“Η σελίδα αποσκοπεί στην υποστήριξη – βοήθεια, από το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, των ομάδων υποστήριξης των σχολείων και των εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και αποτίμηση της εξ αποστάσεως (σύγχρονης και ασύγχρονης) εκπαίδευσης. Κατανοούμε ότι η αρχική περίοδος – «επείγουσας» υλοποίησης, λόγω των συνθηκών – απαιτεί την άμεση υποστήριξη των σχολικών μονάδων και την ανάγκη αυτή προσπαθεί να καλύψει.
[ΠΡΟΣΟΧΗ!] Η σελίδα θα ενημερώνεται σταδιακά τις επόμενες ημέρες – απαντώντας και σε ερωτήματα που θα τίθενται στους Σ.Ε.Ε. από τους Διευθυντές των Σχολείων
-
Οδηγίες για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών
με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες [17/11/2020] - ΟΔΗΓΙΕΣ Υ.ΠΑΙ.Θ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ [24/03/2020]
- ΟΔΗΓΙΕΣ Υ.ΠΑΙ.Θ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ [24/03/2020]
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΥΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [20/03/2020]
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΤΗΝ (ΣΥΓΧΡΟΝΗ & ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ) ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [17/03/2020]_
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΣΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΑΕ [18/03/2020]_
- 40 Συχνές-ερωτήσεις-απαντήσεις για την εφαρμογή της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Ενημερώνεται τακτικά από τη δημιουργό του κ. Τ. Λιακοπούλου Σ.Ε.Ε. ΠΕ86, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου)
- Help Desk για Πθμια Αχαΐας http://dipe.ach.sch.gr/plinet_pe/helpdesk/
ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΑΣΥΓΧΡΟΝΗΣ & ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ)
Βήμα 1: Δημιουργία λογαριασμού στο ΠΣΔ για όσους εκπαιδευτικούς δεν έχουν ή ανάκτηση κωδικού για όσους τον έχουν ξεχάσει.
- Εγγραφή εκπαιδευτικών στο ΠΣΔ | [Παράταση έως Δευτέρα 06-04-20 ]
- Ξέχασα το όνομα χρήστη/κωδικό πρόσβασης στο ΠΣΔ ή δεν γνωρίζω αν έχω λογαριασμό στο ΠΣΔ
Βήμα 2: Εγγραφή μαθητών στο ΠΣΔ (από Γονείς/Κηδεμόνες – μαθητές )
- Η εγγραφή των μαθητών/μαθητριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο γίνεται μέσω του ιστοτόπου: https://register.sch.gr/students από τον γονέα/κηδεμόνα [ Έως Δευτέρα 06-04-20] αφού ο Διευθυντής τον ενημερώσει με email ή τηλέφωνο.
- Διαβάστε πρώτα τις Οδηγίες εγγραφής (pdf)]. * * Εάν απαιτείται ο Αριθμός Μητρώου Μαθητή τον οποίο ο γονέας/κηδεμόνας μπορεί να δει από τον Έλεγχο Προόδου ή την ενημέρωση για τις απουσίες του μαθητή, είτε στο Δημοτικό Σχολείο από τον έλεγχο Α΄ τριμήνου που βρίσκεται ήδη στο σπίτι σας Για τους μαθητές μόνο της Α΄ και Β΄ τάξης που δεν έχουν πάρει έλεγχο να ερωτηθεί τηλεφωνικά ή με email ο Διευθυντής του Σχολείου,
Βήμα 3: Έλεγχος Εγγραφής Μαθητών στο ΠΣΔ (Από τον Διευθυντή από εδώ: https://register.sch.gr/students/admins/)
Βήμα 4: Ο Διευθυντής ενημερώνει τον γονέα/κηδεμόνα για την/τις πλατφόρμα/ες που θα χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί του τμήματος που ανήκει ο μαθητής και οι μαθητές θα πρέπει να κάνουν μία πρώτη είσοδο (login) σε κάθε πλατφόρμα για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να τους δει και να τους εγγράψει στο μάθημα του.
Βήμα 5: Αποστολή πινάκων με το όνομα χρήστη (user name) των μαθητών για κάθε Τμήμα, σε κάθε Εκπαιδευτικό ο οποίος διδάσκει στο συγκεκριμένο τμήμα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΑΞΗΣ
Βήμα 1: Επιλογή πλατφόρμας από τις προτεινόμενες από το ΥΠΑΙΘ.
Βήμα 2: Δημιουργία Ψηφιακής Τάξης (ηΤάξη ή Κυψέλη) για κάθε μάθημα σε κάθε τμήμα το οποίο διδάσκει (είτε για ένα μάθημα για όλα τα τμήματα στα οποία κάνει το ίδιο μάθημα) στην πλατφόρμα που επέλεξε ο/η εκπαιδευτικός – ενημέρωση του Διευθυντή του σχολείου για την επιλογή του (ώστε να ενημερώσει – προσκαλέσει τους μαθητές/τριες του μετά την απόκτηση του λογαριασμού τους στο ΠΣΔ για την/τις πλατφόρμα/ες στην/τις οποία/ες θα πρέπει να κάνουν μία πρώτη είσοδο για να μπορείτε να τους βρείτε μετά για την εγγραφή τους στα μαθήματα τα οποία θα δημιουργήσουν).
Βήμα 3: Ο/Η εκπαιδευτικός κάνει προετοιμασία- σχεδιασμό και ανάπτυξη του 1ου μαθήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για κάθε τμήμα.
Βήμα 4: Ο/Η εκπαιδευτικός στέλνει πρόσκληση (μέσω της πλατφόρμας που επιλέχθηκε) στους μαθητές κάθε τμήματος για την εγγραφή τους στο μάθημα ή την κυψέλη.
Βήμα 4.1: Ο/Η εκπαιδευτικός στέλνει πρόσκληση για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην αίθουσά στη Webex Meetings [Ενδεικτικές Οδηγίες από 6ο ΓΕΛ Πάτρας]
Βήμα 4.2 Η συμμετοχή του μαθητή σε τηλεδιάσκεψη με ήχο και εικόνα (Σε αίθουσα του ) Webex Meeting Οδηγός Μαθητή ( Ν, Καλύβας ΠΕ86)
Βήμα 4.3 Η Συμμετοχή μαθητή ως ακροατή σε τηλεδιάσκεψη τηλεφωνικά (από κινητό ή σταθερό) με αστική χρέωση, –(Πηγή: ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Στ. Ελλάδας)
Βήμα 5: Ο/Η εκπαιδευτικός προτρέπει και εποπτεύει τους μαθητές του/της να ανοίγουν το μάθημα, να μελετούν και να αλληλεπιδρούν με το εκπαιδευτικό υλικό, τους άλλους συμμαθητές/τριες τους/της και τον ίδιο/α τον/την εκπαιδευτικό. Ο/Η εκπαιδευτικός τους ενθαρρύνει να γράφουν τις απορίες τους στον τοίχο της πλατφόρμας ή σε χώρους συζήτησης ή συνομιλίας . Να έχουν πρόγραμμα μελέτης, να κάνουν διαλείμματα από την οθόνη του υπολογιστή. Εξηγεί στους μαθητές/τριες ότι η διαδικασία της μάθησης αλλάζει για ένα μικρό χρονικό διάστημα και χρειάζεται να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο και να ανταποκριθούν με υπευθυνότητα στα νέα δεδομένα.
Βήμα 6: Ο/Η εκπαιδευτικός αλληλεπιδρά με τους μαθητές επιλύοντας τις απορίες τους και εμψυχώνοντας τους να συνεχίσουν την προσπάθεια τους και να συνεργαστούν και από απόσταση με τους συμμαθητές τους και τον/την ίδιο/α.
Βήμα 7: Ο/Η εκπαιδευτικός αυτοαξιολογεί την προσπάθεια του, αποτιμά και αναστοχάζεται τα αποτελέσματα του μαθήματος / παρέμβασης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και επανασχεδιάζει – βελτιώνει τα επόμενα μαθήματα του.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ [ΓΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ]
Εδώ θα βρείτε υλικό – εργαλεία – εναλλακτικές προτάσεις, οδηγοούς και video για τη σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Για Γονείς/Κηδεμόνες
Ο/Η Διευθυντής/ντρια (είτε ο/η Προϊστάμενος/νη) του σχολείου ενημερώνει για την ασύγχρονη εκπαίδευση τους/τις κηδεμόνες των μαθητών/τριών με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή άλλο πρόσφορο μέσο, στέλνει τους κατάλληλους συνδέσμους για είσοδο στις ψηφιακές τάξεις (σύνδεσμος https://eclass.sch.gr/ ή https://e-me.edu.gr/ ανάλογα με την επιλογή που έγινε από τον/την διδάσκοντα/ουσα κάθε μαθήματος) και το ενημερωτικό για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων.
Υλικό για Γονείς: από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ.
- «Μαζί στο σπίτι μας». Δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης και ενίσχυσης των δεξιοτήτων σε βασικούς τομείς ανάπτυξης των παιδιών. Για γονείς και ενήλικες που φροντίζουν παιδιά (2020). Αθήνα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σχολικής Ψυχολογίας & Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.
- Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ., Μίχου, Σ., Φραγκιαδάκη, Δ., Αθανασίου, Δ. (2020). Μένουμε σπίτι….Συνδε-Δεμένοι. Προτάσεις για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών, παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια παραμονής στο σπίτι λόγω των προληπτικών μέτρων για τον κορωνοϊό – Covid-19. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.
ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ – ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ
ΒΟΗΘΕΙΑ – ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
- ΑΠΟΡΙΕΣ – ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΣΔ: http://helpdesk.sch.gr/
- 40 Συχνές-ερωτήσεις-απαντήσεις για την εφαρμογή της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Τ. Λιακοπούλου ΣΕΕ ΠΕ86 ΠΕΚΕΣ Πελοποννήσου)
- Δημόσιες Υπηρεσίες: https://www.gov.gr/
- Έκδοση εξουσιοδότησης
- Έκδοση υπεύθυνης δήλωσης
Θα ήθελα εκ των προτέρων να ευχαριστήσω τους διαχειριστές του blog για την στήριξη που μπορεί να χρειασθούμε τώρα αλλά καί μελλοντικά, ακόμη καί αν ο κορονοϊός επιμείνει γιά πολύ.