2015 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015

1. Σηματοδοτώντας την έναρξη του προγράμματος, οι μαθητές με την βοήθεια των δασκάλων τους, χρωμάτισαν τα γράμματα που σχηματίζουν τον τίτλο του έργου μας “ARTEMOTION XPRESS IN EUROPE”.

2. Πλησιάζοντας ο χρόνος πραγματοποίησης της πρώτης διακρατικής συνάντησης μία ακόμη δραστηριότητα έλαβε χώρα. Ομάδα μαθητών μας, επιστράτευσε τις δεξιότητες της λεπτής τους  κινητικότητας και δημιούργησε ένα κολάζ για το καλωσόρισμα των εταίρων της σύμπραξης.

3. Ένα καινούργιο πρόγραμμα, θα πρέπει να έχει και το δικό του λογότυπο (logo). Γι’ αυτό το λόγο, συμφωνήθηκε μεταξύ των εταίρων ένας μικρός διαγωνισμός. Η καλύτερη ζωγραφιά μεταξύ των σχολείων της σύμπραξης, θα γίνει και το logo του προγράμματός μας. Οι μαθητές μας έπιασαν γρήγορα δουλειά στοχεύοντας στη νίκη. Καλή επιτυχία.

4. Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, ολοκλήρωσαν κάποιες αρχικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη, για να κατανοήσουν τα παιδιά το νόημα του προγράμματός μας και για να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τις Ευρωπαϊκές χώρες που συνεργαζόμαστε. Απολαύστε τα έργα τους.

5. Η γυμνάστριά μας, σε συνεργασία με τους δασκάλους δύο τμημάτων του σχολείου, συνδύασαν τον γνωστικό με τον αισθητικοκινητικό τομέα της ανάπτυξης και δημιούργησαν μία σειρά δραστηριοτήτων στοχεύοντας στην γνωριμία των παιδιών με την Τέχνη της Γλυπτικής.

Έτσι, είδαν πολλές φωτογραφίες αγαλμάτων, επεξεργάστηκαν με την αίσθηση της αφής τους αγάλματα από διαφορετικά υλικά, έφτιαξαν αγάλματα με πλαστελίνη και στον προαύλιο χώρο του σχολείου μιμήθηκαν το άγαλμα του “Δισκοβόλου”.

Επισκέφτηκαν όμως και το ανοιχτό γήπεδο της γειτονιάς μας και αγωνίστηκαν στο πέταγμα του δίσκου, με επιδόσεις εξαιρετικές.

6. Η ανωτέρα τάξη με την δασκάλα τους, εισήγαγαν την Τέχνη και στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα. Έτσι, διδάχτηκαν για την Κυκλαδική Τέχνη, χρωμάτισαν και γνώρισαν αρχαία Ελληνικά γλυπτά και μουσικά όργανα, μέσα από την Γλώσσα.

7. Θέλοντας οι μαθητές μας να κατανοήσουν καλύτερα τι είναι οι Τέχνες και πως συνδέονται με τα συναισθήματα, δημιουργήσαμε μία εισαγωγική παρουσίαση power point. Ήταν άκρως διασκεδαστική, διαδραστική και εκπαιδευτική. Βοήθησε τους μαθητές μας να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν κάποιες από τις τέχνες με τις οποίες και οι ίδιοι εμπλέκονται μέσα στο χώρο του σχολείου και ταυτόχρονα άρχισαν να αντιλαμβάνονται πως μπορούμε να αισθανθούμε διαφορετικά συναισθήματα βλέποντας ή ακούγοντας διαφορετικά έργα τέχνης.

8. Ολοκληρώθηκαν και τα κολάζ μας για τις τέχνες και τα συναισθήματα. Οι μαθητές μας δούλεψαν σε μικρές ομάδες, έφεραν πολλά περιοδικά και εφημερίδες, εντόπισαν τα συναισθήματα και τις τέχνες τόσο σε εικόνες όσο και σε λέξεις, τα έκοψαν και τα κόλλησαν σε μεγάλα χαρτόνια, δημιουργώντας έτσι δύο πανέμορφα κολάζ, που θα φιλοξενούνται σε διαφορετική τάξη κάθε εβδομάδα. Η δραστηριότητα αυτή έδωσε ευκαιρίες στους μικρούς μας μαθητές, για συζήτηση, εξερεύνηση, δημιουργικότητα, διάλογο και βέβαια ταύτιση των δικών τους συναισθημάτων με αυτά άλλων ανθρώπων.

ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ

Επιλέχτηκε οι εικόνες να κολληθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργήσουν ένα αρχαίο θέατρο.

 ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Αποδόθηκαν σε ελεύθερη μορφή, δημιουργώντας ένα υπέροχο κολάζ γεμάτο συναισθήματα.

9. Στα πλαίσια της γιορτής για την επέτειο του ΟΧΙ στις 28 Οκτωβρίου 1940, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια μικρή εκδήλωση με προβολή power point. Τα παιδιά άκουσαν και τραγούδησαν τραγούδια της εποχής. Γνώρισαν πολλούς πίνακες ζωγραφικής, αφίσες και γελοιογραφίες και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με το πώς ένιωθαν, τόσο οι Έλληνες που πολεμούσαν όσο και τα ίδια τα παιδιά, βλέποντας τις εικόνες. Ονόμασαν τα συναισθήματα που προκαλεί ο πόλεμος, η κακουχία, η πείνα, ο ζυγός, αλλά και η ελευθερία, η απελευθέρωση, η λύτρωση.

10. Στοχεύοντας στη γνωριμία των παιδιών με την Τέχνη της Γλυπτικής, ομάδα μαθητών του σχολείου μας με τη συνοδεία των δασκάλων τους, επισκέφθηκαν διάφορα αγάλματα. Η εκδρομούλα περιελάμβανε επίσκεψη στο Παναθηναϊκό Στάδιο, στο Ζάππειο και στους κήπους του, καθώς και μια ενδελεχή ματιά στο Δισκοβόλο. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν και να αγγίξουν πολλά αγάλματα όπως τον Ξυλοθραύστη, τον Έρωτα, να εξερευνήσουν το Ζάππειο Μέγαρο και να δουν τις περίφημες τοιχογραφίες του, να περπατήσουν στο Καλλιμάρμαρο που αποτελεί έργο τέχνης από μόνο του! Για ακόμη μία φορά, οι ίδιοι οι μαθητές έβγαλαν φωτογραφίες τα αγαλμάτα αλλά και ό,τι τους εντυπωσίασε.

Αφήστε μια απάντηση