Τα τελευταία πέντε, τουλάχιστον, χρόνια έχει γίνει θεσμός η επίσκεψή μας στο Άλσος Περιστερίου. Συμμετέχοντας στη δράση του Δήμου Περιστερίου “Άνακυκλώνω καπάκια -Βοηθάω-Κινούμαι”που συνδυάζει την περιβαλλοντική συνείδηση με την έμπρακτη κοινωνική αλληλεγγύη, και σκοπό έχει τη συγκέντρωση πλαστικών καπακιών με τελικό στόχο την απόκτηση αναπηρικών αμαξιδίων για συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη, συγκεντρώνουμε και παραδίδουμε μεγάλες ποσότητες από πλαστικά καπάκια από γάλα , νερό, αναψυκτικά τα οποία στγκεντρώνουμε με τη βοήθεια των γονέων αλλά και της τοπικής κοινότητας .
Κατηγορία: Κοινωνική ευαισθητοποίηση Σελίδα 1 από 5
Σάββατο απόγευμα και ο Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Η Φλόγα», μας υποδέχτηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων “Αλεξάνδρα” σε έναν πολύ καλαίσθητο και ζεστό χώρο όπου ο κος Μιχάλης εκπαιδευτικός που υπηρετεί στο σχολείο του Συλλόγου εδώ και 20 χρόνια, μας μίλησε για το σπουδαίο έργο της “Φλόγας” που δίνει ελπίδα και ζωή σε πολλά παιδιά από 6 μηνών έως 16 ετών που “συναντήθηκαν” με τον καρκίνο….
Στος χώρους της φιλοξενούνται 50 παιδιά από όλη την Ελλάδα με τις οικογένειές τους για όσο διάστημα απαιτείται η ιατρική τους αγωγή.
Γονείς και παιδιά παρακολούθησαν δύο πολύ “δυνατά” σποτάκια που αναφέρονται στο έργο του Συλλόγου
https://www.youtube.com/watch?v=LKY9fmKHVgU
https://www.youtube.com/watch?v=qIfaZi9ALhY
και θαύμασαν τα ταμπλώ με τις όμορφες ζωγραφιές των παιδιών της “Φλόγας”, σχέδια γεμάτα φως και αισιοδοξία. Τα παιδιά έδειξαν στον κο Μιχάλη τις δικές τους ζωγραφιές με ευχές για τα φιλοξενούμενα παιδιά και του έδωσαν τον φάκελο με το χρηματικό ποσό που συγκέντρωσαν από την πώληση της σχολικής μας εφημερίδας το Δεκέμβριο, βγαίνοντας να πουν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα στην πλατεία της γειτονιάς μας…
Ο κος Μιχάλης αποστέλλοντας τη βεβαίωση παραλαβής δωρεάς, έγραφε : “Ευχαριστούμε πολύ, η ευαισθησία σας μας έχει συγκινήσει!” .
Ένα “ευχαριστώ” αφιερωμένο στα παιδιά που νοιάζονται , σκέφτονται και δρουν!!!
Ο Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Η Φλόγα» ιδρύθηκε το 1982 στο Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού από ελάχιστους γονείς παιδιών με καρκίνο, γιατρούς, νοσηλευτές και ψυχολόγους του ογκολογικού τμήματος. Η Φλόγα είναι Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Σήμερα η Φλόγα αγκαλιάζει χιλιάδες οικογένειες σε όλη την Ελλάδα, με γραφεία και εκπροσώπους σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.
Αποστολή της είναι:
- Να συμπαραστέκεται στα παιδιά που νοσούν από καρκίνο και τις οικογένειές τους.
- Να αγωνίζεται για την καλύτερη ιατρική, ψυχική και κοινωνική φροντίδα τους.
- Να μοιράζεται τους φόβους και τις αγωνίες τους, και να στηρίζει με κάθε τρόπο τον αγώνα τους.
Το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων και οιΣυντονιστές/στριες Εκπαίδευσης Προσφύγων του Αστικού Ιστού της Α΄ Αθήνας για την
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σας προσκαλούν να συμμετάσχετε στην Εικαστική Έκθεση- Εκπαιδευτική Δράση με θέμα:
«Μικρά βιβλία, μεγάλες ιστορίες: τα ζώα αφηγούνται»
Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 3ου Διαπολιτισμικού Φεστιβάλ «Χρώματα και Ρίζεςτου κόσμου» από την 21η έως και τις 24 Μαΐου 2026, το οποίο διοργανώνεται από τις Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων του Αστικού Ιστού της Α΄ Αθήνας, το 162ο Δ.Σ. Αθηνών και το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων.
Τα έργα των μαθητών/τριών θα «ταξιδέψουν» σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως στο Athens Comic Library και στο 162ο Δ.Σ Αθηνών, ενώ θα παρουσιαστούν σε ομαδική έκθεση στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη» (Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης, Θησείο, στάση μετρό Κεραμικός),στο πλαίσιο του Refugee Week Greece 2026.
Καλούμε τους/τις μικρούς/ές μας δημιουργούς των Nηπιαγωγείων να γνωρίσουν τον κόσμο των μικρών βιβλίων και των εικονοβιβλίων και να αφηγηθούν, μέσα από εικόνες, σχήματα και χρώματα, ιστορίες με πρωταγωνιστές ζώα που κινδυνεύουν.
Μέσα από την παγκόσμια γλώσσα της εικόνας,τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν τα δικά τους εικαστικά βιβλία και να εκφράσουν συναισθήματα, αναπτύσσοντας τη φαντασία και τη
δημιουργικότητά τους.
Όπως και την περσινή σχολική χρονιά, έτσι και φέτος είμαστε παρόντες στο Φεστιβάλ. Βλέπουμε το παράρτημα της δράσης με τα ζώα που βρίσκονται σε κίνδυνο και τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα επιλέγει ένα ζώο , συνθέτει μια ιστορία πρωτότυπη και μοναδική, βρίσκει τίτλο και την εικονογραφεί. Έπειτα , γίνεται η παρπουσίαση της ιστορίας στην ολομέλεια . Μπράβο στα παιδιά για τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την ευαισθησία τους!!
“Αντλώντας έμπνευση από τις έννοιες της προσφοράς και του εθελοντισμού, το μήνυμα που πρεσβεύει το Αστέρι της Ευχής, το έργο του οργανισμού, αλλά και τις ιστορίες παιδιών ευχής καλούμε μαθητές και μαθήτριες να συμμετέχουν στο δημιουργικό διαγωνισμό του Προγράμματος με μία συλλογική δημιουργία”.
Στο παραπάνω κάλεσμα του οργανισμού “Κάνε μια ευχή Ελλάδας” ανταποκρινόμαστε με τη συμμετοχή μας στην κατηγορία “Σχεδίασε το αστέρι σου” . Καλή επιτυχία , παιδιά!!!
Σήμερα ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία στην Καλλιθέα. Επισκεφθήκαμε το Ολοήμερο Ειδικό Δ.Σ. Τυφλών , το Ειδικό Δ.Σ. Τυφλοκωφών , και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών.
Το ΚΕΑΤ, πρώην «Οίκος Τυφλών», ιδρύθηκε το 1906 από τους Γ. Δροσίνη και Δ. Βικέλα, με δαπάνες των αδελφών Άμπετ. Αρχικός σκοπός ήταν η προστασία των τυφλών ατόμων. Μέχρι το 1979 ήταν φιλανθρωπικό σωματείο με Πρόεδρο τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Μετά από σκληρούς αγώνες των τυφλών, το 1979 έγινε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 265/17-4-79, ΦΕΚ 74/17-4-1979) και μετονομάστηκε σε Κέντρο Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών Πηγή:https://keat.gr/
Σε ένα χώρο προσεγμένο, φιλόξενο, γεμάτο φως, χρώματα και καλαίσθητες εικαστικές δημιουργίες, συναντήσαμε παιδιά που, αν και ζουν μέσα στο σκοτάδι, το πρόσωπό τους φωτίζεται από ένα ζεστό χαμόγελο και είναι έτοιμα να σου δείξουν ότι υπάρχει κι άλλος ένας κόσμος εκτός από αυτόν που βλέπουμε…Στο Δημοτικό Σχολείο φοιτούν περί τους 35 μαθητές και στο Νηπιαγωγείο 25 που έρχονται από διάφορες περιοχές της Αττικής και μετακινούνται με ναυλωμένο ταξί από την Περιφέρεια Αττικής. Στο ΚΕΑΤ(Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών )φοιτούν παιδιά που πάσχουν από ολική ή μερική τύφλωση μπορεί, όμως, να εχουν και συνοδές αναπηρίες(αυτισμό, νοητική υστέρηση, κινητικές αναπηρίες κα).
Τα παιδιά, περπάτησαν πιάνοντας την ειδική μπάρα που οδηγεί τους τυφλούς μαθητές μέσα στο σχολείο, έπαιξαν παιχνίδια με διάφορα υλικά που τους βοήθησαν να καταλάβουν πώς όταν εκλείψει η όραση τότε ενισχύονται οι άλλες αισθήσεις, είδαν τη μηχανή της γραφής Braille και πληκτρολόγησαν το γράμμα Α. Τους έκανε δε ιδιαίτερη εντύπωση το ανάγλυφο των κουκκίδων που αποτυπώθηκαν στο χαρτί.
Ο Θ. μας ” διάβασε” με τον υπέροχο τρόπο του το βιβλίο που είχε φτιάξει με τους συμμαθητές του για μία κάμπια ( ” Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” του Έρικ Καρλ, εκδ. Καλειδοσκόπιο) , χαϊδεύοντας τα ανάγλυφα υλικά και χαρτόνια που είχαν χρησιμοποιήσει για την εικονογράφησή του. Στη συνέχεια, πλησίασε τα παιδιά και τα άγγιξε φιλικά ζητώντας να μάθει τα ονόματά τους . Φεύγοντας από την τάξη είπε ότι χάρηκε πολύ που μας γνώρισε!!
Η κα Εμμανουέλα, η μουσικός, ήρθε στην τάξη κρατώντας τον οδηγό της τον Divo ο οποίος τη συντροφεύει τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μας έπαιξε στο βιολί το τραγούδι ” Αν όλα τα παιδιά της Γης” και εμείς το τραγουδήσαμε κάνοντας κάποιες κινήσεις στη νοηματική γλώσσα. Μας είπε ότι τα σκυλιά οδηγοί εκπαιδεύονται για δύο χρόνια, υπάρχουν συνολικά γύρω στα 25 σε όλη την Ελλάδα, για να αποκτήσει ένας τυφλός σκύλο απαιτούνται αρκετές προϋποθέσεις , ενώ η αγορά του γίνεται μέσω χορηγιών καθώς κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ.Μας έμαθε ακόμα ότι όταν ο σκύλος φορά το ειδικό σαμάρι , δεν επιτρέπεται κανείς να τον πλησιάσει , να του μιλήσει ή να τον χαϊδέψει , επειδή αποσπάται η προσοχή του από το έργο που έχει αναλάβει. Όταν όμως βγαίνει το σαμάρι , τότε γίνεται ένας σκύλος σας όλους τους άλλους.
Στη συνέχεια , μας έκανε μια επίδειξη του τρόπου με τον οποίο ο σκύλος συνεργάζεται μαζί της και την προστατεύει από διάφορα εμπόδια στο δρόμο της. Τα παιδιά περπάτησαν με τη βοήθεια του λευκού μπαστουνιού και έγιναν ζευγάρια όπου ο τυφλός κρατούσε από το μπράτσο τον συνοδό του προκειμένου να νιώθει ασφαλής .
Πριν φύγουμε, χαρίσαμε στην κα Εμμανουέλα και στο διδακτικό προσωπικό ένα πήλινο πιατάκι με ανάγλυφες παραστάσεις και χάρτινες καρδιές όμοιες με τις κουκκίδες της γραφής Braille.Τα παιδιά του ΚΕΑΤ μας χάρισαν καρτέλες με τα ονόματά μας και λουλούδια με τις λέξεις ” Αγάπη” και ” Φιλία” γραμμένα και στις δύο γλώσσες
Φύγαμε από το ΚΕΑΤ γεμάτοι από όμορφες στιγμές που στο πέρασμα του καιρού θα γίνουν δυνατές αναμνήσεις γεμάτες τρυφερότητα, συγκίνηση και θαυμασμό για όσα παιδιά γίνονται σπουδαίοι μαχητές και μας διδάσκουν πολύτιμα μαθήματα ζωής…
Ένα μεγάλο ” Ευχαριστώ” στις κυρίες Μαρία( Προϊσταμένη) , Μελίνα, Εμμανουέλα, Δήμητρα από το Ειδικό Δ. Σ. Τυφλοκωφών και τις κυρίες Νικολίτσα ( Προϊσταμένη),Ελένη,Βασιλική, από το Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών για τη ζεστή υποδοχή και φιλοξενία τους.
Αποτυπώνοντας τις εντυπώσεις..
Τα τελευταία χρόνια μια από τις πιο αγαπημένες εξόδους των παιδιών είναι η επίσκεψη στο Άλσος Πειστερίου όπου συναντούν τον κο Μπάμπη Δούναβη , υπεύθυνο της δράσης “Ανακυκλώνω καπάκια βοηθάω -κινούμαι” , ακούν την προσωπική του ιστορία που τον οδήγησε να γίνει άτομο με κινητική αναπηρία, μαθαίνουν για τις δυσκολίες στην καθημερινότητά τους που συχνά αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα και το πώς τα πλαστικά καπάκια συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους , προσφέρουν την ποσότητα πλαστικών καπακιών που συγκεντρώνουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και περνούν ένα όμορφο πρωινό στον καλαίσθητο και περιποιημένο χώρο του Άλσους.
Το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων και οι
Συντονίστριες/-ές Εκπαίδευσης Προσφύγων του Αστικού Ιστού της Α΄ Αθήνας για την Πρωτοβάθμια
Εκπαίδευση σας προσκαλούν να συμμετάσχετε στην εικαστική έκθεση με θέμα:
«Το όνειρό μου για τον κόσμο»
Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Διαπολιτισμικού Φεστιβάλ, στις 29 και 30 Μαΐου
2025, το οποίο διοργανώνεται από τις/τους Συντονίστριες/-ές Εκπαίδευσης Προσφύγων του
Αστικού Ιστού της Α΄ Αθήνας, το 162ο Δ.Σ. Αθηνών και το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και
Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων.
Καλούμε τους/τις μικρούς/ές μας δημιουργούς να αποτυπώσουν μέσα από την παγκόσμια γλώσσα
της τέχνης το δικό τους όνειρο για τον κόσμο και να εκφράσουν τις σκέψεις, τις ελπίδες και τα
συναισθήματά τους μέσα από το χρώμα, το σχήμα, τη σύνθεση και τη δημιουργία.
Με αφορμή ερωτήματα όπως:
● Πώς φαντάζομαι τον κόσμο στον οποίο θα ήθελα να μεγαλώσω;
● Τι σημαίνει για μένα “μαζί”;
● Ποια χρώματα έχει η ειρήνη, η αγάπη, η ισότητα;
● Πώς μοιάζει ένας κόσμος όπου όλοι οι άνθρωποι ζουν με αξιοπρέπεια, σεβασμό και
αποδοχή;
● Ποιο είναι το σχολείο των ονείρων μου;
● Πώς ονειρεύομαι τη φύση και το περιβάλλον μέσα στο οποίο θα ήθελα να ζω;
Τα έργα θα παρουσιαστούν στο Διαπολιτισμικό Φεστιβάλ (29 & 30 Μαΐου 2025), στο Refugee
Week (16-22 Ιουνίου 2025) και σε διαδικτυακή έκθεση.
Το Τμήμα 2 συμμετέχει στην έκθεση με δύο έργα που επιμελήθηκαν τα παιδιά με ενθουσιασμό . Μετά από συζήτηση, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες , αποφάσισαν για τη θεματολογία του έργου τους και για τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν . Ο κόσμος των ονείρων τους είναι γεμάτος χρώματα και σχέδια , αγάπη , καθαρό περιβάλλον, φροντίδα, καλοσύνη, χαρά, ευτυχία και ειρήνη.
Τα όνειρά σας , ευχές μας !!!
Με το Δήμο Περιστερίου μας συνδέει μια “φιλία” ετών, καθώς σταθερά συγκεντρώνουμε πλαστικά καπάκια συμμετέχοντας στη δράση “Ανακυκλώνω καπάκια , βοηθάω -κινούμαι” με υπεύθυνο τον κο Μπάμπη Δούναβη , ο οποίος και μας υποδέχτηκε στην είσοδο του Άλσους προκειμένου να μιλήσει στα παιδιά για το σκοπό της δράσης . Μας είπε ότι ο ίδιος γεννήθηκε με μια ασθένεια που δημιουργούσε μερική ατροφία στα κάτω άκρα αλλά αυτό δεν τον εμπόδιζε να περπατά και να αθλείται . Όταν, όμως, ήταν 10 χρονών, με το αμάξι του μπαμπά του είχε ένα ατύχημα και έμεινε για έξι μήνες στο γύψο με αποτέλεσμα οι μυες να ατροφήσουν εντελώς και έκτοτε είναι σε αναπηρικό αμαξίδιο. Ο κύριος Χρήστος γονέας νηπίου που μας συνόδευε μας είπε ότι για δεκαπέντε χρόνια εργαζόταν ως προπονητής επιτραπέζιας αντισφαίρισης ( πινγκ πονγκ) ατόμων με κινητικά προβλήματα και τον είχε εντυπωσιάσει το πάθος και η θέλησή τους να φτάσουν ψηλά. Μας ξενάγησε στο καθαρό και περιποιημένο άλσος με τις χελώνες να τρώνε αμέριμνα τα χορταράκια τους και πολλά αγάλματα με μορφές της μυθολογίας να ξεπροβάλλουν παντού. Στο θεατράκι καθήσαμε για φαγητό μετά μουσικής αφού εκείνη την ώρα ένας μουσικός σύλλογος έκανε πρόβες. Κάναμε βόλτα και στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής γνωρίζοντας τα σήματα της τροχαίας . Η καλύτερη στιγμή , βέβαια, ήταν όταν πήγαμε στις δύο παιδικές χαρές όπου τα παιδιά ξέδωσαν και “χόρτασαν” παιχνίδι!
Στο σχολείο , ο καθένας/μία ζωγράφισε τις εντυπώσεις του/της από τη σημερινή μας εκδρομή.
Περάσαμε αξέχαστα!!!
Ευχαριστούμε θερμά την κα Λένα και τον κο Χρήστο που μας συνόδευσαν.
” Μέσόγειος , πηγή ζωής και πολιτισμού” είναι το θέμα του διαγωνισμού ρομποτικής του Οργανισμού STEM Education στον οποίο συμμετέχουμε, και μας έδωσε την αφορμή να ασχοληθούμε με το θαλάσσιο οικοσύστημα , τη θάλασσα που μας προσφέρει χαρά , αναψυχή , εργασία , τροφή αλλά από την άλλη κινδυνεύει από σκουπίδια και διάφορα απόβλητα . Φτιάξαμε αφίσες που μιλούν για καθαρές παραλίες και θάλασσες , βγήκαμε στη γειτονιά και τις δώσαμε σε διάφορα καταστήματα ( πιτσαρία, βιβλιοπωλεία, καφετέρια, ψαράδικο, περίπτερο , ξηροκαρπάδικο ) προκειμένου να τις βάλουν στη βιτρίνα τους για την ευαισθητοποίηση του κόσμου . Τα παιδιά πήραν πολλά “Μπράβο” τόσο για την πρωτοβουλία τους όσο και για τα όμορφα σχέδια και κείμενα που έγραψαν!!!
Κυριακή 14 Απριλίου, αναλαμβάνουμε ταυτόχρονη εθελοντική δράση για τα δάση μας!
- Δεν πετάμε σκουπίδια στο δρόμο
- Μαζεύουμε τα κακά του κατοικίδιού μας
- Κάνουμε ανακύκλωση στον μπλε κάδο
- Πλαστικά γυαλιά αλουμίνια , χαρτιά να ανακυκλώνουμε
- Αγαπάμε και φροντίζουμε το περιβάλλον
- Διατηρούμε καθαρή την πλατεία μας
Στη δράση μας το παρόν έδωσαν και εκπρόσωποι του Δήμου Αθηναίων . Συγκεκριμένα , η κα Βολονάση Πρόεδρος της 5ης Δημοτικής Κοινότητας,ο κος Αποστολόπουλος Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος & Πρασίνου , η κα Μπέη Αντιδήμαρχος Καθαριότητας & Ανακύκλωσης και ο κος Χαρλαύτης Αντιδήμαρχος Παιδείας , Ψηφιακής Διακυβέρνησης & Δια Βίου Μάθησης . Η παρουσία τους πολύ σημαντική και η επιβράβευση της πρωτοβουλίας των μαθητών/τριών σηματοδοτεί τη σπουδαιότητα της σημερινής μας δράσης και ενθαρρύνει τα παιδιά να υπερασπίζονται το όραμά τους για έναν καλύτερο κόσμο.
Κλείσαμε το όμορφο πρωινό μας στην αυλή του νηπιαγωγείου μας απολαμβάνοντας ένα μικρό κέρασμα κάτω από τη σκιά των δέντρων του κήπου μας
Ένα μεγάλο ” Ευχαριστώ” στους γονείς που μοιράζονται το ίδιο όραμα με τα παιδιά και τις νηπιαγωγούς και προσέφεραν σημαντική εθελοντική εργασία , φέρνοντας τα απαραίτητα υλικά ( σακούλες , γάντια, ξύλινες πινακίδες , ανεξίτηλους μαρκαδόρους , σπάγγο)























































































































































