Μάνα είναι μόνο μια…με εργαστήρια ενσυναίσθησης

Συνεχίζονται τα εργαστήρια ενσυναίσθησης στο σχολείο μας και τώρα φωνάξαμε και τη μαμά! Γιατί η μάνα δε γιορτάζει μια ημέρα μόνο! Τα παιδιά της Α- Γ-Δ  έπαιξαν, μίλησαν τραγούδησαν, διάβασαν και φυσικά αντάλλαξαν ρόλους με τη μαμά.

 

 

Το άνοιγμα του σχολείου προς τους γονείς μέσω δράσεων και εργαστηρίων ενσυναίσθησης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς μια πιο ολιστική και συνεργατική εκπαιδευτική διαδικασία. Όταν οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στη σχολική ζωή, ενισχύεται η επικοινωνία και η εμπιστοσύνη ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και οικογένειες. Μέσα από εργαστήρια ενσυναίσθησης, καλλιεργείται η ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων των παιδιών και ενισχύεται η συναισθηματική τους ανάπτυξη, καθώς γονείς και δάσκαλοι συνεργάζονται για την ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών.

Παράλληλα, τέτοιες δράσεις δημιουργούν ένα υποστηρικτικό και ασφαλές σχολικό περιβάλλον, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι νιώθουν ότι η φωνή τους ακούγεται και ότι συνεισφέρουν ουσιαστικά. Οι γονείς έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην καθημερινότητά τους, ενώ οι μαθητές βλέπουν την οικογένεια και το σχολείο να συνεργάζονται προς όφελός τους. Η ενίσχυση της ενσυναίσθησης στη σχολική κοινότητα συμβάλλει στη δημιουργία ενός κλίματος σεβασμού, αποδοχής και ουσιαστικής επικοινωνίας.

IMG c81dfcfc10e181f793cf9a64bf8adda4 V IMG 0415ec9184c72d0f634abfca897c6f89 V IMG 7dcb86fdce0df015d50a70fcd5357d9f V IMG 874242889c1a4558285cdc04d735e88f V IMG 4357871405b4d5a5f6e649020275fb10 V IMG e3640316833e5e1de1101371f4cbc4ec V IMG e2f468bb6f74981f50087b09e6a2b1f9 V

 

Υπεύθυνοι δράσης

 

Παπαοικονόμου Παρασκευή

Βεργεράκη Κατερίνα

Γυπαράκη Στυλιανή

Μανούλα

Πώς να πειράξω τη μητέρα

να κάμω εγώ να λυπηθεί,

που όλη νύχτα κι όλη μέρα

για το καλό μου προσπαθεί;

 

Πώς ν’ αρνηθώ ή ν ‘ αναβάλω

ό,τι ορίζει κι απαιτεί,

αφού στη γη δεν έχω άλλο

κανένα φίλο σαν αυτή;

 

Αυτή στα στήθη τα γλυκά της

με είχε βρέφος απαλό,

με κάθιζε στα γόνατά της

και μ’ έμαθε να ομιλώ.

 

Αυτή με τρέφει και με ντύνει

όλο το χρόνο που γυρνά,

και δίπλα στη μικρή μου κλίνη,

σαν αρρωστήσω ξαγρυπνά.

 

Αυτή σαν πέσω και χτυπήσω

φιλά να γειάνει την πληγή.

Αυτή, τι πρέπει να αφήσω

και τι να κάμω μ’΄οδηγεί.

 

Πώς το λοιπόν τέτοια μητέρα

να κάμω εγώ να λυπηθεί,

που όλη νύχτα κι όλη μέρα

για το καλό μου προσπαθεί;

 

Γεώργιος Βιζυηνός

 

Χρόνια πολλά στις μανούλες!!!

 

Καρτουλες από την Α -Γ -Δ.Με μπόλικη αγάπη και με την βοήθεια της κ. Βεργεράκης Κατερίνας και της κ. Γυπαράκη Στέλλας.

 

IMG 5d288e1fca908c8a7d9f0c7ca185e3e5 V IMG 5cbe3f63278db21decba6285a8818d9c V IMG c8d5498431dd32ba984fc0b5d3704533 V IMG e90da77aeec21c86ea060c8e73609e5e V IMG 4fa568d22e937b48685416312d5a978d V IMG 7535c3e40687e2fdf78fac80124c7687 V IMG dc988cb26be9d42ba5de4e017184f8b3 V

Φιλανθρωπικό bazaar

IMG 996e3512455c171c5338915598cbc86e V

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Φρε ανέλαβαν μια αξιόλογη φιλανθρωπική δράση, δείχνοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη και την ευαισθησία τους προς τον συνάνθρωπο. Έδωσαν το μεγαλύτερο ποσό των εσόδων τους από το bazaar  που οργάνωσαν οι ίδιοι για οικογένειες  που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αποδεικνύοντας ότι η προσφορά δεν έχει ηλικία. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και τη στήριξη των γονέων, οι μικροί μαθητές έγιναν παράδειγμα κοινωνικής υπευθυνότητας, καλλιεργώντας αξίες όπως η αγάπη, ο σεβασμός και η ανιδιοτέλεια.

IMG 45bc3d33013e448021173a1557b6ec05 VIMG e58fc73a4140aef4b449031b9e698ac1 V

IMG 5dd64bfa08d674abcdb5cae54149cce1 V

 

Δικαίωματα των παιδιών

 Τα δικαιώματα των παιδιών ποια είναι; Τα γνωρίζουμε; Ισχύουν παντού τα ίδια; Τα έχουν όλοι όλα;Τα δικαιώματα του παιδιού είναι θεμελιώδη και αναγνωρίζονται από διεθνείς οργανισμούς, όπως τα Ηνωμένα Έθνη. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα στην αγάπη, την προστασία, την εκπαίδευση, την υγεία και την ελευθερία της έκφρασης. Πρέπει να ζει σε ένα ασφαλές περιβάλλον, απαλλαγμένο από κάθε μορφή βίας, εκμετάλλευσης ή διάκρισης. Η κοινωνία και το κράτος έχουν την ευθύνη να διασφαλίζουν την ευημερία και την πλήρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε παιδιού. Η κ. Στέλλα Γυπαράκη ανέλαβε να τα διδάξει όλα αυτά στους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας σε συνεργασία με το Χαμόγελο του παιδιού που μας επισκέφθηκε.IMG 56a0d54cf065eec5fab5d7c1be0622a4 V IMG 910e418c952c5ab0fd2ef572373a4649 V IMG 4dba0c513ae98d20becfd80b56f83c35 V IMG 149f359ed16a2f1494cf5a4dc73b374b V IMG 714d6040b03fec9b66ad5d2658e0a0cd V IMG 3d3ff76c32259756998ed21cc8c2214e V IMG ec6c8a69bb8587d94f33ceabd2c7dd8a V IMG 9c72cc4e0073c77b1c376a7b45fedd33 V IMG 167363713e0e94872b4547e0ff5cb1d1 V IMG eeb919f4029b51f1fa79a54d3da5e3ed V IMG f1630f5f595fc3e9ea2d820ffcf4175c V IMG f6e867fa4e3896ec1a6b05710a19706a V IMG 9358d9b48645bac0345a316226a417b4 V IMG 5d6957bb2d0dd30ffe8a35e060960d9e V IMG 8356c3708481346c658e5869ce795c04 V 

Τα παιδιά στο πλαίσιο του προγράμματος Ενεργού πολίτη για τα δικαιώματα των παιδιών έκαναν αρκετές δράσεις και ενημερώθηκαν. Παιχνίδια για τα δικαιώματα, παζλ, Αφίσα που στόλισαν όμορφα τη νέα μας βιβλιοθήκη.

Το τερατάκι των χρωμάτων

Η Β’ τάξη ανακάλυψε τον κόσμο των συναισθημάτων μέσα από μια σειρά δημιουργικών και διαδραστικών δράσεων.

Η ημέρα ξεκίνησε με την ανάγνωση του παραμυθιού

“Το τερατάκι των χρωμάτων”. Ένα παραμύθι που

“τακτοποιεί” τα συναισθήματα, τους δίνει χρώμα και επισημαίνει ότι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας έχει όλα τα συναισθήματα μέσα του και αυτό είναι σεβαστό και αποδεκτό, αρκεί να τα αναγνωρίζει. Έτσι λοιπόν και οι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους “Συναισθηματόμετρο” δείχνοντας κάθε φορά πως αισθάνονται και ταυτόχρονα ενισχύοντας την ενσυναίσθηση και την αυτογνωσία στην τάξη. Εξοικειώθηκαν με όλα τα συναισθήματα και συζήτησαν κατάλληλους και ασφαλείς τρόπους για να εκτονώνουν τα αρνητικά τους συναισθήματα, όπως είναι ο θυμός, το άγχος και η στεναχώρια. Έπειτα, μοιράστηκαν τις γνώσεις τους με τους μαθητές της Α’ τάξης με τους οποίους μάλιστα έπαιξαν και το παιχνίδι “Μάντεψε πώς αισθάνομαι!”. Ένα μεγάλο μπράβο στους μικρούς εξερευνητές της ψυχής που καθημερινά μας προσφέρουν πληθώρα ευχάριστων συναισθημάτων και τους είμαστε ευγνώμονες.

 

IMG 94272e2e9b80d0239967c491ba9fe5e3 V IMG e2cf9e3520dcad3090e24a61d47df232 V IMG c67e879d3bdf31786dfbc434a84a5255 V IMG 62fafd5d266a5283a979985f6f12d288 V IMG 6995268472043c07e067d43cde0b90f0 V IMG 0136d0d426e9b86f89583e1b8d96208f V IMG 8a33926a1aa04ce407e631a0862b998b V IMG 849532a39c9a5864fdf6bc093a18cd80 V IMG eaa73fe2c57fd66d522030e47d7ab131 V

Πάμε ένα ταξίδι!

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων τα παιδιά της Ε’ -ΣΤ’ τάξης έκαναν ένα γεωγραφικό ταξίδι εκτός και εντός του πλανήτη μας. Έφτιαξαν την εσωτερική δομή της Γης, δημιούργησαν τις ταυτότητες των ηπείρων μέσα από την αναζήτηση ασφαλών και αξιόπιστων πηγών στο διαδίκτυο και έφτιαξαν κολλάζ με την αγαπημένη τους χώρα. Αδιαμφισβήτητα ήταν μια σύντομη αλλά όμορφη περιήγηση στον κόσμο, που άνοιξε τους ορίζοντες των παιδιών και γέμισε την τάξη με ευχές και επιθυμίες για ταξίδια που ονειρευόμαστε να κάνουμε μικροί και μεγάλοι.

  1. IMG 24bdb8a582bfb638a293beafd5590687 V IMG 8e9eef3a5fde91b109fd6a1e218d5679 V IMG c3c3c6cf93375c93307503b7cd65f9b1 V IMG 424fa15ba7f52db4ff219bc5208af3f0 V IMG a3bc9f286da78345dae02d9b13714d91 V IMG 786ddbd2c742f27ef7dd519ec623b4ed V