145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν

145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Παγκόσμια ημέρα για τα Ζώα!

Ποτέ δεν θα πειράξω

τα ζώα τα καϋμένα

μη τάχα σαν κι εμένα

κι εκείνα δεν πονούν;…..

Ποίημα του Ι. Πολέμη

Mε αφορμή την Παγκόσμια ημέρα για τα Ζώα, 4 Οκτωβρίου αφιερώσαμε τη μέρα μας σε πανέμορφες αφηγήσεις παραμυθιών, όπως το καταπληκτικό βιβλίο του Κ. Μάγου ” Τι ζητούσε μια φορά η Αλεπού στη Ρεματιά;” με υπέροχα μηνύματα ανθρωπιάς, αλληλεγγύης, εθελοντισμού και με έμφαση στην αξία της αιμοδοσίας!!
Η δραματοποίηση αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας μας και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά ως δημιουργία βιώματος, έκφρασης και ενσυναίσθησης!! Η Μαρία αναπαριστά την καρακάξα νοσοκόμα και το διασκεδάζει αρκετά!!!Ο γιατρός, ο Μπούφος εξετάζει τη Μαριλού….και όλοι μαζί συνεδριάζουν…Αποφασίζουν να φτιάξουν ομαδικά την πονεμένη αλεπού μας…με ποικίλα υλικά!!Σημαντική η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας, της ομαδικής σύμπραξης για αυτή τη φάση της κοινωνικοποίησης των παιδιών της νηπιακής ηλικίας! Και οι ατομικές τους υπέροχες δημιουργίες!!! Συμμετέχουμε και σε διαδικτυακή εκδήλωση στην πλατφόρμα του etwinning για μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και με παιδιά από την υπόλοιπη Ελλάδα , αλλά και του εξωτερικού!

Χρόνια πολλά παππού και γιαγιά!!!

1η Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας . Πόσο αγπημένα πρόσωπα είναι ο παππούς και η γιαγιά και πόσο τυχερά είναι τα παιδιά που μεγαλώνουν καιτους έχουν κοντά τους…

Μια πολύχρωμη , ζεστή καρδιά αφιερωμένη σε όλους τους παππούδες και τις γιαγιάδες του κόσμου!!!! ( ολοήμερο)

Σεπτέμβρης, ο τρυγητής!

Τι τάχα κι αν δεν έχουμε 

το ίδιο χρώμα όλοι 

στο γύρω γύρω όλοι; 

Το θέλουμε και θα μαστε

αχώριστοι και φίλοι 

γλυκό τσαμπί σταφύλι!

(ποίημα: Μ. Γουμενοπούλου)

Με το πέρας του Σεπτέμβρη ασχοληθήκαμε με τον τρύγο φτιάχνοντας το δικό μας μούστο και παρατηρώντας καθημερινά τις αλλαγές στο χρώμα και την όψη του!

Γράψαμε τη λέξη μούστος με αναδυόμενη γραφή και σταφύλι αντιγράφοντας από τον πίνακα αναφοράς.

Μυρίσαμε το μούστο που ήταν “φρουτένιος” , όπως είπαν τα παιδιά και γευτήκαμε σταφίδες και πεντανόστιμα μουστοκούλουρα από το φούρνο της Βασιλικούλας!!

Επεξεργαστήκαμε τη θεματική δημιουργώντας ένα δικό μας μικρό βιβλιαράκι με βάση την τεχνική Φρενέ, το οποίο ζωγράφισαν τα ίδια τα παιδιά και αφηγήθηκαν στη συνέχεια το καθένα ξεχωριστά! Τα παιδιά φτιάχνουν τα όμορφα σταφύλια με τη τεχνική της μπαλίτσας προκειμένου να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα και να εκφραστούν δημιουργικά! Παίζουμε ψυχοκινητικά παιχνίδια και μαθαίνουμε το αίνιγμα για το σταφύλι Και δεν ξεχνάμε τον αγαπημένο μας παππού και γιαγιά που γιορτάζουν, χαρίζοντάς τους την καρδούλα μας!!

“PolGree friends” eTwinning project Σεπτέμβριος

Τη  σχολική χρονιά που μόλις ξεκίνησε αποφάσισα να κάνω την πρώτη μου απόπειρα να δημιουργήσω ένα ευρωπαϊκό eTwinning project. Μετά από τρία χρόνια συνεχούς ενασχόλησης με αυτά τα προγράμματα τα οποία προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες να αλληλεπιδράσουν με ξένα σχολεία , να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με παιδιά από άλλες χώρες, να μάθουν άλλους  πολιτισμούς ,  κουλτούρες  ,  συνήθειες  να εντοπίσουν κοινά στοιχεία  και προβληματισμούς  με παιδιά ίδιας ή  μεγαλύτερης ηλικίας και ,γενικώς, να αντιληφθούν  ότι  όλοι μας ότι μοιραζόμαστε μια ” παγκόσμια γειτονιά” που αν δε τη σεβαστούμε οι  συνέπειες θα επηρεάσουν όλους μας,  σε συνεργασία με μια φίλη συνάδελφο από την Πολωνία, ιδρύσαμε το έργο  “PolGree  friends” . Ο τίτλος του έργου αποτελεί μια σύντμηση των λέξεων Poland    και Greece. Στο έργο συμμετέχουμε μόνοι 2 εταίροι και στόχος μας είναι να φέρουμε σε όσο το δυνατό μεγαλύτερη επικοινωνία τους μαθητές μας  χτίζοντας μία εξ αποστάσεως φιλία που  θα αναπτύξει σε αμφότερους   χαρά και αλληλοεκτίμηση .

Αρχικός σχεδιασμός του έργου

Το έργο προϋποθέτει συνεργασία δύο σχολείων

Μέσα στον Ιούλιο οργανώθηκαν δύο διαδικταυκές συναντήσεις με την Barbara ( την εκπαιδευτικό από το   Szkoła Podstawowa nr 9 im. Tadeusza Kościuszki w Nowym Sączu ( ονομασία σχολείου )   στην πόλη  Nowy   Sącz  της Πολωνίας ) προκειμένου να καθοριστούν επαρκώς όλες οι λεπτομέρειες της συνεργασίας μας.

Τελικός σχεδιασμός

τελικό

Και ξεκινάμε…..Ευχόμαστε για τους επόμενους τρεις μήνες να έχουμε ένα όμορφο και συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο αλληλεπίδραση και όμορφες εμπειρίες !!!!

Κι ένα βίντεο για καλή αρχή!

https://www.youtube.com/watch?v=06cIgMrsMsE

Δημιουργούμε τη λίστα με τα ψηφιακά εργαλεία που πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε

όπως επίσης και τις αρμοδιότητες τις οποίες η κάθε εκπαιδευτικός θα αναλάβει

Με λίγη έμπνευση και με online πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων δημιουργώ την προεπιλεγμένη εικόνα που λειτουργεί ως αναγνωριστικό του έργου μας .

και η Barbara  σχεδιάζει το διαδραστικό χάρτη μας

https://www.pictramap.com/app/view?p=747979

Η καθεμιά μας απευθύνει ένα χαιρετισμό προς τους μαθητές/τριες του άλλου σχολείου.

Ελλάδα

https://tinyurl.com/yj7re74k

Παρουσιάζουμε το σχολείο μας

Ελλάδα

https://scratch.mit.edu/projects/323378477/

Ενημερωτική συνάντηση γονέων και η γραπτή συγκατάθεση συμμετοχής στο έργο

Και έφτασε η μεγάλη στιγμή, τα παιδιά ενημερώνονται για το έργο μα ςκαι εκφράζουν τον ενθουσιασμό τους . Στην ερώτηση ” Τι σκέφτεστε , τι αισθάνεστε και τι θέλετε να κάνουμε με τα παιδιά από την Πολωνία;” απαντούν ότι νιώθουν αγάπη , χαρά , θέλουν να μιλήσουν και να γνωριστούν μαζί τους από τον υπολογιστή και γενικά να περάσουν ωραία. Αντίστοιχα  , οι μαθητές /τριες της Barbara  ανέφεραν ότι  είναι ενθουσιασμένα  , είναι κάτι καινούργιο,  θα γνωρίσουν μια νέα χώρα και κουλτούρα , θα είναι μια καινούργια περιπέτεια , θα μας δείξουν τι μπορούν να κάνουν , θα αποκτήσουν νέους φίλους .

Η καταγραφή των παραπάνω γίνεται σε ψηφιακό εργαλείο 

και όλες τις απόψεις τις σχηματοποιώ σε ένα συννεφόλεξο.

Στη συνέχεια, βρίσκουμε τις δύο χώρες στον χάρτη και τοποθετούμε τις σημαίες τους…

ενώ ,παράλληλα, μαθαίνουμε το λογότυπο του eTwinning και τον τίτλο του έργου.

Με μεγάλο ενθουσιασμό βλέπουμε το εισαγωγικό υλικό που έχει ανεβάσει η Barbara ( βίντεο με τους σχολικούς χώρους , χαιρετισμό της προς τα παιδιά , το διαδραστικό χάρτη των 2 χωρών)

                               

                                                     

ενώ παρα πολύ εύκολα εντοπίζουμε το λογότυπο eTwinning  στην πλατφόρμα του twinspace

Η πρώτη μας ουσιαστική δραστηριότητα που κλέινει το μήνα Σεπτέμβριο, είναι η αποστολή γραμμάτων προς τους καινούργιους μας φίλους . Η χαρά μας δεν περιγράφεται , η δε αναμονή των δικών τους επιστολών έχει χτυπήσει κόκκινο….

 

Πέφτουν τα φύλλα….

Αν και ακόμα τα τα δέντρα δεν έχουν ρίξει για τα καλά τα φύλλα τους ,  η φύση αρχίζει σιγά σιγά να αλλάζει τα χρώματά της και να ετοιμάζεται για το φθινοπωρινό χαλί της …..

Μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τα δύο είδη δέντρων

Μαθηματικά και φύλλα. Ταξινόμηση στα ξερά( φθινοπωρινά) και στα  “φρέσκα” ( τα φύλλα των αειθαλών δέντρων)

                    

Παιδαγωγικό παιχνίδι με ζευγάρια ίδιων φύλλων

Οι μικροί ντέντεκτιβ ( όπως είπε ο Ιάσων) ψάχνουν για  φθινοπωρινά φύλλα στην αυλή του σχολείου

           

Μιλάμε για το ριζικό σύστημα των δέντρων και τη χρησιμότητα των νεύρων . Αποτυπώνουμε τα νεύρα πάνω σε φύλλα.

Τυπώματα με φύλλα

             

        

Online puzzle με θέμα το φθινόπωρο

     

 

Οι καλλιτέχνες του ολοήμερου ( δαχτυλοτυπώματα)

            

                                                                                             

Τι ωραίος και πρωτότυπος σκαντζόχοιρος με καλαμάκια!!!( ολοήμερο)

 

 

“Calling for Earth Heroes” eTwinning project Σεπτέμβριος

Το τμήμα 1 θα συμμετέχει  σε ευρωπαϊκό eTwinning έργο τη σχολική χρονιά 2021-22. Ο τίτλος του είναι  “Calling for Earth Heroes” ( Κάλεσμα για ήρωες της Γης) . Με δεδομένο ότι το νηπιαγωγείο μας είναι βραβευμένο μέλος του Διεθνούς Δικτύου των Οικολογικών Σχολείων, το συγκεκριμένο έργο λειτουργεί ως πρόκληση για να ασχολήθούμε εις βάθος με θέματα που οι μαθητές /τριες μας εκπαιδεύονται εδώ και πολλά χρόνια καθώς επιδιώκουμε να τους μεταλαμπαδεύσουμε αξίες που έχουν σχέση με το σεβασμό προς  το φυσικό περιβάλλον, το δεύτερο σπίτι μας. Οι ιδρύτριες του έργου είναι από Κύπρο και Ισπανία Τουρκία και συμμετέχουμε συνολικά 52 εκπαιδευτικοί , όλοι νηπιαγωγοί  από  11 χώρες – , Βουλγαρία,Ελλάδα ( 15 εκπαιδευτικοί), Εσθονία, Ισπανία,Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Πολωνία , Πορτογαλία,Ρουμανία και Τουρκία.

 

Δομή του έργου

Οι πρώτες δραστηριότητες αφορούν τη γνωριμία μεταξύ των συμμετεχόντων

(Το βίντεο με τις συμμετέχουσες χώρες)

https://www.facebook.com/margarida.paim.9/videos/144528137799657

 

την κατανομή αρμοδιοτήτων

την παράθεση καταλόγου ψηφιακών εργαλείων τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία  δραστηριοτήτων

την τοποθέτηση των σχολείων στο χάρτη

τη σύντομη παρουσίαση του σχολείου μας

την σύντομη παρουσίαση της χώρας μας

Εμείς παραθέτουμε ένα βίντεο με καλοκαιρινή διάθεση από την Bear Scratch Production

https://www.youtube.com/watch?v=cLIKXkmfx2o

Η επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών γίνεται  τόσο μέσω facebook ( κλειστή, ιδιωτική ομάδα)  και mails αλλά και του πίνακα ανακοινώσεων εκπαιδευτικών (twinboard) στην πλατφόρμα του eTwinning.

Σε σχετική σελίδα ο κάθε συνεργάτης δημιουργεί και ανεβάζει το δικό του λογότυπο για το έργο

 

Σε άλλη σελίδα , ανεβάζουμε εκπαιδευτικά βίντεος και τραγούδια, υλικό το οποίο θα λύσει απορίες στα παιδιά και θα δώσει έμπνευση για διάφορες δραστηριότητες.

Το βίντεο που ανεβάσαμε εμείς ( από το WWF)

https://www.youtube.com/watch?v=3zLfMblEALw&t=1s

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμπληρώνουμε ένα αρχικό ερωτηματολόγιο που αφορά τις εντυπώσεις μας όσον αφορά το σχεδιασμό του έργου και τυχόν προσθήκε ςπου επιθυμούμε να  γίνουν

Οι γονείς ενημερώνονται δία ζώσης για το έργο μας

 

Οι γονείς ενημερώνονται δία ζώσης για το έργο μας   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι υπεύθυνες  δηλώσεις συγκατάθεσης των γονέων

Εισαγωγικό ερωτηματολόγιο απαντούν και οι μαθητές /τριες

Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων ζωγραφίζουν το τέρας και  το βαφτίζουν με κάποιο όνομα . Εμείς μετά απο ψηφοφορία, επιλέγουμε

το όνομα ZOMBI!!!

Η συνεργατική παρουσίαση

Και κάπου εδώ τελειώνει ο Σεπτέμβριος. Ετοιμαζόμαστε να μπούμε για τα καλά στο έργο και να λύσουμε τους γρίφους που μας περιμένουν….

 

 

 

 

 

Οι κανόνες της τάξης μας

Το δεύτερο μικρό βιβλίο μας μιλά για τους ” Καλούς κανόνες” ” Κυρία μπορούμε να το διαβάζουμε;” , ρωτούν κάποια παιδιά

Ανταλλάζουμε κάρτες με τους φίλους μας στην Ευρώπη!

Συζητάμε για τα αξιοθέατα της Ελλάδας, δίνοντας έμφαση στα πανέμορφα νησιά της και γενικότερα στην πολιτιστική της κληρονομιά από την αρχαία Ολυμπία, γενέτειρα των ολυμπιακών αγώνων, την Ακρόπολη μέχρι το απολιθωμένο δάσος στη Λέσβο! Στολίζουν τα παιδιά και διακοσμούν τις κάρτες, όπως επιθυμούν! Γραμματόσημα, ταχυδρομείο και σε λίγες μέρες οι φίλοι μας θα λάβουν τους χαιρετισμούς μας!!Φτιάχνουμε ομαδικά τη σημαία της πατρίδας μας, αφού την έχουμε εντοπίσει στο χάρτη της ΕυρώπηςΖωγραφίζουν και πάλι ομαδικά με νερομπογιές το χάρτη της Ελλάδαςκαι ολοκληρώνουμε με τις “αγαπημένες λεξούλες” που θα μοιραστούμε με τους φίλους μας!

Διαδικτυακή συνάντηση με τους φίλους μας από όλο τον κόσμο!

Παιδιά από όλο τον κόσμο γιορτάζουν την ευρωπαϊκή ημέρα των γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου, ανταλλάσσουν μηνύματα αγάπης, φιλίας, ειρήνης και ανθρωπιάς στις ποικίλες γλώσσες, αναγνωρίζοντας την ομορφιά της πολυγλωσσίας και ενθαρρύνοντας τα στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών , αλλά και την επαφή με τη κουλτούρα και τον πολιτισμό άλλων χωρών.  Η πρόσκληση είναι για τη σημερινή ημέρα!Οι φίλοι μας γράφουν στη δική τους γλώσσα ΦΙΛΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΕΙΡΗΝΗ, ΚΑΡΔΙΑ..

Ενθουσιασμός από τα παιδιά, όταν οι φίλοι μας από την Κύπρο μιλούν την ίδια γλώσσα με εμάς!!Στέλνουμε την αγάπη μας, τη φιλία μας και ευχόμαστε Ειρήνη!

Οι 4 λέξεις στις διάφορες γλώσσες ….Τα παιδιά λαμβάνουν τα παραπάνω μηνύματα και αμέσως μετά από την αλληλεπίδραση με τους φίλους των άλλων χωρών εκφράζονται και αποτυπώνουν τις εντυπώσεις τους!!

Τα χελιδονάκια του φθινοπώρου

Λίγο πριν φύγουν τα χελιδόνια για τη ζεστή Αφρική, μας αποχαιρετούν με τα πιο γλυκά λογάκια.

Και το γνωστό αίνιγμα…

Σελίδα 82 από 98

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση