Το σώμα μου μιλά

Μια όμορφη έκθεση που αξίζει να επισκεφθείτε. Συμμετέχει το σχολείο μας, η Α και Β τάξη με θέμα “Το σώμα μου και το περιβάλλον”. Το όμορφο χωριό μας μέσα από τα μάτια των παιδιών μας. Η αγάπη για τον άνθρωπο και το περιβάλλον μέσα από τις κινήσεις των μαθητών μας. Αξίες όπως σεβασμός στο άτομο και το περιβάλλον αναδεικνύονται μέσα από τις φωτογραφίες.IMG 6616e6168f1538071929c47bc5c870bb V

Καλό καλοκαίρι

 

Καλό καλοκαίρι από το όμορφο Σχολείο μας με τραγούδια, χορό και παιχνίδια! Ευχαριστούμε πολύ πολύ τη Yiota Boura εκπαιδευτικό και στιχουργό τον Γιάννη Τσαραμανίδη εκπαιδευτικό και μουσικό για την παρουσία τους, τον κ.Κουκουράκη αντιδήμαρχο Παιδείας και τον Σύλλογο Γονέων για τα εδέσματα και τη στήριξή του!

Γιορτή της μητέρας

Τι καλύτερο για τα παιδιά μας να γιορτάσουν τη γιορτή της μητέρας κάνοντας δράσεις μαζί με τη μαμά!  Δράσεις λοιπόν όχι σε μια μέρα γιατί οι μαμάδες γιορτάζουν κάθε μέρα!Κηπουρική, εκδρομή και χειροτεχνία μαζί με τη μαμά λοιπόν!IMG 71da31178149ebf713c8666877fba1e2 V 1 IMG 7e4cf0c140739c41049d4fd04ba2e8be VIMG 20240529 WA0022 IMG 20240529 WA0021 IMG 20240529 WA0016 1

Πρωταθλητές στο τρέξιμο!

IMG 4f45f3c3eec071dc88fe490c48bb8669 V IMG 71da31178149ebf713c8666877fba1e2 V

Το Δημοτικό Σχολείο Φρε στο Chania trail! Ευχαριστούμε τον arkalos_mountain_running για την καταπληκτική διοργάνωση οργάνωση και για την ευκαιρία που έδωσε στους μικρούς μας μαθητές – τες να γνωρίσουν το ορεινό τρέξιμο.
Μπράβο στο Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας που στήριξε αυτή την προσπάθεια!
Η σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για τη συνολική ανάπτυξη των παιδιών του δημοτικού σχολείου. Η ενασχόληση με τον αθλητισμό και το τρέξιμο στο βουνό όχι μόνο προάγει τη σωματική υγεία αλλά και ενισχύει την ψυχική ευεξία. Οι αθλητικές δραστηριότητες βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες ομαδικής εργασίας, να βελτιώσουν τον συντονισμό και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση. Το τρέξιμο μονοπατιών, ειδικότερα, επιτρέπει στα παιδιά να συνδεθούν με τη φύση, να εξερευνήσουν την ύπαιθρο και να αναπτύξουν ανθεκτικότητα. Η ενθάρρυνση των παιδιών να συμμετάσχουν σε αθλήματα και τρέξιμο στο μονοπάτι μπορεί να οδηγήσει σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και να ενσταλάξει σημαντικές αξίες που μπορούν να φέρουν στην ενήλικη ζωή τους.

Πολωνία – Ελλάδα επαφή με μια άλλη κουλτούρα

 

Το σχολείο μας επισκέφθηκαν εκπαιδευτικοί με πρόγραμμα Erasmus  από το Wroclaw της Πολωνίας για ανταλλαγή  διδακτικών απόψεων και μεθόδων. Η εμπειρία φοβερή, καθώς η επαφή και η γνωριμία των παιδιών με μια άλλη κουλτούρα άνοιξε τους ορίζοντες τους. Ευχαριστούμε πολύ και το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για τα πλούσια κρητικά εδέσματα!

 

IMG 20240529 WA0027 IMG 20240529 WA0019 IMG 20240529 WA0020 IMG 20240529 WA0016 IMG 20240529 WA0015 IMG 20240529 WA0012 IMG 20240529 WA0013 IMG 20240529 WA0018 IMG 20240529 WA0010 IMG 20240529 WA0002 IMG 20240529 WA0001 IMG 20240528 WA0008 IMG 20240528 WA0006 IMG 20240528 WA0004 IMG 20240528 WA0000 IMG 6fd0e9978e17d648fbbcdf995e602255 V

 

Τα θετικά του Προγράμματος Erasmus

Το πρόγραμμα Erasmus προσφέρει πολυάριθμα θετικά αποτελέσματα για τους μαθητές- τριες. Με τη συμμετοχή σε αυτό το πρόγραμμα, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν σμια νέα κουλτούρα, να μάθουν μια νέα γλώσσα και να αναπτύξουν μια παγκόσμια προοπτική. Η εμπειρία Erasmus προάγει την προσωπική ανάπτυξη, την ανεξαρτησία και την προσαρμοστικότητα καθώς οι μαθητές περιηγούνται σε άγνωστα περιβάλλοντα και ξεπερνούν τις προκλήσεις. Επιπλέον, οι μαθητές συχνά δημιουργούν δια βίου φιλίες με συνομηλίκους από διαφορετικές χώρες, επεκτείνοντας τα δίκτυά τους και ενισχύοντας τις δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας τους. Συνολικά, το πρόγραμμα Erasmus όχι μόνο ενισχύει την ακαδημαϊκή μάθηση αλλά συμβάλλει επίσης στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, προετοιμάζοντάς τους για επιτυχία σε έναν όλο και πιο διασυνδεδεμένο κόσμο.

Γνωριμία με τα επαγγέλματα

IMG 20240527 122441

Η Α και Β τάξη επισκέφθηκε το χωριό Βρύσες για να το γνωρίσει και να έρθει σε επαφή με ορισμένα επαγγέλματα.

Πρώτα επισκέφθηκε το Ταχυδρομείο και έστειλε γράμμα στο αδερφάκι μας στα Χανιά.

Εκεί μας έκαναν μια μικρή ξενάγηση και μας έδειξαν πως στέλνουμε γράμμα.

Έπειτα πήγαμε στο κτήμα Ντουράκη και ο κύριος Αντώνης Ντουράκης μας ξενάγησε σε όλους τους χώρους και μάθαμε πως φτιάχνεται το κρασί.

Σειρά είχε το Δημαρχείο εκεί μας υποδέχτηκε ο κύριος Κουκιανάκης δήμαρχος του Δήμου Αποκορώνου. Μας ξενάγησε σε όλους τους χώρους και μάθαμε πως λειτουργεί ο Δήμος και πόσες διαφορετικές υπηρεσίες υπάρχουν! Τέλος, δέχτηκε τις ερωτήσεις και τα αιτήματα των παιδιών.

Στο τέλος, πήγαμε στον  οδοντιατρείο  κ. Ιωσήφ και μάθαμε για το επάγγελμα του οδοντιάτρου και πως πρέπει να φροντίζουμε τα δόντια μας . Υπήρχε και μια μικρή έκπληξη- δωράκι οδοντόκρεμα , οδοντόκρεμα και αυτοκόλλητα για τα παιδιά, με την υπόσχεση ότι θα πλένουν σωστά τα δόντια!

Ευχαριστούμε τα ΕΛΤΑ, το δήμαρχο κ.Κουκιάνακη, το κτήμα Ντουράκη και τον κ. Ιωσήφ Κάσσεμ, οδοντίατρο για την συνεργασία.

 

IMG 6ba8584ea863698b36e6960b25c9e38e V IMG b3cd57cf188076d5359ad47b9cbcbb25 V IMG 67b43101fbdfdbfd73185320e39b7080 V IMG 59a555dbcd04f627a767ff763be21ef5 V IMG c9f2d4c6fb7a7f0acbd13211433e6dfb VIMG 20240527 103535 IMG 20240527 095900 IMG 20240527 095649 IMG 20240527 092726 IMG 20240527 093313 IMG 20240527 115518

ΑΓΑΠΗ

Το σχολείο μας επισκέφθηκε η συγγραφέας Μαργαρίτα Σπύρου Αυγουσιανάκη και μας μίλησε για το βιβλίο της η Αγάπη. Έγιναν δράσεις και οι μαθητές Α και Β τάξης ενθουσιάστηκαν. Ευχαριστούμε πολύ τη συγγραφέα για την όμορφη παρουσίαση και τη δωρεά του βιβλίου στο σχολείο μας.IMG 617c49fb0dcbee187f98a13beebab392 V IMG 7d9dd15651422c21c812014729a8348d VIMG 20240528 102840

Δίκτυο συνεργασίας σχολείων

IMG 20240528 153500 IMG 20240528 153438 IMG 20240528 153418 IMG 20240528 153406 IMG 20240528 153352 Screenshot 2024 05 28 15 33 13 531 cn.wps .xiaomi.abroad.lite

Παρουσίαση:

Ανοίγοντας δρόμους στην εκπαίδευση

Το Δημοτικό Σχολείο Φρε ξεκίνησε από φέτος μια καινοτόμα δράση. Δημιούργησε δίκτυο συνεργασίας με ένα σχολείο της πόλης των Χανίων το 9ο. Η δράση του αυτή παρουσιάστηκε στο Πρώτο συνέδριο εκπαιδευτικών στο Νομό μας, μια εξαιρετική πρωτοβουλία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων. Η δικτύωση συνεχίζεται και ίσως του χρόνου προστεθούν και άλλα σχολεία.

 

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των σημερινών σχολείων είναι η ετερότητα των μαθητών τους. Τα σχολεία έχουν ολοένα και περισσότερους μαθητές με αναπηρίες ή που διαφέρουν στη φυλή, τη θρησκεία, την εθνικότητα. Ειδικότερα, στα σχολεία μας υπάρχουν οικογένειες μεταναστών, που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Αρκετές φορές τα παιδιά αυτά, λόγω δυσκολίας εύρεσης εργασίας των γονιών  ή μη σταθερότητας απουσίαζαν. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κάποια παιδιά δε τα δέχονταν στην ομάδα του σχολείου , οδήγησε στο να υπάρχει κίνδυνος να μη θέλουν να έρθουν στο σχολείο. Μεγάλο μέρος της βιβλιογραφίας υποστηρίζει ότι η συμπεριληπτική εκπαίδευση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στους μαθητές που βιώνουν καταστάσεις περιθωριοποίησης (Batsiou et al, 2006) και από την επιθυμία τους να τη διαφορετικότητα ως πρόσκληση για βελτίωση και όχι ως  πρόβλημα( Ainscow,1999) .
Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζουμε συμπεριληπτικές πρακτικές
μεταξύ ενός αστικού σχολείου και σχολείου της υπαίθρου διά της μουσικής και της λογοτεχνίας με σκοπό την επικοινωνία των μαθητών και των
εκπαιδευτικών, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την παροχή ίσων
ευκαιριών στην εκπαίδευση των μαθητών, χωρίς αποκλεισμούς. Με αφορμή ένα τραγούδι για τον Σχολικό εκφοβισμό της Γιώτας Μπούρας και του Γιάννη Τσαραμανίδη , ξεκινάει η συνεργασία του Δημοτικού Σχολείου Φρε και του 9ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων. Παιχνίδι, χορός, μουσική μας ενώνουν. Δεύτερη συνεργασία το λογοτεχνικό έργο της κ.Αγγελική Δαρλάση « Από μακριά», που θέμα του      ήταν η προκατάληψη , των μεγάλων, που επηρέαζε και τα παιδιά τους, απέναντι σε ένα κορίτσι, την Αλή, που ήταν ρομά. Παιδιά και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν , ζωγράφισαν, τραγούδησαν και συζήτησαν για τους ρομά. Τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η παγωμένη εικόνα, λέξεις πάνω σε χαρτί, κατασκευές, θεατρικό παιχνίδι.  Το  βιβλίο αυτό επιλέχθηκε γιατί συνδέεται με γεγονότα και χαρακτηριστικά των ρομά , που δεν είναι γνωστά σε πολλούς μεγάλους και μικρούς. Η επίσκεψη της συγγραφέας στα Χανιά σε ένα σχολείο της πόλης, έδωσε την ευκαιρία στο σχολείο του Φρε να επισκεφθεί και το 9ο σχολείο για ακόμη μια φορά , επισφραγίζοντας, έτσι το δίκτυο συνεργασίας.  Τα δίκτυα αυτά

έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο σους μαθητές- τριες όσο και στους εκπαιδευτικούς( ΜcLaughlin &Talbert, 2001) και η συνεργασία αυτή μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να δουν τα παιδιά που προέρχονται από δυσπραγούσες τάξεις με διαφορετικό τρόπο. Μέσα  από αυτές τις  πρακτικές και έχοντας ως ερέθισμα το λογοτεχνικό έργο της κ.Δαρλάση η γνώση ανακαλύφθηκε και έφερε κοντά τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα.
Συνεργατικά Δίκτυα μεταξύ Σχολείων
Στην εποχή της ψηφιακής εποχής, τα σχολεία δημιουργούν όλο και περισσότερο συνεργατικά δίκτυα για να μοιράζονται πόρους, ιδέες και βέλτιστες πρακτικές. Αυτά τα δίκτυα παρέχουν μια πλατφόρμα για τα σχολεία να μαθαίνουν το ένα από το άλλο, να υποστηρίζουν την  ανάπτυξη τους και  προωθούν καινοτόμες διδακτικές στρατηγικές. Όταν η συμπερίληψη βρίσκεται στην καρδιά αυτών των συνεργασιών, τα οφέλη είναι πολλαπλά.
Πλεονεκτήματα των Συμπεριληπτικών Δικτύων Σχολείων
Τα συμπεριληπτικά δίκτυα σχολείων προάγουν μια αίσθηση κοινότητας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, αποσπώντας τα εμπόδια και προωθώντας μια κουλτούρα κοινής χρήσης και μάθησης. Με την υιοθέτηση της ποικιλομορφίας και διαφορετικών απόψεων, τα σχολεία εντός αυτών των δικτύων μπορούν να δημιουργήσουν μια εκπαιδευτική εμπειρία για όλους τους εμπλεκόμενους. Οι συμπεριληπτικές συνεργασίες οδηγούν επίσης σε μεγαλύτερη δημιουργικότητα, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και συναισθηματική νοημοσύνη μεταξύ των μαθητών.
Η Σημασία της Συμπερίληψης στην Τέχνη και τα Δίκτυα Συνεργασίας Σχολείων
Στον σύγχρονο κόσμο της ποικιλομορφίας και της σύνδεσης, η έννοια της συμπερίληψης διαδραματίζει ένα κρίσιμο ρόλο στην προαγωγή της
δημιουργικότητας, της κατανόησης και της συνεργασίας εντός των δικτύων σχολείων. Αυτό το άρθρο εξερευνά τη σημασία της συμπερίληψης στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τέχνης και των συνεργατικών δικτύων που δημιουργούνται μεταξύ των σχολείων.
Κατανόηση της Συμπερίληψης
Η συμπερίληψη, στην ουσία της, αφορά τη δημιουργία περιβαλλόντων όπου όλοι οι άνθρωποι αισθάνονται  αποδεκτοί και υποστηριζόμενοι. Υπερβαίνει την απλή ανοχή και επιδιώκει τη γνήσια αποδοχή της ποικιλομορφίας σε όλες τις μορφές της. Στον τομέα της παιδαγωγικής τέχνης, η συμπερίληψη είναι ζωτικής σημασίας καθώς επιτρέπει την έκφραση μοναδικών απόψεων, εμπειριών και φωνών μέσω διαφόρων δημιουργικών μέσων.
Ο Ρόλος της Τέχνης στην Προώθηση της Συμπερίληψης
Η τέχνη έχει την απίστευτη δύναμη να ξεπερνά τα εμπόδια και να συνδέει ανθρώπους από διαφορετικές προσωπικότητες. Μέσα από την καλλιτεχνική κφραση, οι μαθητές-τριες  μπορούν να μοιραστούν τις ιστορίες, τα συναισθήματα και τις πεποιθήσεις τους, δημιουργώντας ένα πλούσιο ύφασμα εμπειριών εντός της σχολικής κοινότητας. Όταν όλες οι φωνές ακούγονται και αντιπροσωπεύονται μέσα από την τέχνη, καλλιεργείται η αίσθηση του «ανήκει» και της ενότητας, οδηγώντας σε ένα πιο συμπεριληπτικό και αρμονικό περιβάλλον.
Προώθηση της Συμπερίληψης Μέσω Έργων Τέχνης
Ένα αποτελεσματικός τρόπος για την προώθηση της συμπερίληψης εντός των δικτύων σχολείων είναι μέσω συνεργατικών έργων τέχνης. Με το να εμπλέκονται μαθητές από διάφορα σχολεία σε κοινές καλλιτεχνικές προσπάθειες, τα εμπόδια ξεπερνιούνται και οι συνδέσεις δημιουργούνται. Αυτά τα έργα όχι μόνο προάγουν τη δημιουργικότητα και την αυτοέκφραση, αλλά επίσης γιορτάζουν την ποικιλομορφία που υπάρχει εντός της κοινότητας.

Μάνα είναι μόνο μια..

IMG 310e580b55d1fefe2bc01eee812a6518 V IMG 29b124bcb90581c208659a487109857b V IMG 78132e5e10b0a3d9cf45de66690e00d7 V IMG de6f46cfdd3f732ac0461a41c62f2be2 V IMG 11975de38bbcd4ce420c1d61dd987bf6 V IMG 7e4cf0c140739c41049d4fd04ba2e8be V

 

Στην Α’ τάξη γιορτάσαμε μία από τις ομορφότερες και τρυφερότερες γιορτές, τη Γιορτή της Μητέρας. Διαβάσαμε το όμορφο παραμύθι ” θα σ’αγαπώ ό,τι κι αν γίνει” της Debi Gliori και συζητήσαμε πόσο σημαντική είναι η μαμά μας , αλλά και όλα τα αγαπημένα μας πρόσωπα που βρίσκονται στη ζωή μας. Συμφωνήσαμε ομόφωνα ότι η μαμά είναι μια σούπερ ηρωίδα που όχι μόνο είναι παντοδύναμη με σούπερ υπερδυνάμεις, αλλά μπορεί μάλιστα να σώσει το μέλλον όλου του κόσμου με την τόση αγάπη και φροντίδα που δίνει στα παιδιά της. Γι’αυτό κι εμείς της κάναμε ένα μικρό δωράκι για να της υπενθυμίσουμε αυτό που ξεχνάμε καμιά φορά να της πούμε, ότι την αγαπάμε δηλαδή και ότι την ευχαριστούμε για όλα αυτά που κάνει για εμάς.