ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΙΠΠΙΚΟ ΟΜΙΛΟ

Στις  2/12/2013 ομάδα παιδιών του σχολείου μας καθώς και οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου μας, επισκέφτηκαν τον Σύνδεσμο Θεραπευτικής Ιππασίας Ελλάδος ΣΘΙΕ στο Γουδί.

Οι εντυπώσεις ήταν ποικίλες και ο ενθουσιασμός μεγάλος. Παρ’ όλο που  δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να ιππεύσουμε εξαιτίας της βροχόπτωσης, οι μαθητές μας τάισαν τα άλογα, τα χάιδεψαν και ξεναγήθηκαν στο χώρο του ομίλου.

Σύμφωνα με την ΣΘΙΕ « Η θεραπευτική ιππασία είναι μια μοναδική εμπειρία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, που δεν είχαν καν ονειρευτεί ότι μπορούν να ιππεύσουν. Η θεραπευτική ιππασία και η ιπποθεραπεία ανήκει στα προγράμματα αποκατάστασης. Χρησιμοποιεί το άλογο ως μέσο θεραπείας, βελτιώνοντας την υγεία και την ποιότητα ζωής των ατόμων με κινητικά, νοητικά, ψυχολογικά ή άλλα προβλήματα. Το άλογο γίνεται προέκταση του σώματός τους δίνοντάς τους την εμπειρία της κινητικής ανεξαρτησίας και ταυτόχρονα η επαφή μαζί του συμβάλλει στη ψυχική, νοητική και συναισθηματική τους ανάπτυξη».

Έρευνες έχουν επισημάνει την σπουδαιότητα της θεραπευτική ιππασίας σε σχέση με τον αυτισμό και τα ευεργετικά της αποτελέσματα.

Ιπποθεραπεία και αυτισμός

Όπως όλοι γνωρίζουμε, η εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό έχει ως στόχο την κατάκτηση της επικοινωνίας, τον έλεγχο της ακατάλληλης συμπεριφοράς, καθώς και τη μείωση της γνωστικής σύγχυσης και του άγχους που προέρχονται από τις δυσκολίες τους στην επεξεργασία των ερεθισμάτων που προέρχονται από το περιβάλλον. Τα αυτιστικά παιδιά επίσης, συχνά παρουσιάζουν συμπτώματα διαταραχής της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης που καθιστά δύσκολο για αυτά να επεξεργαστούν τις πληροφορίες που λαμβάνουν μέσω των αισθήσεων.

Στην Iπποθεραπεία ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα σχεδιάζεται για να παρέχει αισθητηριακή διέγερση στο παιδί, σε συνδυασμό με σκόπιμες μυϊκές δραστηριότητες, με στόχο να βελτιώσει τον τρόπο που ο εγκέφαλος επεξεργάζεται και οργανώνει τις αισθητηριακές πληροφορίες (αφού ο αυτισμός είναι μία εκ γενετής διαταραχή του εγκεφάλου, που επηρεάζει τον τρόπο που ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί τις πληροφορίες). Έτσι τα παιδιά δουλεύουν σε ένα υψηλά δομημένο περιβάλλον που μπορεί να περιλαμβάνει, την φυσική οργάνωση ενός πολυαισθητηριακού περιβάλλοντος, καθαρά σχεδιασμένες περιοχές δράσης και δομημένα προγράμματα που βασίζονται σε φυσικές εικόνες. Το παιδί έτσι, καθοδηγείται μέσα από μία ξεκάθαρη ακολουθία δραστηριοτήτων που αποσκοπεί στο να είναι πιο οργανωμένο. Ενώ, όπως γνωρίζουμε, η κατανόηση του περιβάλλοντος αυξάνει την ικανότητα του ατόμου να το ελέγχει, και έτσι να γίνει πιο ανεξάρτητο σε πάρα πολλούς τομείς της ζωής του.

Η ιπποθεραπεία λοιπόν αποτελεί ένα θεραπευτικό πλαίσιο μέσα από το οποίο μπορούμε να:

  • Αυξήσουμε την ισορροπία και να μειώσουμε την υπερευαίσθησια σε ιδιοδεκτικά και αιθουσαία ερεθίσματα.
  • Μειώσουμε την διάσπαση προσοχής και να αυξήσουμε την βλεμματική επαφή και οπτικοκινητικό συντονισμό.
  • Αυξήσουμε τις γνωστικές και αντιληπτικές ικανότητες του παιδιού.
  • Βελτιώσουμε τον κινητικό σχεδιασμό, την ικανότητα, δηλαδή, να σχεδιάζουμε και να εκτελούμε διαφορετικές κινήσεις.
  • Προωθήσουμε την ομιλία και την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και τις διαπροσωπικές σχέσεις με άλλους ανθρώπους.
  • Ενισχύσουμε την διαδικασία της κοινωνικοποίησης.

ΠΗΓΗ:  NOESI.gr / Νικόλαος Κ. Πολύζος, Φυσικοθεραπευτής Senior Instructor of TR & Hippotherapy ~ Προϊστάμενος Ε.Ε.Θ.Ι.Ι.Ε. ~ Aντιπρόεδρος (ΠΑ.Σ.Ι.Ε.Θ.Ι.)

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητήσετε στον ιστότοπο  του ομίλου www.trag.gr , με emailστην παρακάτω διεύθυνση triding@otenet.gr ή καλώντας στο 210 7488566.

 SAM_2313 SAM_2327 SAM_2329

SAM_2330 SAM_2353

Αφήστε μια απάντηση