145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν

145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Σεισμός; Μη σε πιάνει πανικός…

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που πλήττει συχνά την Ελλάδα και άλλες χώρες του πλανήτη. Οι περισσότεροι σεισμοί που γεννιούνται στη χώρα μας δεν προκαλούν ιδιαίτερα προβλήματα, ωστόσο μερικοί είναι πολύ ισχυροί και έχουν επιπτώσεις στον άνθρωπο και στο δομημένο περιβάλλον.
Προετοιμάσου από τώρα, για να μπορείς να προστατεύσεις τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια του σεισμού και να έχεις την κατάλληλη αντισεισμική συμπεριφορά μετά το σεισμό.
Τι πρέπει να κάνεις ΑΠΟ ΤΩΡΑ: Προετοιμάσου
  1. Ενημερώσου για τον σεισμό, τη σεισμικότητα της περιοχής και τα μέτρα προστασίας.
  2. Συζήτησε με τα μέλη της οικογένειάς σου και επισήμανε ποια είναι τα κατάλληλα σημεία προφύλαξής σου ανά χώρο, πώς κλείνει ο γενικός διακόπτης του ηλεκτρικού ρεύματος, ποια  είναι τα χρήσιμα τηλέφωνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 112), ποιος είναι ο κοντινός ασφαλής χώρος που θα καταφύγετε και θα συναντηθείτε μετά από ένα σεισμό.
  3. Εφοδιάσου με μερικά είδη πρώτης ανάγκης, όπως φαρμακείο, φορητό ραδιόφωνο, φακό, κ.λπ.
  4. Μερίμνησε ώστε να είναι ασφαλές το σπίτι σου. Επισήμανε επικινδυνότητες και προσπάθησε να τις μειώσεις. Τοποθέτησε σε χαμηλά ράφια τα βαριά ή εύθραυστα αντικείμενα. Στήριξε κατάλληλα τα ογκώδη έπιπλα, τα φωτιστικά, τους ανεμιστήρες οροφής κ.ά.. Μην κρεμάς βαριά αντικείμενα στους τοίχους πάνω από τα κρεβάτια. Διόρθωσε βλάβες που τυχόν υπάρχουν στο κτίριο π.χ. διαρροές, ρωγμές.
  5. Λάβε μέρος σε ασκήσεις ετοιμότητας.

Τι πρέπει να κάνεις ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ του σεισμού: Προστάτευσε τον εαυτό σου.

Εάν είσαι μέσα σε κτίριο:

1.     Μείνε στο χώρο που βρίσκεσαι  και διατήρησε την ψυχραιμία σου.

2.     Σκύψε, καλύψου κάτω από ένα γερό έπιπλο (τραπέζι, γραφείο, θρανίο) και κράτησε με το χέρια σου το πόδι του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κατάλληλο έπιπλο σκύψε στο μέσον του δωματίου μειώνοντας όσο γίνεται το ύψος σου και προστάτευσε με τα χέρια το κεφάλι και τον αυχένα σου. Απομακρύνσου από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (παράθυρα, φεγγίτες ή γυάλινα χωρίσματα) ή  έπιπλα και αντικείμενα που μπορεί να σε τραυματίσουν.

Eάν βρίσκεσαι σε εξωτερικό χώρο:

1.     Απομακρύνσου από τις προσόψεις των  κτιρίων, στύλους με ηλεκτροφόρα καλώδια ή άλλα επικίνδυνα σημεία (όσο αυτό είναι δυνατόν) και προφυλάξου κατάλληλα.

2.     Απομακρύνσου από την ακτή. Ύστερα από ισχυρό σεισμό μπορεί να δημιουργηθούν θαλάσσια κύματα βαρύτητας (tsunamis).

3.     Μείωσε την ταχύτητα του αυτοκινήτου σου, και  στάθμευσε στο πιο κοντινό, ασφαλές σημείο, μακριά από προσόψεις κτιρίων, αερογέφυρες, ηλεκτροφόρα καλώδια κ.ά.. Φρόντισε να μην  εμποδίζεις την κυκλοφορία.

Τι πρέπει να κάνεις ΜΕΤΑ τον σεισμό: Εφάρμοσε το προσεισμικό σχέδιο σου.

1. Εκκένωσε το κτίριο από το κλιμακοστάσιο, αφού πρώτα κλείσεις τους διακόπτες του ηλεκτρικού ρεύματος, του φυσικού αερίου και του νερού, φορέσεις κατάλληλα για την εποχή ρούχα και παπούτσια και πάρεις μαζί σου τα εφόδια έκτακτης ανάγκης που θεωρείς απαραίτητα.

2. Προσπάθησε να μην χρησιμοποιήσεις άσκοπα το τηλέφωνό σου ή το αυτοκίνητό σου. Οι γραμμές τηλεφωνίας πρέπει να παραμείνουν σε λειτουργία και οι οδικοί άξονες πρέπει να είναι ελεύθεροι.

3. Κατάφυγε στον προεπιλεγμένο ανοιχτό, κοντινό, ασφαλή χώρο (πάρκο, πλατεία κ.λπ.), μακριά από τις προσόψεις των κτιρίων ή άλλα επικίνδυνα σημεία.

4. Περίμενε μετασεισμούς. Οι μετασεισμοί που ακολουθούν έναν ισχυρό σεισμό μπορεί να προξενήσουν επίσης βλάβες στα κτίρια.

5. Βοήθησε συνανθρώπους σου που έχουν ανάγκη. Μην μετακινήσεις βαριά τραυματισμένους, παρά μόνο αν υπάρχει κίνδυνος να τραυματιστούν περισσότερο. Ενημέρωσε σχετικά τις αρμόδιες υπηρεσίες (Πυροσβεστική: 199, Ε.Κ.Α.Β.: 166).

Η Ελλάδα είναι η πρώτη σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι ισχυροί σεισμοί που έπληξαν τη Θεσσαλονίκη το 1978, το Βόλο το 1980 και την  Αθήνα το 1981, ανέδειξαν την ανάγκη ίδρυσης ενός φορέα αρμόδιου για το σχεδιασμό της αντισεισμικής πολιτικής της χώρας.

Ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) ιδρύθηκε το 1983.

Είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σκοπός του Ο.Α.Σ.Π. είναι η επεξεργασία και ο σχεδιασμός της αντισεισμικής πολιτικής της χώρας -στo πλαίσιo των κυβερνητικών κατευθύνσεων- καθώς και ο συντονισμός των ενεργειών δημοσίου και ιδιωτικού δυναμικού για την εφαρμογή της πολιτικής αυτής

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ο.Α.Σ.Π. με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ο Οργανισμός:

α. επικαιροποίησε  “Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες , και το έστειλε στο Υπουργείο  Παιδείας και Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.  Στόχος του μνημονίου είναι να υπάρχει ένα πρότυπο σχέδιο πάνω στο οποίο να μπορούν να βασιστούν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων της χώρας για να συντάξουν το σχέδιο του σχολείου τους. Το 2012 ο Ο.Α.Σ.Π. δημιούργησε το πρώτο πρότυπο «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες – 2012», το οποίο στάλθηκε μέσω του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στα σχολεία της χώρας  ενώ το 2014 το επικαιροποίησε για πρώτη φορά, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Με αφορμή την έναρξη κάθε  σχολικού έτους , το υπουργείο Παιδείας καλεί τους  Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης στους οποίους κοινοποιείται το παρόν, όπως προβούν στις απαραίτητες ενέργειες που αφορούν στην υλοποίηση μέτρων στο πλαίσιο εφαρμογής οδηγιών της Πολιτικής Προστασίας και της Πολιτικής Άμυνας.

Συγκεκριμένα οι προβλεπόμενες ενέργειες είναι οι εξής:

1. Σύνταξη ή επικαιροποίηση του ήδη υπάρχοντος Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου

2. Ενημέρωση και εκπαίδευση προσωπικού και μαθητών σε θέματα αυτοπροστασίας

3. Πραγματοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας τρεις (3) φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου.

Έχει προταθεί  από τον Ο.Α.Σ.Π.  να πραγματοποιείται η πρώτη από τις τρεις προβλεπόμενες ασκήσεις ετοιμότητας στις σχολικές μονάδες της χώρας στις 13 0κτωβρίου  ενόψει της Διεθνούς Ημέρας Πρόληψης Επιπτώσεων Καταστροφών .

Μαθαίνουμε την ιστορία του Εγκέλαδου και τη γιγαντομαχία

https://www.youtube.com/watch?v=BD5VEbhuI3c&t=2s

Πώς φαντάζεσαι τον Εγκέλαδο;

6c9649c7 562f 4ad8 a388 b2070bb47cba

0ad8967d ad70 4b19 ac98 615b3ad738cd

8bc29467 1b85 4da5 bbcb 4f343357340a

9e7cd8a1 5798 4502 80e7 e6ce6a9561a0

336c16dc 3561 4f88 909f 2ff951ce8810

1548881b 879c 4b47 82dc 077244419963

Πώς δημιουργείται ο σεισμός ; Μαθαίνουμε για τα στρώματα της Γης και τις τεκτονικές πλάκες

https://www.youtube.com/watch?v=QJIyFkw0Kx4

Παρατηρούμε το μοντελο της Γης οριζόντια κομμένο, και φτιάχνουμε το εσωτερικό της με πλαστελίνη

cc8d47e4 fcbf 4288 adb4 2e422e1ba2b0

e3baeb72 67cf 42c7 a12a bfe59ae6f58e

22a7e5ed ac4a 4a3e 9d89 cac110d9b375

Ο δικός μας σεισμογράφος καταγράφει σε Ρίχτερ…

26d4a8c1 e494 478f 918f f5c76983fca5

db4987f7 ad9b 4efe b615 3b2f6bb9a80b

f5c092d9 0a14 48a9 81c2 7398daf76ea9

f82b67d0 f3de 40d6 ae88 78ce6d88f56f

Πώς προστατευόμαστε σε περίπτωση σεισμικής δόνησης ;

https://www.youtube.com/watch?v=O9g_LC2mlk4

Τα τηλέφωνα  έκτακτης ανάγκης

7470fcb8 5be3 4ed7 914b c2fb09eab717

c4515bd4 bf01 4db7 8802 1bc09af42f59

Τα σεισμοσπιτάκια

thumbnail 1000000901

Το φαρμακείο σεισμού

thumbnail 1000000903

thumbnail 1000000904

Αποφασίζουμε να ενημερώσουμε τους γονείς φτιάχνοντας μια αφίσα

2d0fe701 7bdf 42be 9c2d 4fad1acc53e1

555a25b0 4cbc 49bd 86aa 18a959511ca2

Προτείνουν τρεις τίτλους για την αφίσα

Δε φοβάμαι  το σεισμό

Δε φοβάμαι τον Εγκέλαδο

Οι κανόνες του σεισμού

Υπερψηφίζεται ο πρώτος

bdd0da0d ea69 4bb1 a89c 0d40616575be

695bb8ab def6 4378 9dc8 a1d8df29c346

a67957cc 915c 42d4 8bfb d5cae867ee18

Καθώς ο σεισμογράφος είναι ένα όργανο που προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στα παιδιά , αποφασίζουν να κατασκευάσουν έναν και να τον παρουσιάσουν στους γονείς . Προβληματίστηκαν αρκετά για τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν και για τον τρόπο που θα  στερεώσουν το όργανο καταγραφής πάνω στον κύλινδρο της χαρτοταινίας . Ενα απλό κυλινδρικό μπουκάλι γάλακτος γίνεται το βασικό σώμα του σεισμογράφου , ένα πλαστικό και ένα ξύλινο καλαμάκι γίνονται τα εργαλεία που βοηθούν τον μαρκαδόρο να καταγράψει τη σεισμική δόνηση

Η τεχνολογία στην υπηρεσία των παιδιών!!!

0ee9cbbd 81d6 4ea5 b0f8 0ac1c22a6786

483ee771 7d27 4a83 81a0 2cd1a04a24e7

088d91fd 6671 4ced a933 aceb7842fe4c

13e92e09 9706 478f bf86 22e5be804287

9b9fb90a d63c 4d1f a0a7 963196dbe27b

5adf0c28 9860 4b37 a2f7 ee5b03b9556e

5b079917 a6ae 4c08 8841 e12a34fe17d9

Και βέβαια στο τέλος διασκεδάζουμε , χορεύοντας ασταμάτητα ένα δημοφιλές τραγούδι για το σεισμό!!!’

https://www.youtube.com/watch?v=zIS0GItfJS4&list=RDzIS0GItfJS4&start_radio=1&t=8s

910dd31f e48d 4bc2 832d 201a82f7c5c9

Όλα έτοιμα για την πρώτη άσκηση ετοιμότητας

ae7e439e fb66 4cec 8553 68e83b7f9ea5 1

61d3fe49 0849 4ad0 b2dc c4708ebd89d6

ccb16976 fcd3 4900 b2eb 4ebbee35c2af

Ιστορίες του σταφυλιού

Φθινόπωρο χωρίς τρύγο δε γίνεται . Αφού τα παιδιά δοκιμάσαν γλυκά σταφύλια,  έφτιαξαν  το δικό τους  μούστο  και με αγωνία περιμένουν τη διαδικασία της ζύμωσης προκειμένου να καταλάβουν πώς αλλάζει η μυρωδιά….

98e334b7 9735 40c6 9543 195bae550a84

d96c0471 e1c0 462d a3f1 bfdfade42eee

81fcfc1d 8ef0 4ee1 b7ee da9ca2b91902

d9255de8 33ad 4765 9c25 d30dfee3fac9

f5ca35db 1109 4915 abe8 a5d3deae8747 1

Λογικές ακολουθίες : Από το αμπέλι στο κρασί…

f159d92e fc7a 48a8 aae6 037a71f799f4

dd1afa13 51d0 4a79 8657 3b7b59a72879 1

057541a0 0250 4f4d aded c740e5931189

Φτιάχνουν σταφύλια με τη γνωστή τεχνική τυπώματος με φελλούς . Για τα φύλλα ,χρησιμοποιούν αμπελόφυλλα που μπαίνουν κάτω από λευκό χαρτί και με λαδοπαστέλ δημιουργούν το σχήμα του φύλλου και τις λεπτομέρειές του.

1200b2ee 2df3 48c3 8271 bd05afdc47c9

997be45b 8947 4497 bea1 ed4eee8b46c9

e0391388 4a71 4b45 9a67 560327cf1904

40630619 5760 44fb 92a1 e2c8c1a0e718

28022c43 0a22 4af1 9422 2d649ac4f34e

077f4139 545b 4551 bfe6 519cebad2bcb

039e414a c1e5 4c5f 8af5 e11a56159930

3b461521 d3d7 4e4b a65b 9b80867e7c5d

Ακούμε το τραγούδι” Μπαίνω μες το αμπέλι”

https://www.youtube.com/watch?v=tYlVs2L5krY&list=RDtYlVs2L5krY&start_radio=1

και τα παιδιά  “πατάνε ” πολλά σταφύλια. Μετά ” αφουγκράζονται” τις πατούσες τους  , με τόση δουλειά που έριξαν , πώς άραγε να αισθάνονται;

2fd5e07d 994d 4bff 8530 ed832145971d

5b3cd2a8 357c 454c 98cb 517e81fde70b

99f599d7 70b4 40bc 9e70 6fd3ef87191e

a3d4fc52 1e9f 45ea 88e6 67a7c59cc829

a85eee2d 2414 40eb 931b 3684817e2996

 

f8acfba6 4fa9 4f73 8bd1 98199201c2c1

ΚΥΛΙΞ Μελανόμορφη φιγούρα ~540 π.Χ.
‘ΔΙΟΝΥΣΟΣ – Ο Θεός του κρασιού’

Ο κύλικας είναι ένα αγγείο που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες για να πίνουν το κρασί τους.
Μια μειωμένη αναπαραγωγή της αρχαιότητας που στεγάζεται στο Munich-Staatliche Antikensammlungen και αποδίδεται στον Εξεκία.
Εσωτερικά εικονίζεται ο Διόνυσος καθισμένος στη βάρκα του αφού τον αιχμαλώτισαν πειρατές. Μετέτρεψε το κατάρτι σε κλήμα, που τρόμαξε τους πειρατές και έπεσαν στον ωκεανό. Τότε ο Διόνυσος τα μετέτρεψε σε Δελφίνια.

oithyt

Τα παιδιά σε ομάδες γίνονται αγγειοπλάστες και φτιάχνουν τις δικές του κύλικες

e027bd21 c821 4935 8b9a 216ec9022e9d

221f784a 46ac 41a6 959d d2fbad382ea8

513121c6 5f9b 41b2 a452 8f89d6462412 2

4b287aae 701b 4a22 a6bd 671793a37e78 1

ae94fbc8 a6be 4df2 9e74 8ebee0812bf4

f537c4a9 0a59 429e 98ec 8c60d1f70ed3

1a5f7de4 2241 4972 b09a 1089b5e2399d

5ea9b2c2 7f7d 42de 9f91 11246e1b0be6 1

Έτοιμο και το μικρό μας βιβλίο…. Μεταξύ τριών τίτλων που προτάθηκαν ( Το καλύτερο χωράφι, ο καλύτερος μούστος , τα καλύτερα σταφύλια), υπερψηφίζεται ο τρίτος….

7d8c9021 7740 470f 82d5 7a49285e9e07

0ff4c056 b091 4f6a 8382 25e48b6283f3

b730f9fa f7e3 4a6b a506 f0701536e0a6

5ad39fba 8da2 40ed 81fe 486a9fabe0d9

5ad39fba 8da2 40ed 81fe 486a9fabe0d9

Όλοι μαζί για να βοηθήσουμε τη Γη!!!

Και το 145ο Νηπιαγωγείο Αθηνών θα είμαστε εκεί για να φωνάξουμε για την κλιματική αλλαγή!!
Σε λίγο καιρό οι παγκόσμιοι ηγέτες συναντιούνται στη Βραζιλία για να συζητήσουν τα μέτρα που λαμβάνουν για τη κλιματική κρίση. Πρόκειται για την 30η διεθνή συνάντησή που συγκαλεί ο ΟΗΕ για το θέμα («Conference of Parties», COP30, Bραζιλία, 10-21 Nοεμβρίου 2025).
Είναι σημαντικό να νιώσουν όλοι οι σύνεδροι στη Βραζιλία ότι νοιαζόμαστε, ανησυχούμε και απαιτούμε να ληφθούν γενναία μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) και το WWF Ελλάς, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ακουστεί η φωνή των μαθητών/τριών ως το πρωθυπουργικό γραφείο και ως τη Βραζιλία!
Ευχαριστούμε θερμά την Ελένη Σβορώνου, υπεύθυνη Πριβαλλοντικής Εκπαίδευσης του WWF που ήρθε στο σχολείο μας και με τον, πάντα, ζωντανό και παραστατικό της τρόπο, έδωσε στα τα παιδιά να καταλάβουν τι είναι η κλιματική αλλαγή, τι συμβαίνει στους πόλου και λιώνουν οι πάγοι, από τι κινδυνεύει η υγεία του πλανήτη μας που ζεσταίνεται όλο και περισσότερο  και πώς με απλές, καθημερινές πράξεις μπορούμε να βοηθήσουμε τη Γη να βρει τις ισορροπίες της και εμείς να ζήσουμε σε ένα όμορφο περιβάλλον .
thumbnail IMG 20250925 084718
thumbnail IMG 20250925 085843 HDR

thumbnail IMG 20250925 090649 1

thumbnail IMG 20250925 091146

thumbnail IMG 20250926 075418

thumbnail IMG 20250925 152433

thumbnail IMG 20250925 152347

thumbnail IMG 20250925 152337

thumbnail IMG 20250925 115810

thumbnail IMG 20250925 152441

thumbnail IMG 20250925 152556

 

Φτιάξαμε και μια αφίσα με πυρκαγιές, πλημμύρες , ξηρασίες προβληματισμένοι από ένα βίντεο που είδαμε…
50482ac5 f5bf 4265 b136 2e3ddd1c2fc3
cd504ccd 64ab 4bbd 9a21 a7aca95b9b9c
και την εξηγήσαμε στην κυρία Ελένη..
thumbnail IMG 20250925 092039
Μια αναμνηστική φωτογραφία με την αγάπη μας και ένα όμορφο σημειωματάριο για δώρο!!!
thumbnail IMG 20250925 102731
3933ee9f ab6a 4303 be06 b4f54b228364 1

Το σχολείο μας υποδέχεται το Φθινόπωρο

Ο καιρός αρχίζει να αλλάζει , οι πρώτες ζακέτες και τα μακρυμάνικα μπλουζάκια κάνουν την εμφάνισή τους . Ευκαιρία να μιλήσουμε για τις ομορφιές του Φθινοπώρου . Βλέπουμε εικόνες φυλλοβόλων  δέντρων  με τα πανέμορφους χρωματισμούς στα φύλλα και τα αντιπαραβάλουμε με τα αειθαλή δέντρα. Γνωρίζουμε τον Piet Mondrian  (  1872 –  1944)  Ολλανδός ζωγράφος, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης και συνιδρυτής του κινήματος του νεοπλατικισμού μαζί με τον Theo van Doesburg. Θεωρείται από τους πλέον επιδραστικούς ζωγράφους του 20ου αιώνα)και εμπνεόμαστε από το έργο του ” Το Γκρι Δέντρο” το οποίο φιλοτεχνήθηκε το 1911 και αποτελεί έργο της μετάβασής του από τον ρεαλισμό στην αφηρημένη τέχνη. Τα παιδιά κάνουν τις εικαστικές παρεμβάσεις τους στον πίνακα.

dentro

4098aaeb 2a88 4df0 bbd6 10873ace183e

ec0458f7 2585 4731 a192 f3f5ad1f46be

e7c607d1 22f6 4577 b1e1 26b2d868f732

d4eb4bd4 aecf 4843 8e5e 100d666f8b24

a4acab1b 1e2a 49f5 b613 743b5688175c

382be66e d079 4adc 80f2 246211c925b8

7ab56d1b b115 48f6 a192 8f300681452f

4bcebc8d da3c 4407 8976 1fda042dc768

Διαβάζουμε το ποιήμα ” Φθινόπωρο” της Φαίδρας Χατζηχάννα

Φθινόπωρο φτάνει,

τα φύλλα όλο πέφτουν,

θα πάνε ταξίδι πολύ μακρινό.

Το ένα στην στέγη,

το άλλο στον κήπο,

το τρίτο σε κάποιο μικρούλι σχολείο!

Άραγε τα φύλλα των παιδιών πού θα ταξιδέψουν; Στις ομάδες τους δημιουργούν…ιστορίες, τίτλους , ζωγραφιές…

9898dd2c fc65 4802 8bef 9b1671ab31a1

283046aa 776d 492b a93f c6dc9c921e09 1

9909531e 9a15 4bcf a8ab 9bb8db4381b5

e7836f7b 3121 4a8f 8493 64d7e30611f5

65fc2047 fc7b 4f9f 9935 96bde1ae99ac

Η αυλή μας πάντα κρύβει πολλούς θησαυρούς. Μαζεύουμε φύλλα και αφού παρατηρήσουμε την υφή , τα μεγέθη και τα σχήματά τους ,….

8e7200bb be47 4211 934a c9063c152c60

48f70b2b ed6c 4364 818d 4725e471d5cf

προβληματιζόμαστε για το τι να τα κάνουμε . Στον Ο. τα φύλλα μοιάζουν με τα μαλλιά μας και έτσι αποφασίζουμε να φτιάξουμε ανθρωπάκια με υλικά της φύσης

0b387c03 b6cc 40bc 8f6f 8fa68b9e381a

2aef192c 072a 48b5 80ab 2d02a1a8f851

d6eb6a44 0cff 430d b143 cfede31ced36 1

9e482164 4c7f 4641 9870 ca4c5d7dc3b3

ecadb2e9 49d3 415b b89e 53a88e0f1fce

3cf87b84 53ec 4d18 8b9e a2c9b91d246a

Και μια κι έπεσε μια μικρή φθινοπωρινή βροχούλα ,διαβάσαμε την ιστορία   “Πρωτοβρόχια ” της Γαλάτειας  Γρηγοριάδου-Σουρέλη  ( 1930-  2016,   Ελληνίδα συγγραφέας, μέλος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς), και φτιάξαμε τα δικά μας σύννεφα που ποτίζουν το χώμα , τα δέντρα,  πλένουν αμάξια και δρόμους….

Σε χαρτόνι depron  έγινε το σχέδιο του σύννεφου το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως μήτρα για να βάψουν  τα παιδιά και να κάνουν τα δικά τους τυπώματα

Η βροχή έγινε από χρυσοχάρτονα

1d883bd5 f441 4a2c 9810 e21cb508bbe0

4402fd04 060a 47b9 8c10 f1f5801f1881

bacc3812 82eb 4fa8 9ff1 59722ff0947f

277efaf4 c23f 4e70 8036 a139651b8af9

138e7bd8 c0be 4b1c 846b a87316d5e81b

3b1d4244 22a8 4602 9724 6c341649faa2

8c239bb7 2271 426d bf4c 5a93d48603bd

c1160f6f 7a53 49c4 bf06 adb144909809

 

 

 

 

 

 

Ημέρες προσαρμογής αλλά και δημιουργίας!

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι συχνά γεμάτες άγχος για παιδιά και γονείς. Η ομαλή προσαρμογή του παιδιού στη σχολική ζωή γίνεται σταδιακά μέσα από ευχάριστες, παιγνιώδεις δραστηριότητες και ρουτίνες που του παρέχουν ασφάλεια. Παιχνίδια γνωριμίας στην ομάδα, γνωριμία με το χώρο, με τα κέντρα μάθησης και τα υλικά της τάξης αλλά και κανόνες για μια αρμονική συνύπαρξη. Δεν λείπουν βέβαια και οι στιγμές έκφρασης και δημιουργίας με πολλά χρώματα και φαντασία!

1

Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο:

ζωγραφίζουμε, καταγράφουμε σκέψεις και συναισθήματα

1 1

2

3

4

Το πρώτο μου ίχνος στο νηπιαγωγείο –  Τύπωμα παλάμης

1 2

Ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας.

Δημιουργούμε ένα όμορφο φόντο με  χρώματα (τύπωμα με σφουγγάρια)

1 3

Με τις πρώτες μας εικαστικές δημιουργίες στολίζουμε την τάξη μας.

1 4

2 1

Παίζουμε και δημιουργούμε με τα ονόματα και τα αρχικά μας.

Οι πρώτες μας ζωγραφιές με νερομπογιές έκρυβαν μια έκπληξη: το αρχικό του ονόματός μας!

1 5

Το ψάρεμα των αρχικών του ονόματος είναι διασκεδαστικό!

1 6

Το όνομά μου σε κάδρο

Λεπτή κινητικότητα: Τεχνική πουαντιγιέ για το όνομα. Κάδρο από πολύχρωμα χαρτάκια.

1 7

2 2

Μια πολύχρωμη σχολική χρονιά ξεκίνησε!

Με κανόνες φυσικά, για να περνάμε όμορφα, ήρεμα και δημιουργικά!

1 8

 

 

Το πρώτο μας μικρό βιβλίο,για φέτος…

Η γνωριμία με τις μέρες  της εβδομάδας είναι από τις πρώτες θεματικές ενότητες που επεξεργαζόμαστε στο νηπιαγωγείο . Ξεκινώντας από μια αυτοσχέδια ιστορία της νηπιαγωγού  στην οποία δυο αδερφάκια συναντούν σε μια βόλτα τους στο δάσος εφτά λουλούδια που τους συστήνονται με τα ονόματα των ημερών ,

ακούμε και χορεύουμε το γνωστό τραγούδι για τις μέρες της εβδομάδας ,

https://www.youtube.com/watch?v=HMQtH3ZTMTU&list=RDHMQtH3ZTMTU&start_radio=1

διαβάζουμε το παρακάτω βιβλίο με την τρομερή Τρίτη που εξάπτει τη φαντασία των παιδιών

7955904e f34c 4fef 8380 8ad835e36b0b

και καταλήγουμε να φτιάξουμε το πρώτο μας συνεργατικό μικρό βιβλίο που βγαίνει σε αντίτυπα για να μπει και στη δική τους βιβλιοθήκη!!!  Οι βασικές λέξεις που προσδιορίζουν ένα βιβλίο  (συγγραφέας, τίτλος, εκδόσεις) , στο δικό τους βιβλίο αποκτούν πολύ μεγάλη αξία καθώς μέσα από διάλογο συναποφασίζουν για όλα αυτά τα στοιχεία που θα μπουν στο εξώφυλλο.

77f1d76c f403 4ede 8a1e 654a5d25f1c3

cd584375 9f7d 491f a909 18bce4cda140

f750d47b 1bf6 4946 bb2b a38e5e526e82 1

6d7bcfd1 7e5d 4646 aa1b e4d4325782c9

Ποια είναι η αγαπημένη μου μέρα και γιατί;…..

6b539acb efee 4694 bbee a63e00f6f8c2

IMG 20250924 133440

IMG 20250924 133416

IMG 20250924 133428

IMG 20250924 133456

IMG 20250924 133513

IMG 20250924 133542 1

IMG 20250924 133530

Εθνική Ετικέτα Ποιότητας

Ακόμα μια ετικέτα εθνικής ποιότητας προστέθηκε στις διακρίσεις του νηπιαγωγείου μας!!!! Στο ευρωπαϊκό έργο ” We’re playing” παίξαμε πολλά αγαπημένα παιχνίδια , μάθαμε παραδοσιακά παιχνίδια μιας παλιότερης εποχής που σιγά σιγά ξεχνιούνται και με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι η   “γλώσσα” του παιχνιδιού είναι  σε πολλές χώρες….Ευχαριστώ θερμά τις ιδρύτριες του έργου , την ωραία ομάδα των συνεργατών , τους μαθητές, /τριες μου και τους γονείς τους . Το έργο μας έδωσε ευκαιρίες να βρεθούμε στην αυλή του σχολείου μας να διασκεδάσουμε και να   θυμηθούμε ,οι μεγαλύτεροι, τα παιδικά μας χρόνια!!!

Τα σχόλια του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης  που έλαβα , έχουν ως εξής:

Dear Stavroula,

Congratulations! You have been awarded the eTwinning National Quality Label for your participation in the project “We’re playing”. Your National Support Organisation left the following note when reviewing your application:

Υλοποιήσατε ένα ενδιαφέρον έργο με τους μικρούς σας μαθητές με θέμα τα παιγνίδια. Στα θετικά σημεία του έργου ήταν η συνεπής παρουσία σας σε όλες τις δράσεις και η πολύ καλή τεκμηρίωση με φωτογραφίες, οι συνεργατικές δράσεις που κάνατε (online συναντήσεις και παιγνίδια εταίρων, η ανταλλαγή καρτών, ο διαγωνισμός λογότυπου και η κοινή ιστορία σας καθώς και η δραστηριότητα για την εβδομάδα Κώδικα) και η τελική αξιολόγηση. Καθώς οι μαθητές σας ήταν μικροί για να εκφραστούν μόνοι τους, θα μπορούσατε εσείς μέσα από αναρτήσεις σε Twinboards στις σελίδες να μεταφέρετε τις απόψεις και εντυπώσεις τους για τις δράσεις και τις δημιουργίες τους, τις δικές τους και των εταίρων τους. Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψιν, σας απονέμεται η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο σας. Καλή συνέχεια στη δημιουργική σας πορεία!

Kind regards,

The eTwinning team

pppp

Οι κανόνες του σχολείου

Οι κανόνες της τάξης στο νηπιαγωγείο είναι ουσιαστικοί για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και θετικού κλίματος μέσα στο σχολικό περιβάλλον . Οι μαθητές /τριες μέσα από αυτούς κατανοούν την έννοια της ομαδικής ζωής , την αξία της αρμονικής συνύπαρξης , της συνεργασίας, της οργάνωσης,της υπευθυνότητας, του αλληλοσεβασμού. Οι πρώτες  μέρες στο σχολείο είναι καθοριστικές προκειμένου τα  παιδιά να κατανοήσουν το πόσο σημαντικό είναι να λειτουργούν μέσα  σε ένα υποστηριστικό και καλά δομημένο περιβάλλον .

  • Προσέχουμε η τάξη μας να είναι καθαρή
  • Βάζουμε την καρτέλα μας κοντά στα τραπέζια,
  • Περιμένουμε τη σειρά μας για να μιλήσουμε και σηκώνουμε χέρι
  • Όταν τελειώνουμε το παιχνίδι , τακτοποιούμε τα παιχνίδια
  • Δεν τρώμε όποτε θέλουμε
  • Αγαπάμε τους φίλους μας και δεν τους χτυπάμε

Αυτοί είναι οι κανόνες που δημιουργήθηκαν από τα ίδια τα παιδιά μέσα από συζήτηση που προέκυψε από θέματα που  τα προβλημάτισαν.

Τους ζωγράφισαν και συναποφάσισαν σε τι χρώμα χαρτόνι να τους κολλήσουν και  πώς να τους  ” στολίσουν”.   Ένας περσινός μαθητής  πρότεινε τίτλο για αυτή την ομαδική εργασία  και εξήγησε τι σημαίνει η λέξη ” Κανόνας” .

Ξεκινάμε τη νέα χρονιά με μια πολύ σπουδαία δουλειά που θα βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν δεξιότητες όπως η τήρηση σειράς, η συνεργασία, η αυτονομία, η κοινωνικοποίηση και ο σεβασμός των άλλων, θεμελιώνοντας έτσι τη μελλοντική τους προσαρμογή στην κοινωνία.

bf58fc3c a495 4aa6 a5b6 6a6490f61cb3

c34933fa 046a 4ec3 886b 452f8ebacf53

14434e1c e646 46de b5ba eda851ff9e2d

562f0e85 75e6 4dfe 948f fe5b7ff33159

b08b9727 5aa5 438c 9631 18ceb38b5038

 

eTwinning School 2025-26

Για τρίτη χρονιά έρχεται η ευρωπαϊκή διάκριση και είμαστε πολύ χαρούμενοι που το σχολείο μας έχει έναν  σταθερό ευρωπαϊκό προσανατολισμό  τον οποίο  στηρίζουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας με ενθουσιασμό και όραμα .

a444285d c35c 446a 86d3 a6930c5b7596

5a2b849a ea91 4abc 888c 9d2f0a2c7134

Απονομή εθνικής ετικέτας

Με μεγάλη χαρά υποδέχτηκα άλλη μία διάκριση σε eTwinning  έργο . Ένα μεγάλο  “Ευχαριστώ” στους εταίρους που δημιουργήσαμε μια πολύ ωραία συνεργατική παρέα και εργαστήκαμε με ζήλο. Το πιο μεγάλο ,όμως,  “Ευχαριστώ” ανήκει στους μαθητές και τις μαθήτριές μου που έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και απέκτησαν πολλές δεξιότητες ενεργού πολίτη . Ευχαριστώ θερμά και τους γονείς τους, η βοήθειά τους σημαντικό στήριγμα.

666

Σελίδα 4 από 87

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση