη μορφή.»

10. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και η Σχολή Γονέων που λειτουργεί στο σχολείο μας με την Κοινωνική Λειτουργό Πασσαλίδου Αγγελική, μπήκε και αυτή στη διάθεση του προγράμματος Erasmus+. Έτσι, οι μαμάδες των μαθητών μας, επιστράτευσαν την τέχνη και την φαντασία τους και με τη βοήθεια της κοινωνικής λειτουργού έφτιαξαν πανέμορφα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα. Θεωρούμε πως ήταν ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσουν οι γονείς τους στόχους του προγράμματός μας μέσα από την εμπλοκή τους με την Τέχνη και τη δημιουργικότητα και την εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους μέσα από την χειροτεχνία.

11. Αρχίζουμε να μπαίνουμε για τα καλά στο πνεύμα των Χριστουγέννων, μια γιορτή που είναι συνυφασμένη με την δημιουργικότητα, τη φαντασία και τα έντονα χαρούμενα συναισθήματα. Έτσι, ομάδα μαθητών μας στόλισε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου αλλά και αυτό της τάξης της ψυχολόγου μας. Έφτιαξε πανέμορφα χειροποίητα στολίδια και τη φάτνη του Χριστού και μας δίδαξε τι σημαίνει συνεργασία και ομαδικότητα.

12. Δεν παραλείψαμε τη Τέχνη του κινηματογράφου και τώρα που οι γιορτές πλησιάζουν ήταν μια καλή ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές μας μια χαρούμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία και ταυτόχρονα να ενημερωθούν από τους δασκάλους τους για την Τέχνη του κινηματογράφου και των κινουμένων σχεδίων με το πιο διασκεδαστικό τρόπο!.

13. Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματός μας Erasmus+ “Artemotion Xpress in Europe” και με στόχο την γνωριμία των γονέων με τους στόχους του προγράμματός μας, ανοίξαμε τις πόρτες του σχολείου μας για τρία συνεχόμενα Σάββατα πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, με τρία εργαστήρια παρασκευής χριστουγεννιάτικων στολιδιών, όπου εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς συναντιόντουσαν για ένα τρίωρο και κατασκεύαζαν διάφορα πανέμορφα Χριστουγεννιάτικα αντικείμενα.

Στόχος μας ήταν να ενισχύσουμε τη σχέση του σχολείου με τους γονείς, να τους μεταφέρουμε λίγο από το πνεύμα του Erasmus+ προγράμματός μας «Artemotion Xpress in Europe” και να κατανοήσουν τα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε μέσα από την Τέχνη. Με αυτό τον τρόπο και μέσα από την δημιουργία, τις χειροποίητες κατασκευές και τη Τέχνη καταφέραμε να έρθουμε πιο κοντά με τους γονείς των μαθητών μας και να νιώσουν οι ίδιοι πόσο ευεργετική είναι η Τέχνη στην έκφραση των συναισθημάτων μας, στη αποφόρτιση της ψυχολογικής πίεσης, στην δημιουργία συναισθημάτων χαράς και ευφορίας. Διαθέσαμε τα προϊόντα που δημιουργήσαμε σε ένα τριήμερο bazaar όπου και πάλι εκπαιδευτικοί και γονείς συνεργάστηκαν με το καλύτερο αποτέλεσμα.

14. Μία από τις υποχρεώσεις της σύμπραξης, όπως αυτές ορίστηκαν στην 1η διακρατική συνάντηση, ήταν η δημιουργία ενός ενημερωτικού φυλλαδίου για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “Artemotion Xpress in Europe”, που θα απευθύνεται στους γονείς, το προσωπικό και την κοινότητα, για την καλύτερη κατανόηση των στόχων του προγράμματός μας και με τελική ημερομηνία υλοποίησής του στις 20 Δεκεμβρίου 2015. Μετά την δημιουργία του προτύπου στην Αγγλική γλώσσα και την συμφωνία όλων των εταίρων, κάθε χώρα μετέφρασε το φυλλάδιο στην δική της γλώσσα. Το φυλλάδιο διανεμήθηκε στους γονείς κατά την Χριστουγεννιάτική μας εκδήλωση ενώ ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια διάθεσής του στο ευρύτερο κοινό.

Brochure -Φυλλάδιο στα Ελληνικά

 

15. Μία από τις δραστηριότητές μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “Artemotion Xpress in Europe” ήταν οι μαθητές μας να γίνουν για λίγο μικροί δημοσιογράφοι και να ανακαλύψουν πώς νιώθουν οι συμμαθητές τους κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Στόχος μας για ακόμη μια φορά ήταν η εξερεύνηση αλλά και η έκφραση των συναισθημάτων αλλά και η επαφή των μαθητών μας με την τέχνη της φωτογραφίας και κινηματογράφησης. Απολαύστε τους!

Christmas Journalist

 

16. Η τελευταία Χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα, αφορούσε την ελεύθερη έκφραση μέσα από το χορό. Έτσι, ενσωματώσαμε μέσα στο Χριστουγεννιάτικο θεατρικό έργο, διάφορες μουσικές χαρούμενες, λυπημένες, επαναστατικές, πονηρές και αφήσαμε τους μαθητές μας να αυτοσχεδιάσουν άλλοτε ολοκληρωτικά κι άλλοτε ημιδομημένα.

Οι μαθητές μας ντυμένοι μελομακάρονα και κουραμπιέδες στο ξεχωριστό χωριό Μελοκούρα Κουραμέλο, αναβίωσαν την πρώτη διαμάχη στα χρονικά της ιστορίας του χωριού, με αίσιο όμως τέλος την ειρήνη, την αγάπη και την αισιοδοξία.

Γονείς, φίλοι και συγγενείς παραβρέθηκαν στη γιορτή μας και απόλαυσαν την ξεχωριστή μας παράσταση, τις ελεύθερες χορογραφίες μας, τα βίντεο με τις συνεντεύξεις των μαθητών, τον Άγιο Βασίλη που μοίρασε τα δώρα και πολλά πολλά ακόμη!

Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο και το επιβράβευσε ο κόσμος με πολλά χειροκροτήματα.

Αφήστε μια απάντηση