Αντίο νηπιαγωγείο πάω στο Δημοτικό Σχολείο
Ο στόχος του σχεδίου δράσης για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο είναι η υποστήριξη των νηπίων η ομαλή προσαρμογή τους στο Δημοτικό σχολείο, μέσα από μια ολοκληρωμένη προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών, εμπλέκοντας τους γονείς και εξασφαλίζοντας τη συνέχεια της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και τη συνεργασία μεταξύ νηπιαγωγών και δασκάλων.
Κατά το πρώτο τρίμηνο πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των γονέων σχετικά με το σχέδιο δράσης και τους στόχους του προγράμματος.
Στη συνέχεια διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις και τα συναισθήματα των νηπίων για το Δημοτικό σχολείο μέσα από ζωγραφιές και συζητήσεις.
‘Επειτα πραγματοποιήθηκε μια πρώτη συνάντηση με το χώρο του δημοτικού.Τα παιδιά επισκέφθηκαν το Δημοτικό σχολείο την πανελλήνια ημέρα αθλητισμού όπου με την Γυμνάστρια, παίξανε παιχνίδια γνωριμίας με την Έ τάξη και γνώρισαν το μάθημα της γυμναστικής.
Πριν τα Χριστούγεννα οι μαθητές τις Έ τάξης επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο και όλοι μαζί κάναμε χριστουγεννιάτικες κάρτες για το win cancer.
Στο δεύτερο τρίμηνο τα νήπια επισκέφτηκαν το Δημοτικό, διατύπωσαν ερωτήσεις σχετικά με το Δημοτικό σχολείο, και οι μαθητές της Ε΄ τάξης τις απάντησαν.
Σε αυτή τη συνάντηση σκεφτήκαμε τους τρόπους που θα μπορούσαμε να κάνουμε από κοινού κάτι έτσι ώστε οι συναντήσεις μας να έχουν κάποιο σκοπό. Οι μάθητές της Έ τάξης καθώς ασχολούνταν με το σχέδιο δράσης για τη φιλαναγνωσία πρότειναν να διαβάζουμε κάποιο βιβλίο και να γράψουμε ένα δικό μας. Έτσι, αρχίσαμε τις επισκέψεις.
Για την δημιουργία της δικής μας ιστορίας χρησιμοποιήθηκαν παραμυθοκάρτες με τη μυθολογία
Πραγματοποιήθηκαν πολλές από κοινού διδασκαλίες δημιουργικής γραφής της δασκάλας της Έ τάξης και της νηπιαγωγού και πολλές επισκέψεις
μέχρι να φτάσουμε στο τελικό μας έργο το οποίο ψηφιοποιήθηκε και αναρτήθηκε διαδικτυακά στον παρακάτω σύνδεσμο Ο Ιππότης Άρης, η μυθολογία αλλιώς
Στο τέλος, οι μαθητές της Έ τάξης επισκέφτηκαν το σχολείο μας για να το διαβάσουμε όλοι μαζί.
Στο τρίτο τρίμηνο λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για το Πάσχα τα νήπια επισκέφτηκαν το Δημοτικό τραγουδώντας τα κάλαντα του Λαζάρου και μοιράζοντας λαζαράκια.
Επιστρέφοντας από τις διακοπές οργανώθηκε μια κοινή δραστηριότητα με τα παιδιά της Στ΄τάξης όπου μαζί με τα νήπια έφτιαξαν ένα κόμικ περιβαλλοντικού θέματος για την περιβαλλοντική γιορτή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων όπου τα νήπια συμμετείχαν με το καινοτόμο πρόγραμμα ” Τα Ρομπότ ανκυκλώνουν¨ .
Ακόμη επισκεφτήκαμε την Ά τάξη, παρακολουθήσαμε τη ημερήσια ρουτίνα τους και τα νήπια είδαν ότι οι παλιοί συμμαθητές τους ξέρουν πλέον να διαβάζουν και να γράφουν.
Η δασκάλα της Ά τάξης μας φόρεσε καπέλα έτοιμος-έτοιμη για το Δημοτικό Σχολείο
Επιπλέον, οργανώθηκε μια ημερήσια εκδρομή χωρίς γονείς, προσομοίωση με τις εκδρομές του Δημοτικού. Η εκδρομή έλαβε χώρα σε ένα χώρο αθλητισμού με άλλα σχολεία έτσι ώστε να δώσουμε την ευκαιρία στα νήπια να δουν πως είναι να βρίσκονται σε χώρο παιχνιδιού με πολλά παιδιά, να προσέχουν τα πράγματά τους και να δρουν αυτόνομα.
Τέλος, η διευθύντρια του δημοτικού μαζί με δύο παιδιά από την έκτη τάξη μας ξενάγησαν στον χώρο του Δημοτικού, είδαμε τις τουαλέτες, τη βιβλιοθήκη, τα γραφεία των καθηγητών, το γυμναστήριο και μας ανέφεραν κάποιους κανόνες λειτουργίας του Δημοτικού.
Η κυρία διευθύντρια μοίρασε στα παιδιά εισιτήρια για την Ά τάξη
κι εμείς στολίσαμε με μια αφίσα την τάξη που θα περιμένει του χρόνου τα νήπια.
Όπως άρχισε το πρόγραμμα με παιχνίδια γνωριμίας από τη γυμνάστρια του Δημοτικού, έτσι και έληξε. Συναντηθήκαν τα νήπια με τους νονούς τους στο γυμναστήριο και σε μια τελετή λήξης έπαιξαν κινητικά παιχνίδια.
Ακόμη, καλέσαμε τους γονείς, τους ενημερώσαμε για τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν και τους έγινε μια ενημερωτική και υποστηρικτική παρουσίαση από την ψυχολόγο του σχολείου μας με τίτλο
“Με αυτοπεποίθηση στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό”…
και πραγματοποιήθηκε μια γιορτή αποφοίτησης των νηπίων με τραγούδια και πολλή συγκίνηση
Τέλος, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οργανώθηκε στην τάξη του νηπιαγωγείου η Γωνιά της Ά δημοτικού, με βιβλία, μολύβια, χαρτιά, γόμες και ένα θρανίο που δανειστήκαμε από το Δημοτικό, έτσι ώστε να εξοικειωθούν βιωματικά τα παιδιά μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι.





































