Mε αφορμή την Παγκόσμια ημέρα για τα Ζώα, 4 Οκτωβρίου αφιερώσαμε τη μέρα μας σε πανέμορφες αφηγήσεις παραμυθιών, όπως το καταπληκτικό βιβλίο του Κ. Μάγου ” Τι ζητούσε μια φορά η Αλεπού στη Ρεματιά;” με υπέροχα μηνύματα ανθρωπιάς, αλληλεγγύης, εθελοντισμού και με έμφαση στην αξία της αιμοδοσίας!! Η δραματοποίηση αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας μας και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά ως δημιουργία βιώματος, έκφρασης και ενσυναίσθησης!!Η Μαρία αναπαριστά την καρακάξα νοσοκόμα και το διασκεδάζει αρκετά!!!Ο γιατρός, ο Μπούφος εξετάζει τη Μαριλού….και όλοι μαζί συνεδριάζουν…Αποφασίζουν να φτιάξουν ομαδικά την πονεμένη αλεπού μας…με ποικίλα υλικά!!Σημαντική η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας, της ομαδικής σύμπραξης για αυτή τη φάση της κοινωνικοποίησης των παιδιών της νηπιακής ηλικίας!Και οι ατομικές τους υπέροχες δημιουργίες!!!Συμμετέχουμε και σε διαδικτυακή εκδήλωση στην πλατφόρμα του etwinning για μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και με παιδιά από την υπόλοιπη Ελλάδα , αλλά και του εξωτερικού!
1η Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας . Πόσο αγπημένα πρόσωπα είναι ο παππούς και η γιαγιά και πόσο τυχερά είναι τα παιδιά που μεγαλώνουν καιτους έχουν κοντά τους…
Μια πολύχρωμη , ζεστή καρδιά αφιερωμένη σε όλους τους παππούδες και τις γιαγιάδες του κόσμου!!!! ( ολοήμερο)
Με το πέρας του Σεπτέμβρη ασχοληθήκαμε με τον τρύγο φτιάχνοντας το δικό μας μούστο και παρατηρώντας καθημερινά τις αλλαγές στο χρώμα και την όψη του!
Γράψαμε τη λέξη μούστος με αναδυόμενη γραφή και σταφύλι αντιγράφοντας από τον πίνακα αναφοράς.
Μυρίσαμε το μούστο που ήταν “φρουτένιος” , όπως είπαν τα παιδιά και γευτήκαμε σταφίδες και πεντανόστιμα μουστοκούλουρα από το φούρνο της Βασιλικούλας!!
Επεξεργαστήκαμε τη θεματική δημιουργώντας ένα δικό μας μικρό βιβλιαράκι με βάση την τεχνική Φρενέ, το οποίο ζωγράφισαν τα ίδια τα παιδιά και αφηγήθηκαν στη συνέχεια το καθένα ξεχωριστά!Τα παιδιά φτιάχνουν τα όμορφα σταφύλια με τη τεχνική της μπαλίτσας προκειμένου να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα και να εκφραστούν δημιουργικά!Παίζουμε ψυχοκινητικά παιχνίδια και μαθαίνουμε το αίνιγμα για το σταφύλιΚαι δεν ξεχνάμε τον αγαπημένο μας παππού και γιαγιά που γιορτάζουν, χαρίζοντάς τους την καρδούλα μας!!
Τη σχολική χρονιά που μόλις ξεκίνησε αποφάσισα να κάνω την πρώτη μου απόπειρα να δημιουργήσω ένα ευρωπαϊκό eTwinning project. Μετά από τρία χρόνια συνεχούς ενασχόλησης με αυτά τα προγράμματα τα οποία προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες να αλληλεπιδράσουν με ξένα σχολεία , να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με παιδιά από άλλες χώρες, να μάθουν άλλους πολιτισμούς , κουλτούρες , συνήθειες να εντοπίσουν κοινά στοιχεία και προβληματισμούς με παιδιά ίδιας ή μεγαλύτερης ηλικίας και ,γενικώς, να αντιληφθούν ότι όλοι μας ότι μοιραζόμαστε μια ” παγκόσμια γειτονιά” που αν δε τη σεβαστούμε οι συνέπειες θα επηρεάσουν όλους μας, σε συνεργασία με μια φίλη συνάδελφο από την Πολωνία, ιδρύσαμε το έργο “PolGree friends” . Ο τίτλος του έργου αποτελεί μια σύντμηση των λέξεων Poland και Greece. Στο έργο συμμετέχουμε μόνοι 2 εταίροι και στόχος μας είναι να φέρουμε σε όσο το δυνατό μεγαλύτερη επικοινωνία τους μαθητές μας χτίζοντας μία εξ αποστάσεως φιλία που θα αναπτύξει σε αμφότερους χαρά και αλληλοεκτίμηση .
Μέσα στον Ιούλιο οργανώθηκαν δύο διαδικταυκές συναντήσεις με την Barbara ( την εκπαιδευτικό από το Szkoła Podstawowa nr 9 im. Tadeusza Kościuszki w Nowym Sączu ( ονομασία σχολείου ) στην πόλη Nowy Sącz της Πολωνίας ) προκειμένου να καθοριστούν επαρκώς όλες οι λεπτομέρειες της συνεργασίας μας.
Ενημερωτική συνάντηση γονέων και η γραπτή συγκατάθεση συμμετοχής στο έργο
Και έφτασε η μεγάλη στιγμή, τα παιδιά ενημερώνονται για το έργο μα ςκαι εκφράζουν τον ενθουσιασμό τους . Στην ερώτηση ” Τι σκέφτεστε , τι αισθάνεστε και τι θέλετε να κάνουμε με τα παιδιά από την Πολωνία;” απαντούν ότι νιώθουν αγάπη , χαρά , θέλουν να μιλήσουν και να γνωριστούν μαζί τους από τον υπολογιστή και γενικά να περάσουν ωραία. Αντίστοιχα , οι μαθητές /τριες της Barbara ανέφεραν ότι είναι ενθουσιασμένα , είναι κάτικαινούργιο, θα γνωρίσουνμια νέα χώρα και κουλτούρα , θα είναι μια καινούργια περιπέτεια , θα μας δείξουν τι μπορούν να κάνουν , θα αποκτήσουν νέους φίλους .
Η καταγραφή των παραπάνω γίνεται σε ψηφιακό εργαλείο
και όλες τις απόψεις τις σχηματοποιώ σε ένα συννεφόλεξο.
Στη συνέχεια, βρίσκουμε τις δύο χώρες στον χάρτη και τοποθετούμε τις σημαίες τους…
ενώ ,παράλληλα, μαθαίνουμε το λογότυπο του eTwinning και τον τίτλο του έργου.
Με μεγάλο ενθουσιασμό βλέπουμε το εισαγωγικό υλικό που έχει ανεβάσει η Barbara ( βίντεο με τους σχολικούς χώρους , χαιρετισμό της προς τα παιδιά , το διαδραστικό χάρτη των 2 χωρών)
ενώ παρα πολύ εύκολα εντοπίζουμε το λογότυπο eTwinning στην πλατφόρμα του twinspace
Η πρώτη μας ουσιαστική δραστηριότητα που κλέινει το μήνα Σεπτέμβριο, είναι η αποστολή γραμμάτων προς τους καινούργιους μας φίλους . Η χαρά μας δεν περιγράφεται , η δε αναμονή των δικών τους επιστολών έχει χτυπήσει κόκκινο….
Αν και ακόμα τα τα δέντρα δεν έχουν ρίξει για τα καλά τα φύλλα τους , η φύση αρχίζει σιγά σιγά να αλλάζει τα χρώματά της και να ετοιμάζεται για το φθινοπωρινό χαλί της …..
Μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τα δύο είδη δέντρων
Μαθηματικά και φύλλα. Ταξινόμηση στα ξερά( φθινοπωρινά) και στα “φρέσκα” ( τα φύλλα των αειθαλών δέντρων)
Παιδαγωγικό παιχνίδι με ζευγάρια ίδιων φύλλων
Οι μικροί ντέντεκτιβ ( όπως είπε ο Ιάσων) ψάχνουν για φθινοπωρινά φύλλα στην αυλή του σχολείου
Μιλάμε για το ριζικό σύστημα των δέντρων και τη χρησιμότητα των νεύρων . Αποτυπώνουμε τα νεύρα πάνω σε φύλλα.
Τυπώματα με φύλλα
Online puzzle με θέμα το φθινόπωρο
Οι καλλιτέχνες του ολοήμερου ( δαχτυλοτυπώματα)
Τι ωραίος και πρωτότυπος σκαντζόχοιρος με καλαμάκια!!!( ολοήμερο)
Το τμήμα 1 θα συμμετέχει σε ευρωπαϊκό eTwinning έργο τη σχολική χρονιά 2021-22. Ο τίτλος του είναι “Calling for Earth Heroes” ( Κάλεσμα για ήρωες της Γης) . Με δεδομένο ότι το νηπιαγωγείο μας είναι βραβευμένο μέλος του Διεθνούς Δικτύου των Οικολογικών Σχολείων, το συγκεκριμένο έργο λειτουργεί ως πρόκληση για να ασχολήθούμε εις βάθος με θέματα που οι μαθητές /τριες μας εκπαιδεύονται εδώ και πολλά χρόνια καθώς επιδιώκουμε να τους μεταλαμπαδεύσουμε αξίες που έχουν σχέση με το σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον, το δεύτερο σπίτι μας. Οι ιδρύτριες του έργου είναι από Κύπρο και Ισπανία Τουρκία και συμμετέχουμε συνολικά 52 εκπαιδευτικοί , όλοι νηπιαγωγοί από 11 χώρες – , Βουλγαρία,Ελλάδα ( 15 εκπαιδευτικοί), Εσθονία, Ισπανία,Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Πολωνία , Πορτογαλία,Ρουμανία και Τουρκία.
Η επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών γίνεται τόσο μέσω facebook ( κλειστή, ιδιωτική ομάδα) και mails αλλά και του πίνακα ανακοινώσεων εκπαιδευτικών (twinboard) στην πλατφόρμα του eTwinning.
Σε σχετική σελίδα ο κάθε συνεργάτης δημιουργεί και ανεβάζει το δικό του λογότυπο για το έργο
Σε άλλη σελίδα , ανεβάζουμε εκπαιδευτικά βίντεος και τραγούδια, υλικό το οποίο θα λύσει απορίες στα παιδιά και θα δώσει έμπνευση για διάφορες δραστηριότητες.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμπληρώνουμε ένα αρχικό ερωτηματολόγιο που αφορά τις εντυπώσεις μας όσον αφορά το σχεδιασμό του έργου και τυχόν προσθήκε ςπου επιθυμούμε να γίνουν
Οι γονείς ενημερώνονται δία ζώσης για το έργο μας
Οι γονείς ενημερώνονται δία ζώσης για το έργο μας
Οι υπεύθυνες δηλώσεις συγκατάθεσης των γονέων
Εισαγωγικό ερωτηματολόγιο απαντούν και οι μαθητές /τριες
Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων ζωγραφίζουν το τέρας και το βαφτίζουν με κάποιο όνομα . Εμείς μετά απο ψηφοφορία, επιλέγουμε
το όνομα ZOMBI!!!
Η συνεργατική παρουσίαση
Και κάπου εδώ τελειώνει ο Σεπτέμβριος. Ετοιμαζόμαστε να μπούμε για τα καλά στο έργο και να λύσουμε τους γρίφους που μας περιμένουν….
Συζητάμε για τα αξιοθέατα της Ελλάδας, δίνοντας έμφαση στα πανέμορφα νησιά της και γενικότερα στην πολιτιστική της κληρονομιά από την αρχαία Ολυμπία, γενέτειρα των ολυμπιακών αγώνων, την Ακρόπολη μέχρι το απολιθωμένο δάσος στη Λέσβο!Στολίζουν τα παιδιά και διακοσμούν τις κάρτες, όπως επιθυμούν!Γραμματόσημα, ταχυδρομείο και σε λίγες μέρες οι φίλοι μας θα λάβουν τους χαιρετισμούς μας!!Φτιάχνουμε ομαδικά τη σημαία της πατρίδας μας, αφού την έχουμε εντοπίσει στο χάρτη της ΕυρώπηςΖωγραφίζουν και πάλι ομαδικά με νερομπογιές το χάρτη της Ελλάδαςκαι ολοκληρώνουμε με τις “αγαπημένες λεξούλες” που θα μοιραστούμε με τους φίλους μας!
Παιδιά από όλο τον κόσμο γιορτάζουν την ευρωπαϊκή ημέρα των γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου, ανταλλάσσουν μηνύματα αγάπης, φιλίας, ειρήνης και ανθρωπιάς στις ποικίλες γλώσσες, αναγνωρίζοντας την ομορφιά της πολυγλωσσίας και ενθαρρύνοντας τα στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών , αλλά και την επαφή με τη κουλτούρα και τον πολιτισμό άλλων χωρών. Η πρόσκληση είναι για τη σημερινή ημέρα!Οι φίλοι μας γράφουν στη δική τους γλώσσα ΦΙΛΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΕΙΡΗΝΗ, ΚΑΡΔΙΑ..
Ενθουσιασμός από τα παιδιά, όταν οι φίλοι μας από την Κύπρο μιλούν την ίδια γλώσσα με εμάς!!Στέλνουμε την αγάπη μας, τη φιλία μας και ευχόμαστε Ειρήνη!
Οι 4 λέξεις στις διάφορες γλώσσες ….Τα παιδιά λαμβάνουν τα παραπάνω μηνύματα και αμέσως μετά από την αλληλεπίδραση με τους φίλους των άλλων χωρών εκφράζονται και αποτυπώνουν τις εντυπώσεις τους!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.