Επειδή μας αρέσει το πράσινο σχολείο ετοιμαζόμαστε ..
Το γράμμα Ο από το ” ΟΧΙ” της εθνικής επετείου μας οδήγησε στις καμπύλες γραμμές . Ένα παιδί φτιάχνει μια καμπύλη με το σώμα του και κάποιο άλλο την αποτυτπώνει στο χαρτί με μεγάλη ακρίβεια!!!
Παρατηρούμε τον πίνακα ζωγραφικής ” Το δέντρο της ζωής” (1909)του Γκούσταφ Κλιμτ(1862-1918) , Αυστριακός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Απόσχισης της Βιέννης που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρ Νουβό.
Το δέντρο αρέσει πολύ στα παιδιά . Σε άλλον θυμίζει το ουράνιο τόξο , σε άλλον ένα καράβι που ταξιδεύει , σε άλλον φέρνει τη χαρά , σε άλλον θυμίζει έναν κήπο με λουλούδια, σε άλλον σαλιγκάρια…
Εύκολα συμπεραίνουν ότι τα κλαδιά του είναι καμπύλες γραμμές .
Για φόντο βάφουν με πινέλο απαλά χρώματα.
|
|||||
|
|
|||||
| Η πενταμελής αντιπροσωπεία του Νηπιαγωγείου μας, χάρισε στον Υπουργό μια αφίσα με τη λυπημένη Γη που περιμένει να γίνει χαρούμενη και να απαλλαγεί από πλημμύρες, καμμένα δάση , ξηρασίες, πάγους που λιώνουν εξαιτίας της υπερθέρμανσης του πλανήτη με τις πολικές αρκούδες να κινδυνεύουν να μείνουν άστεγες . Όλα αυτά, τα εξήγησαν στον Υπουργό με το δικό τους καθαρό και ανεπιτήδευτο τρόπο!!!
Ευχαριστούμε θερμά την Ελληνική Εταιρία της Φύσης από την οποία έχουμε τιμηθεί τρεις φορές με την πράσινη σημαία του Διεθνούς Δικτύου των Οικολογικών Σχολείων, βράβευση που αποτελεί κίνητρο και έμπνευση για να δυναμώνει η φωνή των παιδιών μας Ευχαριστούμε θερμά το WWF που στέκεται πολύτιμος βοηθός στα περιβαλλοντικά προγράμματά μας ( ένα ιδιαίτερο “Ευχαριστώ” στην Ελένη Σβορώνου) Οι μαθητές και οι μαθήτριες καταχάρηκαν την παρουσία τους στην εκδήλωση, τα χαμόγελα και οι πόζες έκλεψαν την παράσταση . Τώρα η αποστολή τους είναι να ενημερώσουν όλο το σχολείο για αυτή την εμπειρία τους !!! Στο παρακάτω Δελτίο Ειδήσεων Ertflix στο 42.27 γίνεται αναφορά στην εκδήλωση https://www.ertflix.gr/en/vod/vod.669545-2100-deltio-eideseon-pempte-30-oktobriou-2025
|
Η αλληλογραφία ανάμεσα σε σχολεία είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, που προσφέρει στα παιδιά το κίνητρο να εργαστούν ομαδικά, να ανταλλάξουν ιδέες με άλλα παιδιά , να γνωρίσουν άλλους τόπους, , να βγουν έξω από τα στενά όρια της σχολικής τους τάξης.
Εισάγοντας τη σχολική αλληλογραφία ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα του σχολείου προς τον κόσμο και την κοινωνία. Καλλιεργούμε τις ανθρώπινες σχέσεις, τόσο σημαντικές για την διαμόρφωση της προσωπικότητας και της γνώσης του εαυτού μέσα από τον άλλον, την καλλιέργεια της αλληλεγγύη και της ειρήνης. (Σ. Λάχλου, 2017)
Η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος του μαθητή και η εμπλοκή του στη μαθησιακή διαδικασία αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εκπαίδευση (Meirieu, 2008, 2001). Ειδικότερα, σύμφωνα με την παιδαγωγική φιλοσοφία του Σελεστάν Φρενέ, η πρόκληση συνίσταται στην ανάπτυξη κινήτρου έκφρασης και επικοινωνίας εντός του σχολείου, ανάμεσα στους ίδιους τους μαθητές και εκτός του σχολείου, ανάμεσα σε σχολικές τάξεις καθώς και στη δημιουργία συνθηκών για την προώθηση της «φυσικής» μεθόδου μάθησης, με άλλα λόγια, στη δημιουργία συνθηκών για τη χρήση της γλώσσας σε πραγματικές περιστάσεις επικοινωνίας και δράσης (Puren, 2010).
Πηγή https://skasiarxeio.wordpress.com/
Το Τμήμα 2 μετά την εξαιρετική ,τρίχρονη αλληλογραφία που είχε με το 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας , μια εμπειρία που τα μεγαλύτερα παιδιά τη θυμούνται με μεγάλη αγάπη, ξεκινάει ένα καινούργιο, συναρπαστικό ταξίδι !!
Αυτή τη φορά θα αρχίσουμε την αλληλογραφία με το 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου και τη συνάδελφο κα Βάσω. Αφού βρούμε στο χάρτη την πόλη του Αγρινίου και μιλήσουμε για τα μέσα συγκοινωνίας που μπορεί κάποιος να την επισκεφτεί ( αυτοκίνητο , όχι όμως πλοίο καθώς παρατηρούν ότι κοντά δεν υπάρχει θάλασσα) ,
ξεκινάμε το πρώτο μας γράμμα που αναφέρεται στην παρουσίαση του σχολείου μας. Τα παιδιά επιλέγουν τους χώρους που θα φωτογραφήσουμε και στη συνέχεια κάνουν μια περιγραφή αυτών
Έτοιμος και ο ταχυδρομικός φάκελος…
που μας δίνει την ευκαιρία να μάθουμε δύο βασικούς όρους , αυτού του αποστολέα και του παραλήπτη.
Καλή μας αρχή με τους νέους φίλους από το 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου!!!!!
Σήμερα ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία στην Καλλιθέα. Επισκεφθήκαμε το Ολοήμερο Ειδικό Δ.Σ. Τυφλών , το Ειδικό Δ.Σ. Τυφλοκωφών , και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών.
Το ΚΕΑΤ, πρώην «Οίκος Τυφλών», ιδρύθηκε το 1906 από τους Γ. Δροσίνη και Δ. Βικέλα, με δαπάνες των αδελφών Άμπετ. Αρχικός σκοπός ήταν η προστασία των τυφλών ατόμων. Μέχρι το 1979 ήταν φιλανθρωπικό σωματείο με Πρόεδρο τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Μετά από σκληρούς αγώνες των τυφλών, το 1979 έγινε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 265/17-4-79, ΦΕΚ 74/17-4-1979) και μετονομάστηκε σε Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών Πηγή:https://keat.gr/
Σε ένα χώρο προσεγμένο, φιλόξενο, γεμάτο φως, χρώματα και καλαίσθητες εικαστικές δημιουργίες, συναντήσαμε παιδιά που, αν και ζουν μέσα στο σκοτάδι, το πρόσωπό τους φωτίζεται από ένα ζεστό χαμόγελο και είναι έτοιμα να σου δείξουν ότι υπάρχει κι άλλος ένας κόσμος εκτός από αυτόν που βλέπουμε…Στο Δημοτικό Σχολείο φοιτούν περί τους 35 μαθητές και στο Νηπιαγωγείο 25 που έρχονται από διάφορες περιοχές της Αττικής και μετακινούνται με ναυλωμένο ταξί από την Περιφέρεια Αττικής. Στο ΚΕΑΤ(Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών )φοιτούν παιδιά που πάσχουν από ολική ή μερική τύφλωση μπορεί, όμως, να εχουν και συνοδές αναπηρίες(αυτισμό, νοητική υστέρηση, κινητικές αναπηρίες κα).
Τα παιδιά, περπάτησαν πιάνοντας την ειδική μπάρα που οδηγεί τους τυφλούς μαθητές μέσα στο σχολείο, έπαιξαν παιχνίδια με διάφορα υλικά που τους βοήθησαν να καταλάβουν πώς όταν εκλείψει η όραση τότε ενισχύονται οι άλλες αισθήσεις, είδαν τη μηχανή της γραφής Braille και πληκτρολόγησαν το γράμμα Α. Τους έκανε δε ιδιαίτερη εντύπωση το ανάγλυφο των κουκκίδων που αποτυπώθηκαν στο χαρτί.
Ο Θ. μας ” διάβασε” με τον υπέροχο τρόπο του το βιβλίο που είχε φτιάξει με τους συμμαθητές του για μία κάμπια ( ” Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” του Έρικ Καρλ, εκδ. Καλειδοσκόπιο) , χαϊδεύοντας τα ανάγλυφα υλικά και χαρτόνια που είχαν χρησιμοποιήσει για την εικονογράφησή του. Στη συνέχεια, πλησίασε τα παιδιά και τα άγγιξε φιλικά ζητώντας να μάθει τα ονόματά τους . Φεύγοντας από την τάξη είπε ότι χάρηκε πολύ που μας γνώρισε!!
Η κα Εμμανουέλα, η μουσικός, ήρθε στην τάξη κρατώντας τον οδηγό της τον Divo ο οποίος τη συντροφεύει τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μας έπαιξε στο βιολί το τραγούδι ” Αν όλα τα παιδιά της Γης” και εμείς το τραγουδήσαμε κάνοντας κάποιες κινήσεις στη νοηματική γλώσσα. Μας είπε ότι τα σκυλιά οδηγοί εκπαιδεύονται για δύο χρόνια, υπάρχουν συνολικά γύρω στα 25 σε όλη την Ελλάδα, για να αποκτήσει ένας τυφλός σκύλο απαιτούνται αρκετές προϋποθέσεις , ενώ η αγορά του γίνεται μέσω χορηγιών καθώς κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ.Μας έμαθε ακόμα ότι όταν ο σκύλος φορά το ειδικό σαμάρι , δεν επιτρέπεται κανείς να τον πλησιάσει , να του μιλήσει ή να τον χαϊδέψει , επειδή αποσπάται η προσοχή του από το έργο που έχει αναλάβει. Όταν όμως βγαίνει το σαμάρι , τότε γίνεται ένας σκύλος σας όλους τους άλλους.
Στη συνέχεια , μας έκανε μια επίδειξη του τρόπου με τον οποίο ο σκύλος συνεργάζεται μαζί της και την προστατεύει από διάφορα εμπόδια στο δρόμο της. Τα παιδιά περπάτησαν με τη βοήθεια του λευκού μπαστουνιού και έγιναν ζευγάρια όπου ο τυφλός κρατούσε από το μπράτσο τον συνοδό του προκειμένου να νιώθει ασφαλής .
Πριν φύγουμε, χαρίσαμε στην κα Εμμανουέλα και στο διδακτικό προσωπικό ένα πήλινο πιατάκι με ανάγλυφες παραστάσεις και χάρτινες καρδιές όμοιες με τις κουκκίδες της γραφής Braille.Τα παιδιά του ΚΕΑΤ μας χάρισαν καρτέλες με τα ονόματά μας και λουλούδια με τις λέξεις ” Αγάπη” και ” Φιλία” γραμμένα και στις δύο γλώσσες
Φύγαμε από το ΚΕΑΤ γεμάτοι από όμορφες στιγμές που στο πέρασμα του καιρού θα γίνουν δυνατές αναμνήσεις γεμάτες τρυφερότητα, συγκίνηση και θαυμασμό για όσα παιδιά γίνονται σπουδαίοι μαχητές και μας διδάσκουν πολύτιμα μαθήματα ζωής…
Ένα μεγάλο ” Ευχαριστώ” στις κυρίες Μαρία( Προϊσταμένη) , Μελίνα, Εμμανουέλα, Δήμητρα από το Ειδικό Δ. Σ. Τυφλοκωφών και τις κυρίες Νικολίτσα ( Προϊσταμένη),Ελένη,Βασιλική, από το Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών για τη ζεστή υποδοχή και φιλοξενία τους.
Αποτυπώνοντας τις εντυπώσεις..
Ο πόλεμος δεν είναι αντρική υπόθεση . Οι γυναίκες πολεμούν κι αυτές με το δικό τους τρόπο, είναι οι αφανείς ήρωες που αγωνίζονται για την Ελλάδα , την τιμή και την ελευθερία, πλέκουν ρούχα, μεταφέρουν πολεμοφόδια και τρόφιμα, γράφονται εθελόντριες στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και τα παιδιά του σήμερα σκύβουν μπροστά τους με σεβασμό και ευγνωμοσύνη και μοιράζουν στη γειτονιά τα μικρά τους βιβλία για τις ηρωίδες γυναίκες του 1940….Ο κόσμος ενθουσιάζεται με την κίνηση των παιδιών και τους δίνει πολλά “Μπράβο” για την πρωτοβουλία τους!!!
Το έργο ” Μάνες”της Βάσως Κατράκη (1914 – 1988) ,Ελληνίδα ζωγράφος και διακεκριμένη χαράκτρια, μας φέρνει στο νου τη φωτογραφία μιας μάνας του 1940 που κρατάει αγκαλισμένα τα φοβισμένα παιδιά της που ο Θ. τα “ακούει” να λένε πως δε θέλουν τον πόλεμο…
Με τη βοήθεια της ΑΙ , αφαιρούνται οι φιγούρες των παιδιών από το έργο της χαράκτριας και τα παιδιά προσθέτουν τα δικά τους σχέδια.
Η ελληνική σημαία με την τεχνική της υψιτυπίας. Η υψιτυπία είναι μια εκτυπωτική μέθοδος όπου τα στοιχεία που τυπώνονται είναι ανάγλυφα και προεξέχουν από την εκτυπωτική πλάκα. Η μελάνη εφαρμόζεται στα σημεία που προεξέχουν και στη συνέχεια μεταφέρεται στο χαρτί μέσω πίεσης.
Φτιάχνουμε σε τύπωμα με την τεχνική της μονοτυπίας ( χαρακτική σε χαρτόνι depron) το περιστέρι που για κάθε παιδί συμβολίζει και κάτι διαφορετικό ( ειρήνη , φιλί, λουλούδια, αγάπη , χαρά, χαμόγελο, ουράνιο τόξο, φίλους, αγκαλίτσα , παιχνίδι,ελευθερία, την Ελλάδα).
Τα περιστέρια απλώνονται στο σχολείο μας για να διαδώσουν παντού τα σπουδαίες αξίες που “κουβαλούν” πάνω τους …
Επαναχρησιμοποίηση περιοδικών για να γράψουμε το ιστορικό ” ΟΧΙ”
Βλέπουμε τις παρακάτω ταινίες
https://www.youtube.com/watch?v=96HJ4M8ZJvQ
( Η πρώτη ταινία τύπου “Μίκυ Μάους ” που γυρίστηκε στην Ελλάδα !!)
https://www.youtube.com/watch?v=jM6uT344-Cc
και όλα τα παιδιά μαζί με το συστεγαζόμενο 30ο Νηπιαγωγείο Αθηνών καταχειροκροτούνται από γονείς και κηδεμόνες καθώς παρελαύνουν μπροστά τους με την ελληνική σημαία…
Μα χαρά λάβαμε το παρακάτω ενημερωτικό που αφορούσε την περσινή συμμετοχή μας στο 2ο Δαιπολιτισμικό Φεστιβάλ
Αξιότιμες/-oι,
Σας αποστέλλουμε επισυναπτόμενο τον Έπαινο Συμμετοχής για τις μαθήτριες και τους μαθητές του σχολείου σας που συμμετείχαν στην εικαστική έκθεση με τίτλο «Το όνειρό μου για τον κόσμο», η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 2ου Διαπολιτισμικού Φεστιβάλ “Τέχνη για τη Συμπερίληψη στο Σχολείο”.
Μπορείτε να εκτυπώσετε τον Έπαινο, να συμπληρώσετε τα ονόματα των παιδιών που συμμετείχαν και να τον απονείμετε στην εκδήλωση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου ή σε οποιαδήποτε άλλη περίσταση κρίνετε κατάλληλη, ως αναγνώριση της δημιουργικής τους προσπάθειας.
Επιπλέον, σας ενημερώνουμε ότι σύντομα θα σας αποσταλούν οι Ευχαριστήριες Επιστολές για τις σχολικές μονάδες και οι Βεβαιώσεις Συμμετοχής για όσες/όσους συντόνισαν τη συμμετοχή των παιδιών στην εν λόγω έκθεση.
Με εκτίμηση,–
Πωλίνα Ευαγγελία Κυριτσοπούλου
Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Α’ Αθήνας (Πρωτοβάθμια)
Το σχολείο μας ( Τμήμα 2) συμμετείχε με 2 εικαστικές δημιουργίες
Συγχαρητήρια στους μαθητές /τριες μας που πάντα μας εκπλήσσουν με το δημιουργικό τους ταλέντο!!!
Υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που αρέσκονται να εμπνέονται από γεωμετρικά σχήματα , όπως το τρίγωνο . Αφού γνωρίσουμε αρχικά τα βασικά χαρακτηριστικά του τριγώνου , τρεις πλευρές και τρεις γωνίες , βλέπουμε πίνακες ενός σύγχρονου καλλιτέχνη του Shane Walters
Στεκόμαστε στον παρακάτω πίνακα
Τα παιδιά περιγράφουν ένα πολύχρωμο τρίγωνο μέσα σε ένα πολύχρωμο ουρανό με πιο απαλά χρώματα
Φτιάχνουν τους δικούς τους πίνακες με λαδοπαστέλ σχεδιάζοντας τρίγωνα και κολλώντας τα σε απαλά φόντο. Στο περίγραμμα του τριγώνου μπαίνουν λευκές λωρίδες χαρτιού , όπως έχει κάνει και ο καλλιτέχνης.
Ο κύκλος είναι ένα γεωμετρικό σχήμα πολύ οικείο στα παιδιά που μπορούν να το εντοπίσουν εύκολα σε διάφορα αντικείμενα στο σχολείο ( ρολόι, τουβλάκια , χαρτοταινία, κατσαρολικά κουκλόσπιτου, ρολό κουζίνας….) και να το αποδώσουν σχηματικά με το σώμα τους .
Ο κύκλος μεταμορφώνεται σε….
Παρατηρούμε τον πίνακα του Ρομπέρ Ντελονέ ” Ρυθμός, η χαρά της ζωής” (χωρίς να γίνει αναφορά στον τίτλο από την αρχή) και μιλάμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί
Τα παιδιά είπαν ότι τους δημιουργεί χαρά , είναι ωραία ανακατεμένα χρώματα και τους θυμίζει
Παιδότοπο
χρωματιστό πλανήτη
ουράνιο τόξο
ζελεδάκι
πολύχρωμη θάλασσα
σοκολάτα ουράνιο τόξο
θάλασσα με σοκολάτα
Ο Ντελονέ εμπνέει ….
Ο Ντελονέ είναι Γάλλος ζωγράφος, πρωτοπόρος του καλλιτεχνικού κινήματος Ορφισμός, που δημιούργησε με την Ρωσίδα ζωγράφο και σύζυγό του Σόνια.
Γεννημένος στο Παρίσι, από νεαρή ηλικία ακολούθησε την καλλιτεχνική πορεία στη ζωγραφική, σπουδάζοντας και συμπληρώνοντας τις γνώσεις του κάνοντας επισκέψεις σε διάφορες σχολές εκτός Παρισιού, ενώ σε ηλικία 25 ετών βρέθηκε στο ζενίθ της καριέρας του εκθέτοντας και κερδίζοντας μεγάλη φήμη.
Στη δεκαετία του 1910 άρχισε να ζωγραφίζει γεωμετρικά σχήματα με έντονα χρώματα, με επιρροή από τον Κυβισμό αλλά με ένα αποτέλεσμα περισσότερο ρυθμικό και λυρικό. Ο ίδιος υποστήριζε ότι «επειδή η συνέχεια των σχημάτων διακόπτεται συνεχώς από τις επιδράσεις του φωτός, ο ζωγραφικός πίνακας πρέπει να αποτελεί ρυθμικό σύνολο βασιζόμενο στη κατάλληλη επιλογή των έγχρωμων επιπέδων».
Κι από τον κύκλο , περνάμε στο ημικύκλιο…
Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén