5η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ 22-26/5/2017

 5η  ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ  ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

ΣΧΟΛΕΙΟ: Osnovna šola dr. Ljudevita Pivka Ptuj, Slovenia – Σλοβενία

Η πέμπτη (5η) βραχυπρόθεσμη κατάρτιση προσωπικού και κοινή δραστηριότητα μάθησης στο Ptuj της Σλοβενίας ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία.  20 εκπαιδευτικοί, συντονιστές και συμμετέχοντες στο πρόγραμμα «Artemotion Xpress in Europe” από κάθε χώρα της σύμπραξης, συναντήθηκαν στο ειδικό σχολείο Osnovna sola από τις 22 μέχρι τις 26 Μαΐου 2017, για την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την βελτίωση της ποιότητας των διδακτικών τους μεθόδων. Την Ελλάδα εκπροσώπησαν οι: Μουρελάτου Σταμούλα, εργοθεραπεύτρια και γενική συντονίστρια του ευρωπαϊκού προγράμματος, Μίχα Ασημίνα – λογοθεραπεύτρια, Μαρκεζίνη Ζαχαρένια – ΕΒΠ, Γιώτα Γιαννούλα – γυμνάστρια και ο Φερεντίνος Ανδρέας – ειδικός παιδαγωγός.

245

Πριν αναχωρήσουμε από την Ελλάδα για τη συνάντηση, είχαμε ετοιμάσει τις δραστηριότητες και τις κατασκευές που προβλέπονταν στο σχέδιο και θα τις ανταλλάσσαμε στη συνάντηση. Επίσης, αγοράσαμε δώρα για τους μαθητές  και τους εκπαιδευτικούς του εταιρικού σχολείου στην Σλοβενία.

Το σχολείο της Σλοβενίας έχει 99 μαθητές με ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές ηλικίας 6 με 26 χρονών και 50 περίπου άτομα προσωπικό που εργάζονται με πλήρες και μειωμένο ωράριο.

Οι Σλοβένοι εταίροι οργάνωσαν μία άριστη κινητικότητα, με υποδειγματική φιλοξενία, άρτια οργάνωση, ένα πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα και φρόντισαν για την πολιτιστική μας ενημέρωση. Το καλωσόρισμα των Σλοβένων συναδέλφων και των μαθητών στο σχολείο ήταν εγκάρδιο. Η Tanja Nikolovski, συντονίστρια του προγράμματος στην Σλοβενία, μαζί με την ομάδα Erasmus+ του σχολείου αλλά και την συνεργασία όλων των συναδέλφων τους, προετοίμασαν ένα πρόγραμμα με εκπαιδευτικές δραστηριότητες, άρτια οργανωμένες, διαδραστικές και απόλυτα επιμορφωτικές.

P1090340

Η Κυριακή 21.5.2017 ήταν η ημέρα άφιξης στη Σλοβενία, των συμμετεχόντων στην κινητικότητα από όλα τα σχολεία της σύμπραξης (Ελλάδα, Ρουμανία, Πολωνία, Γερμανία και Ισπανία). Το βράδυ μας υποδέχθηκε η συντονίστρια του εταιρικού σχολείου σε δείπνο καλωσορίσματος.

Τη Δευτέρα 22.5.2017 συναντηθήκαμε νωρίς το πρωί στο σχολείο για το επίσημο καλωσόρισμα από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όλοι μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό και το σχολικό μουσικό συγκρότημα έπαιξε μουσικά όργανα και τραγούδησαν προς τιμήν μας.

Ακολούθησε καλωσόρισμα από την διευθύντρια του σχολείου κυρία Lidija Hamersak Marin και μας παρουσίασε στο διαδραστικό πίνακα το σχολείο και τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα. Η κυρία  Tanja Nikolovski πραγματοποίησε   παρουσίαση του Σλοβένικου εκπαιδευτικού συστήματος της ειδικής και γενικής αγωγής.  Επίσης, προσφέραμε τα δώρα που φέραμε απο τα σχολεία μας και τις χώρες μας για τους μαθητές και του εκπαιδευτικούς του Σλοβένικου σχολείου.

Κατόπιν, πραγματοποιήθηκε η ξενάγησή μας στους χώρους του σχολείου από εκπαιδευτικούς. Το σχολείο τους είναι ολοκαίνουργιο καθώς το παρέλαβαν τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, είναι άκρως λειτουργικό, ευρύχωρο, ευήλιο, άρτια εξοπλισμένο και πανέμορφο.

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και συμμετείχαμε σε διάφορα εργαστήρια που πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί μέσα στις τάξεις σε συνεργασία με τους μαθητές (workshops in the classes). Συγκεκριμένα:

  • «H yoga και εμείς» (Yoga and we). Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από την κυρία Tamara Tomasic κι έναν χαρισματικό μαθητή. Αρχικά δόθηκαν πληροφορίες για τη yoga και για την επίδρασή της στους μαθητές τους (μαθητές με ΔΕΠΠΥ, αυτισμό). Στη συνέχεια, μαθητές και ενήλικες ακούγοντας δυνατή μουσική ζωγραφίσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι χρησιμοποιώντας πινέλα. Οι έντονες και οξείες γραμμές ήταν εμφανής. Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις κυρίως asanas yoga, ακούγοντας χαλαρή μουσική καθώς και  μια ιστορία στα σλοβένικα που βοηθά στο διαλογισμό και στη χαλάρωση των μαθητών. Τέλος, ζωγραφίσαμε και πάλι με πινέλα σε ένα μεγάλο χαρτί ακούγοντας χαλαρή μουσική. Η διαφορά ήταν μεγάλη στον τρόπο με τον οποίο μαθητές και ενήλικες κρατούσαμε το πινέλο και τραβούσαμε γραμμές, καθώς ήταν σαφώς πιο χαλαρός, ήρεμος και χωρίς ένταση.

«Φτιάχνω ταχυδρομική κάρτα της πόλης Ptuj” (How to design a postcard of town Ptuj). Το εργαστήριο αυτό πραγματοποιήθηκε από την κυρία Alenka Kosem. Οι συμμετέχοντες, ενήλικες και παιδιά, αρχικά παρατήρησαν μια μεγάλη ποικιλία φωτογραφιών της πόλης Ptuj με γνωστά κτήρια όπως η εκκλησία, το κάστρο, η γκαλερί, το θέατρο. Στη συνέχεια επέλεξαν μία φωτοτυπία με ένα κτήριο ολοκληρωμένο κατά το ήμισυ και έπρεπε να ζωγραφίσουν το υπόλοιπο. Στο τρίτο μέρος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες φωτογραφήθηκαν σε διάφορες πόζες. Με την τεχνική του μοντάζ, η υπεύθυνη του εργαστηρίου παρήγαγε ταχυδρομικές κάρτες με τους συμμετέχοντες να χαιρετούν από τα ψηλά κτήρια. Ήταν πραγματικά ένα έξυπνο και δημιουργικό εργαστήριο που ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους.

  • «Κέντημα» (Hand sewing, embroidery). Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από την κυρία Marija Arnus. Μαθητές και εκπαιδευτικοί δημιούργησαν μπρελόκ από τζιν. Χρησιμοποίησαν κλωστές, βελόνες, τζιν ύφασμα, μεταλλικά ελάσματα. Πάνω σε ύφασμα ζωγράφισαν εκφράσεις προσώπου, κυρίως χαράς και στην συνέχεια ράβοντας και κολλώντας, μαθητής και εκπαιδευτικός έφτιαξαν ένα υπέροχο και χρηστικό μπρελόκ.
  • «Παραδοσιακοί χοροί και παιχνίδια» (Folk games and dances for children). Η κυρία Vesna Horvat πραγματοποίησε το εργαστήριο με μία ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών στην αίθουσα του γυμναστηρίου. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να παίξουν παραδοσιακά Σλοβένικα παιχνίδια και να διδαχτούν παραδοσιακούς χορούς. Διασκεδάζοντας και χορεύοντας γνώρισαν καλύτερα τους μαθητές καθώς ο χορός δεν έχει γλωσσικούς περιορισμούς.
  • «Διακοσμητικά πιάτα καλωσορίσματος» (welcome plates for doors). Στο συγκεκριμένο εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε από την κυρία Nada Pernek, χρησιμοποιήσαμε πηλό για να κατασκευάσουμε διακοσμητικά πιάτα καλωσορίσματος που μπορούν να κρεμαστούν σε πόρτες, τοίχους κτλ. Οι μαθητές και οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με τον πηλό και με τα χέρια κατασκεύασαν όμορφες δημιουργίες με φαντασία και μεράκι. Κατόπιν, χρωματίστηκαν από τους μαθητές.

Μετά το μεσημέρι, επισκεφτήκαμε το Ινστιτούτο Παιδείας, Εργασίας και Φροντίδας dr. Marijan Borštnar Dornava (Institute for Education, Work and Care dr. Marijan Borštnar Dornava   http://www.zavod-dornava.si/index.php/index-en.html). Πρόκειται για ένα ίδρυμα που παρέχει εκπαίδευση, κατάρτιση, φροντίδα και φιλοξενία σε άτομα με μέτριες και σοβαρές αναπτυξιακές διαταραχές και ψυχικές νόσους με στόχο την κοινωνική ενσωμάτωση των ατόμων αυτών και την μερική ή ολική αυτονομία τους. Σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ατόμου ξεχωριστά, εκτελούνται τα ακόλουθα προγράμματα: εκπαίδευση ενηλίκων, εκπαίδευση ατόμων με αυτισμό, φροντίδα για ψυχική υγεία, αποκατάσταση προσώπων με τραυματισμούς στο κεφάλι, Snoezelen, αυτοπροστασία, ιππασία και ιπποθεραπεία,  παιδαγωγική θεραπευτική οδήγηση,  ζωή σε ενσωματωμένο περιβάλλον,  ιατρική περίθαλψη, φροντίδα και προστασία, λογοθεραπεία,  εργοθεραπεία, φυσιοθεραπεία, ψυχολογική θεραπεία, κοινωνική εργασία, εργασία με τους γονείς.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε «Σπίτια αυτόνομης διαβίωσης» (Life in integrated housing (http://www.zavod-dornava.si/index.php/life-in-housing.html) όπου και πάλι χωριστήκαμε σε ομάδες και επισκεφτήκαμε ένα διαμέρισμα η κάθε ομάδα. Την ελληνική ομάδα υποδέχτηκαν τρεις ένοικοι (2 γυναίκες και ένας άνδρας) με την συνοδό τους. Μας έδειξαν τους χώρους του σπιτιού τους και μας περιέγραψαν τη ζωή εκεί. Εργάζονται στην πόλη και μένουν πολλά χρόνια στο διαμέρισμα με επίβλεψη.

Την Τρίτη 23.5.2017 αρχικά παρακολουθήσαμε παρουσίαση που αφορούσε την παρέμβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες με την βοήθεια των ζώων (Presentation of the AAI – Animal Assisted Intervention (http://www.zavod-pet.si/en/index.php/terapija-s-pomocjo-psa) από την κυρία Živa Ketiš. Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα παρέμβαση η οποία απαιτεί πολλά χρόνια εκπαίδευσης και εξειδίκευσης για να εφαρμοστεί σωστά τόσο του εκπαιδευτή όσο και του σκύλου (καθώς χρησιμοποιούν κυρίως σκυλιά). Ακολούθησε η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα με την παρέμβαση του σκύλου σε τμήμα με μαθητές. Πραγματικά η επαφή των παιδιών με τους εκπαιδευμένους σκύλους ήταν μοναδική. Ήταν εύκολο να γίνει αντιληπτό το πόσο χαρούμενα και ενθουσιασμένα ένιωθαν και το πόσο πολύ τους άρεσε η επαφή με το εκπαιδευτικό σκυλί. Σε παιδί με μειωμένη όραση η επαφή με το σκύλο, το χάδι, το άγγιγμα και το χαμόγελο στο πρόσωπο αποδείκνυαν την επιτυχία του προγράμματος. Οι μαθητές μέσα από το εργαστήριο που πραγματοποιείτε στο σχολείο τους σε τακτική βάση, μαθαίνουν να φροντίζουν και να αγαπούν τα ζώα, πώς να τα χτενίζουν, ταΐζουν, περιποιούνται, πώς να τα βγάζουν βόλτα ή απλά να περνούν χρόνο μαζί τους καθώς το ζώο δεν κρίνει ποτέ τις ικανότητες του παιδιού.

Ακολούθησαν τρία ακόμη εργαστήρια στα οποία συμμετείχαμε σε ομάδες.

  • «Ας φτιάξουμε ποτίτσα» (let’s make Potica). Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από την κυρία Tina Rajh. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες (εκπαιδευτικός – παιδί) και ακολουθώντας προφορικές οδηγίες έφτιαξαν το παραδοσιακό Σλοβένικο γλυκό ποτίτσα. Η διαδικασία του μαγειρέματος τους έφερε κοντά και δημιούργησε αισθήματα ικανοποίησης στους μαθητές. Μικροί και μεγάλοι την επόμενη ημέρα είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις ζαχαροπλαστικές τους ικανότητες.
  • «Η Σλοβενία μέσα από το τραγούδι και τις λέξεις» (Slovenija in a song and words). Το εργαστήριο παρουσίασε οι κυρίες Jasna Veber Zazula και Klementina Mikec Korpic. Αρχικά οι εταίροι γνωρίστηκαν με την μουσική μπάντα του σχολείου και τους μαθητές που παίζουν μία ποικιλία μουσικών οργάνων όπως πιάνο, ακορντεόν, ξυλόφωνα, καμπανούλες, ντραμς κτλ. Στη συνέχεια έμαθαν τους στίχους ενός σλοβένικου παραδοσιακού τραγουδιού και όλοι μαζί με τη χρήση των μουσικών οργάνων τραγούδησαν. Η μουσική για ακόμη μια φορά ένωσε μικρούς και μεγάλους και προκάλεσε όμορφα και μοναδικά συναισθήματα.
  • «Λογογραφική ανάγνωση» (logographic reading – method for children with moderate intellectual disabilities). Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από την κυρία Aleksandra Skoflek. Πρόκειται για μία εξειδικευμένη εκπαιδευτική μέθοδο όπου με τη χρήση εικόνων οι μαθητές μαθαίνουν να διαβάζουν. Ο μαθητής βλέπει μία εικόνα, την ονομάζει και με τον τρόπο αυτό μαθαίνει και την λέξη. Η μέθοδος χωρίζεται σε τρία στάδια στο λογογραφικό, το αλφαβητικό και το ορθογραφικό. Καθώς ο μαθητής αποκτά ευχέρεια στο κάθε στάδιο προχωρά στο επόμενο και έτσι κατακτά τους μηχανισμούς της ανάγνωσης και της γραφής.

Το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη συνάντηση των συντονιστών με στόχο την αξιολόγηση του προγράμματος, τον περαιτέρω προγραμματισμό, την συζήτηση σχετικά με την πρόοδο του έργου μας. Επίσης, παραδόθηκε η  μούσα μας και μασκότ του προγράμματος από την Γερμανίδα συντονίστρια Heike Eichbauer στην Σλοβένα συντονίστρια Tanja Nikolovski για να συνεχίσει το ταξίδι της μέσα από τις τέχνες και τα συναισθήματα σε μια νέα Ευρωπαϊκή χώρα αυτή τη φορά, να γνωρίσει ένα νέο πολιτισμό και κουλτούρα, καινούργιους μαθητές και εκπαιδευτικά συστήματα.

Καθημερινά το καλά οργανωμένο πρόγραμμα, συνδύαζε σχολικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, δίνοντας έτσι περισσότερη αξία στους στόχους του προγράμματός μας  “Artemotion Xpress in Europe” που είναι συνώνυμο με την Τέχνη και τα Συναισθήματα. Έτσι λοιπόν, το απόγευμα της Τρίτης επισκεφτήκαμε το χιονοδρομικό κέντρο στο Maribor, μια πόλη 25 χιλιόμετρα μακριά από το Ptuj. Με τελεφερίκ ανεβήκαμε στο βουνό και απολαύσαμε μια βόλτα στο δάσος καθώς και την υπέροχη θέα στην πόλη Maribor. Αργότερα  συμμετείχαμε σε κάποιες ψυχαγωγικές  δραστηριότητες που το κέντρο πρόσφερε.

H Τετάρτη 24.5.2017 ήταν ημέρα αφιερωμένη στην γνωριμία μας με τη Σλοβενία. Επισκεφτήκαμε λοιπόν το Σπήλαιο Postojna (Postojna Cave) καθώς και την πρωτεύουσά Λουμπλιάνα (Ljubljana). Ήταν μια υπέροχη ημερήσια εκδρομή που μας βοήθησε να καταλάβουμε τον πολιτισμό της Σλοβενίας, στη γνωριμία μας με τους ανθρώπους, στην ιστορική αναδρομή και γενικότερη στην κατανόηση της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης της χώρας.  Η Λουμπλιάνα, η πόλη των 350 χιλιάδων κατοίκων που βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα της χώρας επιβραβεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αφοσίωση της στην βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας της και χαρακτηρίστηκε η «πράσινη» πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2016. Το βραδινό μας γεύμα ήταν σε ένα εστιατόριο όπου εργάζονται άτομα με ειδικές ανάγκες και ήταν ιδιαίτερα ξεχωριστό.

Η Πέμπτη 25.5.2017 άρχισε με πρωινή ξενάγηση στο κάστρο του Ptuj (Ptuj Castle) όπου ξεναγός μας έδωσε πληροφορίες για την ιστορία της περιοχής και του κάστρου. Απολαύσαμε την τέχνη σε κάθε μας βήμα με μοναδικούς πίνακες ζωγραφικής, διακοσμητικά, έπιπλα, πολεμικά όπλα, πανοπλίες.

Κατόπιν, κατευθυνθήκαμε στο σχολείο όπου παρακολουθήσαμε το θεωρητικό μέρος της μεθόδου κολύμβησης Halliwick (The Halliwick Concept of swimming). Πρόκειται για μια εξειδικευμένη μέθοδο για άτομα με ειδικές ανάγκες που χρησιμοποιούν εκπαιδευτικοί και εφαρμόζουν στους μαθητές τους στην τοπική πισίνα της πόλης. Στόχος της μεθόδου είναι οι μαθητές μέσα από δραστηριότητες μέσα στο νερό να μάθουν να κολυμπούν αυτόνομα. Η μέθοδος βασίζεται σε τεχνικές υδροστατικής, υδροδυναμικής και κινησιολογίας. Είναι μια ολιστική μέθοδος εκπαίδευσης που αφορά το νερό και το σώμα, την εκπαίδευση και την μάθηση, την πρόκληση και το κίνητρο, την δραστηριοποίηση, τα παιχνίδια και τη μουσική, την δυναμική των ομάδων.

Αργότερα κατευθυνθήκαμε στην πισίνα της πόλης Ptuj όπου όλοι οι εταίροι με εξειδικευμένο προσωπικό είχαν την ευκαιρία για ένα εισαγωγικό βιωματικό σεμινάριο στη μέθοδο Halliwick και στην εφαρμογή των θεωρητικών σημείων της μεθόδου. Οι συμμετέχοντες θεώρησαν πως η μέθοδος είναι άκρως ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική ενώ ταυτόχρονα χαλαρώνει και διασκεδάζει.

Το τελευταίο απογευματινό εργαστήριο της ημέρας αφορούσε την Ιπποθεραπεία (Workshop – Horseback riding Therapy). Κατευθυνθήκαμε στη φάρμα της δασκάλας Tamara Tomasic διπλωματούχου ιπποθεραπεύτριας, όπου ενημερωθήκαμε για τις τεχνικές της ιπποθεραπείας, ήρθαμε σε επαφή με τα άλογα, τα φροντίσαμε αλλά και τα ιππεύσαμε ακολουθώντας τους κανόνες και τις συμβουλές της εκπαιδεύτριας. Η εμπειρία ήταν μοναδική, η επαφή με τα άλογα συγκλονιστική, το τοπίο μαγευτικό και η φιλοξενία υπέροχη.

Την Παρασκευή 26.5.2017 το πρωί κατευθυνθήκαμε στο Δημαρχείο της πόλης για το επίσημο καλωσόρισμα από τον Δήμαρχο του Ptuj Mr. Miran Senčar και στελέχη του Δήμου. Το καλωσόρισμα ήταν εγκάρδιο και ακολούθησε συζήτηση που αφορούσε το πρόγραμμά μας αλλά και την πόλη Ptuj.

Στη συνέχεια και πίσω στο σχολείο, παρακολουθήσαμε την παράσταση των μαθητών για το κλείσιμο της επίσκεψής μας. Ήταν μία πανέμορφη παράσταση όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί μας αποχαιρέτισαν με τραγούδι, χορό, θέατρο, ρυθμό και πολύ συγκίνηση. Στην παράσταση παρευρέθηκαν ο Έλληνας δεύτερος Πρέσβης της Σλοβενίας κύριος Μεσσήνης Σταμάτης και ο Γερμανός δεύτερος Πρέσβης. Τους ευχαριστούμε θερμά για την τεράστια τιμή που μας έκαναν.

Ακολούθησε η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση της κινητικότητας από όλους τους συμμετέχοντες και οι εντυπώσεις ήταν άριστες.

Το αποχαιρετιστήριο δείπνο το βράδυ ήταν επίσης πολύ όμορφο. Παραλάβαμε τα πιστοποιητικά παρακολούθησης του προγράμματος από την διευθύντρια του σχολείου κυρία Lidija Hamersak Marin και την συντονίστρια του προγράμματος κυρία Tanja Nikolovski και με χορό και τραγούδι αποχαιρετιστήκαμε και ανανεώσαμε το εκπαιδευτικό μας ραντεβού για την επόμενη τελευταία κινητικότητα στην Ελλάδα.

Ευχαριστούμε θερμά τους αγαπητούς συναδέλφους από την Σλοβενία για την όμορφη κινητικότητα, το άρτια δομημένο πρόγραμμα, την ποικιλία των δραστηριοτήτων και των δράσεων, την άψογη φιλοξενία και την καλύτερη ανταλλαγή ορθών πρακτικών. Θερμές ευχαριστίες στην διευθύντρια Lidija Hamersak Marin, την υποδιευθύντρια Borica Munda, την συντονίστρια του προγράμματος Tanja Nikolovski, τις δασκάλες και θεραπεύτριες Saska Serec Sijanec, Marija Arnus, Vesna Horvat, Nada Pernek, Tamara Tomasic, Tanja Knehtl που ήταν συνέχεια ακούραστες δίπλα μας, χαμογελαστές και φιλόξενες προσφέροντάς μας μια ξεχωριστή εμπειρία.

ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ ΣΤΑΜΟΥΛΑ Εργοθεραπεύτρια

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ERASMUS+ “ARTEMOTION XPRESS IN EUROPE”

ΑΘΗΝΑ 29.5.2017

Αφήστε μια απάντηση