Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας λόγω των έκτακτων συνθηκών και των μέτρων που έχουν ληφθεί από την Πολιτεία συμβάλλει στην κοινή προσπάθεια για την προστασία της δημόσιας υγείας αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες της Εξ Αποστάσεως Εργασίας, Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης για τη λειτουργία του και τη συνακόλουθη προσφορά των υπηρεσιών του στα μέλη της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Η εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη διδασκαλία δεν αντικαθιστά την πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία. Αποτελεί μια εναλλακτική, συμπληρωματική επιλογή, χωρίς ασφαλώς να υποκαθιστά τη δυναμική και την αλληλεπίδραση της δια ζώσης διδασκαλίας. Ωστόσο σε συνθήκες κρίσης, η επικοινωνία, επιμόρφωση και υποστήριξη από απόσταση των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας με ακόμη μεγαλύτερη αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και κυρίως του Διαδικτύου μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
Θα πρέπει όμως να χρησιμοποιηθεί σωστά και υπεύθυνα ώστε να μην προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό.
- Οδηγίες για αλλαγή ονόματος εμφάνισης στο Webex Meetings (Επιμέλεια οδηγιών: Νάννος Νικόλαος Εκπαιδευτικός Πληροφορικής—1ο ΓΕΛ Σαλαμίνας)
-
[09/12/2020] Συχνές Ερωτήσεις (FAQ) – «Απαντήσεις σε συχνά ερωτήματα για τη χρήση της τηλεκπαίδευσης Webex του Υπουργείου Παιδείας» – Έκδοση 7, (Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο – ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)
-
Διδακτικές προτάσεις για το Δημοτικό Σχολείο στο πλαίσιο της εξ Αποστάσεως διδασκαλίας ( ΣΕΕ ΠΕ70 – ΠΕΚΕΣ Δυτ. Ελλάδας )
-
Οδηγίες για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών
με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ζησιμόπουλος Δ.) [17/11/2020] -
Εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό από το σεμινάριο: «Ο εμπλουτισμός της εξ Αποστάσεως διδασκαλίας με ψηφιακά εργαλεία» (2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Νοτίου Αιγαίου)
- «Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΥ ΤΑΞΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ – ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» (Μαρία Ανδριτσοπούλου,ΣΕΕ Αγγλικής Γλώσσας -Κλ. ΠΕ06- 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής)
-
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠ/ΣΗ (5ο ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ – Μανούσου Ε.,
Μητρόπουλος Γ., Παπαδοπούλου Β., Ατταλιώτου Κ. Παπαχρήστος Κ., Ρογάρη Γ., Χαρίτος Β.) - ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΙΝΤΕΟ (2ο ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας, Αρμόδιος Τσιβάς ΣΕΕ ΠΕ70)
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (2ο ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας, Αρμόδιος Τσιβάς ΣΕΕ ΠΕ70) -
ΥΠΑΙΘ -ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ – ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
- ΥΠΑΙΘ Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Οδηγίες και σχετική ενημέρωση
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ [24/03/2020]
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ [24/03/2020]
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΤΗΝ (ΣΥΓΧΡΟΝΗ & ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ) ΓΕΛ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [16-03-0]
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΥΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [17-03-20]
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΣΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΑΕ [19-03-0]
- Video με ενημέρωση από ΥΠΑΙΘ
- Μπορείτε να επικοινωνείτε στο mail: pekesde@sch.gr για οποιοδήποτε θέμα σας καθώς και στα email των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.
- Μπορείτε να συνδεθείτε για απευθείας σύγχρονη συνομιλία (αν υπάρχει ανάγκη) κατόπιν συνεννόησης με email με τη ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ του Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας μέσω Skype από εδώ: https://join.skype.com/h88M8CTd3XNI
1. ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
1.1 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
- ΟΠΙ –Ερωτήσεις και απαντήσεις για Εκπαιδευτικούς
- Ανοικτά Μαθήματα και Πνευματικά Δικαιώματα (Πηγή: Πανεπιστήμιο Πάτρας)
- Πνευματική Ιδιοκτησία και Ανοικτά Μαθήματα – Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (Πηγή: EKPA)
1.2 ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
1.3 ΜΕΛΕΤΕΣ – ΑΡΘΡΑ
-
Remote Learning During COVID-19 : Lessons from Today, Principles for Tomorrow
-
Using Digital Technologies for Early Education during COVID-19 OECD Report for the G20 2020 Education Working Group
2. Σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
2.1 Λογισμικό για σύγχρονη επικοινωνία / Τηλε-Επιμόρφωση / Υποστήριξη αξιοποιούμε τις υπηρεσίες:
- 1. CISCO Webex Meeting
– Οδηγίες εγγραφής στο Webex για εκπαιδευτικούς (Video Νίκου Κακλαμάνου)
– Μικρός οδηγός εκπαιδευτικού για Σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με Webex Meetings (με εικόνες – μετάφρ. βασικών επιλογών στα ελληνικά) (ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας | Τσακαλογιάννη Γεωργία)
– Αλλαγή Διεύθυνσης (URL) Ψηφιακής Αίθουσας Εκπαιδευτικού (μετά την αναβάθμιση 15/11/20) - 2. Ηλεκτρονικά Μαθήματα Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως ΠΣΔ (http://lessons.sch.gr/) βασίζεται στο BBB (νέα έκδοση σε HTML5 – Δεν χρειάζεται flash player)
- Τηλεδιασκέψεις ΠΣΔ (https://meeting.sch.gr/) βασίζεται στο BBB (Xρειάζεται flash player)
- 3. Skype (Δωρεάν Λήψη Εφαρμογής – Εγκατάσταση Desktop σε υπολογιστή, ταμπλέτα ή “έξυπνο” κινητό) ή την υπηρεσία Skype onlline (Από Chrome με σύνδεση μόνο χωρίς εγκατάσταση στον υπολογιστή)
Ελεύθερο Λογισμικό / Πλατφόρμες Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Συνεργασίας / Τηλεκπαίδευσης:
- Big Blue Button (BBB) (https://bigbluebutton.org/)
- Jitsi Meet Security & Privacy (https://meet.jit.si/)
- Skype (https://www.skype.com/el/)
- Hangout (https://hangouts.google.com/)
- ooVoo (https://www.oovoo.com/)
Εμπορικό Λογισμικό / Πλατφόρμες Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Συνεργασίας / Τηλεκπαίδευσης:
- CISCO Webex [Δυνατότητα Προσωπικής Χρήσης Δωρεάν | Start for Free] –
- Blackboard Collaborate
- Zoom [Δυνατότητα Προσωπικής Χρήσης Δωρεάν]
- Adobe Connect [Δυνατότητα ελεύθερης χρήσης 90-ημερών]
- Saba Centra
- Skype for Bussiness / Teams
- GoToMeeting
- Google Meet
- Lifesize (https://www.lifesize.com)
- Kudo (Multilingual Meetings) https://kudoway.com/
2.2 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτικά Video αξιοποίησης Skype για τηλεδιάσκεψη / επιμόρφωση
- Video 1, Videο 2 Επίδειξη λήψης, δωρεάν δημιουργία λογαριασμού Skype και σύνδεσης στο Skype
- Video 3 – Επίδειξη δημιουργίας και συμμετοχής σε τηλεδιάσκεψη με το Skype
- Πώς κάνουμε εγκατάσταση του Skype (Αναλυτικό Βίντεο)
- Πώς δημιουργούμε έναν Λογαριασμό Skype (Αναλυτικό Βίντεο)
- Καραχρήστος-Χρ – Οδηγίες για χρήση Skype για σύγχρονες συνεδρίες ηλεκτρονικής μάθησης (pdf)
- Παρουσίαση Χρήση_SKYPE_(A. Γεωργακοπούλου)
_
- Οδηγίες για την συμμετοχή σας σε μια Τηλεδιάσκεψη ΠΣΔ
- Εγγραφή μαθητών στο ΠΣΔ | Εγγραφή εκπαιδευτικών στο ΠΣΔ | Ξέχασα το όνομα χρήστη/κωδικό πρόσβασης στο ΠΣΔ
ή δε γνωρίζω αν έχω λογαριασμό στο ΠΣΔ -
- Έλεγχος του υπολογιστή μας για συμμετοχή σε τηλεδιάσκεψη.
- Δοκιμαστική λειτουργία και εξοικείωση με το περιβάλλον τηλεδιασκέψεων (BigBlueButton)
- Δημιουργία Τηλεδιάσκεψης
- Συμμετοχή σε Τηλεδιάσκεψη
- Βασικές Λειτουργίες στο περιβάλλον της τηλεδιάσκεψης
- Περισσότερα χαρακτηριστικά και δυνατότητες στο περιβάλλον της τηλεδιάσκεψης
- Βίντεο επίδειξης Webex Meeting (Για τον εκπαιδευτικό από ΥΠΑΙΘ)
- Βίντεο παρουσίασης Webex Meeting για καθηγητή από Ιστοσεμινάριου (Ν. Καλύβα, Α. Λούβρης)
-
Webex Meeting Οδηγός Εκπαιδευτικού (Ν. Καλύβας ΠΕ86)
-
Webex Meeting Οδηγός Μαθητή ( Ν, Καλύβας ΠΕ86)\
- Αλλαγή ονόματος χρήστη και προσθήκη φωτογραφίας στο Webex (Αραπογιάννης Ε)
- Πώς θα αλλάξτε όνομα και θα βάλετε τη φωτογραφία σας στο προφίλ σας στη Webex (Κ Παπαδήμα)
- Αντεμετώπιση δυσκολίας εισόδου στο Webex Meetings (…enter your site URL). Δείτε το Video (Ν. Καλύβα) για μία λύση το πρόβλημα της εισόδου στην εφαρμογή webex meetings (ειδικά την πρώτη φορά μετά την εγκατάσταση). Μετά την εισαγωγή του e-mail ζητάει να εισάγουμε ένα site URL (αντί του κωδικού πρόσβασης).
Το πρόβλημα λύνεται με την ενεργοποίηση του πρωτοκόλλου κρυπτογράφησης TLS 1.2 (https://www.sch.gr/tls) - Video | Διαφάνειες | Συμβουλές |Webex meetings – Αποδοτική αξιοποίηση στην διδασκαλία (Ι. Τζωρτζάκης, ΣΕΕ ΠΕ81, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου)
-
Video Σεμινaρίου Webex Meetings (4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, Έδρα: Σέρρες)
- Οδηγός Εισόδου – Συμμετοχής σε ένα δωμάτιο τηλεκπαίδευσης Webex Meeting
- Ενεργοποίηση-Λήψη-Εγκατάσταση-Πρόσκληση-Μαθητών-Χρήση-και-Αξιοποίηση-webex-meetings-v1.2 (Κάτσενος-Ιωάννης)
- Οδηγός για το Zoom
- Άρθρο για θέματα ασφαλείας (;) στο Zoom
- Προτάσεις Β. Εφόπουλου ΣΕΕ ΠΕ86 στο pe19.gr
Εγκατάσταση – Παραμετροποίηση – Χρήση Γραφίδας. Πηγή ΑΠΘ
2. Για Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
2.1 Λογισμικό – Πλατφόρμες -Υπηρεσίες για Ασύγχρονη Επικοινωνία / Τηλε-Επιμόρφωση / Υποστήριξη αξιοποιούμε
Ελεύθερο Λογισμικό / Πλατφόρμες Ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως Συνεργασίας / Τηλεκπαίδευσης:
–
- LessonLAMS To LAMS στο cloud. Δωρεάν υπηρεσία LAMS για 30 μαθητές ανά λογαριασμό χρήστη εκπαιδευτικού. Ένας εκπαιδευτικός μπορεί να έχει πολλούς λογαριασμούς.
- Google classroom Πλατφόρμα Ψηφιακής Τάξης της Google
- edmodo Πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
- Class Dojo Εφαρμογή σχολικής τάξης για τη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών
Εμπορικό Λογισμικό / Πλατφόρμες Ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως Συνεργασίας / Τηλεκπαίδευσης:
2.2 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Οδηγοί και εκπαιδευτικά Video αξιοποίησης πλατφορμών για ασύγχρονη και μικτή εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- eClass Video 1: eclass.sch.gr Δημιουργία μαθημάτων
- eClass Video 2: Δημιουργία μαθήματος στο eclass του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
- eClass Video 3: Διαχείριση εγγράφων στο eclass του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
- eClass Video 4: Σύνδεση μαθητών στο eclass και εγγραφή σε μάθημα
- eClass Οδηγός για εκπαιδευτικό
- eClass Οδηγός Εγγραφής Μαθητών
- eClass Σειρά Εκπαιδευτικών (tutorials) video από την αρχή –(Γ. Αρβανιτάκης)
- eClass και άλλα video tutorials (Σ. Καρανάσιος)
- Οδηγίες προς μαθητές για Ανάγνωση και Χρήση των Περιεχομένων και των Δραστηριοτήτων μίας Θεματικής Ενότητας στο eClass (Λαζαρόπουλος-Σπύρος)
- Ταχεία δημιουργία μαθήματος στο eclass, με πόρους εμπλουτισμένα σχολικά βιβλία (Λαζαρόπουλος-Σπύρος)
- Δυνατότητες αξιολόγησης στην η-Tάξη (Πηγή: Πόλος Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Φλώρινας)
- Προτάσεις Β. Εφόπουλου ΣΕΕ ΠΕ86 στο pe19.gr
- Εγχειρίδιο εκπαιδευτικού
- Εγχειρίδιο μαθητή
- Ξεκινώ με την η-τάξη (εκπαιδευτικός)
- Ξεκινώ με την η-τάξη (μαθητής)
- Εκπαιδευτικά video και κείμενα για το eclass (από τον ΣΕΕ ΠΕ03 Γ. Καραβασίλη)
- Δημιουργία μαθήματος στην η-τάξη (από τον συνάδελφο Άρ. Παλιούρα)
- Δημιουργία ενοτήτων (από τον συνάδελφο Άρ. Παλιούρα)
- E-class tutorial – Μάθημα για την πλατφόρμα e-class (από την Ελ. Χατζάρα)
- η-Τάξη (eClass) Video Σεμινρίου 4ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας
- eMe Video 1: Πώς δημιουργώ τάξη στην επίσημη e me
- eMe Video 2: Πώς προσκαλώ μαθητές στην e me κυψέλη μου
- eMe Video 3: Πώς δουλεύουμε με το εργαλείο “Τοίχος” μιας κυψέλης.
- Αρχίζω με την e-me: Οδηγίες βήμα-βήμα για εκπαιδευτικούς
- Αρχίζω με την e-me: Οδηγίες βήμα-βήμα για μαθητές/τριες
- Εκπαιδευτικά Video για την e-me
- Οδηγίες Χρήσης e-me [on-line]
- Σειρά Εκπαιδευτικών Video (ΠTutorials) για την eMe (Ν. Μακροδήμου)
- Video 1ου Σεμιναρίου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας για την e-Me (Α. Γαριού)
- Video 2ου Σεμιναρίου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας για την e-Me (Ν. Μακροδήμος)
- Δυνατότητες αξιολόγησης στην η-Tάξη (Πηγή: Πόλος Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Φλώρινας)
- Οδηγός Edmodo
- Edmodo … το fb της τάξης και όχι μόνο (από την Ξ. Σφυρή μέσω pe19.gr)
- Σχεδιασμός και σύνθεση ενός Moodle μαθήματος Πηγή: https://elearn.ellak.gr/
- Google Classroom Video Επίδειξης
- Οδηγός χρήσης για το Google Classroom (από τον Π.Τουκίλογλου μέσω pe19.gr)
3. Χρήσιμα Εργαλεία – Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί πόροι (ΑΕΠ)
3.1 Χρήσιμα Εργαλεία
3.2 Αποθετήριο – Εκπαιδευτικό Υλικό – Περιεχόμενο – ΑΕΠ
- Ψηφιακό Σχολείο
- Study4exams Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα για την προετοιμασία των Πανελληνίως εξεταζόμενων, μαθημάτων (Αναγκαία
επικαιροποίηση με ευθύνη εκπαιδευτικού ) - Φωτόδεντρο
- Διαδραστικά Βιβλία
- Ψηφιακοι πόροι για την Ελληνική Γλώσσα και Γλωσσική εκπαίδευση
- Εκπαιδευτικά Σενάρια στο LAMS από εκπαιδευτικούς (Επιλέξτε την ακολουθία Μαθησιακών Δραστηριοτήτων / Σενάριο το οποίο θέλετε να δείτε και πατήστε το κουμπί Preview)
- Επιμορφωτικά video Ιστοσεμιναρίών για εκπαιδευτικούς
- Bασικές αρχές της σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Δρ. Γκέλυ Μανούσου, ΣΕΕ ΠΕ70, 5ο ΠΕΚΕΣ, Καθηγήτρια Σύμβουλο στη Θεματική Ενότητα Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. - Βασικές αρχές για τις τηλεδιασκέψεις με τους μαθητές στο πλαίσιο της σχολικής εξΑΕ
-
Δημιουργώντας εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό υλικό (χωρίς αφήγηση)
-
Η Εκπαιδευτική Τηλεόραση παρουσιάζει επιλεγμένες ταινίες της και βραβευμένες μαθητικές δημιουργίες για τους μικρούς μαθητές [1.-Βλέπουμε-Εκπαιδευτική-Τηλεόραση-στο-Διαδίκτυο] και μαθήτριες που μένουν σπίτι.
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΤ2 Εκπομπές μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων για το Δημοτικό Σχολείο
-
Υλικό για τηλεκπαιδεύσεις από το 2ο ΠΕΚΕΣ Βορείου Αιγαίου
- Υλικό για εξ ΑΕ από το 3ο ΠΕΚΕΣ Ατιικής
- e-learning & e-teaching από το ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας
- Video Ιστοεμιναρίων Σεμιναρίων 4ου ΠΕΚΕΣ ΚεντρΙκής Μακεδονίας
- Το 4o ΠΕΚΕΣ Αττικής σε συνεργασία με το European School Radio – Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο και στο πλαίσιο των κοινών δράσεων τους για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και γενικότερα για την αξιοποίηση του μαθητικού ραδιοφώνου στην εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργούν μια νέα δράση επικοινωνίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας. Εκπαιδευτικοί με συγγραφικό έργο, αλλά και μαθητές που έχουν διακριθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, διαβάζουν πεζογραφήματα (παραμύθια, διηγήματα, αποσπάσματα από νουβέλες και μυθιστορήματα) που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι. Οι εκπομπές, που θα έχουν διάρκεια από 15 μέχρι 30 λεπτά, θα μεταδίδονται για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κάθε Τρίτη, στις 6 το απόγευμα, στην εκπαιδευτική ζώνη πρωτοβάθμιας του προγράμματος, ενώ για τη Δευτεροβάθμια σε ανάλογη εκπαιδευτική ζώνη, που θα ανακοινωθεί σύντομα. Μετά την πρώτη μετάδοσή τους, θα είναι διαθέσιμες ως podcast στη ζώνη EduPods του European School Radio και στην ιστοσελίδα του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής (https://blogs.sch.gr/4pekesat).
- Ανοικτά Μαθήματα στο eClass: Παράδειγμα 1
- Βίντεο με σύντομες διδασκαλίες για Μαθηματικά Δημοτικού (Δρ. Ιωάννη Καραντζή)
- Υλικό των πρεσβευτών #eSafetyLabel για την ενσωμάτωση της ψηφιακής ασφάλειας στο πρόγραμμα σπουδών: https://t.co/cXCvoH6vJU
_
Ζησιμόπουλος Δημήτριος, Σ.Ε.Ε Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας
[31-03-2020] Η ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ_ΕΕΑ
- Προσβάσιμο – Σχεδι@ζω για όλους
- ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ –καλές πρακτικές από την σχολική κοινότητα– (Ανδριανού Μουταβελή)
- 1ο ΚΕΣΥ Αχαΐας –
-
Ένα παραμύθι για το ασφαλές Διαδίκτυο:
Είναι για παιδιά άνω των 4 ετών… Η πρώτη ιστορία είναι δωρεάν (Σύνολο 5 ιστορίες)
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ψηφιακά εργαλεία Μάθησης
- Δημιουργώντας εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό υλικό (Video χωρίς αφήγηση)
- 10 Εφαρμογές Ανοικτού Λογισμικού για εργασία από το σπίτι
- TRELLO Education Templates
- Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί πόροι (OER)- Διεθνής Κατάλογος.
Ενδεικτικό Λογισμικό – Υπηρεσίες για δημιουργία Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Πόρων
- Ηλεκτρονικά Βιβλία: https://issuu.com/ Παράδειγμα Υλικού: Πάσχα Ελλήνων 1ο Δ.Σ. Ωραιοκάστρου
4. ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
- ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας Ιστοσεμινάρια (Webinars)
- 4ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας, Video Ιστοσεμιναρίων
- ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας – Επιμορφώσεις μέσω Youtube / Streaming |
- Video-1 Επιμορφωτική – Ενημερωτική συνάντηση για θέματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας) [27-03-2020]
- ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας
- Πανεπιστήμιο Κρήτης–Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στην Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α]
https://www.edivea.org/elschools.html| ΠΑ 27/03/20 11:00-13:00 -
Ανοιχτή συζήτηση θεμα: “Η πρόκληση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα σχολεία μας” Σάββατο 4 Απριλίου 18.30. Για να το παρακολουθήσετε καντε κλικ ΕΔΩ
- Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Δωρεάν Σεμινάριο “Ψηφιακές δεξιότητες εκπαιδευτικών για τη μάθηση στο σπίτι“
- Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου: https://di.uop.gr/diktyo-yp/tele (Τηλεκπαίδευση- Οδηγίες για πλατφόρμες Σύγχρονης & Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης)
- ΕΑΠ
- Σηφάκης Νίκος, Αν. Καθηγητής ΕΑΠ: Video “Εξ Αποστάσεως / Σε Απευθείας Σύνδεση Διδασκαλία και Μάθηση” Webinar Τρ 23/03/20 17:00
- Tι είναι και πως λειτουργεί το ΕΑΠ – Χρήσιμες συμβουλές (Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα) Πώς λειτουργεί το σύστημα της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
- Video Συνέντευξης Α. Λιογαράκη,Καθηγητή ΕΑΠ με θέμα: “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για εκπαιδευτικούς Α΄ και Β΄ θμιας εκπαίδευσης” . Τα μυστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που πρέπει να γνωρίζει κάθε εκπαιδευτικός, ανεξάρτητα από το γνωστικό αντικείμενο που διδάσκει και από τη βαθμίδα στην οποία διδάσκει.
- eTwinning για Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: https://seminars.etwinning.gr/
πατήστε «Είσοδος στο μάθημα» και μετά πατήστε «Σύνδεση ως επισκέπτης».
- OU Take your teaching online (στα Αγγλικά)
-
Take your teaching online 24 Intermediate -
Creating open educational resources 15 Introductory -
Teachers sharing resources online 10 Intermediate
-
- Διαδικτυακό Σεμινάριο Για την κινηματογραφική παιδεία [En]
- ΕΕΕΠΕΚ “Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης: Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-Τάξη)“. ( ΓΙΑ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΣΤΟ ΠΣΔ – www.sch.gr)
Άρθρα για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
Forum Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής
Ενδεικτικό Εκπαιδευτικό Υλικό – προτάσεις για βοήθεια-συνεργασία με γονείς από τις Σ.Ε.Ε. Νηπιαγωγούς του ΠΕΚΕΣ Δυτ. Ελλάδας
- Παιχνίδια με ζάρια: Μια πολύ δημιουργική εργασία! Φτιάχνω τη δική μου ιστορία
- Επιτραπέζια Παιχνίδια από το Διαδίκτυο Εκτυπώστε τα σε δύο Α4 =Α3 (Από PDF έγγραφο, Εκτύπωση σε μέγεθος Αφίσα με κλίμακα 134% ) και κολλήστε σε χαρτόνι Α3, για να παίξετε με ζάρι . Οι κανόνες τους είναι απλοί .
Η ιδέα της τηλε-διημερίδας προέκυψε από την πρωτοβουλία του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδος, για την οργάνωση μιας τηλε-εσπερίδας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο σχολείο ως συνέχεια των δράσεων του στα “Οριζόντια μεγάλης κλίμακας Ανοικτά Μαζικά Διαδικτυακά Επιμορφωτικά Σεμινάρια” για εκπαιδευτικούς τον Απρίλιο του 2020.
Μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής και από άλλα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. εξελίχθηκε σε Τηλεδιημερίδα -εκδήλωση πανελλήνιας εμβέλειας ως επιστημονική τηλε-διημερίδα “Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Σχολική Πραγματικότητα”.
5. ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ Π/ΘΜΙΑ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
[1996 – 2001] Το πρόγραμμα ‘Οδύσσεια’
“Σήμερα η πρόκληση της εκπαίδευσης είναι να ετοιμάσουμε πολίτες όχι απλά ικανούς να διαβάζουν, όχι απλά κατόχους συγκεκριμένων γνώσεων και ικανοτήτων (που δε γίνεται πια να είναι αρκετές για όλη τη ζωή τους), αλλά ικανούς να μαθαίνουν επιλέγοντας τι θα μάθουν και τι πρέπει να διαβάσουν για να το μάθουν. Γιατί το μόνο που ξέρουμε για την κοινωνία όπου θα ζήσουν αυτοί που σήμερα εκπαιδεύουμε είναι ότι θα είναι διαφορετική από τη σημερινή.” |
Το πρόγραμμα “Οδύσσεια” αφορούσε την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Ελληνική εκπαίδευση περιλαμβάνοντας τη δημιουργία υποδομών για εκατοντάδες σχολεία, εκπαιδευτικό λογισμικό και ανάπτυξη περιεχομένου από δεκάδες πανεπιστημιακές μονάδες και εταιρείες σε όλη την Ελλάδα, επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εφαρμογή στα σχολεία. [Υπεύθυνος: Θ. Χατζηλάκος].
- Επιμόρφωση και στήριξη εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων: ενδοσχολική, συνεχής και προσανατολισμένη στην εκπαιδευτική πράξη από ειδικευμένους επιμορφωτές.
- Δημιουργία κατάλληλης υποδομής: πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια συνδεδεμένα στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και τεχνική υποστήριξη για το σύνολο των σχολείων.
- Δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού: ανάπτυξη νέου και προσαρμογή υπάρχοντος διεθνούς διερευνητικού και διαθεματικού εκπαιδευτικού λογισμικού.
[1997 – 1998] Το πρόγραμμα TRENDS Π.Ι.
Το πρόγραμμα TRENDS αποσκοπoύσε στην ανάπτυξη και λειτουργία ενός Ευρωπαϊκού Δικτύου για την παροχή ενδοσχολικής εξ αποστάσεως επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την αξιοποίηση των δικτύων τηλεματικής. Στα πλαίσια του έργου δημιουργήθηκαν έξι (6) επιμορφωτικά κέντρα, ένα σε κάθε μία από τις έξι (6) Ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στην πιλοτική φάση του έργου, σε καθένα από τα επιμορφωτικά κέντρα συνδέθηκαν 20 σχολεία, συνολικά 120 ευρωπαϊκά σχολεία και 400 καθηγητές από κάθε μια από τις συμμετέχουσες χώρες, δηλ. ένα σύνολο 2.400 εκπαιδευτικών στην Ευρώπη επιμορφώθηκαν σε θέματα χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το έργο ολοκληρώθηκε το 1998.
Το Φεβρουάριο του 1998 έγινε η πρώτη (1η) Σύγχρονη Εξ Αποστάσεως Τηλεκπαίδευση για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, από το Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο Πάτρας με διδάσκοντα τον κ. Σπύρο Παπαδάκη, Καθηγητή Πληροφορικής (ΠΕ19) προς μαθητές τους Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Ιωαννίνων σε συνεργασία με τον κ. Χρήστο Μπίτση, Καθηγητή Πληροφορικής (ΠΕ19), παρουσία Ευρωπαίων Στελεχών Εκπαίδευσης που είχαν επισκεφθεί το ΕΠΛ Πάτρας, στο πλαίσιο μελέτης τους στο πρόγραμμα «Αρίων»
Η τηλεδιάσκεψη έγινε με την χρήση γραμμής ISDN.
[1998 – σήμερα] Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).
Δημιουργία του ΠΣΔ. [Υπεύθυνος: Μ. Παρασκευάς]
Στις 12/04/2020 το ΠΣΔ έφτασε το 1 εκατομμύριο χρήστες από 300.000 (80.000 ενεργοί) τα προηγούμενα χρόνια, εξυπηρετώντας την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας.
[2000 – 2001] Σχεδία – Σxολικός Εκπαιδευτικός Δικτυακός Ιστός Αιγαίου
Δημιουργία του προγράμματος. [Υπεύθυνος: Κ. Τσολακίδης]
Το πρόγραμμα αποτέλεσε συμπληρωματική δράση άλλων παρόμοιων δράσεων του πρώην Υπουργείου Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για την αναβάθμιση της ζωής στο Αιγαίο. Έμπνευση και αρχική ιδέα για το πρόγραμμα υπήρξαν τα πρώτα μαθήματα τηλεκπαίδευσης που έγιναν από την Ρόδο στην Τήλο.
Ο εξοπλισμός περιελάμβανε κατά σχολείο ένα πλήρες σύστημα με υπολογιστή, εκτυπωτή,βιντεοκάμερα, εκπαιδευτικό λογισμικό και λογισμικό υποστήριξης. Ο αριθμός των υπολογιστών ανά σχολείο ήταν ποικίλος με μέση αναλογία ένας υπολογιστής για κάθε 20 μαθητές.
[2002 – 2012] Η Επιμόρφωση Α’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ «Βασικές Δεξιότητες στις ΤΠΕ»
Το Α Επίπεδο αφορούσε την επιμόρφωση 140.000 εκπαιδευτικών στις Βασικές Δεξιότητες στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.).
Επιμορφωτικό υλικό
Το επιμορφωτικό υλικό περιλάμβανε Βιβλίο, Εκπαιδευόμενου, Βιβλίο Εκπαιδευτή, Διαφάνεις, το Μικρό Βιβλίο, και Πολυμεσικό Υλικό:
- Παπαδάκης-Χατζηπέρης_Βασικές Δεξιότητες_ΤΠΕ_Το-Μικρό-Βιβλίο-Οδηγιών (σε νέα έκδοση!)
– «ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»
Κολοκυθάς Αναστάσιος, Γώγουλος Γεώργιος, Παπαστάμος Βασίλης
-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ- ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ
[2005 – 2019] Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ
Δημιουργία της δομής τεχνικής υποστήριξης σχολείων και διοικητικών υπηρεσιών για την υποστήριξη όλης της Δ/θμιας αρχικά και αργότερα και της Π/θμιας εκπαιδευσης.
[2008 – σήμερα] Η Επιμόρφωση Β Επιπέδου
2008-σήμερα Επιμόρφωση Β Επιπέδου Υπεύθυνος Χ. Ζαγούρας
Επιστημονική Επιτροπή Β’ Επιπέδου – Υπεύθυνοι Συστάδων Ειδικοτήτων
Το Β’ Επίπεδο αφορούσε την ολοκληρωμένη επιμόρφωση στην αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, 27.500 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας (αρχικά των κλάδων ΠΕ02 Φιλόλογοι, ΠΕ03 Μαθηματικοί, ΠΕ04 Φυσικές Επιστήμες, ΠΕ19-20 Πληροφορικής, ΠΕ70 Δάσκαλοι, ΠΕ60 Νηπιαγωγοί) και ειδικότερα στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση δεξιοτήτων, κατά κλάδο εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού, του διαδικτύου, εργαλείων και υπηρεσιών web 2.0, άλλων εργαλείων γενικής χρήσης, διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας κλπ (επιμόρφωση Β΄ επιπέδου ΤΠΕ, διάρκειας 96 διδακτικών ωρών, με επιπρόσθετες δράσεις υποστήριξης και «εφαρμογής στην τάξη»)
[2011 – 2012] Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Μ.Π.Ε.)
Δημιουργία του προγράμματος. [Υπεύθυνος: Π. Αναστασιάδης]
Το ΜΠΕ (Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης) αφορούσε την επιμόρφωση 150.000 εκπαιδευτικών των δημοσίων σχολείων της χώρας καθώς και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμα απευθυνόταν στους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), ανεξαρτήτως των τεχνολογικών μέσων και δεξιοτήτων που διαθέτουν και αφορούμε:
Α. Στόχους, φιλοσοφία και τις μεθόδους του Νέου Σχολείου.
Β. Σύνδεση με τη φιλοσοφία και πρακτική των προγραμμάτων σπουδών και της ψηφιακής τάξης.
Γ. Παιδαγωγικό και διδακτικς σχεδιασμς σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης.
Επιμορφωτικό Υλικό :
– Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Α’
– Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Β’
– Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Γ’
– Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Δ’
– Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Ε’
– Συμπληρωματικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμου Ε’
Για το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιήθηκε μόνο η πιλοτική του φάση, στην οποία συμμετείχαν 8.000 εκπαιδευτικοί από τους κλάδους Δασκάλων (ΠΕ70), Νηπιαγωγών (ΠΕ60), Φιλολόγων (ΠΕ02), Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04), Γαλλικής γλώσσας (ΠΕ05), Αγγλικής γλώσσας (ΠΕ06) και Γερμανικής γλώσσας (ΠΕ07).
[2016 – 2017] Επιστημονικό Περιοδικό Ανοικτή Εκπαίδευση – 2 τεύχη με αφιέρωμα στη Σχολική ΕξΑΕ
Επιστημονικό Περιοδικό Open Education. The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology
Δύο (2) τόμοι με αφιέρωμα στη Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
[2020 – σήμερα] Επείγουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης λόγω πανδημίας
Από τον Μάρτιο του 2020 το υπουργείο παιδείας ξεκίνησε την προσπάθεια “ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ – ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ“.
Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να υποστηρίξουν τους μαθητές διατηρώντας τους σε επαφή με το σχολείο και την μάθηση μέσω ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης και άλλα μέσα όπως η εκπαιδευτική τηλεόραση.
Τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) της χώρας εκ του ρόλου τους ανέλαβαν πρωτοβουλίες για την παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών της χώρας με ποικίλες δράσεις όπως (α) ενημερωτικές – επιμορφωτικές τηλε-συναντήσεις (β) επιστημονικές τηλε-ημερίδες όπως η παρούσα τηλε-διημερίδα και (γ) ιστοσελίδων με επιμορφωτικό υλικό και πληροφορίες.
ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας
– Υλικό για Εκπαίδευση & Επιμόρφωση από Απόσταση
– Οδηγοί για Σχολεία, Εκπαιδευτικούς, Μαθητές και Γονείς / Κηδεμόνες
– Δημοτικό Σχολείο, Υλικό Διδασκαλίας από Απόσταση
– Οριζόντια ιστοσεμινάρια (Webinars) επιμόρφωσης μεγάλης κλίμακας
ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Για την Τηλε-Ολομέλεια αρχικά χρησιμοποιήηκε η εφαρμογή Skype η οποία επιτρέπει τη δυνατότητα σύνδεσης των 45 μελών της ολομέλειας του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας. Η υπηρεσία https://meeting.sch.gr/ η οποία έχει δυνατότητα διασύνδεσης έως 30 μέλη ταυτόχρονα μπορεί να αξιοποιηθεί για τις συνεδριάσεις των επιμέρους ομάδων εργασίας και επιμορφωτικά σεμινάρια σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Παράλληλα, το Π.Ε.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας συνεχίζει τα σύγχρονα εξ αποστάσεως επιμορφωτικά σεμινάρια μεγάλης κλίμακας προς τους εκπαιδευτικούς. Πληροφορίες για το 58ο Ιστοσεμινάριο (Webinar) και τα επόμενα εξ αποστάσεως σεμινάρια μπορείτε να βρείτε εδώ: https://blogs.sch.gr/webinarspe1920/. Με μεγάλη επιτυχία συμμετείχαν την Τρίτη 10/03/2020 περισσότεροι από 120 εκπαιδευτικοί από όλοι τη χώρα (μεταξύ αυτών και από έξι (6) από σχολεία του εξωτερικού) από 84 διαφορετικά σημεία για την επιμόρφωση – υποστήριξη των εκπαιδευτικών Πληροφορικής στο πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα “ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ” Γ’ ΓΕΛ σε συνεργασία με το 2ο ΠΕΚΕΣ Βορείου Αιγαίου. Οι διαφάνειες, το video και τα παραδείγματα σε κώδικα έχουν ήδη αναρτηθεί ( Διδασκαλία αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού Γ’ ΓΕΛ) όπως και από τα προηγούμενα πενήντα έξι (56) Ιστο-σεμινάρια και είναι στη διάθεση όλων των εκπαιδευτικών.
Οι ΣΕΕ του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας έχουν συμμετάσχει σε σεμινάριο αυτο-επιμόρφωσης σε συνεργασία με το ΠΣΔ και έχουν τη δυνατότητα να επιμορφώσουν και από απόσταση – υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς των οποίων έχουν την επιστημονική ευθύνη – όπως ήδη έκαναν αρκετοί από αυτούς για τους εκπαιδευτικούς των απομακρυσμένων περιοχών – στις έκτακτες αυτές συνθήκες με τηλε-εργασία.
Το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας διαθέτει από το π. ΠΕΚ Πάτρας κατάλληλη τεχνολογική υποδομή [Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης – Υποστήριξη Επιμορφώσεων MOODLE-LAMS-ΒΒΒ:
http://pekesde-moodle.sch.gr ] για προσφορά μεικτής σύγχρονης και ασύγχρονης Τηλε-Εκπαίδευσης / Τηλεπιμόρφωσης και παρά την έλλειψη προσωπικού και υλικών προετοιμάζει έστω και σε μικρή κλίμακα ανάλογα με τις δυνάμεις του την παροχή τέτοιων σεμιναρίων (όπως το Σεμινάριο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ86) και άλλων Ειδικοτήτων με θέμα την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη συνεκπαίδευση – συμπερίληψή τους) και υποστήριξης προς τους εκπαιδευτικούς.
Εξαιρετικό “στήσιμο” του ιστότοπου. Λειτουργικότατο και απλό στην χρήση. Ευχαριστούμε, ιδιαίτερα στην χαλεπή περίοδο που διάγουμε άπαντες, για την συμβολή σας στην ενημέρωση όλων μας.. Καλή δύναμη για την συνέχεια σε όλους μας.