Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι με τη Μέρα και Νύχτα και ξεκινήσαμε …
Παρουσιάζουμε στα παιδιά την υδρόγειο σφαίρα… περιγράφουν αυτό που βλέπουν: είναι μια μεγάλη μπάλα, είναι σαν πορτοκάλι, είναι η Γή μας, ζουν άνθρωποι, ζωάκια, πουλάκια, είναι ένας πλανήτης και περιστρέφετε γύρω από τον εαυτό της.
Καθώς η γη γυρίζει, οι ακτίνες του ήλιου φωτίζουν το μισό της επιφάνειάς της, το οποίο έχει ημέρα.
Το άλλο μισό έχει νύχτα.
Η γη γυρίζει και όταν η Ελλάδα φωτίζεται από το φακό έχουμε μέρα, όταν δε φωτίζεται έχουμε νύχτα.
Προσπαθούμε στη συνέχεια να βάλουμε στη σειρά τις φάσεις της σελήνης και να κατανοήσουμε τη χρονική διαδοχή της μέρας και της νύχτας αφού πρώτα είπαμε τι κάνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας και τι κατά τη διάρκεια της νύχτας…
Στη συνέχεια σχεδιάσαμε τη μέρα με σπιτάκια από χρωματιστά χαρτόνια κάνσον. Στη συνέχεια φωτοτύπησα την εικόνα και δημιούργησα τη νύχτα. Προσπαθήσαμε να βρούμε την αρχική μας εικόνα. Τα πήγαμε τέλεια!!!
Στη συνέχεια στολίσαμε τις ζωγραφιές μας με στοιχεία της ημέρας και της νύχτας …
Με αφορμή τον χιονισμένο καιρό και το κρύο ευκαιρία λοιπόν να ακούσουμε το παραμύθι:
«Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» του Μάνου Κοντολέων
από το Youtube το οποίο συζητήσαμε, και παίξαμε ερωτήσεις κατανόησης βλέποντας τις εικόνες του παραμυθιού. Για να δούμε ποιος έχει δυνατή μνήμη;
Στη συνέχεια κάναμε ασκήσεις παρατηρητικότητας. Τι λείπει από τον χιονάνθρωπο; Δείτε τον χιονάνθρωπο. Παρατηρείστε τον προσεκτικά. Τι φοράει, τι κρατάει κτλ.
Φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με την λέξη χιόνι…όπως χιόνι+νερό=χιονόνερο, χιόνι+μπάλα= χιονόμπαλα, χιόνι+άνθρωπος=χιονάνθρωπος κ.τ.λ
Δεν γινόταν να μην ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού.
Τι έγινε όταν έλιωσε ο χιονάνθρωπος; Γιατί οι σταγόνες ανέβηκαν ψηλά; Πως λέγετε αυτό; Τι σχημάτισαν οι σταγόνες όταν συγκεντρώθηκαν στον ουρανό; Πως λέγετε αυτό; Τι έγινε όταν το σύννεφο έφτασε πάνω από το χιονισμένο βουνό; ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗ
Είδαμε το βίντεο. «Ο Κύκλος του νερού» και την ιστορία του σταγονούλη και ετοιμαστήκαμε για πειράματα…
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ
1.Γεμίζουμε τα 3/4 ενός βάζου με νερό βρύσης και το υπόλοιπο 1/4 με χιόνι από την χιονισμένη αυλή μας…εκεί δυσκολευτήκαμε λίγο και χρησιμοποιήσαμε μετά αφρό ξυρίσματος για καλύτερο αποτέλεσμα ώστε να δημιουργήσουμε ένα λευκό σύννεφο. Έπειτα ρίχνουμε σιγά σιγά το χρώμα ζαχαροπλαστικής πάνω στον αφρό. Καθώς γεμίζει το σύννεφό μας, το χρώμα ζαχαροπλαστικής θα πέσει μέσα στο νερό, δημιουργώντας βροχή.
2. Ζεσταίνουμε νερό σε μια κατσαρόλα. Παρατηρούμε πως όταν ζεσταθεί πολύ το νερό από υγρό γίνεται αέριο. Το νερό γίνεται ατμός. Τοποθετούμε πάνω από το μπρίκι ένα καπάκι, ώστε ο ατμός που βγαίνει να μην βρίσκει άλλη διέξοδο και να ακουμπά πάνω του. Παρατηρούμε τότε πως ο ατμός, συγκεντρωμένος πάνω στο καπάκι ξαναγίνεται νερό, όπως συμβαίνει με την βροχή και πέφτει.
Στη συνέχεια φτιάξαμε κατασκευούλα έναν χιονάνθρωπο με τα γράμματα του ονόματος μας. Μετρήσαμε και σχεδιάσαμε τόσα κυκλάκια όσα και τα γράμματα μας. Πήραμε βατονέτες τις βουτήξαμε στο χρώμα και χιονίσαμε το χιονάνθρωπο.
Χιονοπόλεμο με έναν χιονάνθρωπο…
Ένα παιδάκι γίνεται χιονάνθρωπος και με χάρτινες χιονόμπαλες απο χαρτί Α4 που φτιάξαμε προσπαθούμε να πετύχουμε τον χιονάνθρωπο. Γράφουμε τις φορές που πετύχαμε το στόχο. Νικητής αυτός που στόχευσε περισσότερες φορές.
Μαθηματικά με αφορμή τη μύτη του χιονάνθρωπου…
Ακούσαμε το παραμύθι μελοποιημένο , και το δραματοποιήσαμε…
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο Σύλλογος Γονέων φρόντισε να μοιράσει σε κάθε τάξη βασιλοπιτάκια και επίσης στους εκπαιδευτικούς μια βασιλόπιτα ξεχωριστά…οι τυχεροί των φλουριών πήραν ωραία δώρα. Παζλ τα παιδάκια μας ο μικρός Γιώργος και μικρή μας Αθηνά… και στυλό στον τυχερό νοσηλευτή μας κ. Κλεάνθη. Σας ευχαριστούμε όλους θερμά και σας ευχόμαστε Καλή Χρονιά με Υγεία, Χαμόγελα και Αισιοδοξία!
Έτσι και εμείς αυτές τις μέρες αφιερώσαμε χρόνο και ενθαρρύναμε τα μικρούλια να ανοίξουν και να μοιραστούν τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις ελπίδες, και τα όνειρα τους τη χρόνια που μας πέρασε του 2020…
Τραβήξαμε τυχαία μια καρτούλα , ζωγραφίσαμε και γεμίσαμε το βάζο με τις αναμνήσεις και τις ελπίδες μας για το 2021…
Όταν δεν έβλεπα τους φίλους μου…
Στη συνέχεια παίξαμε, αντιστοιχίσαμε και γράψαμε τους αριθμούς του 2021…
Μια αναμνηστική φωτογραφία για να γεμίσουμε την επόμενη χρονιά με όμορφες αναμνήσεις.
Σήμερα στις 23-12-2020 ημέρα Τετάρτη η Χριστουγεννιάτικη Γιορτούλα μας έγινε στην ηλεκτρονική μου τάξη και τα δυο πρωινά τμήματα μαζί με τον συνάδελφο Αστέριο Φαρμάκη . Χαιρετηθήκαμε, είπαμε τα νέα μας γιατί είχαμε πολύ καιρό να τα πούμε, είπαμε ποιήματα, πήραμε ότι μουσικά όργανα είχαμε… και αν δεν είχαμε βρήκαμε από τη κουζίνα μας… κουτάλες, τάπερ, ταψιά, και παίξαμε τα Κάλαντα της Χίου διασκεδάζοντας.
Στο τραγούδι γινόμασταν αγαλματάκια και στη συνέχεια παίζαμε με τα μουσικά μας όργανα…και πάλι απ’ την αρχή.
ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ
ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ, ΚΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ, ΥΓΕΙΑ, ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΕΥΛΟΓΙΑ…
Οι αποστολές του Αη Βασίλη δεν τελειώνουν ποτέ…ας παίξουμε ξανά προτελευταία μέρα πριν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές μας.
Βοήθησέ με !! Έχασα τον σκούφο μου!!!
Κάποιο από τα ξωτικά έκρυψε τον σκούφο μου και δε κατάφερα να τον βρω! Μπορείτε να με βοηθήσετε;
Ο σκούφος μου είναι κόκκινος! Ψάξτε γύρω σας να βρείτε ένα αντικείμενο με το ίδιο χρώμα.
Ο σκούφος μου έχει και άσπρη γούνα! Φέρτε κάτι που έχει άσπρο χρώμα.
Ο σκούφος μου έχει σχήμα τρίγωνο! Για να δούμε θα βρείτε κάτι με το ίδιο σχήμα; Τα πήγατε πολύ καλά ! Μπράβο!!
Τώρα ζωγραφίστε τον σκούφο μου στο χαρτί . Όταν τα ξωτικά δούνε την ζωγραφιά σας , σίγουρα θα βρούνε τον σκούφο μου!
Προσέξτε! Να είναι κόκκινος με άσπρη γούνα και να έχει σχήμα τριγώνου.
Βοήθησε τον χιονάνθρωπο να μη λιώσει!
Ο χιονάνθρωπος κινδυνεύει!!! Η αύξηση της θερμοκρασίας της γης, έχει επηρεάσει και εμάς εδώ, στον Βόρειο Πόλο!
Βοηθήστε τον χιονάνθρωπο να μη λιώσει παίζοντας το παιχνίδι “Ποιος θα φτιάξει πρώτος ένα χιονάνθρωπο”
Φτιάξτε το σώμα του χιονάνθρωπου. Ζωγραφίστε 3 κύκλους, πρώτα έναν μεγάλο, από πάνω έναν μικρότερο και τελευταίο έναν πιο μικρό.
Ανάλογα με την εικόνα που θα φέρει ο τροχός ζωγραφίστε αντίστοιχα και ένα κομμάτι από τον χιονάνθρωπο! Κερδίζει όποιος ολοκληρώσει πρώτος τον χιονάνθρωπο!
Σήμερα στις 21 -12-2020 ημέρα Δευτέρα στο πλαίσιο της έμπρακτης ένδειξης αλληλεγγύης σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, που δοκιμάζεται εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και σε νοσηλευόμενους με κορωνοϊό, που θα περάσουν τις γιορτινές ημέρες μακριά από τους οικείους τους, το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων υλοποιεί τη δράση
«Τα σχολεία στέλνουν μήνυμα αγάπης». Η δράση αυτή αφορά και εμάς τους μικρούς μαθητές που ως στόχο έχουμε την καλλιέργεια και ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των παιδιών των ψηφιακών τους δεξιοτήτων και των εννοιών της προσφοράς και του εθελοντισμού.
Με αφορμή τη δράση αυτή ακούσαμε το παραμύθι:
«Σ’αγαπώ πιο πολύ και απ’ τα Χριστούγεννα»
Έτσι ξεκίνησε μια συζήτηση ερωτήσεων και απαντήσεων από τα παιδιά. Μιλήσαμε για το συναίσθημα της ΑΓΑΠΗΣ Τι νομίζετε ότι σημαίνει η λέξη ΑΓΑΠΩ . Πως την εκφράζουμε; Όλες οι ιδέες διαφορετικές. Φιλί, αγκαλιά, χαμόγελο, χάδι. Επίσης ένα δώρο, ένα γράμμα ή μήνυμα, το να μοιραζόμαστε πράγματα Με ποιον τρόπο τη δείχνουμε , ακόμη και το να κάνουμε μια δουλειά για κάποιον, όλα αυτά δείχνουν αγάπη.
Με μια ζωγραφιά και ένα μήνυμα δείξαμε και εμείς τα μικρούλια τη δική μας συμμετοχή στην
Ευχαριστούμε τους γονείς για τη διαδικασία ηλεκτρονικής αποστολής ευχετήριας κάρτας προς την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και στήριξη τους σ αυτή μας τη δράση.
Το ταξίδι του Αι Βασίλη ξεκίνησε και φέτος από το Νηπιαγωγείο Ν.Φιλαδέλφειας !!!
Ο Αι Βασίλης μας έστειλε ένα γράμμα που απευθύνεται στα παιδιά. “Αγαπητά μου παιδιά, ήρθε ο Δεκέμβρης και τρέχουμε μαζί με τα ξωτικά να προλάβουμε !! Κάθε μέρα από το πρωί μέχρι το βράδυ τυλίγουμε δώρα. Πρέπει να είναι όλα έτοιμα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και επειδή ξέρω ότι θα μετράτε τις μέρες μία μία μέχρι τότε , έχω να σας αναθέσω και άλλες πολλές αποστολές. Την εβδομάδα που μας έρχεται και την επόμενη θα έχετε κάθε μέρα και μία αποστολή!!!
“Καλή Επιτυχία”
1η ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Αλήθεια τι γνωρίζετε για τα Χριστούγεννα; Τώρα για να μου δείξετε πόσα ξέρετε, θα κάνετε μια ζωγραφιά ενώ ακούτε ένα Χριστουγεννιάτικο τραγούδι. Όσο ακούγεται η μουσική θα ζωγραφίζετε κάτι που σας θυμίζει Χριστούγεννα. Κάθε φορά που η μουσική σταματάει δείχνουμε τι έχουμε ζωγραφίσει.
Οι ζωγραφιές των παιδιών…
2η ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Κάθε φορά που θα ακούγεται η λέξη έλατο θα κάνετε κινήσεις ( στροφή, παλαμάκια, κουτσό) διαφορετικές για κάθε στροφή του τραγουδιού.
Ώρα για παιχνίδι!!
Μπορείς να λιώσεις όπως ο χιονάνθρωπος; Μπορείς να κάνεις 3 τούμπες; Να περπατήσεις σαν τον πιγκουίνο; Ο τροχός της τύχης θα σας βοηθήσει. Πατήστε πάνω του και το παιχνίδι αρχίζει!!!
Θέλετε πολύ να σας φέρω δώρο; Πρέπει να με βοηθήσετε! Θα φτιάξετε λοιπόν στο χαρτί έναν χάρτη για να σας βρω εύκολα. Είσαστε έτοιμοι; Ακούστε τις οδηγίες: Ζωγραφίστε στη μέση του χαρτιού ένα σπίτι Δίπλα στο σπίτι και λίγο πιο μακριά ένα έλατο Πάνω στο έλατο 2 κόκκινες μπαλίτσες στην κορυφή 1 κίτρινο αστέρι Κάνει κρύο, χιονίζει, πέφτουν πολλές νιφάδες. Φτιάξτε τώρα έναν χιονάνθρωπο δίπλα στο έλατο. Στην άκρη του χαρτιού ζωγραφίστε και εμένα με την κόκκινη στολή μου Δίπλα μου ένα μεγάλο δώρο. Το δώρο είναι δικό σας. Δεν έχετε παρά να σχεδιάσετε την διαδρομή που θα κάνω: Θα φτιάξετε έναν δρόμο που θα ξεκινάει από εμένα, θα φτάνει στον χιονάνθρωπο, στο έλατο και τέλος στο σπίτι σας!
Ξεκινήσαμεεεεεε αμέσως…
3η ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Πες μου τι ακούς!!! Στο ταξίδι μου ακούω πολλούς ήχους! Το χιόνι δεν με αφήνει να δω καθαρά. Βοηθήστε με να καταλάβω τι ακούω!!! Το παρακάτω βίντεο θα σε βοηθήσει.
Σήμερα θα σας γνωρίσω τον βοηθό μου. Τον Ρούντολφ! Τον ξέρετε; Είναι ο τάρανδος που σέρνει το έλκηθρό μου. Αυτός με την κόκκινη μύτη!!! Για ακούστε:
Μπορείτε να τον ζωγραφίσετε; Είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρετε!!!
5η ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Σκαρφάλωσε στο κάστρο της μάγισσας
Γνωρίζετε όλοι τη μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα; Σωστά την Φρικαντέλα εννοώ!!!
Εκτός από τα παιδιά που λένε τα κάλαντα ,φυλάκισε στο κάστρο της και τα ξωτικά. Έκαναν μεγάλη φασαρία την ώρα που έφτιαχναν τα δώρα σας…
Για να σώσετε τα ξωτικά, θα κάνετε τα εξής:
Ζωγραφίστε τον εαυτό σας με το τρίγωνο που έχετε για τα κάλαντα, στην μία άκρη του χαρτιού και στην άλλη άκρη του χαρτιού το κάστρο της μάγισσας. Φτιάξτε έναν δρόμο με τα τρίγωνα ,το ένα δίπλα στο άλλο μέχρι να φτάσετε στο κάστρο.
Για να απελευθερώσεις τα ξωτικά, ζωγράφισε κάθε τρίγωνο με διαφορετικό χρώμα.
Πόρτες!!Τι είναι; Σε τι μας χρησιμεύουν; Σκέψου & Πες
ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ:
Μέτρα πόσες πόρτες έχεις στο σπίτι σου; / Ζωγράφισε τόσες πόρτες , όσες μέτρησες / Γράψε τους αριθμούς. / Από το δωμάτιο της κάθε πόρτας φέρε ένα μικρό αντικείμενο / Περιέγραψε μας τι ακριβώς έφερες / Βάλε το αντικείμενο στην αντίστοιχη πόρτα που ζωγράφισες. (ιδέα από meleniro.gr)
ΕΝΑΣ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ:
Αν μια μέρα άνοιγες την πόρτα από το δωμάτιο σου και ξαφνικά βρισκόσουν σε έναν φανταστικό κόσμο; Πως θα ήταν εκεί; Ζωγράφισέ το. / Πες μας λεπτομέρειες από τον φανταστικό σου κόσμο / ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Ανοίγουμε την πόρτα και μπαίνουμε στον φανταστικό κόσμο του κάθε παιδιού και κάνουμε αναπαράσταση με το τι συμβαίνει εκεί…
Η μικρή Μαρία ανοίγοντας την πόρτα του δωματίου της θέλει να έχει μπαλόνια, μονόκερους και playmobil!!!
Ο μικρός Νικόλας ανοίγοντας την πόρτα του δωματίου του θέλει να έχει ήλιο, πίστες, αυτοκινητάκια & σημαία!!!
O μικρός Νικόλας ανοίγοντας την πόρτα του δωματίου του θέλει να είναι γεμάτο με γλυκά!!!
Η μικρή Ευαγγελία ανοίγοντας την πόρτα του δωματίου της θέλει να δει πολλά λουλούδια!!!
ΑΛΛΕΣ ΠΟΡΤΕΣ;
Στο σπίτι όμως δεν υπάρχουν μόνο οι πόρτες από τα δωμάτια και η εξώπορτα, υπάρχουν κι άλλες… για να ψάξουμε καλύτερα στην κουζίνα (ψυγείο, φούρνος, κλπ), στο υπνοδωμάτιο (ντουλάπα, κουκλόσπιτο κλπ) «ΒΡΕΣ&ΠΕΣ»!
Από πόρτα σε πόρτα (κινητικό παιχνίδι):
Άνοιξε /κλείσε μια πόρτα κι έλα! Πήγαινε στην εξώπορτα και χτύπα το κουδούνι. Πήγαινε στο δωμάτιο σου και χτύπα την πόρτα 3 φορές άνοιξε την πόρτα του ψυγείου και ακούμπησε το μπουκάλι με το γάλα. Ακούμπησε 3 πόρτες με τη μύτη σου. Άνοιξε ένα ντουλάπι στην κουζίνα και φέρε κάτι που βρήκες εκεί. Πήγαινε μπροστά στην πόρτα του πλυντηρίου και δες τον εαυτό σου. Κλείσε όποια πόρτα βρεις ανοιχτή.
Κρύψου μέχρι να μετρήσω ως το 10 πίσω από την πόρτα του μπάνιου.
ΦΤΙΑΞΕ ΜΙΑ ΠΟΡΤΑ!
Δίπλωσε ένα χαρτί στη μέση. Στο μπροστινό μέρος σχεδίασε και ζωγράφισε μια όμορφη πόρτα. Στο μέσα μέρος ζωγράφισε όπου θα ήθελες να πας και δεν μπορείς ή όποιον θα ήθελες να συναντήσεις και δεν μπορείς… Πολύ εύκολο και …κάνει καλό! Μήπως όλα γύρω σου σε δυσκολεύουν; Μήπως σήμερα έχεις διάθεση κακή; Μήπως έχει άσχημο καιρό και δεν μπορείς να πας μια βόλτα; Μήπως σου έλειψαν οι φίλοι σου πολύ; Μήπως έχεις καιρό να δεις τον παππού και τη γιαγιά; Μήπως νοστάλγησες ταξίδια μακρινά;
Η λύση στο πρόβλημά σου είναι απλή! Φτιάξε μια πόρτα! Ανοιξέ την και… ζωγράφισε το μέρος που θέλεις να πας, τους ανθρώπους που θέλεις να δεις, τα πράγματα που θέλεις να κάνεις! Το ωραίο είναι ότι μπορείς να ζωγραφίσεις ό,τι θες, οπότε και να πας σε μέρη που υπάρχουν μόνο στη φαντασία σου! Ακόμη και να συναντήσεις
Εύχομαι στα μικρούλια μου να συναντήσουν με τη φαντασία τους ακόμη και ξωτικά, νεράιδες ή μυθικά πλάσματα!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή