ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ

Μαθηματικά με υλικά της φύσης με τα μεγάλα νηπιάκια μας που θα ταξιδέψουν του χρόνου στο Δημοτικό σχολείο. Αναγνωρίσαμε τους αριθμούς, μετρήσαμε, γράψαμε …μπορώ να πω τα πήγαμε αρκετά καλά! 

Δραματοποίηση το τραγούδι ” Λύκε, Λύκε είσαι εδώ…

Ζωγραφική στο φυσικό μας περιβάλλον!

Κουραστήκαμε λιγάκι, αλλά περάσαμε υπέροχα!!!

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ-ΑΠΟ ΠΟΥ ΣΑΙ ΠΟΤΑΜΑΚΙ;

Με το ξεκίνημα  των πολλών βροχών  πριν κλείσουν τα σχολεία λόγω covid 19 αναπτύξαμε το θέμα του « Κύκλου του Νερού». Στην επαναλειτουργία του σχολείου  σκοπός του προγράμματος είναι να γνωρίσουν τα παιδιά το νερό, το πολύτιμο αυτό αγαθό της φύσης, να συνειδητοποιήσουν την αξία του νερού στη ζωή μας και να αντιληφθούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας σήμερα.  Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο με τον κύκλο του νερού και ξεκινήσαμε τις δράσεις μας, διερευνώντας τις αρχικές αντιλήψεις των παιδιών καθώς και τι θα τα ενδιέφερε να μάθουν.

Στόχος μας να αποκτήσουν τα παιδιά θετική συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Να γνωρίσουν  που υπάρχει νερό (λίμνες , ποτάμια … ) και που μπορούμε να βρούμε πόσιμο νερό (σπίτια , θερμοκήπια ). 

Ακούσαμε το τραγούδι ” Από που σαι Ποταμάκι;” και τρέξαμε να το γνωρίσουμε.

Καθώς το νερό αποτελεί μια από τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες , ξεκινήσαμε να συζητάμε το θέμα με τα νήπια ,

να προβληματιζόμαστε και να θέτουμε κάποιες ερωτήσεις
Πώς είναι το νερό ; Έχει σχήμα ; Έχει χρώμα ; Έχει γεύση ;
Πού υπάρχει νερό στη φύση ;
Πού υπάρχει νερό στο σπίτι μας ;
Πού βάζουμε το νερό ;
Πώς χρησιμοποιείται στην καθημερινότητά μας ;
Ποιες συσκευές χρειάζονται νερό για να λειτουργήσουν ;
Ποιοι χρησιμοποιούν νερό στην εργασία τους ;
Πού αλλού είναι απαραίτητο το νερό ;

Στη συνέχεια  με διάφορα υλικά παρατηρήσαμε ποια επιπλέουν και ποια βυθίζονται . Κάνουν υποθέσεις και παρατηρούν ότι ορισμένα υλικά βυθίζονται αργότερα σε σύγκριση με κάποια άλλα .
Τα παιδιά πειραματίζονται με διάφορα υλικά , παρατηρώντας ποια διαλύονται εύκολα ή δύσκολα και ποια δε διαλύονται καθόλου.

Ετοιμάσαμε ερωτηματολόγιο και ξεκινήσαμε τις επισκέψεις μας στα σπίτια των παιδιών, για να συγκεντρώσουμε στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να επεξεργαστούμε στο Περιβαλλοντικό μας Πρόγραμμα με θέμα ” ΤΟ ΝΕΡΟ“.

Πόσα δωμάτια έχει το σπίτι σου; Πόσες βρύσες υπάρχουν στο σπίτι και στην αυλή σας; Έχεις παρατηρήσει αν στάζουν οι βρύσες του σπιτιού σου; Τι κάνατε γι’ αυτό; Όταν πλένεις τα δόντια σου κλείνεις τη βρύση ή τρέχει το νερό συνεχώς; Όταν ξυρίζεται ο μπαμπάς κλείνει τη βρύση ή τρέχει το νερό συνεχώς; Όταν πλένετε τα πιάτα κλείνετε τη βρύση ή τρέχει το νερό συνεχώς; Όταν πλένετε τα φρούτα έχετε τη βρύση ανοιχτή συνέχεια η χρησιμοποιείτε τη λεκάνη; Για το πλύσιμο των ρούχων χρησιμοποιείτε το οικονομικό πρόγραμμα; Ποια ώρα της ημέρας ποτίζετε τα λουλούδια; Χρησιμοποιείτε λάστιχο ή κουβά; Όταν πίνεις νερό κλείνεις πάντα τη βρύση μετά; Τι ξέρεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας σχετικά με το νερό; Τι νομίζεις ότι μπορεί να κάνεις για να βοηθήσεις στην αντιμετώπιση των προβλημάτων; Τι νομίζεις ότι μπορούν να κάνουν οι μεγάλοι για να βοηθήσουν τον πλανήτη μας;

Επίσκεψη στο σπίτι του Χρήστου…

Στη συνέχεια μάθαμε πως γίνεται το κομπόστ…

Κομπόστ, το πολύτιμο φυσικό λίπασμα που βελτιώνει το χώμα και ενισχύει την ανάπτυξη στα φυτά τoυ κήπου μας. Το κομπόστ δημιουργείται, συνήθως, από φυτικά υπολείμματα της κουζίνας και του κήπου μέσω της κομποστοποίησης, μιας φυσικής διαδικασίας που μας επιτρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε στα φυτά μας. – Πηγή: www.mistikakipou.gr

Η μαμά του Χρήστου μας είχε έτοιμες τις ντοματιές …τις φυτέψαμε και τις πήραμε μαζί μας στο σπίτι…

Μας περίμενε και μια έκπληξη…Ο μπαμπάς του Χρήστου είχε τα γενέθλια του και τα γιόρτασε μαζί μας…Χρόνια πολλά και καλά!

Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για την πανέμορφη ξενάγηση στο χώρο σας…Μάθαμε υπέροχα πράγματα σήμερα…

 Επίσκεψη στο σπίτι του Θεολόγη…

Ευχαριστούμε πολύ που μας ανοίξατε το σπίτι σας! 

 Επίσκεψη στο σπίτι της Αθηνάς…

Αφού πήραμε όλες τις απαντήσεις για τη χρησιμότητα του νερού ήρθε η ώρα για παιχνίδι… παιδιά και δάσκαλοι τραμπολίνοοοο…

 Επίσκεψη στο σπίτι του Γιώργου…

Στην επιστροφή μας για το σχολείο συναντήσαμε στο δρόμο μας τον κύριο Παντελή. Είχε όλη την καλή διάθεση να μας μιλήσει για τα δέντρα του και τα φυτά του. Μας ξενάγησε στον κήπο του. Τον ευχαριστούμε θερμά!

Επίσκεψη στο σπίτι του Αποστόλη…

Αναπαράσταση το άγαλμα που βρήκαμε στην αυλή του Αποστόλη…

Επίσκεψη  στο σπίτι του Ορέστη…

Μας ξενάγησε στο χώρο του με πολύ περηφάνεια, γιατί φύτεψε ο ίδιος λαχανικά, ιδιαίτερα την πανέμορφη φραουλιά και φυσικά όλα αυτά χρειάζονται νεράκι, γιατί αλλιώς θα πεθάνουν μας είπε…

Και τα ζωάκια χρειάζονται νεράκι…

Επίσκεψη στο σπίτι του Ραφαήλ…

Αξιολογώντας την όλη προσπάθεια και εμπλοκή των νηπίων στις δραστηριότητες του προγράμματος θα μπορούσαμε να πούμε ότι συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον . Αυτό που τους άρεσε ιδιαίτερα είναι τα πειράματα με το νερό και η περιβαλλοντική δράση στο ποτάμι και στα σπίτια τους… 

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για την όμορφή αυτή  συνεργασία, τη διάθεση τις γνώσεις που αποκτήσαμε  διότι το έργο μας έγινε ευκολότερο και αποτελεσματικότατο…  Να είστε πάντα καλά!

και συνεχίζουμε…

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!
Πρώτη μέρα στο σχολείο σήμερα…μετά την αναστολή , λόγω covid 19 Περάσαμε υπέροχα! Νιώσαμε τη Φύση με όλες τις αισθήσεις μας…ΦΥΣΗ ‘Ομορφη, ΦΥΣΗ Μαγική! Γι αυτό αγαπάμε αυτό το χωριό! Απολαύσαμε το φαγητό μας στο εκκλησάκι της Φιλαδελφιώτισσας και με αφορμή την ωραία μας αυτή εξόρμηση μαζέψαμε λουλουδάκια για τις μανούλες που γιορτάζανε!
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΜΑΙΟΥ 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς και παιδάκια μας , Χριστός Ανέστη! Χρόνια σας πολλά! Ελπίζουμε να περνάτε όμορφα στις πασχαλινές σας διακοπές και να ξεκουράζεστε. Από Δευτέρα 10 Μαΐου θα επιστρέψουμε και πάλι στο νηπιαγωγείο μας και τα μαθήματα θα συνεχιστούν δια ζώσης για έναν ακόμη μήνα περίπου έως τις 25/6/2021. Για να επιστρέψουμε με ασφάλεια στο σχολείο θα πρέπει, σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας και την κοινή υπουργική απόφαση, εκτός από τη μάσκα και τους γνωστούς πλέον κανόνες προστασίας, να κάνει ο καθένας μας ατομικό τεστ COVID-19. Το self test μπορείτε  να το προμηθευτείτε  από το φαρμακείο έως και το Σάββατο 8 Μαΐου, με το ΑΜΚΑ σας και επιδεικνύοντας την αστυνομική σας ταυτότητα ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ταυτοποίησης.  Καλό θα ήταν να επισκέπτεστε τα φαρμακεία κατά το κανονικό ωράριο λειτουργίας τους κι όχι σε εφημερία τους. Κάθε εβδομάδα θα κάνετε δύο self test: ένα την Κυριακή κι ένα την Τετάρτη και θα καταχωρείτε το αποτέλεσμα του test στη σελίδα https://self-testing.gov.gr/ και συγκεκριμένα στο «Σχολική κάρτα για COVID 19». Χρειάζονται οι κωδικοί taxisnet. Εάν το αποτέλεσμα του  τεστ είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος.  Αυτή η σχολική κάρτα  πρέπει να την εκτυπώσετε και να την στείλετε μαζί με το παιδί  στο σχολείο ή σε περίπτωση που δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο, να έχετε μαζί σας μια χειρόγραφη δήλωση γονέα όπως το δείγμα που υπάρχει στην πλατφόρμα. Πληροφορίες θα βρείτε και στην ιστοσελίδα https://self-testing.gov.gr/  Χωρίς την κάρτα δεν μπορεί το παιδί να γίνει δεκτό στο σχολείο και θα πρέπει να επιστρέψει στο σπίτι του. Παιδί με θετικό self test θα πρέπει να επαναλάβει το τεστ και να μας ειδοποιήσει. Το ωράριο λειτουργίας είναι το ίδιο με αυτό που είχαμε πριν κλείσουμε.

 Επίσης μπορείτε να δείτε το παρακάτω video για ενημέρωση για τον τρόπο διενέργειας του self test.

Ελπίζουμε ότι όλα θα πάνε καλά και θα σας δούμε από κοντά τη Δευτέρα…

Διευκρινήσεις- οδηγίες

Η καταχώρηση του αποτελέσματος   στην ψηφιακή πλατφόρμα    είναι  υποχρεωτική και τα στοιχεία  θα πρέπει είναι αληθή. Μόνο για τη Δευτέρα, αν δεν έχετε την δυνατότητα εκτύπωσης της ψηφιακής κάρτας , μπορείτε να την προωθήσετε με  δική σας συναίνεση στο  mail του Νηπιαγωγείου

mail@nip-n-filad.thess.sch.gr

ή

σας αποστέλλουμε  και το χειρόγραφο έντυπο, να το εκτυπώσετε  από όπου μπορείτε, για  να το συμπληρώσετε, ώστε να το έχετε μαζί σας και να σας επιτραπεί η είσοδος.


Λήψη αρχείου

Το Νηπιαγωγείο θα δώσει έντυπα για όσους δεν έχουν, για τα επόμενα τεστ.

Αν δεν έρθετε τη Δευτέρα στο Νηπιαγωγείο και έρθετε την Τρίτη ή την Τετάρτη , θα πρέπει να έχετε μαζί σας την κάρτα –έντυπο του τεστ  που κάνατε την  Κυριακή, για να γίνει ο έλεγχος. Το ίδιο  θα ισχύει εάν έρθετε στο Νηπιαγωγείο την Παρασκευή, δηλαδή θα πρέπει να έχετε μαζί σας  την κάρτα –έντυπο αποτελέσματος της Τετάρτης.

Διαφορετικά σε κάθε περίπτωση δεν θα επιτραπεί η είσοδος στο Νηπιαγωγείο.

Σε περίπτωση που καταστραφεί το τεστ από εσάς, θα πρέπει να επιβαρυνθείτε με δικά σας έξοδα να το επαναλάβετε, για να έρθετε στο Νηπιαγωγείο.

Αν κάποιες οικογένειες βρίσκονται σε καραντίνα, τα παιδιά θα έρθουν στο Νηπιαγωγείο κανονικά μετά τη λήξη της καραντίνας. Σας παρακαλώ να μας ενημερώσετε αν  υπάρχει  τέτοια περίπτωση.

Για ότι απορίες έχετε,  μπορείτε να επικοινωνήσετε  μέχρι την Κυριακή  στο τηλ.6943104421 κ. Ζακελίνη και  από  τη  Δευτέρα  στο τηλ του Νηπιαγωγείου:2310786281

                        Καλό ξεκίνημα! ‘Όλα καλά θα πάνε!

           ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ!

   

ΗΡΘΕ ΠΑΛΙ Η ΠΑΣΧΑΛΙΑ ( ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Ακούσαμε το τραγούδι ” Ήρθε πάλι η Πασχαλιά” και ξεκινήσαμε…Παιδιά ξέρετε τι είναι  το Πάσχα;

Παρακολουθήσαμε το βίντεο για τη Μεγάλη Εβδομάδα και ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας!

Με αφορμή κάποιων παιδιών που πήραν τη λαμπάδα από τη νονά τους   διάβασα την ιστορία ” Η Ρίτσα η λαμπρίτσα” που βρήκα εδώ :https://docs.google.com/presentation/d/1ML9YQetBXZEv6x1Yy1tmFKbjjMAIGzZ1IMs9_zk-oF4/edit?fbclid=IwAR1JpuAzPy6XDlYt_BazLsbf4YvR2GQmL9hu1uuqQW_749znZ94qp29iAvA#slide=id.p

Έτσι ξεκινήσαμε και εμείς και  φτιάξαμε μια λαμπάδα καρτούλα για το  νονό η τη νονά μας και γράψαμε  πασχαλινές ευχές!

Η λαμπάδα της Έφης!

Η λαμπάδα του Παύλου!

Η λαμπάδα του Γιωργάκη!

Η λαμπάδα του Νικόλα!

Η λαμπάδα της Ευαγγελίας!

Η λαμπάδα της Μυρτώς!

Η λαμπάδα της Μαρίας!

Διαβάσαμε το παραμύθι: ” Τα αυγά δραπέτευσαν!!!” που βρήκα εδώhttps://read.bookcreator.com/oyvBryGy0WN2jPMTYPKoCE36wXD3/Yh1JSx9FSi25hvGmBtITGw?fbclid=IwAR0b-woJXbOvdzIhnKY_Wy_0m2nBG82_c0THUejaytxiw0-aa0d0mIxcAtM

και εδώ: “Τζότζο, ο μικρός σκαντζόχοιρος, ο λαγός και τα πασχαλινά αυγά

Στη συνέχεια… 

Σχεδιάζουμε ένα μεγάλο αυγό, να πιάσει μία σελίδα Α4. Τραβάμε έξι οριζόντιες γραμμές και χωρίζουμε το αυγό μας σε 7 μέρη παίζοντας με τον τροχό που βρήκα εδώ:

https://wheelofnames.com/view/el/bqq-bkx/

ΤΑ ΜΟΤΙΒΑ Γυρνάμε τον τροχό και σε κάθε κομμάτι συνεχίζουμε το μοτίβο που τύχαμε π.χ κόκκινο, κίτρινο, κόκκινο, κίτρινο

Γυρνάμε τον τροχό και στολίζουμε το αυγό μας με τα σχέδια που τυχαίνουμε κάθε φορά απο εδώ:

https://wheelofnames.com/view/el/aqz-dt7/

Σχέδια των παιδιών!

Τα  ψυχοκινητικά παιχνίδια μας αρέσουν πολύ και μας χαλαρώνουν ….

Σχέδιο κουνελάκι με την παλάμη μας…

Βρήκαμε  λεξούλες που  αρχίζουν από το γράμμα Π, το γράψαμε και το στολίσαμε όπως μας αρέσει!!!

 

Γονείς μας σας ευχαριστούμε  όλους θερμά για την ανταπόκριση και τη βοήθεια που προσφέρατε στα παιδιά σας και σε εμάς. Τηλεκπαίδευση χωρίς γονείς είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί στο νηπιαγωγείο!!!

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΥΓΕΙΑ , ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ και  να ξαναβρεθούμε με χαμόγελα στο αγαπημένο μας σχολείο!!!

ΠΑΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ( ΔΡΑΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΔΗΜΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ) ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ

Με αφορμή την συμμετοχή μας στη δράση στο Σχολικό Μαραθώνιο « Πάμε Ανακύκλωση» του Δήμου Ωραιοκάστρου μιλήσαμε ξανά με τα παιδιά για την Ανακύκλωση . Στόχος μου είναι να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά  το πρόβλημα της αύξησης των σκουπιδιών και τις συνέπειές του στον πλανήτη μας, να αντιληφθούν τα παιδιά ότι η ανακύκλωση είναι ο σωστός τρόπος διαχείρισης των σκουπιδιών και εξοικονόμησης των πρώτων υλών από τις οποίες παρασκευάζονται τα ανακυκλώσιμα είδη, να αντιληφθούν τα παιδιά  ότι ο καθένας μας έχει ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και δυνατότητα να βοηθήσει στη διάσωσή του, να αναπτύξουν πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας, να ευαισθητοποιήσουν τις οικογένειές τους και τα μέλη της τοπικής κοινωνίας.

Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο από το διαδίκτυο…

Τι είναι η ανακύκλωση; Τι μπορούμε να ανακυκλώσουμε; Πού τοποθετούμε τα ανακυκλώσιμα υλικά; Ποιος τα παίρνει από τον μπλε κάδο και πού πάνε μετά;

Παίξαμε το παιχνίδι τι μπαίνει στο μπλε κάδο ανακύκλωσης; 

Ακούσαμε το τραγούδι της Ανακύκλωσης…

Είπαμε λεξούλες που αρχίζουν από το γράμμα Α, το σχεδιάσαμε, το γράψαμε  και το στολίσαμε όπως μας αρέσει…

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να φέρουμε αντικείμενα από χαρτί , πλαστικό και γυαλί και τα παρουσιάσαμε στους μαθητές μας στη ηλεκτρονική τάξη!!!

Κάθε δήμος διαθέτει κάποιο χώρο όπου συγκεντρώνει αυτές τις συσκευές.

Εμείς σας σχολείο συμμετέχουμε σ’ αυτό το Σχολικό Μαραθώνιο με τίτλο: 

“Τα σκουπίδια δεν πετώ και το Δήμο μας βοηθώ!”γιατί η Ανακύκλωση είναι σημαντική στη ζωή μας!!!

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗ ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ( ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Η Φρίντα Κάλο (1907-1954) γεννήθηκε σε μία μικρή πόλη που ονομάζεται Κογιοακάν, λίγο έξω από το Μεξικό. Υπήρξε μία σπουδαία ζωγράφος που στη σύντομη ζωή της πάλεψε για τη θέση της στην κοινωνία ως γυναίκα αλλά και ως καλλιτέχνιδα. Στα έργα της απεικόνισε όλες τις χαρές της (ζώα, λουλούδια, άνοιξη, αγάπη κλπ.) αλλά και τις στενοχώριες της (αρρώστια, πόνος, αδικία, ρατσισμός, περιθωριοποίηση κλπ.

Η ίδια, υπήρξε τόσο ξεχωριστή και ιδιαίτερη που ακόμη και ο Πάμπλο Πικάσο της εξέφρασε τον θαυμασμό του, αλλά και το Μουσείο του Λούβρου ζήτησε να αγοράσει έναν πίνακά της.

Ένας καλός τρόπος για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη ζωή και το καλλιτεχνικό έργο της Φρίντα Κάλο είναι το βιβλίο «Φρίντα Κάλο» από τη σειρά «Πορτρέτα ζωγράφων», της συγγραφέα Lucy Brownridge, σε εικονογράφηση Sandra Dieckmann, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα: Εξερευνήστε τον κόσμο της τέχνης μέσα από τους πιο διάσημους πίνακες ζωγραφικής στον κόσμο!
Η ζωή της Φρίντα Κάλο ήταν τόσο φωτεινή και πολύχρωμη όσο οι πίνακές της. Υπέμεινε πολλές αρρώστιες στη διάρκεια της ζωής της, αλλά ποτέ δεν σταμάτησε να ζωγραφίζει.
Η επιμονή και το ταλέντο της την έκαναν γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο. Κάθε φορά που κάτι όμορφο ή δύσκολο της συνέβαινε, έβρισκε έναν ιδιαίτερο τρόπο για να αντλεί έμπνευση από αυτό στη ζωγραφική της.

Το σπίτι στο οποίο γεννήθηκε μεγάλωσε και πέρασε όλη της τη ζωή είναι γνωστό ως το “Γαλάζιο σπίτι” γιατί οι τοίχοι του ήταν βαμμένοι με γαλάζιο χρώμα.

Η ιδέα μου  ήταν να μαζέψουμε αληθινά λουλούδια και να φτιάξουμε το πορτραίτο της Φρίντα Κάλο!!!

Τα έργα μας πανέμορφα και μοναδικά!!!

Το Πορτραίτο της Μυρτώ!

 

Το Πορτραίτο της Ευαγγελίας!

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΚΑΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ( ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι του Eric Karl “Μια  Κάμπια πολύ πεινασμένη ” στο διαδίκτυο και είδαμε τη διαδικασία της μεταμόρφωσης της κάμπιας  σε πεταλούδα … 

Μας εντυπωσίασε και ψάξαμε να βρούμε περισσότερες πληροφορίες στο διαδίκτυο για τη ζωή της…

Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι ” Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” και ξεκινήσαμε …τι έφαγε η κάμπια τη Δευτέρα; 1 Μήλο, τι έφαγε την Τρίτη; κ.α

Τραγουδήσαμε το τραγούδι της πεταλούδας!!!

Ως μικροί επιστήμονες που είμαστε αποτυπώσαμε  στο χαρτί μας με πλαστελίνη  τα στάδια μεταμόρφωσης της πεταλούδας.

Η Κάμπια της Ευαγγελίας…

Η Κάμπια της Μαρίας…

Η Κάμπια του Παύλου…

Η Κάμπια της Έφης…

Η Κάμπια του Γιωργάκη…

Η Κάμπια της Μυρτώ…

Η Κάμπια του Γιώργου…

Στη συνέχεια διπλώσαμε χαρτί Α4 στη μέση και σχεδιάσαμε μια πεταλούδα, τη χρωματίζουμε όπως μας αρέσει , την κόβουμε γύρω, γύρω  και κολλάμε  το καλαμάκι  μπροστά στο τσάκισμα και η πεταλούδας μας είναι έτοιμη να κουνήσει τα φτερά της!!!

Με αφορμή τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας μου ήρθε ιδέα να μιλήσουμε για τον Κύκλο της Ζωής των Ανθρώπων, των φυτών, των ζώων…

Ξεκινήσαμε  με κάποια βίντεο…

Οι ερωτήσεις πολλές :πως γεννιούνται τα μωρά; πόσο καιρό θέλει να γεννηθεί;  αυτά που γνώριζαν τα παιδιά ήταν ελάχιστα.. δυο παιδάκια μας ξεφύλλισαν  χαρακτηριστικές εικόνες από το βιβλίο τους… κυρία η αδερφή μου είναι μωράκι μας λέει η Έφη και μας  την έφερε να  τη γνωρίσουμε…και η Ευαγγελία μας έδειξε δυο φωτογραφίες από τη βάπτισης της…

 Και ξεκινήσαμε να ζωγραφίζουμε  το κύκλο της ζωής του ανθρώπου…

 

ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ( ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Η ψυχοκινητικές  δραστηριότητες κάθε μέρα στο μάθημα μας εξ αποστάσεως  είναι απαραίτητες…μας διασκεδάζουν και μας χαλαρώνουν! Έτσι ξεκινάμε…

Με αφορμή ενός παιδιού ότι του αρέσουν οι δεινόσαυροι και γνωρίζει αρκετούς από αυτούς με τα ονόματα τους , έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και στα υπόλοιπα παιδιά και έτσι μπήκα στη διαδικασία να κάνω μια έρευνα  γιατί αρέσουν στα παιδιά οι δεινόσαυροι;  Απαντήσεις παιδιών: γιατί είναι πολύ δυνατοί, γιατί έχουν μεγάλους σκελετούς, γιατί κάνουν μεγάλα βήματα, γιατί δεν φοβούνται κανέναν, γιατί είναι μέσα στα παραμύθια…εκεί κατάλαβα ότι τους δράκους τους παρομοίαζαν με δεινοσαύρους.

Τα περισσότερα παιδιά είχαν συλλεκτικές μινιατούρες από δεινόσαυρους και μας τους παρουσίασαν. Και έτσι ξεκίνησε η εξερεύνηση…θέλαμε να μάθουμε πολλά γι’ αυτά τα ζώα.

Οι δεινόσαυροι ήταν ζώα που έζησαν στη γη για περισσότερα από 160 εκατομμύρια χρόνια.  Το ήξερες ότι δεν εξαφανίστηκαν όλοι και  κάποιοι έγιναν σαύρες, κάποιοι κροκόδειλοι και κάποιοι πουλιά”; Η λέξη δεινόσαυρος προέρχεται από τις λέξεις ¨δεινός¨ και ¨σαύρα¨ δηλαδή σημαίνει μεγάλη, φοβερή σαύρα. Υπήρξαν πάνω από 1000 είδη δεινοσαύρων πάνω στη γη που όμως πριν 65 περίπου εκατομμύρια χρόνια εξαφανίστηκαν. Κι αφού εξαφανίστηκαν πριν τόσα πολλά χρόνια πως γνωρίζουμε γι΄αυτούς; Πριν περίπου 2 αιώνες ανακαλύφθηκαν τα πρώτα απολιθώματα δεινοσαύρων.

Μήπως γνωρίζεις πως λέγονται οι επιστήμονες που ασχολούνται με την ανακάλυψη απολιθωμάτων; Δυο παιδάκια το ήξεραν…Παλαιοντολόγοι!

Τι εργαλεία χρειάζεται ένας Παλαιοντολόγος για να ανακαλύψει τα απολιθώματα;

https://learningapps.org/watch?v=pjknzbncn21

 

Για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με λίγο νερό ένα μπαλόνι και ένα μικρό δεινοσαυράκι; 

Μας άρεσε πολύ ιδέα και τρέξαμε να την ετοιμάσουμε…Λιώσαμε τον πάγο που μέσα έκρυβε δεινοσαυράκι…

Το δεινοσαυράκι του Γιωργάκη!

Το δεινοσαυράκι της Μαρίας!

Το δεινοσαυράκι της Ευαγγελίας!

Το δεινοσαυράκι του Παύλου!

Στη συνέχεια κατασκευή δεινοσαύρων με βατονέτες κ’ μακαρονάκια σχεδιάσαμε το σώμα του!

Ακούσαμε το τραγούδι το “Δεινοσαυράκι”…

Τι ήταν αυτό που προκάλεσε την μαζική εξαφάνιση  αυτών των μυστήριων πλασμάτων; Η επικρατέστερη θεωρία είναι ότι προκλήθηκε από πτώση αστεροειδούς.

Στη συνέχεια γνωρίσαμε 20 είδη δεινοσαύρων…

Ζωγραφίσαμε τον δεινόσαυρο που μας αρέσει …

Όπως σας είπα και πριν, οι παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν την ύπαρξη πολλών ειδών δεινοσαύρων. Υπήρχαν δεινόσαυροι που περπατούσαν με τα 2 πίσω πόδια αλλά και άλλοι με 4, κάποιοι που είχαν φτερά και πετούσαν κι άλλοι που κολυμπούσαν, μερικοί είχαν κέρατα ενώ κάποιοι άλλοι λοφίο και υπήρχαν κι άλλοι που είχαν, ας πούμε, λέπια.

Είδαμε πίνακες από το ιστολόγιο της Ανθής Ζήση…

Αυτό που σίγουρα γνωρίζουμε από την μελέτη των απολιθωμάτων, είναι ότι όλοι οι δεινόσαυροι γεννούσαν αυγά. Όταν ερχόταν η εποχή του ζευγαρώματος πολλές φορές οι αρσενικοί μάλωναν άγρια μεταξύ τους. Η μαμά δεινόσαυρος έκρυβε τα αυγά της στο χώμα και τα σκέπαζε με φύλλα και χώμα κι όταν γεννιόταν τα μικρά η αγέλη των δεινοσαύρων για να τα προστατεύσει από άλλα είδη δεινοσαύρων που προσπαθούσαν να τα φάνε, τα έβαζε στην μέση ενός κύκλου που σχημάτιζε.

Δες την γέννηση ενός μικρού δεινοσαύρου…

Προσπάθησε τώρα να βάλεις στη σωστή σειρά τις εικόνες . Ακόνισε τώρα και την μαθηματική σου σκέψη.

Όλοι οι δεινόσαυροι έβγαζαν κραυγές. Πιο δυνατά απ΄όλους φώναζε ο αδρόσαυρος που το ράμφος του έμοιαζε μ΄αυτό της πάπιας. Ο εντομόσαυρος ακουγόταν σαν ένα τεράστιο βατράχι κι ο παρασαυρόλοφος όταν φώναζε ήταν σαν να ηχούν τρομπέτες. Οι φωνές τους τους βοηθούσαν ώστε να βρει ο ένας τον άλλον ή για να ειδοποιήσουν για ενδεχόμενο κίνδυνο.

Όσο τρομεροί κι αν σου φαίνονται οι δεινόσαυροι, οι περισσότεροι από αυτούς ήταν φυτοφάγοι κι αν και δεν υπήρχε την εποχή εκείνη χόρτο, έτρωγαν φύλλα, καρπούς, ρίζες, κουκουνάρες και κατάπιναν κι αρκετά χαλίκια (ναι σωστά διάβασες) όπως κάνουν σήμερα κάποια πουλιά για να πολτοποιήσουν την τροφή τους. Υπήρχαν όμως και οι σαρκοφάγοι. Οι μικρότεροι από αυτούς έτρωγαν σαύρες και βατράχια ενώ οι μεγάλοι σαρκοφάγοι κυνηγούσαν και κατασπάραζαν άλλους δεινόσαυρους. Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος σαρκοφάγος δεινόσαυρος; Μα φυσικά ο γνωστός σε όλους σας, Τ-rex που θα μπορούσε να μας κάνει δυο μπουκιές!

Πως να ξεχωρίσεις τους φυτοφάγους από τους σαρκοφάγους; Από τα πόδια τους! Οι φυτοφάγοι χρησιμοποιούσαν και τα 4 πόδια τους ενώ οι σαρκοφάγοι έτρεχαν με τα 2 πίσω τους πόδια.

‘Ένωσε κάθε δεινόσαυρο με τη σκιά του!

https://www.liveworksheets.com/1-ju1865739nt

Αφού γνωρίσαμε τους δεινόσαυρους , ώρα για αινίγματα!!!

https://wordwall.net/play/13860/934/733

Στο τέλος γίναμε δεινόσαυροι παίζοντας με τον τροχό!!!

https://wordwall.net/resource/13884959/%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%b5-%ce%b4%ce%b5%ce%b9%ce%bd%cf%8c%cf%83%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%82

 

Το ταξίδι μας ήταν πολύ απολαυστικό!!!

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ( ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ)

Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Αδέσποτα Ζώα (4 Απριλίου) δεν είναι γιορτή. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης. Τα ζώα είναι έμβια όντα και η συμπεριφορά μας απέναντι σε αυτά, η φροντίδα μας για να ζουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον, θα έπρεπε να είναι δεδομένα. Σε όσους ισχυρίζονται ότι ζούμε σε δύσκολους καιρούς και δεν υπάρχει ο χρόνος και η πολυτέλεια για ενασχόληση με τέτοια ζητήματα, οι κτηνίατροι απαντούν ότι η αντίσταση στην ηθική κρίση και η προάσπιση αρχών, αξιών και δικαιωμάτων είναι ίσως ο μόνος τρόπος για να βγούμε από αυτήν την παρακμή. Και δεν μπορεί παρά η βελτίωση να ξεκινήσει από την υπεράσπιση των αδύναμων ζώων. Με αφορμή τη δική μου γατούλα που τη βρήκα μωράκι κάτω από ένα αυτοκίνητο, φοβισμένη πεινασμένη και την πήρα στο σπίτι μου για να  την φροντίσω ξεκίνησε μεγάλη  συζήτηση για τα Αδέσποτα Ζώα…

Πολλά παιδάκια από την τάξη μας έχουν πάρει ζωάκια στο σπίτι τους από το δρόμο και τα φροντίζουν με αγάπη…Ο Γιωργάκης μας έστειλε φωτογραφία τη δική του γατούλα με τα μωράκια της…

Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο από το YouTube…

Στη συνέχεια ακούσαμε το παραμύθι: ” ΞΟΥΤ”

Συζητήσαμε για τις ανάγκες που έχουν αυτά τα ζωάκια και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι’ αυτά; Πως μπορούμε να τα βοηθήσουμε; Είπανε  τα παιδιά : να έχουν ένα σπιτάκι, φαγητό, νερό, γιατρό, φάρμακα, αγκαλιά και αγάπη!!! 

Γιατί τα ζωάκια δεν είναι παιχνίδια; Όταν παίρνουμε ένα κατοικίδιο πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να το φροντίσουμε!

Και ποτέ δεν εγκαταλείπουμε το ζωάκι μας, είναι σαν να εγκαταλείπεις μια ανθρώπινη ζωή! Όποιος το κάνει τιμωρείται από το νόμο…

Το αγαπημένα ζωάκια του Παύλου!

Το αγαπημένο ζωάκι του Γιωργάκη!

Το αγαπημένο ζωάκι της Μαρίας!

Το αγαπημένο ζωάκι του Γιώργου!

Στη συνέχεια σχεδιάσαμε με σχήματα  ορθογώνιο, κύκλο, οβάλ τα σχηματοσκυλάκια μας!

Το σχηματοσκυλάκι της Μαρίας!

Το σχηματοσκυλάκι του Παύλου!

Το σχηματοσκυλάκι του Γιώργου!

Το σχηματοσκυλάκι του Μάριου!

Το βασικό μας μήνυμα:

“Τα ζώα έχουν συναισθήματα ακριβώς όπως οι άνθρωποι!”