Η πόλη των χαμένων ρομπότ

Μια καταπληκτική παράσταση παρακολουθήσαμε στο σχολείο μας με τίτλο “Την πόλη των χαμένων ρομπότ”. Τι είναι ελευθερία και πόσο εύκολο είναι να την έχεις;

Σε μια εναλλακτική πραγματικότητα αυτής της γης, ρομπότ που μοιάζουν με ανθρώπους, ζουν σε καθεστώς δουλείας, όντας υποχρεωμένα να υπηρετούν ή να διασκεδάζουν τους αφέντες τους.
Αυτή είναι η ιστορία του Πιν, ενός ρομπότ που ανακαλύπτει τον εαυτό του, διεκδικεί όχι μόνο την ελευθερία του αλλά και ένα καλύτερο μέλλον για όλα τα υπόδουλα ανθρωποειδή. Με μότο του “άνθρωπος δεν γεννιέσαι, αλλά γίνεσαι”, ο ήρωάς μας ξεκινά την επανάστασή του και έρχεται αντιμέτωπος με την αυταρχική Παγκόσμια Κυβέρνηση των ανθρώπων. Θα μπορέσει ο Πιν να διαχειριστεί την ελευθερία του προς όφελος του συνόλου; Θα καταφέρει να βρει την κρυμμένη του ανθρωπιά; Θα παρασύρει και τα υπόλοιπα ρομπότ στον δρόμο της αυτογνωσίας και της χειραφέτησης; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)IMG 20240308 102304 IMG 20240308 104433 IMG 20240308 104726 IMG 20240308 105917

Υπέροχες Γυναίκες

IMG 20240308 085238 IMG 20240308 085227 IMG 20240308 115300 IMG 20240308 130515 IMG 20240308 130513 IMG 20240308 121555

Ημέρα  της γυναίκας και έγινε ένα αφιέρωμα για γυναίκες που έκαναν θαύματα για την εποχή τους. Ανάμεσα τους και η πρώτη επιστήμονας που ασχολήθηκε με τη ζωή της πεταλούδας και άλλων εντόμων.

Ευκαιρία να ασχοληθούμε και με τον κύκλο ζωής της πεταλούδας με την επίσης καινοτόμα  Μαρία Μοντεσσόρι.

 

Στόχοι

Μελέτη Περιβάλλοντος – Κύκλος ζωής

Ανάπτυξη αναγνωστικής ικανότητας

Ανάπτυξη περιγραφικών κειμένων

Αναγνώριση χρονικής ακολουθίας

Ανάπτυξη προφορικού λόγου

Αγάπη και Σεβασμός για το Περιβάλλον

Αναγνώριση ιστορικών προσώπων

Αναγνώριση της αξίας της προσπάθειας

Εξάσκηση αδρής κινητικότητας

Συγκέντρωση

Παρατηρητικότητα

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός

Παπαοικονόμου Εβίτα

IMG 20240308 120817 IMG 20240308 120718 IMG 20240308 120416 IMG 20240308 115719 IMG 20240308 115627 IMG 20240308 115549 IMG 20240308 115521 IMG 20240308 115300 1

 

Οι κατάσκοποι συνεχίζουν..

IMG 764b4551e08db6a98df5e40554ad79dc V IMG 6f427711950f2dd790877b6bbd966119 V IMG 50c0916bbbfb4220728d3df4d95f922e V IMG 26048cb7492b2ca1454a0a2c669c3f92 V 1 IMG ad56f5012f24d0a821cbb873b6563bca V IMG 521e05337c44b469b468b6013266fec9 V IMG 3aa4de7f3836e98870e4333b6afab2ce V IMG 3e546dec64b15c29f09a44cd028ee53d V IMG cbd06775b9261dd4680901b7d2eeeda2 V IMG 13f319957d3e60792700ae6291ff46f1 V

Οι κατάσκοποι συνεχίζουν…

Το καθοδηγούμενο παιχνίδι αναφέρεται σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες με παιγνιώδη χαρακτήρα οι οποίες οργανώνονται από τους ενήλικες, αλλά δίνουν στα παιδιά την ελευθερία να εξερευνήσουν έναν μαθησιακό στόχο με τον δικό τους τρόπο και επομένως μπορούν να προσεγγίσουν και να κατακτήσουν ευκολότερα τη γνώση.

Η μέθοδος με βάση το καθοδηγούμενο παιχνίδι είναι αποτελεσματική καθώς χρησιμοποιεί παιχνίδια ή τεχνικές με παιγνιώδη και ευφάνταστο χαρακτήρα για να κατευθύνει τα παιδιά προς συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, με την υποστήριξη ενός δασκάλου ή άλλου ενήλικα χρησιμοποιώντας ανοιχτές ερωτήσεις και προτροπές.

Μπορεί έτσι να περιλαμβάνει τη δημιουργία παιχνιδιών βασισμένων στη φαντασία που απαιτούν από τα παιδιά να διαβάζουν, να γράφουν ή να χρησιμοποιούν μαθηματικές έννοιες όπως το μέτρημα.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός

Βαλσαμάκη Μαρία

Ήθη και έθιμα

IMG a258ff55eff3c23acc89437aed82908d V IMG 1bf43968c35ae26995d334f2747b8b51 V IMG 75e33016d3eca258ac95eb9e6d7572bc V IMG 7c92fe78b9c3d15c2f1128682cfbf227 V IMG 9aacde039a108ba78cb522d5543f6969 V

Η επαφή με την παράδοση είναι σημαντική στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου και στην αίσθηση του ‘ανήκει ‘.

Η επαφή με το λαϊκό πολιτισμό θα γνωρίσει στους νέους έναν τρόπο ζωής και μια αισθητική ου βασίζονταν στο μέτρο, στην αρμονία και στο σεβασμό του περιβάλλοντος. Έτσι μπορεί, πιθανόν, να επηρεαστεί και ο δικός τους τρόπος ζωής στο θέμα αυτό.

 

Σε αυτές τις προσπάθειες ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Φρε που στηρίζει όλες τις δράσεις μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ κυρίως στους ανθρώπους που στηρίζουν τόσα χρόνια το σχολείο, τους φίλους μας από την Δανία που για άλλη μια φορά διασκέδασαν  με όμορφο τρόπο τα παιδιά.

 

IMG 20240307 110922

IMG 20240307 111532

 

IMG 20240305 101210

Τα συναισθήματα που μαγνητίζουν

Τα συναισθήματα που μαγνητίζουν…

Συνδυάζεται η Φυσική, η Τέχνη και τα Συναισθήματα;

Η απάντηση φυσικά ναι…

Ποιους ανθρώπους επιλέγουμε για φίλους.. ποιους εμπιστευόμαστε;
Είναι ωραίο να ακούμε και να λέμε ωραία λόγια…τα ωραία λόγια μας μαγνητίζουν.

Πώς λειτουργεί ο μαγνήτης; Κατασκευές με το μαγνήτη και έργα τέχνης..

Μαγνητακι με όμορφα λόγια για αυτούς που αγαπάμε.

Όλα αυτά στο εργαστήριο!

Σε ένα κόσμο που έχουμε απομακρυνθεί και κυριαρχεί το αρνητικό στοιχείο σε οποιαδήποτε έκφραση είναι αναγκαία η ενσυναίσθηση..
Εδώ και κάποια χρόνια οι Δανοί έχουν ξεκινήσει στα σχολεία τους τα εργαστήρια ενσυναίσθησης μια όμορφη ιδέα και για το δικό μας σχολείο.

Τι είναι ενσυναίσθηση;
Ως ενσυναίσθηση ορίζουμε την δεξιότητα να καταλαβαίνουμε τα συναισθήματα του άλλου, συγκεκριμένα να μπορούμε να δούμε τον κόσμο με τα μάτια του και σταματάμε να τον κρίνουμε σύμφωνα με τις πεποιθήσεις μας.

Δεδομένου ότι η Δανία είναι μια από τις τρεις «πιο χαρούμενες» χώρες στον κόσμο, ίσως έχουμε κάτι να κερδίσουμε με το να μιμηθούμε τους βόρειους γείτονές μας.

Από πολύ μικρή ηλικία, αυτό που διδάσκονται οι μαθητές στα δανέζικα σχολεία είναι η προτεραιότητα στην συνεργασία και όχι στον ανταγωνισμό. Για μια ώρα την εβδομάδα τα παιδιά παρακολουθούν μαθήματα ενσυναίσθησης, τα οποία τα ενθαρρύνουν να ασχοληθούν με το ευ ζην όλων, να ακούν τον άλλον με στόχο να τον κατανοήσουν καλύτερα και να ξεπεράσουν τα στεγανά που γίνονται προκαταλήψεις όσο μεγαλώνουμε.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Παπαοικονόμου Παρασκευή
Βαλσαμάκη Μαρία

 

IMG 20240301 102005 IMG 20240301 102011 IMG 20240301 100919 IMG 20240301 103412 IMG 20240301 105211 IMG 20240301 102847 IMG 20240301 105205 IMG 20240301 110555

Ζωγραφική και Ρυθμός

Ζωγραφική και ρυθμός
Στόχοι:
Να έρθουν σε επαφή με τον ζωγράφο, Wassily Kandinsky και την τεχνική του.
Να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα εφαρμόζοντας την τεχνική του Kandinsky.
Χαρά δημιουργίας
Φαντασία

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:
Τζωρτζάκη Ελευθερία

 

  1. IMG d5b1d69dab0a2c392c31b05e996e0db1 V IMG 08176ea1f2ab195965225bc9b4e3b94c V IMG 4044f9dc1036be757f1dd865ecab5e54 V IMG 3fb0cfc7308fd2a0f90e3a0aa1574cc2 V IMG 719c598bbb75ae8d541633af341c0235 V IMG d13b4dccf1821d96ca792bd1a9f62241 V

Εργαστήρια ενσυναίσθησης με νοηματική

IMG a8c09da7a64f44ba868d8cb78270727b V

 

Εργαστήρια ενσυναίσθησης της Παρασκευής για μεγαλύτερα παιδιά

Μέσα από μουσική και κίνηση.. μέσα από τη νοηματική γλώσσα τα παιδιά έρχονται πιο κοντά ως ομάδα.

Η εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης παρουσίασε τη νοηματική γλώσσα μέσα από τραγούδια.

Στόχοι:
Ενσυναίσθηση
Μάθηση μιας νέας γλώσσας
Επαφή με τον εαυτό μας

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός
Κρόγια Ελένη

Πόλεμος Ειρήνη μέσα από την Τέχνη

IMG 472a8931e10137ac15a3d456aea8ec93 V IMG 3d672c94b7c7e9759cf2c7a8fa63406a V IMG 20240301 124538 IMG 20240301 124506 1 IMG 20240301 124506 2 IMG 20240301 124458 IMG 20240301 124501

 

Πόλεμος μέσα από την ιστορία της Τέχνης και ανάγκη έκφρασης των συναισθημάτων των παιδιών οδήγησε στο project για την Ειρήνη και τον Πόλεμο. Οι μαθητές -τριες της Γ- Δ εξέφρασαν την αγωνία τους και έμαθαν την παράδοση τους .

Κατάσκοποι της Αλφαβήτας

Φέτος τα γράμματα έγιναν αντικείμενο παιχνιδιών μυστηρίου και γρίφων, που κλήθηκαν να λύσουν οι “κατάσκοποι της Α’ τάξης “. Μέσα από δραστηριότητες βιωματικής και πολυαισθητηριακής μάθησης, τα πρωτάκια μας κατάφεραν να κατακτήσουν το πολυπόθητο “βασίλειο της Γραμματοχώρας” και όχι μόνο να μάθουν την αλφάβητο, αλλά να στέλνουν και ολόκληρα μηνύματα σε αγαπημένους φίλους. Τα μυστήρια στη Γραμματοχώρα μας δεν σταματάνε εδώ και στόχος μας είναι να μάθουμε ακόμα περισσότερα διασκεδάζοντας και παίζοντας όσο το δυνατόν πιο πολύ.

  1. IMG fa0d6ed45eba0fa7a34e6076fc08dc24 V IMG 26048cb7492b2ca1454a0a2c669c3f92 V IMG 9f9586d60a8f18e614920a8d69ac08c3 V IMG fa0d6211ff3cc80e1c1e3b37a63d92cb V IMG 319f0fb025378ddab8ec52047334746a V IMG b1e0695053fa642c0c51c23dc5823bc6 V IMG 42ce6a00843745701f068b665b79042b V IMG fa0d6ed45eba0fa7a34e6076fc08dc24 V 1 IMG 344b64056e2513dc22c3b90239aed166 V IMG b930470443ce4f6d7236a04f6b294175 V IMG 93a392d2f454eae21659d2e21767b139 V IMG d6322d8b0395a533bfddfde1ff1ac64c V

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βαλσαμάκη Μαρία

Σας παρακαλώ γονείς βάλτε μου όρια!

 Στις 26 Φεβρουαρίου επισκέφθηκε το σχολείο μας η κυρία Τερεζάκη Αλεξάνδρα Κοινωνιολόγος, ειδική σε εκπαιδευτικά θέματα από το Κέντρο Πρόληψης για μια εποικοδομητική συζήτηση γύρω από το θέμα των ορίων. Ήταν ένας ενδιαφέρον  διάλογος που οι γονείς εξέφρασαν τις ανησυχίες τους. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Τερεζάκη.

Ευχαριστούμε επίσης γονείς και δασκάλους που βοήθησαν στο να φτιαχτεί ένας όμορφος μπουφές.IMG a4066dae0a6e39af08bfd649f8df1568 V IMG 690800a32f92212276e069332af3b3fa V

IMG 20240226 194632

Τρόποι για να θέσετε υγιή όρια στα παιδιά

Ρύθμιση ορίων για παιδιά και εφήβους
  • Να είστε ξεκάθαροι σχετικά με τα όρια
  • Τα όρια που δηλώνετε δεν πρέπει να αλλάξουν από τις προσπάθειες των παιδιών να θέσουν όρια.
  • Ο τρόπος για να ορίσετε όρια για τα παιδιά σας είναι να επικοινωνείτε μαζί τους.
  • Προσπαθήστε να συμμερίζεστε
  • Μπορείτε να ρωτήσετε τα παιδιά σας πώς νιώθει κάποιος άλλος, όταν έχει κάποιο πρόβλημα στον φιλικό του κύκλο ή στα όριά του μαζί σας, όταν κάποιος άλλος παραβιάζει τα όριά του.