145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τα παιδιά μαθαίνουν και δημιουργούν

145ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Πρώτη άσκηση ετοιμότητας

Κάθε χρόνο , στα σχολεία έρχεται   έγγραφο  του Υ.ΠΑΙ.Θ και  συγκεκριμένα του Τμήματος Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτου Ανάγκης το οποίο αναφέρεται στην Εφαρμογή Οδηγιών Πολιτικής Προστασίας και Πολιτικής Άμυνας στις Σχολικές Μονάδες .Στο έγγραφο αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι   “παρακαλούνται οι Διευθυντές των ΣχολικώνΜονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης στους οποίους κοινοποιείται το παρόν, όπως προβούν στις  απαραίτητες ενέργειες που αφορούν στην υλοποίηση μέτρων στο πλαίσιο εφαρμογής οδηγιών της Πολιτικής Προστασίας και της Πολιτικής Άμυνας.
Συγκεκριμένα οι προβλεπόμενες ενέργειες είναι οι εξής:

1. Σύνταξη ή επικαιροποίηση του ήδη υπάρχοντος Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου
2. Ενημέρωση και εκπαίδευση προσωπικού και μαθητών σε θέματα αυτοπροστασίας
3. Πραγματοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας τρεις (3) φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου”

Είθισται η πρώτη άσκηση να πραγματοποιείται την 13η Οκτωβρίου , Διεθνή Ημέρα Μείωσης την Επιπτώσεων από Φυσικές Καταστροφές.  Σήμερα , λοιπόν και κατά την πρωινή λειτουργία και στα ολοήμερα προγράμματα πραγματοποιήθηκε η πρώτη άσκηση εφόσον είχε προηγηθεί ενημέρωση για το φαινόμενο των σεισμικών δονήσεων στα παιδιά . Όλα πήγαν πολύ καλά . Τα παιδιά ακολούθησαν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών , χωρίς φωνές και πανικό και συγκεντρωθήκαμε όλοι στο χώρο καταφυγής που έχει ορισθεί .

Απαραίτητη η εκπαίδευση σε μια χώρα που είναι πρώτη σε σεισμικότητα στην Ευρώπη!!

                                                        

Άσκηση σεισμού

Στη σημερινή προγραμματισμένη άσκηση σεισμού δόθηκαν οδηγίες σχετικές για την ασφάλεια και την προστασία μας τόσο μέσα στην τάξη όσο και στην αυλή του σχολείου. Εξηγήσαμε το φαινόμενο με τη χρήση της υδρογείου σφαίρας και αφηγηθήκαμε το μύθο του γίγαντα Εγκέλαδου! Απίστευτη η κατακόκκινη λάβα στα ηφαίστεια που εντυπωσίασε τα παιδιά!! Αντιλαμβάνονται τα παιδιά το εσωτερικό της γης, εντοπίζοντας τις πλάκες- πέτρες που συγκρούονται ή απομακρύνονται και προκαλούν το σεισμό!Γίνονται σεισμογράφοι και καταγράφουν στο τέλος της εργασίας τους το σεισμό!Μόνο 2 ρίχτερ ….ήταν μικρός ο σεισμός!!Ο Ηλίας ζωγραφίζει στην επιφάνεια της γης, φυσικά, την δική του πολυκατοικία και τα ζωάκια που υπεραγαπάει στον πλανήτη γη! ο Παναγιώτης καταγράφει σεισμό 5 ρίχτερ!!!

Σημαίες όλου του κόσμου!

Κάθε παιδί επιλέγει όποια σημαία επιθυμεί και την δημιουργεί στην ακουαρέλα του!

Η δραστηριότητα με τα πινέλα και τα χρώματα αρέσει ιδιαίτερα στα παιδιά, πειραματίζονται μ αυτά, παρατηρούν τυχόν αναμείξεις με αυθόρμητο τρόπο και προβληματίζονται, οργανώνουν τα υλικά τους για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού!

Η σημαία της Δανίας και της Ιορδανίας!

Η σημαία της Γαλλίας!

Η σημαία της Τουρκίας!

 

Και η σημαία όλου το κόσμου!!

Και η δική μας σημαία -ομαδική εργασία!

Το βίντεο που ακολουθεί με κάποια χαρακτηριστικά αξιοθέατα της Ελλάδας , το στείλαμε στους φίλους μας, στα παιδιά από όλες τις παραπάνω χώρες που φτιάξαμε τις σημαίες τους και όχι μόνο!

 

https://youtu.be/IHQnR6K4xVQ

Ώρα για παιχνίδι με ηλεκτρονικά παζλ!

 

Eυχαριστούμε από καρδιάς!

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Κατερίνα, αξιαγάπητη μητέρα του προ ετών μαθητή μας Στέλιο και με ιδιαίτερη αγάπη για τα παιδιά μας, η οποία μεσολάβησε σε εκδοτικό οίκο για την προσφορά εξαιρετικών, πολυβραβευμένων και σύγχρονων βιβλίων στο σχολείο μας!

Ευχαριστώ ιδιαίτερα τη συγγραφέα κ. Φρόσω Φωτεινάκη για την όμορφη αφιέρωση, καθώς και τη συγγραφέα κ. Μ. Γιώτη για τη προσφορά της σε προηγούμενο χρόνο!!

Γράμματα- φωνούλες πολλές!!

Ανακαλύπτουμε τη φωνούλα μας και παρατηρούμε τη γραφή του αρχικού γράμματος του ονόματός μας!

Βρίσκουμε αντίστοιχες εικόνες που ξεκινούν με την ίδια φωνούλα!Παίζουμε παιχνίδια ψυχοκινητικά, ομαδικά…

Παρακολουθούμε την αφήγηση του καταπληκτικού βιβλίου “Η τελεία” του P.H. ReynoldsΜέσα από το παραμύθι παίρνουμε ιδέες και δημιουργούμε τα δικά μας ΤΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑ μα τελείες, εισάγοντας έτσι την τεχνική του πουαντιγισμού στα παιδιά!

Με ψηφίδα φτιάχνουν κολλάζ από υλικά επαναχρησιμοποίησης!!

Εισάγουμε έννοιες προγραμματισμού με ένα φυσικό και παιγνιώδη τρόπο, καθώς τα παιδιά προγραμματίζουν τη μελισσούλα beebot, για διαδρομές μέσα από τις οποίες θα ανακαλύψει/ γνωρίσει τα αρχικά γράμματα των παιδιών!!

 

Σταφύλι μου ολόγλυκο…

Πολλά παιδιά , αυτή την εποχή, στο δεκατιανό τους φέρνουν να φάνε σταφύλια. Το Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη το σταφύλι έχει την τιμητική του. Τα αμπέλια σφύζουν από φωνές και ζωή και οι τρυγητές πιάνουν δουλειά…Μέσα από εποπτικό υλικό και βίντεο μαθαίνουμε τη διαδικασία του τρύγου.

https://www.youtube.com/watch?v=l7nXZE5dS3c&t=1s

Μαθαίνουμε το τραγούδι του τρύγου

Σταφύλι και Μαθηματικά Φτιάχνουμε τη λογική σερά από το αμπέλι, στο μούστο και στο κρασί

                               

Εντοπίζουμε τα σταφύλια που υπάρχουν στο προαύλιό μας

Παρατηρούμε το αμπελόφυλλο και το συγκρίνουμε με άλλο φύλλο

Μμμμμ!!! Μας αρέσουν πολύ τα σταφύλια!!!

         

και τα μουστοκούλουρα!!

Φτιάχνουμε μούστο

                                         

Γράφουμε την ταμπέλα για το βαζάκι όπου θα μπει ο μούστος

             

Από το “Αμπέλι” μαθαίνουμε τη φωνούλα Αα  , καταγράφουμε λέξεις και βρίσκουμε το γράμμα σε εφημερίδες

και φτιάχνουμε το ντοσιέ που θα φιλοξενήσι τις φωνούλες όλη τη χρονιά

Φύλλο εργασίας για το Α α

Το γράμμα, μας  οδηγεί  στο να μάθουμε τα είδη γραμμών που υπάρχουν , την κάθετη, την οριζόντια, την πλάγια , την καμπύλη.

Μαθαίνουμε σύνθετες λέξεις όπως μουστοκουλουρο , μουσταλευριά , σταφιδόψωμο, σταφιδοκούλουρο, αμπελόφυλλο και φτιάχνουμε τις ομάδες τους παρατηρώντας την αντιστοίχιση των γραφημάτων

Φτιάχνουμε σταφύλια από χαρτοδιπλωτική και …τα φύλλα πώς θα βάψουμε αφού δεν έχουμε πράσινο;

” Ξέρω” , λέει ο Έκτορας ” από μπλε και κίτρινο”!!! Για να δούμε, έχει δίκιο;

 

Κια το χρώμα των φύλλων μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα βασικά χρώματα

και για τις μίξεις χρωμάτων , τα ” μαγικά ” χρώματα όπως τα γνωρίσαμε στο ομότιτλο βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα

Φύλλο εργασίας

Τ αχρώματα έγιναν ένα υπέροχο ουράνιο τόξο!!!( ολοήμερο)

Τα σταφύλια μας είναι σαν πίνακες ζωγραφικής !!!!!!!!!!!!

ς

Και  το μικρό μας βιβλίο ακόμα καλύτερο!!! ( Το κείμενο των παιδιών)

Αποχαιρετούμε τα σταφύλια και πάμε σε καινούργια συναρπαστικά πράγματα να κάνουμε……

 

 

 

 

 

 

Μια πολύχρωμη μέρα!!

Στα πλαίσια του εορτασμού της πολυγλωσσίας και του προγράμματος “Bridge for cultural diversity” ,αλλά και της διαμόρφωσης διαπολιτισμικής συνείδησης καλέσαμε στην τάξη μας δυο μητέρες από διαφορετικές χώρες, οι οποίες μας μίλησαν στη γλώσσα τους και μας έμαθαν αντίστοιχο λεξιλόγιο! !

Με μεγάλο ενθουσιασμό το παιδιά υποδέχτηκαν τις δυο μητέρες!! Συζητήσαμε για την ομορφιά της διαφορετικότητας ως προς την εξωτερική εμφάνιση, τη γλώσσα, τις σημαίες…

Η κ. Μιρέλα με καταγωγή από την Αλβανία μας μίλησε αλβανικά και μας νανούρισε με τη γλυκιά φωνή της!!

Η κ. Γκρέις με καταγωγή από τη μακρινή Κένυα μας τραγούδησε jabo kenya….και σε ρυθμούς Κένυας χορέψαμε όλοι μαζί!!!

Είμαστε μια ζεστή και όμορφη παρέα!!!Τα παιδιά με χαρά ετοίμασαν μια όμορφη κάρτα και την πρόσφεραν σε κάθε κυρία. Σας ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη αυτή πολύχρωμη μέρα!!

Κάθε μέρα και μια κάρτα…

Κάθε μέρα λαμβάνουμε τους χαιρετισμούς και την αγάπη από τους φίλους μας στην Ευρώπη! Αφού εντοπίζουμε τη χώρα τους, ανοίγουμε τις όμορφες κάρτες και παρατηρούμε τα αξιοθέατα των χωρών τους!Οι φίλοι μας από την Ιταλία…Οι φίλοι μας από Ισπανία…Οι φίλοι μας από τη Γαλλία…
Να και η σημαία τους με τον πύργο του Άιφελ….
Και οι φίλοι μας από Τουρκία… Αναμένουμε με αγωνία τις επόμενες μέρες, για να δούμε και τις άλλες αποστολές των φίλων μας!!!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Παρακάτω κοινοποιούμε την υπουργική απόφαση σχετικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ,

Υπουργική Απόφαση 94236

και την δημοσίευση αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως -ΦΕΚ 3791Β/13-08-2021

ΦΕΚ Β 3567 4-8-21 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Η ευαισθητοποίηση των παιδιών  όσον αφορά την προστασία των ζώων είναι  κάτι πολύ σημαντικό. Διαβάζουμε το τρυφερό βιβλίο

Μέσα από συζήτηση στην παρεούλα βγαίνουν τα συναισθήματα αγάπης προς τα ζώα . Το πρόσωπο της Βάλιας φωτίζεται όταν αναφέρεται   στο  σκυλάκι της , ο Στέφανος μας μιλά για το χελωνάκι του ,  η Μαρία και η Αλεξία μιλούν για τα ψαράκια τους που τα ταίζουν , το ίδιο και ο Παναγιώτης . Διαβάζουμε το ποίημα του Ιωάννη Πολέμη  χωρίς να γίνει αναφορά στον τίτλο του

Αγαπώ τα ζώα

και προτείνουμε τίτλο

Οι προτάσεις είναι τέσσερις

Τα ωραία ζωάκια (6 ψήφους)

Τα καλά ζωάκια( 2 ψήφοι)

Χαιδεύουμε τα ζωάκια( 1 ψήφος)

Αγαπούμε τα ζωάκια( 7 ψήφοι)

Η πρόταση που υπερψηφίστηκε είναι πολύ κοντά στον τίτλο του ποιήματος !!!!!Τα παιδιά έχουν ήδη αρχίσει να κατανοούν ότι ο τίτλος πρέπει να έχει σχέση με την ιστορία ενός έργου /βιβλίου/ποιήματος

Η ζωγραφική μας

Τα γλυκά γατάκια του ολοήμερου

Σελίδα 81 από 98

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση