Εκ- παιδότοποι στο Δημοτικό Φρε

Η συγκίνηση πολύ μεγάλη!!! Μετά από ένα τρίμηνο σκληρής δουλειάς ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση ακόμα δύο αιθουσών.
Συγκεκριμένα:
1) Τοποθετήσαμε πατώματα laminate σε άλλες δύο αίθουσες.
2) Βάψαμε τους τοίχους και σχεδιάσαμε πάνω τους διάφορες φιγούρες.
3) Αυτή τη φορά φτιάξαμε τριγωνικά τραπέζια, τα οποία παρουσιάζουν ευελιξία στον σχηματισμό ομάδων. Φτιάξαμε ομάδες “φιόγκους”. Τρία παιδιά ανά ομάδα που γίνονται έξι σε περίπτωση συνεργασίας δύο ομάδων.
4) Αγοράσαμε βιβλιοθήκη πάγκο με σκαμπώ. Ακουμπήσαμε υπολογιστή και μπόλικα παιχνίδια.Δημιουργήσαμε ένα ευχάριστο χώρο για εξατομικευμένες διδασκαλίες,παράλληλη στήριξη κτλ.
5) Σχεδιάσαμε τη γωνιά χαλάρωσης σε κάθε αίθουσα τοποθετώντας καναπέ,πουφ, μικρά τραπεζάκια. Εκεί τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να εκφραστούν, να χαλαρώσουν, να παίξουν και να δημιουργήσουν.
6) Αγοράσαμε καινούριες τροχήλατες καρέκλες,κουρτίνες και ράφια.
7) Φτιάξαμε δέντρο βιβλιοθήκη και το ονομάσαμε ” Το Δέντρο της γνώσης”
Το όνειρο ξεκίνησε να υλοποιείται όταν μας επισκέφτηκαν από την Αθήνα και από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τρεις άνθρωποι για να δουν από κοντά όλα όσα ακούγονται και γράφονται για το Δημοτικό σχολείο Φρε. Τους ξεναγήσαμε στους χώρους μας, είδαν την προσπάθειά μας και το που θέλαμε να φτάσουμε! Η Χρηματοδότηση για την ανακαίνιση δύο αιθουσών καθώς και η αγορά τρισδιάστατου εκτυπωτή , έγινε εξ ολοκλήρου από το Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τους υπερευχαριστούμε!!!!
Σε αυτό το σημείο θέλουμε να ευχαριστήσουμε την κ Ελισάβετ- Μαρία Χιώτη (σύζυγος εκπαιδευτικού του σχολείου μας) για τη σχεδίαση φιγούρων στους τοίχους.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς του σχολείου που όποτε τους χρειαστήκαμε ήταν παρόντες.
Στο τριμηνιαίο αυτό project, κεντρικό και ενεργό ρόλο είχαν οι μαθητές/τριες του Δημοτικού σχολείο Φρε! Τους αξίζουν συγχαρητήρια!
Μέσα σε 1,5 χρόνο καταφέραμε και φτιάξαμε σύγχρονα εργαστήρια πληροφορικής, πειραμάτων και κατασκευών, καλλιτεχνικών και τρεις σύγχρονες αίθουσες εκπαιδότοπους, φτιάξαμε τον σχολικό μας κήπο, και τον δικό μας κάδο κομποστοποίησης.
Παράλληλα και μέσα σε αυτό το διάστημα αλλάξαμε τη φιλοσοφία του σχολείου και της εκπαίδευσης που συντελείται σε αυτό. Δουλεύουμε σχέδια εργασίας (project), οργανώνουμε διάφορα εργαστήρια όπου οι μαθητές ανεξαρτήτου ηλικίας είναι ελεύθεροι να συμμετέχουν σε όποιο εργαστήρι θέλουν, βγαίνουμε στη φύση για να γνωρίσουμε βιωματικά τους νόμους της μέσα από το παιχνίδι, έχουμε το χώρο και χρόνο που χρειαζόμαστε για να εκφραστούμε ελεύθερα, δημοκρατικά και υπεύθυνα, συνεργαζόμαστε με διάφορα σχολεία και οργανισμούς και συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε δράση έχει εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό όφελος. Ένα σχολείο ευέλικτο και ανοιχτό στην κοινωνία.
Το ταξίδι μας δεν σταματάει εδώ. Το καράβι πίσω δεν γυρνά. Η προσπάθεια μας για ένα διαφορετικό σχολείο συνεχίζεται. Βλέπουμε μόνο μπροστά. Για να αλλάξουν οι από πάνω πρέπει να αλλάξει η βάση και η βάση φίλε/η μου είμαστε εσύ και’ γω…Ξεκίνα!

Μιχελάκης Στυλιανός
Εκπαιδευτικός

        

Κατασκευή σφεντόνας

Η αγαπημένη σφεντόνα ή χαρχάλα όπως τη λένε στα χωριά της Κρήτης, υπήρξε παιχνίδι ορόσημο, ανθρώπων που θυμούνται με νοσταλγία τα παιδικά τους χρόνια. Με όποιον ηλικιωμένο κι αν κουβεντιάσεις για την παιδική του ηλικία ,δεν υπάρχει περίπτωση να μη σου αναφέρει τη χαρχάλα και τις διάφορες σκανταλιές που τη συνόδευαν. Σπασμένα τζάμια, κυνηγητό στο χωριό, καρτέρι στα σοκάκια, γέλιο,πειράγματα και διάφορες άλλες στιγμές και καταστάσεις που βίωναν τότε στην δύσκολη αλλά ξέγνοιαστη παιδική τους ηλικία.
Με τα Φρεδιανάκια της Ε- Στ΄ τάξης είχαμε την ευκαιρία σήμερα, να κατασκευάσουμε τη δική μας σφεντόνα. Το σχέδιο εργασίας έγινε σε ένα καταπράσινο μέρος, στο εκκλησάκι της ¨Παναγιάς των δύο Βράχων”. Μέσα στη φύση, και στην ομορφιά της, οι μαθητές/τριες του Δημοτικού σχολείου Φρε, κατασκεύασαν τη σφεντόνα τους, γνώρισαν την ενέργεια, τις διάφορες μορφές και τις μετατροπές της.
Στη συνέχεια έφτιαξαν στόχους από μεταλλικά κυπελάκια, και χωρίστηκαν σε ομάδες. Κάθε στόχος έκρυβε και ένα δώρο. Υπήρχαν οι εύκολοι και οι δύσκολοι στόχοι με τα ανάλογα δώρα τους. Κάθε ομάδα είχε δικαίωμα για τέσσερις βολές.Το τι ακολούθησε είναι δύσκολο να το περιγράψει κανείς!!! Μία πραγματικά γεμάτη και όμορφη ημέρα!

Εγγραφές Μαθητών

Δικαιολογητικά για την εγγραφή μαθητών στην Α΄τάξη Δημοτικού

 

      α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Σας ενημερώνουμε ότι για την εγγραφή των μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς, αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΠΕΘ.

      β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.), ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

      γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (Α.Δ.Υ.Μ.)

      δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

      ε. Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.

  1. Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο νηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15 Ιουνίου 2018) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο εγγραφής του μαθητή.
  2. Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του «Πιστοποιητικού φοίτησης», το νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης» η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του μαθητή για την εγγραφή του στο δημοτικό.