ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Με αφορμή την ημέρα της αποταμίευσης στις 31-10-2019  διαβάσαμε τα παραμύθια,

Πως βγαίνουν τα χρήματα“, “Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος“.

Συζητήσαμε με ποιο τρόπο βγαίνουν  τα χρήματα , γιατί τα χρειαζόμαστε;  και αν τελικά μπορούμε να αγοράσουμε τα πάντα με τα χρήματα;

Να σκεφτούμε λίγο  την αγάπη, την αγκαλιά,  το φιλί,  τη βόλτα , και τη χαρά… μπορούμε να τα αγοράσουμε;

Τα παιδιά έμειναν για λίγο με τα μάτια ανοιχτά προβληματισμένα και σιωπηλά.

Συζήτηση μεγάλη ανοίξαμε και στο τέλος από τα πολλά που είπαμε επιλέξαμε να σχεδιάσουμε μια ομαδική αφίσα  τον  δικό μας κουμπαρά να αποταμιεύει  γλυκά λογάκια, για κάθε στιγμή η οποία θα είναι αναρτημένη όλη τη χρονιά στην τάξη μας.

Δεν πρόλαβα να την κρεμάσω… και ότι άλλα γλυκά λογάκια κυρία βρίσκουμε θα τα προσθέτουμε στην αφίσα για να τα θυμόμαστε( ιδέα των παιδιών) !!!

Εδώ ένα φύλλο αντιστοίχισης των νομισμάτων! 

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ

 

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Η Οικογένεια

και συζητήσαμε για την αξία της οικογένειας, τα πρόσωπα που την αποτελούν, και για τα συναισθήματα που νιώθουν τα μέλη της. Στη συνέχεια παίξαμε με τις εικόνες των μελών της οικογένειας   ψάχνοντας να  βρούμε τη σωστή λέξη γιατί τα γράμματα  μπερδεύτηκαν. Μετρήσαμε με τα δαχτυλάκια μας,  βρήκαμε  και γράψαμε το σωστό   αριθμό των μελών της οικογένειας μας. Ο μικρός μου στόχος ήταν να δω ποια παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τον αριθμό που αποτελούσε την  οικογένειας τους. Τα κατάφεραν αρκετά καλά!!! 

Κόψαμε   φιγούρες προσώπων και τις κολλήσαμε το δεντράκι μας…

  Στη συνέχεια βάψαμε τον κορμό  και έτοιμο το Δέντρο της οικογένειας μου!!!

«Σε μια οικογένεια, η αγάπη καταπραΰνει πληγές, δένει τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη και φαντάζει σαν μια μουσική που φέρνει την ηρεμία».

Φρίντριχ Νίτσε

ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ 28 ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Συμμετείχε  και φέτος  το Νηπιαγωγείο Ν. Φιλαδέλφειας   μαζί με το Δημοτικό στις εκδηλώσεις της  28ης Οκτωβρίου 1940  με Εκκλησιασμό των νηπίων, κατάθεση στεφάνων και απαγγελία ποιημάτων στο Ηρώο της πλατείας.

Και του χρόνου με υγεία και υπερηφάνεια  να τιμήσουμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940… 

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 (ΓΙΟΡΤΗ)

Είπαμε  τα ποιηματάκια μας, τραγουδήσαμε  τραγούδια για την 28η Οκτωβρίου 1940 και παίξαμε  “Το Κανόνι της Ειρήνης” που αντί για καπνό και φωτιά έβγαζε λουλούδια και  καρδούλες!!!

ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ

Τις προηγούμενες ημέρες διαβάσαμε το παραμύθι “ΕΙΡΗΝΗ” μιλήσαμε τι είναι ειρήνη τι είναι πόλεμος , μεγάλη συζήτηση, πολλά τα συναισθήματα…τελικά ποιος κέρδισε η Ειρήνη φυσικά!!

Γνωρίσαμε τα σύμβολα της Ειρήνης και επιλέξαμε  να φτιάξουμε το περιστέρι της Ειρήνης με αποτύπωμα της παλάμης μας και στο γλωσοπίεστρο προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε την ελληνική μας σημαία …

Ειρήνη, για μας είναι μια αγκαλιά, ένα φιλί , αγάπη, παιχνίδι με φίλους, γέλιο, φαγητό, χαρά, σχολείο, δουλειά, οικογένεια, άνθισμα ενός δέντρου, κ.α πολλά!!!

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ ΤΟΥ PABLO PICASSO

Mε αφορμή την 28η Οκτωβρίου 1940 σταθήκαμε σε κάποια έργα του Pablo Picasso , όπως την Guernica και το κορίτσι με το Περιστέρι. Παρακολουθήσαμε το 3 video του πίνακα και τα δυο τμήματα μαζί με την κ. Ελευθερία, παρατηρήσαμε, συζητήσαμε πρώτα τον πίνακα της Γκουέρνικα, τα χρώματα, τις φιγούρες, ζωγραφίσαμε και ζωντάνεψαν τα παιδιά τον πίνακα.  Έτσι τα παιδιά κατανόησαν τα δεινά του πολέμου μέσα από την τέχνη και μας δίνεται η αφορμή να συζητήσουμε για την Ειρήνη!

https://www.youtube.com/watch?v=jc1Nfx4c5LQ

Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από τον πίνακα και γράψαμε τη λέξη ΠΟΛΕΜΟΣ…

Στη συνέχεια δραματοποιήσαμε τον πίνακα, αφού κατασκευάσαμε πρώτα τις φιγούρες του πίνακα. …όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την διαδικασία και ήθελαν να φτιάξουν τον δικό τους πίνακα.

Τα μάτια του Αλόγου

Το άλογο…

Τα Αυτιά του Αλόγου…

Ο Ήλιος με τη λάμπα…

Αναπαράσταση του πίνακα (η μαμά με το παιδί της, ο Μινώταυρος, ο ήλιος με τη λάμπα, το άλογο, άνθρωπος με σπασμένο χέρι, ένας άνθρωπος φωνάζει).

Στη συνέχεια συν θέσαμε τη δική μας  Γκουέρνικα…

Η δικής μας Γκουέρνικα ζωγραφίστηκε με τον δικό μας τρόπο!

Στη συνέχεια συγκρίναμε την Γκουέρνικα με τον άλλο πίνακα του Pablo Picasso “το παιδί που κρατάει το περιστέρι”Το περιστέρι είναι  σύμβολο της ειρήνης, αγνότητας, και ελπίδας. Στη συνέχεια φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα συμπληρώνοντας στη θέση του παιδιού τον εαυτό μας. Κολλήσαμε κομματάκια από εφημερίδες στο μισό του χαρτιού, σχεδιάσαμε  το υπόλοιπο του σώματος μας και χρωματίσαμε με νερομπογιές.

Εμείς επιλέγουμε “ΕΙΡΗΝΗ“! Το αποτέλεσμα είναι  καταπληκτικό!!!

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ

Με αφορμή την 28η Οκτωβρίου καλέσαμε τον αγαπημένο μας καραγκιοζοπαίχτη κ. Δημήτρη Σκιάς Όναρ με θέμα: ” Ο Καραγκιόζης στην Παρέλαση“.

Πολλά παιδιά ενθουσιάζονται με την ιδέα της παρέλασης καθώς μέσα από αυτή αποφέρουν φόρο τιμής προς εκείνους που θυσίασαν τον εαυτό τους για να είναι εκείνα σήμερα ελεύθερα.

Στην παρέλαση πρέπει όλοι να λειτουργούμε σαν ομάδα. 

Παρέλαση σημαίνει, δεν γκρινιάζω στην σειρά, δε μουρμουράω, δεν φωνάζω γιατί ο διπλανός μου με πάτησε, δε γελάω. Δεν κοιτάζω αλλού και το πιο σημαντικό… Δε χαλάω την ΟΜΑΔΑ.

Αυτό το μήνυμα μας έδωσε ο Καραγκιόζης στη Παράσταση…

Μόλις το έμαθε ο μικρός Βασίλης μας έφερε και μας παρουσίασε  όλες τις φιγούρες του Καραγκιόζη που έφτιαξε μαζί με τον παππού του. Ξέρετε μας δήλωσε με μεγάλη χαρά ότι είναι ο αγαπημένος του ήρωας.

Ο κ. Δημήτρης  συζητάει με τα παιδιά αν γνωρίζουν τι είναι ο Καραγκιόζης, τι είναι το θέατρο Σκιών, πως μιλάει και αλλάζει τη φωνή του και πως παίζει. Ρώτησε αν κάποια παιδιά τον φοβούνται. Ευτυχώς κανένα. Και εξήγησε πως έφτιαξε τις δικές του φιγούρες.

Ευχαριστούμε πολύ κ. Δημήτρη  που μας χαρίζεις κάθε χρόνο τόσο γέλιο  και χαρά!!!Περάσαμε καταπληκτικά…

Η ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΜΑ ΕΛΕΝΗ

Μας επισκέφτηκε σήμερα ημέρα Παρασκευή 18-10-2019 η Σούπερ μαμά Ελένη. Ο μικρός  Χρήστος συνέχεια  ρωτούσε πότε θα έρθει η μαμά μου κυρία; Δεν θα είμαι άλλο βοηθός; Του άρεσε πολύ αυτός ο ρόλος. Τα παιδιά είπανε ωραία λόγια για το Χρήστο ότι βοηθούσε τα παιδιά , μοίραζε τα παιχνίδια του  που έφερε στην τάξη, βοηθούσε την κυρία όταν ζητούσε κάτι , και περιμένει με χαρά να ξαναγίνει βοηθός.

Ο μικρός βοηθός Χρήστος διάλεξε το Λύκε, Λύκε είσαι εδώ; Και το ψυχοκινητικό παιχνίδι που χορεύουμε συχνά στην τάξη μας…

Εδώ χορεύουμε ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι που βρήκαμε στο διαδίκτυο και μας αρέσει πολύ και το χορέψαμε μαζί με  τη γλυκιά μανούλα μας!

https://youtu.be/Qgq8nZqYNmE

Ευχαριστούμε μαμά Ελένη και πιστεύω να περάσατε μια απολαυστική, χαλαρωτική   μέρα μαζί μας!!!

Η ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΜΑ ΣΟΦΙΑ

Έχει καθιερωθεί εδώ και μερικά χρόνια μέρα γονέα .

Κάθε Παρασκευή  μας  επισκέπτεται ένας γονέας που το παιδί του εκείνη την εβδομάδα είναι  βοηθός της τάξης.

Έχουμε προετοιμάσει τους γονείς να μιλήσουν απλά, για ένα ευχάριστο περιστατικό από τη ζωή του παιδιού, ή για κάτι που αισθάνονται περήφανοι για το παιδί τους. 

Η πρώτη μαμά για φέτος ημέρα Παρασκευή στις 11-10 2019 ξεκίνησε… η  Σούπερ μαμά Σοφία της μικρής Ελένης .Έφερε φωτογραφικό άλμπουμ του παιδιού της  και μας περιέγραψε γεγονότα και πρόσωπα  με  ωραίες στιγμές που πέρασαν μαζί!!!

Πιστεύω ότι  συμμετοχή των γονέων στην τάξη βελτιώνει την ολική ανάπτυξη των παιδιών και τη θετική  στάση και συμπεριφορά του παιδιού   απέναντι στη μάθηση…

O βοηθός της τάξης επιλέγει το παιχνίδι πρώτος που θα παίξει και στη συνέχεια ακολουθεί η  μαμά !!!

Παιχνίδι:” Περπατώ, περπατώ μεσ’ στο δάσος…Λύκε, λύκε είσαι εδώ!”

 

Ευχαριστούμε μαμά Σοφία για την ωραία παρέα!!!

MΕ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ, ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΕΓΩ…

Με ένα φθινοπωρινό δεντράκι, μπορούμε να μάθουμε πολλές απλές μαθηματικές έννοιες διασκεδάζοντας μέσα από το παιχνίδι…

Ξεκινήσαμε πρώτα με το φίλο μας το σκιουράκι που ήθελε να καθίσει πάνω στην καρέκλα , και κάτω από την καρέκλα. Στη συνέχεια μας το έδειξε και ο Παυλίτος με το σώμα του. Για τα νηπιάκια μας το πάνω και το κάτω ήταν πανεύκολο, και έτσι πήγαμε στα λίγο ποιο δύσκολα. Βάλε ψηλά στα κλαδιά του δέντρου πέντε  κίτρινα φύλλα και στα χαμηλά τρία.

Σειροθετήσεις από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο και αντίστροφα.

Ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα…

Κάναμε και μοτίβα.

Στόχος ων δραστηριοτήτων είναι να δώσω ευκαιρίες στα παιδιά να παρατηρήσουν, να εκφραστούν με το δικό τους τρόπο μέσα από διάφορες μορφές αναπαράστασης, (π.χ. κατασκευές, σχέδια, χρήση του σώματος , να παίξουν , να κατανοήσουν, να προβληματιστούν.

Κατασκευές

Με τόσα φύλλα που μας έφεραν τα παιδιά , τα κολλήσαμε και στη μέση βάλαμε τη φωτογραφία τους…

Σχεδιάσαμε το γράμμα Φ με κορδόνι κολλήσαμε και στολίσαμε με κομματάκια γλασέ το γράμμα μας…

 

ΣΕΙΣΜΟΣ

Ο Σεισμός πότε και που θα χτυπήσει κανείς δεν γνωρίζει…γι αυτό είναι καλό να προετοιμαζόμαστε. Πριν παρακολουθήσουμε κάποια βίντεο του Ο.Α.Σ.Π, θέλαμε να ακούσουμε τα παιδιά τι γνωρίζουν για ηφαίστεια , πλημμύρες κ.λ.π. 

Τι είναι σεισμός; 

Τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός σεισμού;

Πως μπορώ να προστατευτώ;

Τι κάνω μετά το σεισμό;

Τι είναι η τσάντα έκτακτης ανάγκης;

Πως αισθάνομαι όταν συμβαίνει ένας σεισμός;

Κατασκευές για να κατανοήσουμε καλύτερα τη συγκεκριμένη δράση!

Και αν δεν υπάρχουν τραπέζια κυρία είπε ο μικρός Παναγιώτης τι  θα κάνουμε; Καλή η ερώτηση…προστατεύουμε το κεφάλι μας και στεκόμαστε κάτω απο το δοκάρι της πόρτας.

Τρία βασικά πράγματα που πρέπει να κατακτήσουν  τα παιδιά: 

Δεν χάνω την ψυχραιμία μου. Μένω ήρεμος. Πέφτω κάτω, καλύπτομαι, κρατιέμαι. Κάνουμε σειρούλα και βγαίνουμε από το κτίριο.

Απο κατασκευή φτιάξαμε ένα σπιτάκι που βρήκαμε διαδικτυακά.