Α΄ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Εγώ και οι συμμαθητές μου

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: Εγώ και οι συμμαθητές μου

Μιλήσαμε για τους φίλους

Παρουσιάσαμε τους εαυτούς μας στην τάξη! Μάθαμε τι οι φίλοι μας προτιμούν,τι αγαπούν αλλά και τι φοβούνται ή τι δεν τους αρέσει. Γνωριζοντας ο ένας τον άλλον γινόμαστε καλύτεροι φίλοι!

Κατασκευάσαμε το “Αερόστατο της φιλίας” και το στολίσαμε ο καθένας με το δικό του χρωματικό, δακτυλικό αποτύπωμα. Όλοι μαζί είμαστε φίλοι και επιβιβαζόμαστε για την πιο ενδιαφέρουσα και γεμάτη όμορφα συναισθήματα πτήση!

Συστήσαμε στους φιλους μας την οικογενεια μας! Εσάς αληθεια, απο πού κρατάει η σκούφια σας;

Τι είναι φιλία; Συνεργασία-Αγάπη-Παρέα

Φτιάξαμε τους φίλους μου με πλαστελίνη και τους χαρίσαμε από ένα βραχιολάκι φιλίας!

Φτιάξαμε μια παρουσίαση του εαυτού μας με πράγματα που μας αρέσουν για να μάθουμε καλύτερα ο ένας τον άλλον!

Δημιουργήσαμε ένα βιβλιαράκι – αναμνηστικό λεύκωμα για τον καθένα από εμάς, με τις κοινές δραστηριότητες που μοιραζόμαστε με τους συμμαθητές και φίλους της ομάδας μας μέσα στο σχολείο. Συζητήσαμε για αυτές τις κοινές, καθημερινές δραστηριότητες και εξασκηθήκαμε στην ταύτιση των εικόνων που τις αναπαριστούν.

Τα παιδιά έπαιξαν bowling με στόχο να γνωρίσουν καλύτερα τους συμμαθητές τους μέσα από το παιχνίδι! Στον φιλικό αγώνα, που διοργάνωσε η γυμνάστρια του σχολείου μας, συμμετείχαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων Κ1, Κ5 και Κ7 καθώς επίσης και η φυσικοθεραπεύτρια και η λογοθεραπεύτριά μας!

Παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι “Ας γνωριστούμε καλύτερα”. Μάθαμε να περιμένουμε τη σειρά μας, μετρήσαμε, διασκεδάσαμε και μάθαμε πράγματα ο ένας για τον άλλο (για την οικογένεια, τα αγαπημένα μας ή όχι, τι μπορούμε, τι δεν μπορούμε, τι θα κάναμε αν…). Με δυο λόγια: “γνωριστήκαμε καλύτερα’! Κατόπιν γράψαμε στον “ήλιο” μας, δηλαδή στον εαυτό μας, το όνομά μας και στις ακτίνες του ο καθένας κάποια αντιπροσωπευτικά στοιχεία από τα αγαπημένα μας!

Aναφερθήκαμε στην τάξη μέσα από εικόνες, στους σωστούς και λανθασμένους τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στους συμμαθητές μας. Κατόπιν, δραματοποιήσαμε με παντομίμα μερικές από τις θετικές αλληλεπιδράσεις μας με αυτούς, μέσα από τις οποίες τους δείχνουμε την αγάπη μας, τον σεβασμό και την αλληλοβοήθεια.

Μιλήσαμε για την φιλία! Διαβάσαμε το παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου “Του σκοινιού τα μανταλάκια”, το οποίο μιλά για την αξία της φιλίας ! Τι είναι φιλία ; Τι κάνουν οι καλοί φίλοι; “Οι καλοί φίλοι στα δύσκολα φαίνονται όχι στα μαλώματα, αλλά στις κουβέρτες, στα χαλιά και στα παπλώματα “!

 

Γνωρίσαμε τους συμμαθητές μας λιγάκι παραπάνω. Πιο συγκεκριμένα, γνωρίσαμε αγαπημένα μέλη της οικογένειας τους, συγγενείς και φίλους! Μάθαμε τις αγαπημένες τους συνήθειες καθώς επίσης και τις προτιμήσεις τους σε φαγητά, γλυκά και χρώμα!

Δουλέψαμε ομαδικά και κατασκευάσαμε το “δέντρο της φιλίας” της τάξης μας, δημιουργώντας τα φύλλα με τις παλάμες μας.

Λίγα λόγια για τον εαυτό μου!! Ο καθένας χωριστά και όλοι μαζί γινόμαστε ομάδα!

Μαθαίνουμε να λειτουργούμε μέσα απο ομαδικά παιχνίδια στο νερό!

Δύο τμήματα ενώθηκαν για να γνωριστούν! Τα μικρά «σαλιγκαράκια» βγήκαν βόλτα, μα έπιασε βροχή και έτσι μαζεύτηκαν όλα κάτω από τη στέγη! Εκεί γνωρίστηκαν μεταξύ τους και μόλις βγήκε ο ήλιος έγιναν ζευγαράκια και χόρεψαν!

Τι είναι η φιλία; Ένα λουλούδι που έρχεται και ριζώνει έτσι αναπάντεχα μες στην τάξη μας! Για να δεις όμως τι χρειάζεται για να ανθίσει, κοίταξε προσεκτικά στα πέταλα των λουλουδιών! Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτητων « Εγώ και οι συμμαθητές μου » φυτεύουμε τα λουλούδια της φιλίας και μαθαίνουμε τι χρειάζεται μια φιλία για να ανθίσει και να λάμψει.

Διαλέξαμε τα πιο “γλυκά” λογάκια, που μπορούμε να χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε στους συμμαθητές μας!

Μιλάμε για τα άσχημα λόγια, που μπορεί να ακούσει κανείς στο διάλειμμα ή στη τάξη από τους συμμαθητές του. Επειδή τα λόγια αυτά έρχονται σαν ξαφνική βροχή, καλό είναι να προστατεύουμε τον εαυτό μας και να μπαίνουμε κάτω από την «ομπρέλα»!