145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν

145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Άγιε Βασίλη , σε περιμένουμε και φέτος!!!

Σκεφτήκαμε , συζητήσαμε , αποφασίσαμε τι να γράψουμε στο γράμμα αγάπης που στέλνουμε  στον Άγιο της  καρδιάς μας , στον Άγιο που χαρίζει αγάπη και ελπίδα σε όλα τα παιδιά…..

28d9c9d3 e029 4420 b0e5 1959a17fed03

7da03d33 4fa9 4551 a3b0 883bfb33bd0e

Νοέμβρης βροχερός!

Ο Νοέμβρης ξεκίνησε με πολλές δράσεις για το περιβάλλον! Με αφορμή την επίσκεψη της ομάδας «Οργάνωση Γη» η οποία μας μίλησε για την κομποστοποίηση, πραγματοποιήσαμε δράσεις που αφορούσαν τόσο την ανακύκλωση όσο και την κομποστοποίηση. Μάθαμε που πετάμε τα σκουπίδια μας, πόσοι κάδοι υπάρχουν και φτιάξαμε την δικιά μας αφίσα για να την βλέπουμε και να θυμόμαστε!

1

2

33

Στη συνέχεια μάθαμε βιωματικά και πρακτικά για την διαδικασία της σποράς και για τις ανάγκες των φυτών.

1 1

2 1

4

Η επίσκεψη στον χώρο μας, στάθηκε αφορμή να ανακαλύψουμε τι υπάρχει στο χώμα και πως μπορούμε και εμείς να βοηθήσουμε την φύση έτσι ώστε να υπάρχουν περισσότερα φυτά! Κάπως έτσι ξεκίνησε και η κομποστοποίηση στο σχολείο μας, με καθημερινές επισκέψεις στον κάδο μας!

1 2

2 2

33 1

4 1

Φυσικά, στο τέλος φυτέψαμε και το δικό μας σποράκι το πήραμε στο σπίτι μας για να δούμε πως μεγαλώνει!

1 3

2 3

Για να αποχαιρετήσουμε γλυκά το Φθινόπωρο, οργανώσαμε και την Φθινοπωρινή μας γιορτή όπου τα παιδιά φύτεψαν μαζί με τους γονείς και συμμετείχαν σε πολλές φθινοπωρινές δραστηριότητες!

33 2

Η επόμενη θεματική μας ήταν οι γραμμές, οι τελείες και τα σχήματα. Ένα αγαπημένο και δημιουργικό θέμα για τα παιδιά. Διαβάσαμε πολλά βιβλία και παίξαμε με διαφορετικούς τρόπους. Αγαπημένο μας βιβλίο «Η Τελεία», άλλωστε όλα αρχίζουν από μία τελεία όπως μας έδειξαν τα παιδιά στις δημιουργίες τους!

1 4

2 4

3

Οι γραμμές είχαν την τιμητική τους, τις μάθαμε, τις δείξαμε, τις κόψαμε και τις μεταμορφώσαμε!

1 5

2222

 

3 1

4 2

5

 

Και τι έχουμε αν ενώσουμε γραμμές και τελείες, η πρώτη απάντηση των παιδιών; Τα σχήματα! Αρχικά, τα προσεγγίσαμε βιωματικά βρίσκοντας τα σχήματα μέσα στη τάξη μας και φτιάχνοντας μια πόλη με αυτά και έπειτα κόψαμε και κολλήσαμε σχήματα για να φτιάξουμε το κολάζ της τάξης μας!

111111

2 6

3 2

4 3

6

7

Επόμενη θεματική του μήνα ήταν τα Συναισθήματα. Παρατηρώντας τα παιδιά, είδαμε την ανάγκη τους για έκφραση των συναισθημάτων και το βρήκαμε ως ευκαιρία να μάθουμε τα συναισθήματα μας και να δημιουργήσουμε μία γωνιά για αυτά! Κάπως έτσι ξεκίνησαν οι αναγνώσεις βιβλίων – πολλών βιβλίων – και οι δημιουργίες των παιδιών!

1 6

2 7

3 3

4 4

5 1

 

Αγάπη, Χαρά, Θυμός, Λύπη, Φόβος! Τόσα πολλά και τόσο διαφορετικά. Τα παιδιά μίλησαν για τα συναισθήματα τους, τα ζωγράφισαν και μαζί δημιουργήσαμε παιχνίδια για να τα έχουμε στη τάξη μας!

1 7

2 8

3 4

4 5

Μαθαίνοντας τις τεχνικές χαλάρωσης και ηρεμίας, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι ένα εργαλείο τόσο για το σπίτι όσο και το σχολείο έτσι ώστε να το χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να δείξουμε πώς νιώθουμε! Έτσι δημιουργήθηκε ένα ατομικό και ένα ομαδικό θερμόμετρο συναισθημάτων, μαζί με τις τεχνικές χαλάρωσης!

1 8

2 9

3 5

Τέλος, με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου μιλήσαμε για τα γεγονότα εκείνων των ημερών, είδαμε πολλές εικόνες, τραγουδήσαμε δυνατ και τα παιδιά αποτύπωσαν σκέψεις και συναισθήματα στο χαρτί. Κάπως έτσι φτιάχτηκαν τα δικά τους πλακάτ και μιλήσαμε για όλα τα δικαιώματα. Τι ζητούσαν τότε οι φοιτητές και γιατί δεν είχαν δικαιώματα; Και τέλος, τι είναι τα δικαιώματα;

4 6

5 2

6 1

11

΄Τα παιδιά τα έγραψαν και τα κόλλησαν μαζί με τα περιστέρια της Ειρήνης! Η ομαδική αυτή εργασία, με τίτλο «Όταν έχουμε Ειρήνη, έχουμε Δικαιώματα» συμμετείχε σε έκθεση της παιδαγωγικής ομάδας «Σκασιαρχείο» σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών.

9

Κάπως έτσι αποχαιρετούμε την υπέροχη εποχή του Φθινοπώρου και ετοιμαζόμαστε να υποδεχτούμε τον Χειμώνα!

 

Καλά Χριστούγεννα , φίλοι μας!!

Στο πρώτο γράμμα που μας έστειλε το 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου σταθήκαμε άτυχοι, ποτέ δε το λάβαμε . Μεγάλη η απογοήτευση , όμως συνεχίζουμε ανταλλάσσοντας, έστω και μέσα από ηλεκτρονική αλληλογραφία, ζεστές ευχές για τις γιορτές που κοντοζυγώνουν.
Το 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου

af0292b3 20c8 43b1 ae90 859c3fdd0a4d

e63f2f79 b4f4 433f ae48 b548aa13971e

XXX

jjjj

Το 145ο Νηπιαγωγείο Αθηνών

Agrinio 1

Gramma 1

Καλέ γιορτές και από το Γενάρη θα προχωρήσουμε πιο δυναμικά και με περισσότερη τύχη…

Είστε όλοι καλεσμένοι!!!

Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου , στις 18.30 , σας περιμένουμε!!!

Cream and Red Playful Merry Christmas Card

 

 

Ο Πωλ Κλέε των Χριστουγέννων!!

Ο Πάουλ Κλέε ήταν Γερμανο-Ελβετός ζωγράφος(1879-1940). Μολονότι δεν εντάχθηκε επισήμως σε καμία σχολή ή κίνημα, το έργο του είχε σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση των περισσοτέρων καλλιτεχνικών τάσεων της μοντέρνας τέχνης, ενώ υπήρξε και δάσκαλος στη σχολή Μπαουχάους. Βλέπουμε τον παρακάτω πίνακά του

ll

όπου τα παιδιά εύκολα διακρίνουν οριζόντιες και κάθετες γραμμές. Λόγω των γιορτινών ημερών που πλησιάζουν ,    “πειράξαμε” λίγο τον πίνακα και του δώσαμε ένα χριστουγεννιάτικο τόνο. Τα παιδιά φτιάχνουν με μολύβι οριζόντιες και κάθετες γραμμές, περνούν με νερομπογιές τα κουτάκια που σχηματίζονται και δημιουργούν έλατα είτε με μαρκαδόρους , είτε με χαρτοκολλητική .

222e6653 01fe 40f7 b239 29726bb54fca

a3f4ec68 4c06 4ed5 8192 8fa3786a0d48

2ed6ee26 d832 433b 8625 1227ac3d1c2e

8210c5de b249 49b4 bb56 0ae864acb9ee

e4670809 73f7 4caa 92a2 68f7055d9cfd

7d239be3 125e 4e77 872a e5f99bd10245

24f8b414 7482 44b6 af12 7c780f5a18f0

39c4d820 cd56 4212 a42b 8b026b4ae4c2

42d66138 67a6 46c4 be2c 2363392f7f17

49d15bdc df22 4714 b5bb 9ab3b90646a6

520fa955 3bc2 4e32 9159 f6df2589ae57

819c4e5c a984 46df bb66 58cc8882ebca

ec4622b3 a655 4b87 bd6a f3d127948c2f

fc0a22fd 4368 4fd1 8e1e e0c86f461476

Ένα ποίημα, ένα βιβλίο..

Το χιόνι 

Τι καλά που’ναι στο σπίτι μας

τώρα που έξω πέφτει χιόνι.

Το μπερντέ παραμερίζοντας

τ’άσπρο βλέπω εκεί σεντόνι

να σκεπάζει όλα τα πράγματα,

δρόμους, σπίτια, δέντρα, φύλλα.

Πόσο βλέπω μ’ευχαρίστηση

μαζεμένη τόση ασπρίλα.

Όμως, κοίτα, τουρτουρίζοντας

το κορίτσι εκείνο τρέχει.

Τώρα στάθηκε στην πόρτα μας,

ψωμί λέει πως δεν έχει,

πως κρυώνει, πως επάγωσε…

“Έλα μέσα κοριτσάκι, τ

ο τραπέζι μας εστρώθηκε

κι αναμμένο είναι το τζάκι”.

Κώστας Καρυωτάκης ( 1896-1928)

Ο χειμώνας ήρθε , έφερε κρύο και το ποίημα του Καρυωτάκη γίνεται μικρά βιβλία σε ομάδες . Η κάθε ομάδα βρίσκει κι ένα διαφορετικό τίτλο για το βιβλίο της  και ακολουθεί η παρουσίαση στην ολομέλεια

2e4e94d4 43e1 4980 95ab 303d9f20d822

 

597dcf7c 76b5 4347 b72c 00f228ffd780 1

05e69e30 3a65 453a 9d87 28ef1a0e5c8d

b257deb2 d1a7 43b3 b2a5 d223931dff60

Το καλύτερο χιόνι

2f639c16 5cc0 490e ad9e cf98747bbba7

Το κορίτσι που κρυώνει στο χιόνι

237efbda 3473 4649 9b59 41026fe50dba

Το πιο παγωμένο κορίτσι

eb3eef70 08e6 4dbd 95e6 866a517bbc2c

Το κοριτσάκι που κρυώνει

ffca19ad c6c4 40f4 a320 560f11ec6c58

Εργαστήρι Δημιουργικής γραφής … Κυριακή στο σχολείο!

Τα τελευταία χρόνια, η έναρξη λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης  συνοδεύεται από μια κυριακάτικη  συγκέντρωση στο χώρο του νηπιαγωγείου μας , όπου οι γονείς  ενημερώνονται για τη σημασία και την αξία των βιβλίων στην καθημερινότητά μας, για τον τρόπο λειτουργίας  της βιβλιοθήκης παιδιών και ενηλίκων αφήνοντας για το τέλος το πιο ζωντανό και δημιουργικό κομμάτι που είναι τα αγαπημένα μας  μικρά βιβλία της παιδαγωγικής Φρενέ που αποσκοπούν

  • στο σεβασμό στην ελεύθερη έκφραση,τις επιλογές και τα ενδιαφέροντα των μαθητών (τα παιδιά διαλέγουν τα θέματα των μικρών βιβλίων, γράφουν μικρά κείμενα ή κάνουν μόνο ζωγραφική, τα μεγαλύτερα χρησιμοποιούν και τις νέες τεχνολογίες )
  • στη μάθηση μέσω της εμπειρίας (με τη μέθοδο της δοκιμής και του λάθους για τη σύνταξη των μικρών βιβλίων και τη δημοσίευσή τους)
  • στη συνεργασία (τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους και ευθύνες για τη δημιουργία του βιβλίου)
  • προσφέρουν κίνητρο για μάθηση (οι μαθητές κάνουν κάτι που έχει νόημα για αυτά και τα ευχαριστεί , μοιράζονται εμπειρίες και χαίροντα για τα έργα τους )

Στο τέλος , παρέα γονείς και παιδιά παρουσίασαν τις μοναδικές και πρωτότυπες ιστορίες που έγραψαν, και κέρδισαν το μεγαλύτερο χειροκρότημα!!!

62726ad1 e95d 4a42 9ff2 56c2fa0aa603 1

073f0548 4360 4932 a34b 4f59f4faa74d

2d27d22d ef60 4dfc b436 077bf9bce84f

956ff4a2 b008 49a7 a3b3 6bf120995578

2c977797 77ef 46b4 98c7 df13b7749f9c

acbbee60 6a5b 4556 bd75 bb3a7a95179f 1

a745936d 0a34 455a 847d 042fb85f4cd7 1

Ένα μεγάλο ” Ευχαριστώ” σε όσους γονείς πέρασαν το κυριακάτικο πρωινό τους στο νηπιαγωγείο  και μαζί με τα παιδιά τους έφτιαξαν τις ωραότερες  ιστορίες!!!

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2026

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2026 

Θέμα: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη ζωή μας» 

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας προκηρύσσει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με στόχο την καλλιέργεια κριτικής σκέψης γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και τις επιδράσεις της στη ζωή μας. 

Ο διαγωνισμός προσαρμόζεται παιδαγωγικά στις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα κάθε ηλικιακής ομάδας: 

ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ

Νηπιαγωγείο & Α’, Β’, Γ’ Δημοτικού: «Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη» 

Γενικός διδακτικός στόχος: 

Να αποφευχθεί η ανθρωπομορφοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, δηλαδή τα παιδιά να αποφεύγουν να της αποδίδουν ανθρώπινες ιδιότητες και να κατανοήσουν πώς λειτουργεί.  

Γνωστικοί στόχοι:  

Με απλό, βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, τα παιδιά καλούνται: 

  • Να κατανοήσουν με απλά λόγια, τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη. 
  • Να διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και μια μηχανή ή εφαρμογή. 
  • Να αναγνωρίσουν βασικά χαρακτηριστικά της Τεχνητής Νοημοσύνης (δεν έχει συναισθήματα, δεν καταλαβαίνει, δεν αποφασίζει από μόνη της). 
  • Να αντιληφθούν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο φτιαγμένο από ανθρώπους για να βοηθά σε διάφορες εργασίες. ( ιστοσελίδα SaferInternet4Kids.gr)

Τα παιδιά είδαν  βίντεο προκειμένου να αντιληφθούν τι σημαίνει ο όρος ” Τεχνητή Νοημοσύνη” κάτι ποιυ κατανόησαν με μεγάλη ευκολία καθώς τα ρομπότ τους είναι πολύ αγαπητά και προσαρμόζονται σε κάθε είδος παιχνιδιού . Σταθήκαμε ,ιδιαίτερα, στο ότι το ρομπότ παίρνει εντολές από τον άνθρωπο  και δεν έχει την ικανότητα να  τις αξιολογήσει , επομένως η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να χρησιμοποιείται για καλό σκοπό , ήταν το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν .

https://www.youtube.com/watch?v=tJm3HM4ubSk

Η απόφαση συμμετοχής στο διαγωνισμό ελήφθη γρήγορα και η πρόταση ήταν , βεβαίως, να κατασκευάσουμε ένα ρομπότ . Χρησιμοποιήσαμε υλικά που υπήρχαν στην τάξη μας και τα οποία επαναχρησιμοποιήσαμε ( ένα κουτί  από αλεύρι για το σώμα , το κουτί μιας οδοντόκρεμας για πόδια τα οποία τυλίξαμε σε υφάσματα, κομμάτια από περιοδικά για τα χαρακτηριστικά του προσώπου,μαλλιά πλεξίματος για μαλλιά ). Μεταξύ τεσσάρων προτάσεων για ονοματοδοσία ( Σταύρος , Αγάπη , Το ρομπότ της τεχνητής νοημοσύνης, Σταυρούλα ) επικράτησε το τελευταίο . Από κοινού , έδωσαν φωνή   στο ρομπότ και συναποφάσισαν τα λόγια που λέει

9f6ee302 3e9e 41d8 8306 d85dceebd961

766530ac 6e0c 4736 889e 499ae03cc346

c8306b42 0227 4159 aae5 20d845fa1f8b

42363341 9042 421f 9165 88453b7b9d84

73b123d7 ca8f 478b a68c a80b696655bd

0cc907ce f294 4ea8 ab1c 60c51357e6e3

229ac26e b1eb 4294 a5a2 8f62542fdd22

SSSSS

Καλή επιτυχία , παιδιά !!!

eTwinning project “Grandparents in the Classroom – Learning from Each Other” Νοέμβριος

Τον μήνα Νοέμβριο ετοιμάζομαστε για το λογότυπο του έργου . Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κορνίζα -αναμνηστική φωτογραφία με τον παππού, τη γιαγιά και το εγγονάκι

Τα παιδιά μετρούν , υπολογίζουν το μέγεθος της κορνίζας  , ζωγραφίζουν , στολίζουν και ….έτοιμοι!!!

poiuy

aaaaaa

Η στιγμή της ψηφοφορίας έφτασε

collage 22 1

Τα παιδιά υπερψήφισαν το λογότυπο από την Ιταλία που τελικά κέρδισε

lll

Με αφορμή την εξέγερση του Πολυτεχνείου , έχουμε την πρώτη επίσκεψη στην τάξη μας . Ο παππούς μαθητή,  μας περιγράφει τις στιγμές που έζησε ως αυτόπτης μάρτυρας των γεγονότων που εκτυλίχτηκαν με την είσοδο του τανκ στο Πολυτεχνείο. Τα παιδιά είχαν ετοιμάσει πολλές ερωτήσεις και του πήραν συνεντευξη . Στο τέλος , του χάρισαν μια εικαστική δημιουργία  και έβγαλαν αναμνηστική φωτογραφία

collage 23 1

Ελιά, το δέντρο της ζωής

Νοέμβριος, μήνας συγκομιδής του καρπού στους ελαιώνες .Τα ελαιοτριβεία δουλεύουν ασταμάτητα για να βγάλουν το πολύτιμο λάδι κι εμείς στο σχολείο δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την αναφορά σε αυτή τη σπουδαία γεωργική δουλειά .

Ο πίνακας του Θεόφιλου με τίτλο    “Το λιομάζωμα” δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να κάνουν τις υποθέσεις τους . Αρχικά μιλάνε για κάποια θάλασσα με παραλία και ανθρώπους που κάθονται είτε στην άμμο είτε σε πολυθρόνες…

999

Αφού δουν ένα εκπαιδευτικό βίντεο , σε δεύτερη φάση ξαναπαρατηρούν τον πίνακα και οδηγούνται σε διαφορετικά συμπεράσματα , ότι δηλ. βλέπουν  ανθρώπους να μαζεύουν ελιές .

Βλέπουν και άλλους πίνακες του Θεόφιλου και παραξενεύονται με δύο πράγματα

  1. Ότι είναι ντυμένος σαν τσολιάς
  2. Ότι η ζωγραφική του είναι αλλιώτικη με ανθρώπινες φιγούρες παράξενες…

Σε χαρτί φτιάχνουν το δικό τους ελαιώνα  με σφουγγάρια και βρίσκουν και τίτλο   “Ο πιο όμορφος ελαιώνας ”

829a9eae f17d 415a aef2 94549b3c3ac0

80e010e3 0e1c 4b72 bcf5 51a817a0596d

bf72353d 78b9 4efe 924c ba812db81dd5

38057dbe 1ed9 407e aeca 522e9593227f

Και σε ψηφιακή έκδοχή ο πίνακας

5e109d94 ba12 41a0 9823 e364fd3ad4b4

Φτιάχνουν σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη    “Λάδι” και επειδή τους άρεσε πολύ αυτό το   “παιχνίδι” επινοούν και τις δικές τους όπως    “Λαδομπανάνα”,  “Λαδοφρυγανιά”,  “Λαδοαλεύρι” και πολλές άλλες….

16faef7a 186d 414d ad83 1cb6ea522b22

6516cd5e f326 4c87 bb67 425858a317a7

Φτιάχνουν και τυπώματα κλαδιών σε πηλό και τα ζωγραφίζουν . Αποφασίζουν να τα κρεμάσουν στο χριστουγεννιάτικο δέντρο μας( όταν το στολίσουμε….)

edf4c260 cb05 4a20 89fd 4bcaf1a080c6

e1607806 7577 434c a339 1f5ef7a64e92

83611321 9293 422c a5d5 dd48aa1d9f90

5153edc8 0508 472c 92ea 636f268c261c

e25d171a f2f5 4dfb a8df dcac702af56c

Το πιο ωραίο, παραδοσιακό δεκατιανό!!!

9f84de7f 2021 41f8 9fd1 9fa24f8e7e58

 

 

Σελίδα 1 από 87

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση