ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας Τηλε-Εκπαίδευση & Επιμόρφωση από Απόσταση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ_ΕΞ-ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας λόγω των έκτακτων συνθηκών και των μέτρων που έχουν ληφθεί από την Πολιτεία συμβάλλει στην κοινή προσπάθεια για την προστασία της δημόσιας υγείας  αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες της Εξ Αποστάσεως Εργασίας, Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης για τη λειτουργία του και τη συνακόλουθη προσφορά των υπηρεσιών του στα μέλη της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Η εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη  διδασκαλία δεν αντικαθιστά την πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία. Αποτελεί μια εναλλακτική, συμπληρωματική επιλογή, χωρίς ασφαλώς να υποκαθιστά τη δυναμική και την αλληλεπίδραση της δια ζώσης διδασκαλίας. Ωστόσο σε συνθήκες κρίσης, η επικοινωνία, επιμόρφωση  και υποστήριξη από απόσταση των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας με ακόμη μεγαλύτερη αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και κυρίως του Διαδικτύου μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.

Θα πρέπει όμως να χρησιμοποιηθεί σωστά και υπεύθυνα ώστε να μην προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό.

  • Μπορείτε να επικοινωνείτε στο mail: pekesde@sch.gr για οποιοδήποτε θέμα σας καθώς και στα email των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.
  • Μπορείτε να  συνδεθείτε για απευθείας σύγχρονη συνομιλία (αν υπάρχει ανάγκη) κατόπιν συνεννόησης με email με τη  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ του Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας  μέσω  Skype από εδώ: https://join.skype.com/h88M8CTd3XNI

1. ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

1.1 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
1.2 ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
1.3 ΜΕΛΕΤΕΣ – ΑΡΘΡΑ

 


2. Σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

2.1 Λογισμικό για σύγχρονη επικοινωνία / Τηλε-Επιμόρφωση / Υποστήριξη αξιοποιούμε τις υπηρεσίες:
  • Τηλεδιασκέψεις ΠΣΔ (https://meeting.sch.gr/) βασίζεται στο BBB (Xρειάζεται flash player)
  • 3. Skype (Δωρεάν Λήψη Εφαρμογής – Εγκατάσταση  Desktop σε υπολογιστή, ταμπλέτα ή “έξυπνο” κινητό)  ή την υπηρεσία Skype onlline (Από Chrome  με σύνδεση  μόνο χωρίς εγκατάσταση στον υπολογιστή)

Ελεύθερο Λογισμικό / Πλατφόρμες Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Συνεργασίας / Τηλεκπαίδευσης:

  • Big Blue Button (BBB) (https://bigbluebutton.org/)
  • Jitsi Meet Security & Privacy (https://meet.jit.si/)
  • Skype  (https://www.skype.com/el/)
  • Hangout (https://hangouts.google.com/)
  • ooVoo (https://www.oovoo.com/)

Εμπορικό Λογισμικό / Πλατφόρμες Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Συνεργασίας / Τηλεκπαίδευσης:


2.2 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Εκπαιδευτικά Video αξιοποίησης Skype για τηλεδιάσκεψη / επιμόρφωση

_

 

  • Video-1 : Εγκατάσταση Webex Meeting & Webex Teams (Ι. Κάτσενος)
  • Video-2 : Λύσεις ασκήσεων σε πραγματικό χρόνο από τους μαθητές με το Webex Teams (Ι. Κάτσενος ΠΕ04.1)

 

 

 Εγκατάσταση – Παραμετροποίηση – Χρήση Γραφίδας. Πηγή ΑΠΘ


2.  Για Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

2.1 Λογισμικό – Πλατφόρμες -Υπηρεσίες  για Ασύγχρονη Επικοινωνία / Τηλε-Επιμόρφωση / Υποστήριξη αξιοποιούμε

Ελεύθερο Λογισμικό / Πλατφόρμες Ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως Συνεργασίας / Τηλεκπαίδευσης:

 

  • LessonLAMS  To LAMS στο cloud. Δωρεάν υπηρεσία LAMS για 30 μαθητές ανά λογαριασμό χρήστη εκπαιδευτικού. Ένας εκπαιδευτικός μπορεί να έχει πολλούς λογαριασμούς.
  • Google classroom Πλατφόρμα Ψηφιακής Τάξης της Google
  • edmodo Πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
  • Class Dojo Εφαρμογή σχολικής τάξης για τη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών

 

Εμπορικό Λογισμικό / Πλατφόρμες Ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως Συνεργασίας / Τηλεκπαίδευσης:

2.2 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΕΡΓΑΛΕΙΑ  ΑΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Οδηγοί και εκπαιδευτικά Video αξιοποίησης  πλατφορμών για ασύγχρονη και μικτή εξ αποστάσεως εκπαίδευση

 

_

 

 

 

 


3.  Χρήσιμα Εργαλεία – Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί πόροι (ΑΕΠ) 

3.1 Χρήσιμα Εργαλεία

 

3.2 Αποθετήριο – Εκπαιδευτικό Υλικό – Περιεχόμενο – ΑΕΠ

 

 

 

  • Υλικό για τηλεκπαιδεύσεις   από το 2ο ΠΕΚΕΣ Βορείου Αιγαίου
  • Υλικό για εξ ΑΕ από το 3ο ΠΕΚΕΣ Ατιικής
  • e-learning & e-teaching από το ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας
  • Video Ιστοεμιναρίων Σεμιναρίων 4ου ΠΕΚΕΣ ΚεντρΙκής Μακεδονίας
  • Το 4o ΠΕΚΕΣ Αττικής  σε συνεργασία με το European  School Radio – Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο και στο πλαίσιο των κοινών δράσεων τους για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και γενικότερα για την αξιοποίηση του μαθητικού ραδιοφώνου στην εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργούν μια νέα δράση επικοινωνίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας. Εκπαιδευτικοί με συγγραφικό έργο, αλλά και μαθητές που έχουν διακριθεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, διαβάζουν πεζογραφήματα (παραμύθια, διηγήματα, αποσπάσματα από νουβέλες και μυθιστορήματα) που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι.  Οι εκπομπές, που θα έχουν διάρκεια από 15 μέχρι 30 λεπτά, θα μεταδίδονται για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κάθε Τρίτη, στις 6 το απόγευμα, στην  εκπαιδευτική ζώνη πρωτοβάθμιας του προγράμματος, ενώ για τη Δευτεροβάθμια σε ανάλογη εκπαιδευτική ζώνη, που θα ανακοινωθεί σύντομα. Μετά την πρώτη μετάδοσή τους, θα είναι διαθέσιμες  ως podcast στη ζώνη EduPods του European School Radio και στην ιστοσελίδα του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής (https://blogs.sch.gr/4pekesat).

 

 

  • Υλικό των πρεσβευτών #eSafetyLabel για την ενσωμάτωση της ψηφιακής ασφάλειας στο πρόγραμμα σπουδών: https://t.co/cXCvoH6vJU

_

Ζησιμόπουλος Δημήτριος, Σ.Ε.Ε Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας

[31-03-2020] Η ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ_ΕΕΑ

 

 

Ενδεικτικό Λογισμικό – Υπηρεσίες για δημιουργία Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Πόρων

4.  ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

 

 

  •  eTwinning για Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: https://seminars.etwinning.gr/
    πατήστε «Είσοδος στο μάθημα» και μετά πατήστε «Σύνδεση ως επισκέπτης».

 

Άρθρα για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

 Forum Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής

Ενδεικτικό Εκπαιδευτικό Υλικό – προτάσεις για βοήθεια-συνεργασία με γονείς από τις Σ.Ε.Ε. Νηπιαγωγούς του ΠΕΚΕΣ Δυτ. Ελλάδας


Η ιδέα της τηλε-διημερίδας προέκυψε από την πρωτοβουλία του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδος, για την οργάνωση μιας τηλε-εσπερίδας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο σχολείο ως συνέχεια των δράσεων του στα “Οριζόντια μεγάλης κλίμακας Ανοικτά Μαζικά Διαδικτυακά Επιμορφωτικά Σεμινάρια” για εκπαιδευτικούς τον Απρίλιο του 2020.

Μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής και από άλλα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. εξελίχθηκε σε Τηλεδιημερίδα -εκδήλωση πανελλήνιας εμβέλειας ως επιστημονική τηλε-διημερίδα “Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Σχολική Πραγματικότητα”.

5. ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ Π/ΘΜΙΑ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

[1996 – 2001]  Το πρόγραμμα ‘Οδύσσεια

“Σήμερα η πρόκληση της εκπαίδευσης είναι να ετοιμάσουμε πολίτες όχι απλά ικανούς να διαβάζουν, όχι απλά κατόχους συγκεκριμένων γνώσεων και ικανοτήτων (που δε γίνεται πια να είναι αρκετές για όλη τη ζωή τους), αλλά ικανούς να μαθαίνουν επιλέγοντας τι θα μάθουν και τι πρέπει να διαβάσουν για να το μάθουν. Γιατί το μόνο που ξέρουμε για την κοινωνία όπου θα ζήσουν αυτοί που σήμερα εκπαιδεύουμε είναι ότι θα είναι διαφορετική από τη σημερινή.”

Το πρόγραμμα “Οδύσσεια” αφορούσε την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Ελληνική εκπαίδευση περιλαμβάνοντας τη δημιουργία υποδομών για εκατοντάδες σχολεία, εκπαιδευτικό λογισμικό και ανάπτυξη περιεχομένου από δεκάδες πανεπιστημιακές μονάδες και εταιρείες σε όλη την Ελλάδα, επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εφαρμογή στα σχολεία. [Υπεύθυνος: Θ. Χατζηλάκος].


[1997 – 1998] Το πρόγραμμα TRENDS  Π.Ι.

Το πρόγραμμα TRENDS αποσκοπoύσε στην ανάπτυξη και λειτουργία ενός Ευρωπαϊκού Δικτύου για την παροχή ενδοσχολικής εξ αποστάσεως επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την αξιοποίηση των δικτύων τηλεματικής. Στα πλαίσια του έργου δημιουργήθηκαν έξι (6) επιμορφωτικά κέντρα, ένα σε κάθε μία από τις έξι (6) Ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στην πιλοτική φάση του έργου, σε καθένα από τα επιμορφωτικά κέντρα συνδέθηκαν 20 σχολεία, συνολικά 120 ευρωπαϊκά σχολεία και 400 καθηγητές από κάθε μια από τις συμμετέχουσες χώρες, δηλ. ένα σύνολο 2.400 εκπαιδευτικών στην Ευρώπη επιμορφώθηκαν σε θέματα χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το έργο ολοκληρώθηκε το 1998.

Το Φεβρουάριο του 1998 έγινε η πρώτη (1η) Σύγχρονη Εξ Αποστάσεως Τηλεκπαίδευση για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, από το Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο Πάτρας με διδάσκοντα τον κ. Σπύρο Παπαδάκη, Καθηγητή Πληροφορικής (ΠΕ19) προς μαθητές τους Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Ιωαννίνων σε συνεργασία με τον κ. Χρήστο Μπίτση, Καθηγητή Πληροφορικής (ΠΕ19), παρουσία Ευρωπαίων Στελεχών Εκπαίδευσης που είχαν επισκεφθεί το ΕΠΛ Πάτρας, στο πλαίσιο μελέτης τους στο πρόγραμμα «Αρίων»
Η τηλεδιάσκεψη έγινε με την χρήση γραμμής ISDN.


[1998 – σήμερα] Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).

Δημιουργία του ΠΣΔ. [Υπεύθυνος: Μ. Παρασκευάς]

Στις 12/04/2020 το ΠΣΔ έφτασε το 1 εκατομμύριο χρήστες από 300.000 (80.000 ενεργοί) τα προηγούμενα χρόνια, εξυπηρετώντας την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας.


[2000 – 2001] Σχεδία – Σxολικός Εκπαιδευτικός Δικτυακός Ιστός Αιγαίου

Δημιουργία του προγράμματος. [Υπεύθυνος: Κ. Τσολακίδης]

Το πρόγραμμα αποτέλεσε συμπληρωματική δράση άλλων παρόμοιων δράσεων του πρώην Υπουργείου Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για την αναβάθμιση της ζωής στο Αιγαίο. Έμπνευση και αρχική ιδέα για το πρόγραμμα υπήρξαν τα πρώτα μαθήματα τηλεκπαίδευσης που έγιναν από την Ρόδο στην Τήλο.

Ο εξοπλισμός περιελάμβανε κατά σχολείο ένα πλήρες σύστημα με υπολογιστή, εκτυπωτή,βιντεοκάμερα, εκπαιδευτικό λογισμικό και λογισμικό υποστήριξης. Ο αριθμός των υπολογιστών ανά σχολείο ήταν ποικίλος με μέση αναλογία ένας υπολογιστής για κάθε 20 μαθητές.


[2002 – 2012]  Η Επιμόρφωση Α’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ  «Βασικές Δεξιότητες στις ΤΠΕ»

Το Α Επίπεδο αφορούσε την επιμόρφωση 140.000 εκπαιδευτικών στις Βασικές Δεξιότητες στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.).

Επιμορφωτικό υλικό 

Το επιμορφωτικό υλικό περιλάμβανε  Βιβλίο, Εκπαιδευόμενου, Βιβλίο Εκπαιδευτή, Διαφάνεις, το Μικρό Βιβλίο, και Πολυμεσικό Υλικό:

«ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»
Σπυρίδων Παπαδάκης, Νικόλαος Χατζηπέρης

– «ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»
 Κολοκυθάς Αναστάσιος, Γώγουλος Γεώργιος, Παπαστάμος Βασίλης

-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ- ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ


[2005 – 2019] Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ

Δημιουργία της δομής τεχνικής υποστήριξης σχολείων και διοικητικών υπηρεσιών για την υποστήριξη όλης της Δ/θμιας αρχικά και αργότερα και της Π/θμιας εκπαιδευσης.


[2008 – σήμερα] Η Επιμόρφωση Β Επιπέδου

2008-σήμερα  Επιμόρφωση Β Επιπέδου Υπεύθυνος Χ. Ζαγούρας

Επιστημονική Επιτροπή Β’ Επιπέδου – Υπεύθυνοι Συστάδων Ειδικοτήτων

Το Β’ Επίπεδο αφορούσε την ολοκληρωμένη επιμόρφωση στην αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, 27.500 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας (αρχικά των κλάδων ΠΕ02 Φιλόλογοι, ΠΕ03 Μαθηματικοί, ΠΕ04 Φυσικές Επιστήμες, ΠΕ19-20 Πληροφορικής, ΠΕ70 Δάσκαλοι, ΠΕ60 Νηπιαγωγοί) και ειδικότερα στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση δεξιοτήτων, κατά κλάδο εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού, του διαδικτύου, εργαλείων και υπηρεσιών web 2.0, άλλων εργαλείων γενικής χρήσης, διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας κλπ (επιμόρφωση Β΄ επιπέδου ΤΠΕ, διάρκειας 96 διδακτικών ωρών, με επιπρόσθετες δράσεις υποστήριξης και «εφαρμογής στην τάξη»)

[2011 – 2012] Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Μ.Π.Ε.)

Δημιουργία του προγράμματος. [Υπεύθυνος: Π. Αναστασιάδης]

Το ΜΠΕ (Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης) αφορούσε την επιμόρφωση 150.000 εκπαιδευτικών των δημοσίων σχολείων της χώρας καθώς και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.  Το πρόγραμμα απευθυνόταν στους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), ανεξαρτήτως των τεχνολογικών μέσων και δεξιοτήτων που διαθέτουν και αφορούμε:
Α. Στόχους, φιλοσοφία και τις μεθόδους του Νέου Σχολείου.
Β. Σύνδεση με τη φιλοσοφία και πρακτική των προγραμμάτων σπουδών και της ψηφιακής τάξης.
Γ. Παιδαγωγικό και διδακτικς σχεδιασμς σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης.

Επιμορφωτικό Υλικό :
Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Α’
– Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Β’
– Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Γ’
Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Δ’
Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμος Ε’
– Συμπληρωματικό Επιμορφωτικό Υλικό-Τόμου Ε’

Για το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιήθηκε μόνο η πιλοτική του φάση, στην οποία συμμετείχαν 8.000 εκπαιδευτικοί από τους κλάδους Δασκάλων (ΠΕ70), Νηπιαγωγών (ΠΕ60), Φιλολόγων (ΠΕ02), Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04), Γαλλικής γλώσσας (ΠΕ05), Αγγλικής γλώσσας (ΠΕ06) και Γερμανικής γλώσσας (ΠΕ07).


[2016 – 2017] Επιστημονικό Περιοδικό Ανοικτή Εκπαίδευση – 2 τεύχη με αφιέρωμα στη Σχολική ΕξΑΕ

Επιστημονικό Περιοδικό Open Education. The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology
Δύο (2) τόμοι με αφιέρωμα στη Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Τόμ. 12, Αρ. 2 (2016)

Τόμ. 13, Αρ. 1 (2017)


[2020 – σήμερα] Επείγουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης λόγω πανδημίας

Από τον Μάρτιο του 2020 το υπουργείο παιδείας ξεκίνησε την προσπάθεια “ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ – ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ“.

Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να υποστηρίξουν τους μαθητές διατηρώντας τους σε επαφή με το σχολείο και την μάθηση μέσω ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης και άλλα μέσα όπως η εκπαιδευτική τηλεόραση.

Τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) της χώρας εκ του ρόλου τους ανέλαβαν πρωτοβουλίες για την παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών της χώρας με ποικίλες δράσεις όπως (α) ενημερωτικές – επιμορφωτικές τηλε-συναντήσεις (β) επιστημονικές τηλε-ημερίδες όπως η παρούσα τηλε-διημερίδα και (γ) ιστοσελίδων με επιμορφωτικό υλικό και πληροφορίες.

ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας
Υλικό για Εκπαίδευση & Επιμόρφωση από Απόσταση
Οδηγοί για Σχολεία, Εκπαιδευτικούς, Μαθητές και Γονείς / Κηδεμόνες
Δημοτικό Σχολείο, Υλικό Διδασκαλίας από Απόσταση
Οριζόντια ιστοσεμινάρια (Webinars) επιμόρφωσης μεγάλης κλίμακας


ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Για την Τηλε-Ολομέλεια  αρχικά χρησιμοποιήηκε η εφαρμογή Skype η οποία επιτρέπει τη δυνατότητα σύνδεσης των 45 μελών της ολομέλειας του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας. Η υπηρεσία  https://meeting.sch.gr/ η οποία έχει δυνατότητα διασύνδεσης έως 30 μέλη ταυτόχρονα μπορεί να αξιοποιηθεί για τις συνεδριάσεις των επιμέρους ομάδων εργασίας και επιμορφωτικά σεμινάρια σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Παράλληλα, το Π.Ε.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας συνεχίζει τα σύγχρονα εξ αποστάσεως επιμορφωτικά σεμινάρια μεγάλης κλίμακας προς τους εκπαιδευτικούς.  Πληροφορίες για το 58ο Ιστοσεμινάριο (Webinar) και τα επόμενα εξ αποστάσεως σεμινάρια μπορείτε να βρείτε εδώ: https://blogs.sch.gr/webinarspe1920/.  Με μεγάλη επιτυχία συμμετείχαν την Τρίτη 10/03/2020 περισσότεροι από 120 εκπαιδευτικοί από όλοι τη χώρα (μεταξύ αυτών και από έξι (6) από σχολεία του εξωτερικού) από 84 διαφορετικά σημεία για την επιμόρφωση – υποστήριξη των εκπαιδευτικών Πληροφορικής στο πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα  “ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ” Γ’ ΓΕΛ σε συνεργασία με το 2ο ΠΕΚΕΣ Βορείου Αιγαίου. Οι διαφάνειες,  το video και τα παραδείγματα σε κώδικα έχουν ήδη αναρτηθεί ( Διδασκαλία αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού Γ’ ΓΕΛ)  όπως και από τα προηγούμενα πενήντα έξι (56)  Ιστο-σεμινάρια και είναι στη διάθεση όλων των εκπαιδευτικών.

Οι ΣΕΕ του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας έχουν συμμετάσχει σε σεμινάριο αυτο-επιμόρφωσης σε συνεργασία με το ΠΣΔ και έχουν τη δυνατότητα να επιμορφώσουν και από απόσταση – υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς των οποίων έχουν την επιστημονική ευθύνη  – όπως ήδη έκαναν αρκετοί από αυτούς για τους εκπαιδευτικούς των απομακρυσμένων περιοχών – στις έκτακτες αυτές συνθήκες με τηλε-εργασία.

Το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας διαθέτει από το π. ΠΕΚ Πάτρας  κατάλληλη τεχνολογική υποδομή [Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης – Υποστήριξη Επιμορφώσεων MOODLE-LAMS-ΒΒΒ:
http://pekesde-moodle.sch.gr ] για  προσφορά μεικτής  σύγχρονης και ασύγχρονης Τηλε-Εκπαίδευσης / Τηλεπιμόρφωσης και παρά την έλλειψη προσωπικού και υλικών προετοιμάζει έστω και σε μικρή κλίμακα ανάλογα με τις δυνάμεις του την παροχή τέτοιων σεμιναρίων (όπως το Σεμινάριο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ86) και άλλων Ειδικοτήτων με θέμα την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη συνεκπαίδευση – συμπερίληψή τους) και υποστήριξης προς τους εκπαιδευτικούς.

 

 

 

 

 

Ένα σχόλιο σχετικά με το “ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας Τηλε-Εκπαίδευση & Επιμόρφωση από Απόσταση”

  1. Εξαιρετικό “στήσιμο” του ιστότοπου. Λειτουργικότατο και απλό στην χρήση. Ευχαριστούμε, ιδιαίτερα στην χαλεπή περίοδο που διάγουμε άπαντες, για την συμβολή σας στην ενημέρωση όλων μας.. Καλή δύναμη για την συνέχεια σε όλους μας.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.